• 10.953 nieuwsartikelen
  • 8.999.472 stemmen

Zombibi (2012)

Komedie / Horror | 87 minuten

Genre: Komedie / Horror

Alternatieve titel: Kill Zombie!

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Martijn Smits en Erwin van den Eshof

Met onder meer: Gigi Ravelli, Yahya Gaier en Mimoun Ouled Radi

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 16 februari 2012

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Zombibi

Amsterdam West wordt na het neerstorten van een meteoriet ontruimd. Iedereen lijkt op de hoogte te zijn van de epidemie… op twee bendes na. De twee groepen zijn geboren vijanden van elkaar, maar zien zich genoodzaakt hun krachten te bundelen als ze aangevallen worden door hun vroegere bekenden. Deze blijken veranderd te zijn in zombies…

logo tmdbimage

avatar van m1701

m1701

ik vond deze film best wel aardig!

Uiteraard heel standaar voor eem zombie film... maar wat dat genre betreft

heb ik toch wel vele slechtere gezien.

leuk om een keertje te kijken.

housemoviewatch

In Amerika zouden ze zeggen, wat een B film. Meer wil ik er niet over kwijt.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Het is spijtig om te moeten melden dat het allemaal over het geheel niet echt bijzonder te

noemen is (middelmatige cast plus acteerwerk, niet eng en al helemaal niet komisch), een

herziening zal er voor mij dan ook niet snel inzitten.

Anderhalve ster van mijn kant voor dit Nederlandse wanproduct.

avatar van Rico120

Rico120

toen ik deze film keek dacht ik WTF waar kijk ik naar deze film is zo slecht dat hij leuk is

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

housemoviewatch schreef:

In Amerika zouden ze zeggen, wat een B film.

Wie in Amerika heb je dat ooit horen zeggen dan? En daarbij: B-films zijn tof en zeker in de tijd van Corman werd daar juist het talent gekweekt. Er valt genoeg aan te merken op Zombibi, maar enthousiast spel, genrekennis en zelfspot maken nog altijd heel veel goed.

BlueJudaskiss schreef:

Ik kan je op een presenteer blaadje geven dat als deze film voorgelegd word aan film maatschappijen in Amerika, zij deze behoorlijk hard uitlachen. Daar hoef je niemand voor gesproken te hebben. Wel ben ik het met je eens dat B-films ook best aardig kunnen zijn en niet eens zo slecht. Maar ik heb al diverse Nederlandse horror/thriller/komedies gezien en moet zeggen dat ze geen van alle hoogvliegers zijn. Maargoed ieder zijn mening. Je houd er van of je houd er niet van.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

housemoviewatch schreef:

Ach, de films van The Asylum worden ook uitgelachen en verdienen ook bakken met geld. En uitgelachen of niet, toch heeft deze film een internationale release gehad. Heb 'm zelfs zien liggen in hartje Londen.

BlueJudaskiss schreef:

Geld ook voor A haunted house 1 & 2. Die krijgen ook internationale releases. Maar dat mag dan allemaal wel zo zijn, nog steeds vind ik het geen hoogvliegers. Er zijn maar zelden B- films welk met goed beoordeeld word. En dat blijkt ook bij deze film weer aan de score.

avatar van Rico120

Rico120

de film slaat nergens op

het eind al helemaal vampiers? wat?! hoe?! serieus?!

wat een flop

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Wat is dit slecht zeg. En die Mimoun Ouled Radi, is wel zo'n beetje de grootste ramp die de Nederlandse film ooit gekend heeft. Verschrikkelijk wat is die vent irritant, gewoon niet om aan te zien.

Maar goed, ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar ik ga er mijn tijd niet verder aan verknoeien.

Nederlands onwaardig met een Mocro sausje erover.

avatar van Kersje26

Kersje26

Als je The Walking Dead gewend bent is dit echt zo slecht

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

BlueJudaskiss schreef:

Regisseurs en dan vooral Tarantino zweert bij B films .

