Van Wilder 2: The Rise of Taj (2006)

Alternatieve titel: National Lampoon's Van Wilder: The Rise of Taj

geregisseerd door Mort Nathan
met Kal Penn, Glen Barry en Lauren Cohan

Taj (Kal Penn) trekt naar de prestigieuze Oxford Universiteit in Engeland om zijn studie te vervolgen. Gedurende het studiejaar ziet hij het als zijn taak om het strakke studentenbolwerk te leren hoe ze eens goed uit hun dak kunnen gaan op een feestje.

Deel 1 was goed dit deel was superslecht ik heb de film vroegtijdig uitgezet.

Niet de beste die ik gezien heb.Gewoon een 6.Wat betreft de acteur Kal Penn hij kan een groot acteur worden.

avatar van N_SANE
Gemengde reacties lees ik hier. Maar ik moet zeggen dat ik er zelf wel van heb kunnen genieten. Natuurlijk waren bepaalde grappen flauw, maar het is een leuke film om even het verstand op 0 te zetten en het verhaal te volgen. Mede door Kal Penn (vind ik toch een erg leuke komische acteur) zorgt deze film voor leuke momenten.

Leuk om gezien te hebben,

avatar van FillumGek
Overbodig vervolg.

Natuurlijk zorgde Ryan Reynolds voor wat extra's in het eerste deel. Het is dan ook moeilijk te overtreffen, en dat lukt dan ook bij lange na niet. Aan Kal Penn lag het in elk geval niet, hij is het beste wat in deze film voorkomt.

Maar daar heb je weinig aan als de grappen zo ontzettend slecht zijn. Veel herhalingsoefeningen met als dieptepunt de hondenshow. In het eerste deel sloeg de hondengrap aan, dus waarom niet nog een keer? Nee dus.
Sowieso is de hele setting veel te stijf. Dat hoort bij het verhaaltje, maar ik vind het een verkeerde keuze. De hele zooi had zich ook gewoon in Amerika kunnen afspelen op een campus. Ik heb namelijk een spuughekel aan kakkers en een Brits accent. Ergernis ten top. En wat was die Sadie spuuglelijk zeg, eng gewoon.

In het eerste uur ontbreekt het aan goede grappen, maar ook aan vrouwelijk schoon. Alleen Cohan is mooi. Op het einde probeert Nathan het nog goed te maken met wat hot chicks en feestjes, maar mijn humeur was al zo ver ingekakt dat het te laat was.

avatar van RooieBloemkool
Van Wilder 2: The Rise of Taj

Vaak wordt een succesvolle komedie opgevolgd door een slecht of een minder vervolg (uitzonderingen daargelaten). En al helemaal als de hoofdrolspeler(s) vervangen worden is de kans op een slecht resultaat groot. Gelukkig wist Van Wilder 2 mij ondanks enkele minpuntjes te verrassen.

Het verhaal is niet te vergelijken met deel 1 waar het draaide om de 'player' avonturen van Van Wilder. In deel 2 draait het meer om het behalen van de Hastings Cup, een jaarprijs van de Oxford Universiteit, en wordt er weinig aandacht gegeven aan het feit dat Taj de opvolger zou zijn van Van Wilder de rokkenjager.

Taj gaat naar Oxford en komt daar in een huis vol met nerds. Aan hem de taak om hen wat zelfverzekerder te maken en samen voor de winst van de Cup te gaan. Daarnaast wordt Taj verliefd op het meisje van de bad guy in de film. Iets wat eigenlijk ook niet past in een Van Wilder film. Daarnaast de scene met de hondenshow; een beetje makkelijk om een succesvol concept uit deel 1 opnieuw toe te passen in deel 2.

Het verhaal is leuk uitgewerkt ondanks dat het een voorspelbaar en standaard verhaal is. De film kent leuke momenten, al zijn deze momenten lang niet zo veel aanwezig als in deel 1.

