• 8.224.533 stemmen

Dirty (2005)

Misdaad / Thriller | 97 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Geregisseerd door: Chris Fisher

Met onder meer: Cuba Gooding Jr. en Clifton Collins Jr.

Over Dirty

"Violence Is A Language People Understand"

Salim Adel en Armando Sancho zijn twee ex-gangleden, die nu werken voor de politie van Los Angeles. Echter.. ze houden zich nog steeds bezig met allerlei illegale en corrupte praktijken. Wanneer ze middenin een schandaal terecht dreigen te komen, doen ze alles om hun sporen te wissen.

image

avatar van bugno

bugno

Helaas moet ik me weer laten lijden door het meespelen van,Cuba Gooding Jr,wat een bijzonder zwak acteur is hij toch.

Zijn optreden brengt deze film naar een erg laag nivo,eigenlijk niet eens de moeite om hem te zien,het verhaal helpt ook al niet veel,terecht zijn de lage waarderingen voor deze kolderfilm,0.5*

adez

heb erg genoten van deze film,het einde vond ik erg goed

avatar van DjeeVie

DjeeVie

ik ben deze film gaan kijken en eigenlijk al gelijk weer uitgezet. Na een half uur/ uur van deze ongein was ik het zat. Slecht geacteerd, slecht verhaal, slechte film. De film krijgt van mij een 1,5 ster en daar mogen ze blij mee zijn.

avatar van jamil

jamil

de trailer van deze film ziet er heel wat beter uit dan de film zelf. die is bar slecht te noemen! zeer hoog nigga en fuck gehalte. vooral van Cuba Gooding Jr. geen rol voor hem verder weinig actie en gewoon niet waar je op zit te wachten

avatar van Norma Jean

Norma Jean

Sommige scènes waren iets te heavy naar mijn smaak.

Voor de rest vond ik het een vrij onsamenhangend verhaal.

Niet echt spannend, maar ok om een keer gezien te hebben.

avatar van hardekern

hardekern

Je zou voor de gein het woord 'fuck' eens moeten gaan tellen..

Vond de film maar tegenvallen

avatar van Tima

Tima

Matige film. Goed camerawerk maar een dunne verhaallijn. Voor mij is dit geen aanrader.

avatar van Arbil

Arbil

zeker geen slechte film

avatar van aburex

aburex

Een mindere misdaadfilm over corrupte agenten. Het verhaal zit onsamenhangend in elkaar.

avatar van gotti

gotti

Een clichématig rotzooitje, die tevergeefs probeert mee te liften op stijlkenmerken van meer succesvolle genrebroeders en zusters. Een hoop stoerdoenerij om niks.

zeker een slechte film

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Onderhoudende troep.

Sommige films gaan het ene oor, pardon, oog in en het andere weer uit. Zo ook deze rommel. 100 cliché's in een kopje, 13 in een dozijn, enfin we weten het zo langzamerhand wel. Vol van onsamenhangendheid en onlogica, lust u nog peultjes? Het is toch wel jammer dat de ooit bewierookte Gooding Jr. de laatste jaren alleen maar in dit soort wannabe-meuk komt opdraven. En ook geen echt verschil kan maken.

Twee sterretjes met het verstand uitgeschakeld.

avatar van mafiabaas

mafiabaas

Poeee echt geen bijzondere film, erggg standaard. Maar wat speelt die Cuba Gooding Jr. ongeloofwaardig, dat is echt niet normaal meer

avatar van ILDIB

ILDIB

Het vergelijk met training day wordt vaak gemaakt, Ik vind deze beter omdat ik in training dy de rol van denzel zwaar overtrokken vind. In deze klopt ook het een en ander niet, maar hij is wel prettig om te kijken, mooi geschoten ook. Hier en daar wel kort door de bocht.

avatar van Sacra1990

Sacra1990

Apparte film maar wel een goede film 3,5 ster

avatar van subwoofer henk

subwoofer henk

*gaap* totaal niet interessant

avatar van JeroenStaarink

JeroenStaarink

Het overmatige scheldgebruik van de 2 gangers-cops, het fouten oorbelletje van onze Cuba en het spook gebeuren maakte van een aardige film ene flop. Ik denk dat ze Scarface na wilden doen met het ''fuck'' gehalte.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Soort van rare remake van Training Day, maar nog een stukje minder..

avatar van Left4Dead

Left4Dead

orbit schreef:

Soort van rare remake van Training Day

Juist, dat gevoel borrelde bij mij ook een beetje omhoog alleen komt het nimmer in de buurt en het acteerwerk is maar matig te noemen. Training Day kreeg van mij een plekje in mijn top 10 en deze bungelt ergens in het laag segment van middelmatig. Ook Street Kings is half om half gecopieèerd. Vooral de hele slechte rap was voor mij echt een marteling en Cuba staat niet eens in de schaduw van Denzel. Zowiezo ben ik nooit fan van hem geweest en snapte al nooit dat hij voorheen zoveel credit kreeg.

Het script is de grote boosdoener dat het gewoon niet voor 100% loopt, soms is het zelf amateuristisch en daardoor totaal niet meer geloofwaardig. Het verhaal gaat weer eens over corruptie bij de LAPD en tegenstrijdige gevoelens over die corruptie en afkomst. Tja dat hebben we allemaal wel eens eerder gezien en zeker ook beter.

Het camerawerk is redelijk, het verhaal een beetje diefstal van verschillende films om te scoren. Soundtrack bevatte goede muziek en troep, Beeld/ en geluidskwaliteit redelijk goed. Het acteerwerk zat tussen slecht en matig in.

Deze nu twee maal bekeken en al met al kun je zeggen dat de film tussen de 2.5 en 3 sterren zweeft.

Nu blijf ik bij mijn eerdere verstrekte 2.5 sterren. De film blinkt in niks echt uit, alles is matig te noemen. Toch kijkt hij wonder boven wonder nog redelijk weg.

avatar van Daan258

Daan258

Vrij teleurstellend werkje.

De trailer wat jaren geleden gezien en wat ik me ervan kon herinneren zag dit er veel beter uit dan de gehele film.

Wat me vanaf het begin gelijk al opviel is dat de sfeer erg mooi werd neergezet met ook nog is mooie beelden en prima camerawerk.

Het verhaal was in het begin redelijk oké maar helaas (en wat ook vele hier al zeggen) wanneer je juist hoopt op iets leuks en interessants wordt het allemaal een beetje een rommelig werkje met ook veel onlogica wat Zinema ook al aangaf etc.

Cuba Gooding Jr vind ik vaak nog best aardig om te zien spelen maar helaas was hij hier niet best.

Zowat was zijn tekst in de film alleen maar: Motherfucker, fuck, fuck, nigger,motherfucker, fuck, fuck, en ga maar door.

Zijn rol was gewoon totaal niet leuk en op een gegeven moment vond ik hem zelfs irritant worden, jammer dit. Gelukkig weet Clifton Collins Jr. wel nog best aardig te acteren en was hij ook de rede waarom de film voor mij nog lichtjes vermakelijk was om af te kijken.

Helaas, heb ik me niet goed weten te vermaken met deze film.

avatar van Sgt. Trash

Sgt. Trash

Na een half uurtje gewauwel had ik niet het idee, dat het ergens toe zou leiden. Gezien de andere recensies, dachten anderen er net zo over.