En ze zijn op meerdere manieren te waarderen,,,leuke poging tot camp tot damn,,dit is zo waardeloos dat het weer leuk word

avatar van Shadowed

Shadowed

Prima zomedy.

Zombibi is eigenlijk een beetje een onzin zombie film. Slaat helemaal nergens op, maarja, volgens mij is dat ook waarom we hem opzetten . Ikzelf heb de teaser trailer eens bekeken en begon me hierin eens te wagen. Soms vond ik hem erg leuk.

Lekker goor zelfs op sommige momenten, de vechtende zombie van Yes-R vond ik heel leuk. Ook die clown en een paar andere lekker vreemde zombies.

Ik heb me hier wel mee vermaakt, maar het is ver van een echte hoogvlieger.

avatar van jippie2010

jippie2010

Wat een kansloos geheel.

Ik houd best van een Nederlandse film op zijn tijd,

maar dit was een vervelende zit.

Ik voel me bijna zelf een zombie nu. *1,5

avatar van Antinous

Antinous

Vermakelijk filmpje. hier heb ik dus wel om gelachen. waar ik om sharknado die ervoor kwam helemaal niet kon lachen,

ik vond het vooral lachen met Ben Sounders in die limo, en toen the Brothers en vooral die zigeuner uit de kofferbak kwam en erop ging slaan haha. K.O, Jawbreaker enz. en met die Rus op het laatst. Nothing wrong with leg haha. ik vond ook gaandeweg de film steeds beter worden. ook leuk dat de film Nederlands was,

avatar van Baggerman

Baggerman

Na Sharknado 3 hierin blijven hangen. Na Sharknado 3 valt dit ook niet echt tegen, maar grappig vond ik het nergens. Zombies zijn sowieso niet mijn ding, tenzij ze snel en afschrikwekkend zijn als in World War Z. Hier zagen ze er vrij hopeloos uit. Hopeloos was ook het acteren van die Gigi Ravelli. Ander dieptepunt: Carlo Boszhard.

Had ik dit maar bewaard voor de Horror-challenge! Grr!

avatar van Superboy

Superboy

Er zaten wel grappige momenten in, maar te weinig om een komische film te zijn

avatar van Rodger

Rodger

Zo fout, dat deze toch grappig is.

Met een bak bier, en verstand op 0, net 1 ster!

1. *

avatar van Shadowed

Shadowed

Herzien.

Viel toch wel iets meer tegen dan ik had gehoopt, maar in 2018 keek ik dan ook wat minder streng naar films. Nu ik iets serieuzer naar films ben gaan kijken is het cijfer dan ook iets gedaald, maar de opzet is toch wel leuk en dit is bovendien ook de enige echt grote Nederlandse zombiefilm die ik ken.

De komedie is niet voor iedereen en dat zal na enkel 2 minuten trailer kijken al duidelijk moeten worden. Een beetje warrige komedie met snel uitgesproken dialogen van acteurs die heel goed weten wat ze doen en hier veel inzet voor lijken te tonen. Het zijn alleen de beelden zelf die vaak grappiger zijn dan de cast.

Zombibi is redelijk versierd, maar ik las ergens dat filmen enkel 18 dagen heeft geduurd om te filmen. Als dat echt zo is dan is dat ook regelmatig een beetje te merken. Enkele buitensets zijn wat haastig gedecoreerd door bijvoorbeeld gewoon een stapeltje kleding over de straten te gooien. De wat grotere sets zijn dan wel weer een stuk beter.

Zombiegeweld heeft de meest komische momenten maar het wil niet echt een kick geven of iets dergelijks. De montage is ook wat mak en het camerawerk niet bepaald on-point. Als het dan ook niet echt spannend of grappig wil worden loop je als film een beetje klem. Een echt goede balans tussen horror en komedie is er ook niet.

