Never Die Alone (2004)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Ernest R. Dickerson
met DMX, David Arquette en Jennifer Sky

Verfilming van het gelijknamige boek van Donald Goines. King David, een keiharde, stijlvolle crimineel keert terug naar zijn geboorteplaats op zoek naar vergiffenis. Maar alles wat hij vindt is een gewelddadige dood. Hij sterft echter niet alleen... King David's laatste momenten worden doorgebracht met Paul, een ambitieuze journalist, wiens leven, door de paar minuten dat hij David kent, voor altijd zal veranderen.

avatar van BoordAppel

avatar van Bone*Thugs
weet je hoe dat komt?? Omdat meneer STINISSEN mij vorige week pas uitgelegd heeft hoeveel sterren een cijfer is...ik dacht dat het anders was dus.....al die cijfers die laag uitgevallen zijn moeten eigenlijk hoger zijn..maar omdat ik dus niet echt wist hoeveel sterren een bepaald cijfer was
Thxx mister STinis

avatar van sn@ke
BoordAppel schreef:
Inderdaad, ik denk dat dat nog iets te hoog gegrepen is.

, DMX 2e rang - rapper ..... ?

Dit is de beste film die ik heb gezien van DMX. Het is geen onnodige harde aktiefilm netals zijn vorige films. Het verhaal zit goed in elkaar en DMX laat met deze rol zien dat hij niet alleen zijn stoere gedrag op het witte doek kan neerzetten, maar ook een redelijke acteerprestatie.
De film is het kijken zeker waard.

Zeer slecht, Cradle 2 the Grave was veel beter. Weinig inhoud...

*2,5

ik vond hem echt wel goed..... mooje film...

Naar mijn mening een goede film, hij verdiend zeker wel een spot in één van mijn dvd-rekken wat inmiddels ook een feit is.
En dat is niet om het feit dat ik toevallig hiphop mooie muziek vind en toevallig ook wat dmx cdtjes thuis heb maar het verhaal wordt goed verteld, vanaf het begin tot het einde (ook al wordt in films vaak alles aangedikt).
Deze krijgt van mij zeker 3 sterren.

avatar van Action
Mwa niet slecht 4,5.

avatar van %%%%%%
Kei harde dmx in deze film zeg . maar hij acteerd goed in deze film en goed verhaal 3,5 sterren en ook goed in die sfeer gefilmd

avatar van Kricky
Ik heb nog nooit van deze film gehoord

rensiboy
ben groot fan van dmx, maar heb deze film nog niet gezien.
is het de moeite waard?

avatar van Minority_Check
vond de verhaal erg goed
het gaf een zieligachtig gevoel en het einde vond ik best verrasend
maar wat ik echt jammer vond
was de leven van king
het was heel kort er had zoveel meer kunnen gebeuren dan alleen die twee vrouwen die hij had ontmoet
en de scene waarin hij naar een leverancier zocht voor zijn drugs was slecht gefilmd er zat een stukje humor in, dat hoorde totaal niet erin, best jammer
die scene's konden ze uitbreiden naar iets spannends

toch nog een 3*

moviefreak#1 schreef:
Voor mij één van de grootste verrassingen van dit jaar tot nu toe. DMX in misschien wel de rol van zijn leven als King David en hoogst waarschijnlijk de beste film van regisseur Dickerson (ik heb Juice nog niet gezien). Wat je eigenlijk verwacht is een soort van vervelende hip-hop film maar wat je krijgt is een mooi verhaal dat mooi gefilmd is en bij tijden een mooie soundtrack kent. 4 welverdiende sterren voor deze film.

waar slaat dit op? vervelende hiphop flim?

darkcity schreef:
Yeeh ! hij is met Jennifer Sky, die uit de kleren ging in My little eye

probeer je nu te rappen?

BoordAppel schreef:

dmx? te hoog gegrepen?

mischien is deze site wat te hoog gegrepen voor jou

ff voor de duidelijkheid, voor de andere die waarvan ik geen zin heb om ze af te zeiken.. dmx is een geweldige rapper en tevens een geweldige acteur , ik en vele anderen hebben dus wel van deze film genoten omdat het opzich geen slegt verhaal heeft, alle puzzelstukjes passen op een gegeven moment

ohja weet iemand wat voor auto het was waar hij in reed?

