End Game (2006)

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Actie

geregisseerd door Andy Cheng
met Cuba Gooding Jr., James Woods en Angie Harmon

Geheim agent Alex Thomas heeft de leiding over de bescherming van de president. Wanneer de president echter wordt neergeschoten neemt Alex zijn verantwoordelijkheid en neemt ontslag. Hij raakt echter steeds meer geobsedeerd door het bewuste voorval en tracht de zaak op te lossen. Hierbij krijgt hij de hulp van journaliste Kate. Samen komen ze al snel in een web van leugens, bedrog, huurmoordenaars en ex-commando's terecht.

Leuke film. Heb hem net gezien. Zit op zich wel een leuk verhaal in en de spanning in de film is ook aardig. Zeker een paar sterretjes waard.

avatar van fritsy
Hoezo neemt hij ontslag

Zeer goed verhaal alleen het einde van de film kon beter

Het einde kon zeker beter. Wel een hele leuke film met een aantal hele bekende koppen waar ik de naam niet eens van weet:) 3.5*

avatar van Vinco
Erg slechte film met een standaard verhaal.
Van dit soort films zijn er al honderde uitgebracht!

En de actie scene's tjah die waren ook niet echt boeiend!
Erg saai allemaal!

1,5 ster

avatar van DiDa
Ik vind het wel zeer apart dat deze film (met deze goed gewaardeerde acteurs) in Nederland uitgebracht wordt door Bridge Entertainment. Meestal brengt deze maatschappij alleen b- en c-films uit. En je kunt zeggen wat je wilt maar Cuba Gooding en James Woods zijn absoluut geen b-acteurs.
Hetzelfde gebeurt binnenkort ook met de Edison. Deze film zit vol sterren en wordt ook door Bridge uitgebracht.

De cover van End game vindt ik in Nederland slecht. Kijk naar het verschil met de Amerikaanse cover:

Nederlandse cover:

Amerikaanse cover:

Ga hem nu eens bekijken ben benieuwd. Woods is wel een van mijn favoriete acteurs.

Acteurs kunnen deze film niet redden het is allemaal net niet.....
De scene's in het water zijn vreselijk slecht (zwembad) de explosies etc etc.
Volgens mijn hadden de acteurs er ook geen plezier in althans dat straalt de film uit.
Het verhaal is standaard en niet goed uitgewerkt, toch jammer er had wel meer ingezeten..

DiDa schreef:

Tjah, beide films vond ik toch wel tenenkrommend slecht hoor... Edison iets minder dan deze maar toch..

Had er al niet veel van vewacht want had hier en daar al gehoord dat het geen meesterwerk zou zijn, maar zo zwak had ik hem ook niet verwacht.

Vond het acteerwerk van Gooding Jr. onder de maat. Ben werkelijk lyrisch over die gast, maar hij kon mij in geen enkele scene echt overtuigen....

Jammer... Niet meer dan een 2 van mij...

avatar van fotzenbikkel
Best wel een aardige film. Ik vind Cuba sowieso een hele goede acteur.

De scène waarbij een auto een paar meter(!) de lucht in vliegt na enkele kogelinslagen, vond ik wel ietwat overdreven.

Maar desalniettemin kon de film mij van het begin tot het eind toch wel boeien.

Een goede 3,5 *

avatar van The_Game
Vrij saaie film, die totaal niet boeit. Ik ben ook geen fan van Cuba Gooding Jr. en dat ben ik na deze film nog steeds niet.
Het verhaal kan er mee door, maar erg orgioneel is het allemaal niet.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het niet een bijzondere film, veel dingen waren cliche.
Voor de echte filmkenners was het erg voorspelbaar.
Ik heb met een vriendin gekeken, en nou jah we wisten veel dingen al snel.
Acteren ging wel, maar ook niet echt bijzonder.

aardige film, eind mocht wat beter
met een sterkere cast was hij beter tot zn recht
gekomen die strak getrokken burd reynolds was
echt niet om aan te zien , kan beter naar
thunderbirds-land verhuizen

avatar van zoutzak
ik vond het maar een belachelijke film eerlijk gezegd. Nergens overtuigend... 2*

Cliché verhaal, met een soft einde. 2* voor de moeite.