Het is dat de film voor een Nederlandse film behoorlijk groots is opgezet en dat het 1 van de weinige is in zijn soort maar verder heeft het niet al te veel om het lijf. Ik mis wat inspanning zoals practical effects en sterke regie. Nu is het vooral een lolprojectje, maar dan kan je dus ook slechte reviews verwachten.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Zolang Jan er is, is er hoop.

Meer dan leuke komedie temidden van een zombieuitbraak in hartje Amsterdam die op zich te vergelijken is met het concept van Shaun Of The Dead maar niet van dat niveau. Vervelend is Zombibi allerminst.

De film gaat nog behoorlijk flauw van start met de nodige stereotypering en druk gedoe, maar wanneer de stront aan de knikker is, de zombies als een stortvloed komen en de leider van de groep de kick ass en appetijtelijke agent Kim betreft, heeft de film de belangrijkste kern waarom deze draait wel gevonden. Zoals ieder zombie film draait het op een gegeven om actie, vindingrijke wapens, groepsdynamiek en smerige of creatieve kills. Niet te vergeten domme keuzes die tot penibele situaties leiden. En dat zijn er nog al wat.

Slechte punten? Mwoah...niet zo heel veel als je het niet te serieus neemt. Mimoun Ouled Radi is zoals wel meer vaststellen inderdaad bloedirritant, Hasselbaink en Arnhem zitten soms niet ver van dat niveau af maar zorgen met hun strapatsen ook voor de nodige humor. Maar daar is dan ook wel het meeste mee gezegd in deze prent wat slechte punten aan gaat. Is het verder orgineel? Allicht niet maar wtf, wat nog wel?

Gaier is prima als sobere leading man, het uitzicht met Ravelli en Poeschmann uitstekend zelfs, is de Bozhard immitatie van De Hoop natuurlijk humor, zijn kleine rolletjes van Peters, Boot, Romeijn, Van Deursen en Brunner leek maar ook Bonjasky en Saunders erg leuk en op het einde na met de ontploffing ziet alles er prima uit. Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik me prima vermaakt heb en genoeg gelachen heb. Lekker!

avatar van Woland

Woland

Natuurlijk is dit een ontzettende B-film, maar ik vond het eigenlijk niet vervelend om te kijken. Het begin is nog wat moeizaam, waarbij met name Mimoun Ouled Radi best wel irritant is met z'n overdreven typetje. Maar zodra de zombies erbij komen kijken was het best wel oké, ondanks het duidelijk lage budget en de niet altijd even geweldige acteerprestaties. Echt heel grappig werd het niet hoor, maar als luchtige en pretentieloze zombiekomedie met af en toe best vermakelijke kills kon ik me er best wel mee vermaken. Het scheelt ook dat de film niet al te lang duurt.

avatar van Timk

Timk

Lovelyboy schreef:

Zolang Jan er is, is er hoop.

Ik sluit me hier bij aan meer dan vermakelijk filmpje met het verstan op 0,0 niet bij nadenken en dan kan hij gewoon een voldoende krijgen !

avatar van mrklm

mrklm

Aziz [Yahya Gaier] is een brave werknemer die de hielen van zijn arrogante baas [Kees Boot] likt in de hoop op promotie, maar zijn baan verliest omdat zijn broer Mo [Mimoun Ouled Radi] hem constant belt op kantoor. Toch zijn de broers vooral op elkaar aangewezen wanneer Amsterdam overrompeld wordt door een buitenaardse invasie waardoor iedereen in zombies verandert. Samen met Mo’s vrienden Jeffrey [Seregio Hassenbaink] en Nolah [Uriah Arnhem] weten ze te overleven in deze in alle opzichten hopeloos amateuristische en tamelijk seksistische zombiekomedie met Gigi Ravelli als de agente die zich bij de groep aansluit. Carlo Boszhard doet een verdienstelijke imitatie van Jan de Hoop, maar hem ben je na een paar minuten ook wel beu.

avatar van shrink

shrink

• 1986 berichten

Verschrikkelijke film. Dat sommige bekende acteurs zich hiervoor lenen.