Leuke komedie die niet kan tippen aan deel 1.

scc-j
Kal Penn ,vind ik echt een goede acteur met echt veel potentie
en het groote plus punt was
de actrice ,echt wat een lekker wijf

film gelachen was het doel, niet een echt goede film

avatar van mikey
De hondenshow vond ik dan wel weer leuk. Maar ik vind grappen over dogs 'n heat altijd wel leuk

avatar van 606
ken deel 1 niet maar deze vond ik wel een grappige film kon er wel me lachen.
Acteurs waren ook best aardig.

3 sterren

avatar van the new guy
Ik geef dit soort films toch zelden een 0.5 maar dit kan echt niet. Alles is slecht, 0 geslaagde grappen, de zoveelste dispuutswedstrijd en oude engelsmannen die hun eigen grap niet eens snappen. Allerbelabberdstststst.

avatar van moviemafketel
Verschrikkelijk zwakke humorloze film zeg pfffff. Ik blijf kwaad dat dit soort vervolgen worden gemaakt. Het 1e deel was nog aardig vermakelijk.
1 raad STOP ER DAN GEWOON MEE! Zo dat luchtte enigszins op for the time being. En laat de zogenaamde valse tegenstanders ook gewoon eens winnen. En dat cheesy einde, man man man tergend. Niet gaan kijken mensen, hoe vaak deze dan ook nog op tv komt.

avatar van brabusRUS
Leuker dan ik had verwacht

Net gezien en ik snap de negatieve reactie niet echt. Hij is flauw en soms een beetje te, maar hij was zeker vermakelijk. De eerste was natuurlijk leuker, maar ook in deel 2 zaten een aantal leuke grappen. Ik irriteerde mij in ieder geval nergens aan. Kal Penn vind ik sowieso een al een leuke acteur.

avatar van AjaxRulezzz
Leuke komedie. Het gaat om grappen maken en dat doen ze ook. Het is gewoon grappig. Maar het is geen bijzondere film.

avatar van The Almighty
Goede fillm voor je lachspieren. Het acteerwerk was pover, maar de mooie vrouwen en de humor compenseren dat.

avatar van van duijn
Vond het zeker wel een leuke film. Maar zoals gewoonlijk bij dit soort films is het acteerwerk niet altijd heel goed. Ook is het weer zo`n voorspelbaar eind. Met zo`n vriendin... dan krijgt hij eerst ruzie met haar. Dan komt het weer goed. Dan loopt de film goed af, bla bla bla Mensen... Verzin toch is iets orgineels met dit soort films. Kal Penn is trouwens wel een goede acteur.

*3.0

avatar van Minotaures
Na een verassend leuk deel 1 werd ik wederom hier verasst.

Penn vind ik geknipt voor zulke rollen (neem voorbeeld aan Harold & Kumar), die kan zulke geflipte en sexuele personages goed spelen.

Ook net als deel 1 waren veel dingen redelijk voorspelbaar (die en die krijgen toch een meisje, die zal dat toch winnen, etc.), maar het leuke is op welk manier het gebeurt. Voor de rest leuke (en soms) overdreven grapjes, leuke personages... vooral Taj's vader, wat een held. En genoeg aan mooie, jonge vrouwen. Davidson en Cohan zien er echt heerlijk uit.

De tegenpartij vond ik dit keer minder interessant, maar ook hun werden vaak genoeg voor lul gezet en daar gaat het bij zulke mensen om.

Gewoon een leuk vervolg waar je af en toe van moet lachen (al zijn de grappen grootendeels je humor niet).

avatar van filmamator
13 in een dozijn collegefilm. Het charisma van Penn is nog wel vermakelijk om te zien, maar verder blijft het allemaal standaard, voorspelbaar en vooral flauw.

Slecht.

avatar van Kelsey16
ik vond deze leuker als de 1e maar niet heel bijzonder.

avatar van tattoobob
Lekker overslaan deze....deeltje een is de enige die ik leuk genoeg vond.