Slechte film.
Ongelooflijk voorspelbaar, hele slechte dialogen! slecht acteerwerk, slechte onbetekenisvolle shots. Met name kon ik me ergeren aan Guba Gooding Junior, hij probeerde een gekwelde haatdragend persoon neer te zetten, maar dit lukte hem niet echt, lag er veels te dik bovenop. Ook veel shots van zijn ''gespierde'' lichaam, alsof heel de film om hem moet draaien. Zeer cliché verhaal, altijd weer die president die dood gaat, zijn we daar nou nog niet klaar mee... Wij maken toch ook geen honderden films over Bea die een kogel door haar kop krijgt. (ssssst AIVD). Met erg veel moeite heb ik hem toch afgekeken, aan het einde voelde ik me die gekwelde haatdragende bodygard.... 1,5*

Niet dat wat ik er van verwacht had. Einde slaat op niks. niet te vet geacteerd.

wat een vreemde film, hij kwam maar niet op gang, het was allemaal "net echt"-geen sfeer, zeker niet die pastte bij een natie waar net een president is neergeschoten, en zijn vrouw in haar uppie in het ziekenhuis wacht, op wat dokter zeggen gaat.
Het einde is bijzonder onbevredigend, ik keek naar mijn vrouw, wat zij er van vond, en zag dat ze sliep....

Goeie film. was spannend en goed geacteerd.
Ik ben nogal fan van Cuba gooding junior dus ben wellicht wat eerder tevreden (gezien de andere berichten).

Best een goede film, ondanks dat hij af en toe wat voorspelbaar was, heeft hij over de volle linie de aandacht vastgehouden. Nee, ik heb wel slechtere films voorbij zien komen 3,5*

resensie schreef:
Goeie film. was spannend en goed geacteerd.

hij maakt in ieder geval geen sleehonden films meer...

ik vond hem best wel wel goed...3,5*

Tegenvallend geheel.
Na de moord op de president gaan een journaliste en een gefrustreerde lijfwacht op zoek naar de dader.
Cuba Gooding doet dit een beetje plchtmatig alsof hij eigenlijk ook geen trek had in deze rol.
"End Game" heeft behoorlijk wat aangename actiescenes, dat zeker maar het verhaal is flets en oppervlakkig.
De ontknoping maakt de film alleen maar meer onzinnig.
Eveneens zinloos is het piepkleine rolletje van Burt Reynolds. Zijn aanwezigheid voegt niks toe aan de film.
"End Game" is niet superslecht maar echt interessant
wordt het ook nergens...

avatar van Hannibal
Heel erg slecht dit.
Het ene cliché na de andere en zo voorspelbaar als maar kan.
Het is best treurig dat ze er niets van snappen dat de president wordt doodgeschoten.... wie zou nou een motief hebben om de president van Amerika dood te schieten? Ze zoeken in de hele film iemand die een motief zou kunnen hebben terwijl de halve wereld een motief heeft om de Amerikaanse leider dood te schieten. Zijn Amerikanen echt zo naief, of denken ze dat een aardige president wél geliefd is over de hele wereld?
Uiteindelijk bleek toch, wat ik al de hele film dacht, dat de first Lady er achter zat, en klaar was het. Ze ging er ongestraft mee vandoor omdat die o zo aardige president niet negatief in het nieuws mocht komen en niemand mocht weten dat hij een minnares had.

En o ja die schoolbus.... alsof een bus met bejaarden wel had mogen exploderen.
Dit soort fragmenten veroorzaken mij mij meteen al een punt aftrek, en zo is er niet veel overgebleven.

Als ik mijn mening van deze film mag plaatsen, mag ik wel zeggen dat het een redelijke film is.Gooding Jr heeft wel betere films gemaakt maar deze wil ik toch niet helemaal in slecht daglicht zetten.Dat het verhaal een beetje voorspelbaar is moet ik wel een beetje toegeven dat het zo is maar toch is het zeker wel de moeite waard om hem te bekijken, en dat er gezegd wordt dat bv explosies enz slecht waren vind ik zeker niet zo, de actiescene's zijn zeker niet slecht.Hij is best de moeite waard, maar dat is mijn meening.Gegroet.

In ieder geval een film die de moeite waard is om te kijken. Geen hoogstandje maar toch 3 sterren.

een aardige film wat me opvalt is welke film ik ook zie die beoordeeld wordt, de ene film is nog slechter als de andere
als ik de recensies van hannibal en noem ze allemaal maar op dan is of heel slecht of matig ik weet niet wat een acteur moet doen om een goede film te maken

avatar van iGeO
Deze kon me dus echt niet boeien, cliché verhaal en geen spanning...

Ik vond het een leuke film, met veel spanning.
Alleen het eind was onbevredigend, daar had wat meer mee gedaan moeten worden.
Al met al geef ik hier 3* voor

Alweer een Amerikaanse president die wordt doodgeschoten. Toch een goede thriller! 3*