• 8.561.383 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Andy Cheng

Met onder meer: Cuba Gooding Jr., James Woods en Angie Harmon

Plot End Game

"The Assassination Was Only The Beginning."

Geheim agent Alex Thomas heeft de leiding over de bescherming van de president. Wanneer de president echter wordt neergeschoten neemt Alex zijn verantwoordelijkheid en neemt ontslag. Hij raakt echter steeds meer geobsedeerd door het bewuste voorval en tracht de zaak op te lossen. Hierbij krijgt hij de hulp van journaliste Kate. Samen komen ze al snel in een web van leugens, bedrog, huurmoordenaars en ex-commando's terecht.

imageimage

Shakey Fuller

General Montgomery

avatar van boemboem27

boemboem27

matig filmpje met een slecht einde,en inderdaad de onderwaterscene is zwak.

maar ja voor een regenachtige zondagmiddag is het wat tijdverdrijf.

avatar van ieoortje

ieoortje

handig van die lampen onderwater

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Simpel verhaal dat makkelijk te volgen was. Er wordt redelijk goed geacteerd en de actiescènes zijn ook in orde.

avatar van brielen

brielen

Ik vond deze film een van de betere politieke thrillers. Mooi stuntwerk. Andy Cheng is blijkbaar een man die weet hoe je actie moet verfilmen.3.

Tarkus

Goede film met mooie actiescenes.

Alleen het einde is niet veel waard, eerst veel moeite doen om de zaak op te lossen en dan zo'n onlogisch einde.

Goede rol van Cuba Gooding Jr. en Angie Harmon (die ik eigenlijk niet kende).

gauke

Ik vind het een leuke thriller met lekker veel actiescenes. Een goede rol van Cuba Gooding Jr. Wat een lijf heeft de man trouwens... om jaloers op te worden!!!

avatar van Leno

Leno

Slappe B film waar niemand iets van kan maken. Het verhaal is verschikkelijk cliché en de verrasingen doen geforceerd aan. Woods lijkt verdwaald te zijn in deze film, sowieso wel in Hollywood de laatste jaren trouwens, en enige logica is niet te ontdekken. Het slechte einde past hier wel bij. Overigens voegt zo'n kleurenfilter ook niets toe (in tegendeel).

Tarkus

Tarkus schreef:

Goede film met mooie actiescenes.

Goede rol van Cuba Gooding Jr. en Angie Harmon (die ik eigenlijk niet kende).

Heb me de film kunnen aanschaffen voor amper 1 €, en dat is hij zeker wel waard.

Voor het overige blijf ik bij mijn eerdere mening.

avatar van chucknorris

chucknorris

vond de actie in deze film dik in orde, maar het verhaal... mijn hemel wat een broddelwerk. Veel te makkelijk.

"Wie zoeken we?..michael nogwat.. dat is een speld in een hooiberg..he kijk nou daar hebben we onze speld..."

En burt reynolds... is er echt niemand die die man tegen zichzelf in bescherming neemt? Zelden zo'n nutteloze rol gezien.

2* voor de actiescenes

avatar van K. V.

K. V.

'k vond het maar een matige film. De film begint nochtans veelbelovend met een flitsende montage, maar na de inleiding vond 'k de film minder interessant. De film is minder een echte politieke thriller, maar eerder een actiefilm, dus gelukkig niet echt een saaie boel. Het acteerwerk was redelijk goed, maar niet bijzonder.

Desondanks is het zeker geen topfilm, maar eerder een middelmatige film. Ook het einde viel een beetje tegen.

Middelmatig.

avatar van Tasha27

Tasha27

Niet al te krachtige misdaadthriller. President wordt vermoord, lijfwacht voelt zich verantwoordelijk en gaat samen met journaliste op zoek naar de moordenaar. Al snel wordt de ene na de andere getuige uit de weg geruimd en vervalt het geheel in wilde snelwegachtervolgingen, schietpartijen en ongeloofwaardige vechtscènes. Het plot zou realistisch kunnen zijn mits het geheel niet zo aangedikt zou zijn. Ook het einde was niet wat ik ervan verwacht had. Kortom; politieke misdaadthriller waarvan er 13 in een dozijn zijn gemaakt. Ik vond de film nogal tegenvallen. Jammer, want ik had van Cuba Gooding Jr. wel meer verwacht. Mijn waardering: 2 sterren.

avatar van Bacchero

Bacchero

Standaard thriller zonder meer. Ik had wel meer verwacht van Cuba Gooding Jr. Angie Harmon vond ik wel goed spelen.

avatar van hutsekluts

hutsekluts

Hoewel ik de stemmen op MM en IMDB kende voordat ik deze film ging zien, hoopte ik dat 'iedereen er naast zat' gezien de deelname van Gooding, Archer en Woods. Helaas, ik zag een zwakke TV-film met gaten in het script, weinig actie op een paar leuke auto-stunts na.

avatar van missl

missl

Vermakelijk filmpje met wat mannelijk (zonder shirt) schoon. Maar niet meer dan dat.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

hutsekluts schreef:

Hier ben ik het eigenlijk wel compleet mee eens. 2 *

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Een film met wel aardige namen qua acteurs, destijds (2014) slechts 2,5** gegeven en meestal zegt dat genoeg. Toch wilde ik de prent nog eens een kans geven, mijn smaak is wel veranderd in de jaren, zeker nu ik ervaar dat we bedolven worden onder baggerfilms de laatste jaren.

Normaliter weet ik ng wel dingen van een film die ik eerder heb gezien, maar hier helemaal niets. Het was dus alsof ik hem weer voor het eerst zag, dus met een frisse blik. Meteen wel weer die mierzoete Amerikaanse kwijl, gelukkig dat die kwijl niet de hele film bedwelmd.

Het begint allemaal aardig, de moord en het onderzoek. Je denkt dat je in een aardige politieke thriller terecht bent gekomen, en ja dat zat er wel in. Maar de film wordt hoe verder je komt steeds slechter qua verhaal en script. Eigenlijk durf ik te zeggen dat de film uitmond op een waardeloos prul. Het lijkt kapot geknipt, afgerafeld en simpelweg niet uitgewerkt. Volgens mij is de scenarist diegene die dood is gegaan i.p.v. de president.

Ik had eerder 2,5** gegeven en daar blijf ik bij. Dat omdat het eerste gedeelte nog aardig om te zien is, anders was het al snel 2** geweest.