Sex Drive (2008)

Alternatieve titel: Sexdrive

109 minuten / 129 minuten (unrated version)

geregisseerd door Sean Anders
met Josh Zuckerman, Clark Duke en James Marsden

De 18-jarige Ian krijgt de kans om zijn maagdelijkheid te verliezen aan een meisje dat hij op het internet heeft ontmoet. Hiervoor gaat hij samen met zijn vrienden op reis van Chicago naar Knoxville, maar alles leek makkelijker dan dat het uiteindelijk zal zijn...

Best gelachen om deze film. Je moet er niet teveel van verwachten (slecht acteerwerk, geen goed verhaal en vrijwel geen special effects) , maar met een groepje vrienden een avondje kijken met wat bier is prachtig! Dat iemand zo'n domme film kan maken:-) Geniaal! Daarom een 3,0 voor deze bijzondere film.

avatar van schumacher
Vermakelijke film.

avatar van Kondoro0614
Sex Drive

Van te voren dacht ik dat Sex Drive niet veel zou worden. Ik had dankzij de titel een Romkom verwacht maar dat is allemaal achteraf helemaal weggetrokken. Sex Drive is een typische Wesley film. Ik kan echt in een deuk liggen door dat, hij bijvoorbeeld achterover valt van zijn brommer. Lachuh! Uiteraard het vrouwelijk schoon zit hier ook wel mee dus ik heb me echt prima vermaakt! Het verhaal was geinig om te volgen en het concept vond ik leuk. De donut pak zag er ook geniaal uit! Acteren kon op sommige punten nog wat beter maar, ook hier niks om over te klagen verder. Leuk om je middag mee te vullen, lekker wegkijkertje!

avatar van mikey
Allereerst: leuk dat Netflix de rated version heeft.

De mannelijke maagd mag wederom geen sex hebben behalve met die ene 'speciale' persoon. Waarom dat een religie is in USA is me nooit helemaal duidelijk gebleken. Toch is dit niet de meest vreselijke film in het genre 'sexcomedy after internet'. Maar de nare vunzige christelijke moraaltjes, die onvermijdelijk schijnen te zijn, zijn een doorn in mijn oog.

road-movie over tieners die eens van bil willen gaan ... kopietje van American Pie dus, al kan ie nauwelijks aan het origineel tippen. 1*

avatar van Jordidj
Vermakelijke film. Oké... Het verhaal is niet bijster bijzonder, er zijn wat overbodige scènes en het is wat aan de lange kant. Maar ik heb me niet echt verveeld bij deze film. Er zijn echt leuke personages die het echt boeiend houden, en gedurende de film wilde ik ondanks alles weten hoe het afliep. Dat dat ietwat kinderachtig en over-de-top was, ach ja, ik kan er mee leven.

Grappige film! Zoals eerder al genoemd is het een beetje een combinatie van Eurotrip en American Pie. Met name de broer leek op een flauwe kopie van Stifler. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat Sex Drive verder niet eens onder doet voor de andere twee, afgezien van het verschrikkelijke acteerwerk.

Van het verhaal hoef je echt niet veel te verwachten, want dit is buitengewoon cliché. Waar de film in uitblinkt is de hoge dichtheid aan geslaagde grappen. Meermaals heb ik hardop moeten lachen om de poep- en plashumor en dat is uiteindelijk het doel van een film als deze.

avatar van Shadowed
Ook gewoontjes.

Gekeken omdat hij binnenkort van Netflix zou verdwijnen. Ooit weleens van de naam gehoord, maar het high school komedie genre ligt me altijd wel, alhoewel mijn cijfers ervoor niet altijd even hoog zijn. Deze vond ik ook niet bijzonderder.

Maar hij is wel net een tikje beter dan de meeste komedies. Vooral omdat hier de vervelende en schreeuwerige grofheid teniet is gedaan en meer ruimte is gemaakt voor echte humor. Wel jammer dat dezelfde types er weer in zitten zoals de sufferd.

Je weet exact hoe het verhaal gaat lopen, en heb ik hier niet echt om moeten schatterlachen. Desondanks een vlotte komedie die prima te doen is.