Minority_Check schreef:
vond de verhaal erg goed
het gaf een zieligachtig gevoel en het einde vond ik best verrasend
maar wat ik echt jammer vond
was de leven van king
die scene's konden ze uitbreiden naar iets spannends

toch nog een 3*

BEN HET TOTÁAAL MET JE EENS!!!! dat is nog eens een goede kijk op dmx zijn succes

avatar van DeCol
Geen geweldige film maar ik vond hem wel vet! De film had iets. Vond het ook wel mooi dat DMX die vrouwen maar liet snuiven Zijn levensverhaal had wel wat uitgebreider gemogen.

avatar van mafiabaas
Vond het maar vrij weinig aan. Het verhaal kon me niet echt pakken. DMX vind ik wel altijd leuk+goed om als acteur te zien.

Een geweldige film was Never Die Alone.
Ik vondt dat dmx heel erg goed acteerde.
Wat wel verrassend was dat DMX snel doodging in het film.
Ze hebben de hoofdrol die hij speelde niet wat uitgebreider gemaakt,want het was heel erg kort.
Van moon was het ook best kort.
Maar het heeft wel indruk op me gemaakt en daarom geef ik de film een 3,5

Geweldige film goed verhaal

avatar van Ajax&Litmanen1
Typische actiefilm met een gangster sausje. Veel grote boze negers en veel wapens....
Maar ach, best vermakelijk als je er niet zo veel van verwacht.

Voor de tweede maal bekeken deze film, en toch geen 5 sterren meer..
Hoewel het een goed verhaal is, en daarvoor zeker 5 sterren gegeven mogen worden, zijn de acteerprestaties als je ze nog eens bekijkt, toch niet zo denderend als je eerst zou aannemen.
Heb ondertussen al beter werk gezien van David Arquette, en van DMX heb ik ondertussen niet zoveel meer gehoord, laat staan gezien...
Alles bij elkaar, een goede film waarin de acteerprestaties iets beter hadden gekund.
Wel een pracht van een soundtrack in deze film, rap-liefhebbers komen zeker aan hun trekken.

avatar van mrkos
Net gezien, zeker een goed verhaal en het acteren was ook prima!

4.5

avatar van SiD3Sp|N
Gister nog een keer gekeken op tv. Toch wel aardige film waar je een beetje in moet komen. 3* en dat is niet slecht.

avatar van 606
Goeie film en prima levensverhaal.
Acteren is goed en de gangster sfeer is mooi gebracht.

3,5 ster

avatar van Decec
Goede actiefilm, maar gedeeltelijk over drugs. Deze film was niet zo fijn.

avatar van sinterklaas
Geen slechte film.

Op eerste gezicht ook een vrij apart gangsta-filmpje, die weer even anders loopt dan je zou verwachten van een gemiddelde gettho-film. DMX speelt hier vrij aardig een rolletje als King Davis, die terugkeert naar New York en na een aanslag op hem oog in oog komt te staan met Paul (David Aquarette in een gangsta-film, ik wist toen al meteen dat dit iets anders ging worden) die hem verzorgd en bij hem blijft tot hij sterft. Vervolgens leert ie hem beter kennen door cassettebandjes waarop King Davis zijn buitengewone levensverhaal verteld, wat ook nog wel eens gevolgen heeft voor later.

Never Die Alone vond ik opzich nog een vrij gelukt Rise and fall filmpje, waarin het acteerwerk en verhaallijn nog goed worden uitgewerkt. Wat het echter wel ruw verstoord zijn die B-effecten bij shootouts en die behoorlijke zoetsappige epiloog met een wel hele dikke Hollywood-laag. Voor de rest een goed verhaal, al is die ook niet door de regisseur zelf verzonnen...

pop
Prima filmpje. Alleen had die best nog wel wat langer mogen duren. Vandaar net geen 4 sterren.

Tarkus schreef:
Voor de tweede maal bekeken deze film, en toch geen 5 sterren meer..

Heb deze prent nog eens bekeken en blijf bij mijn tweede mening.

avatar van missl
Redelijk voorspelbaar gangsterfilmpje, waarin een gangster weer terug komt in de stad die hij ontvlucht was. Rollen zijn wel prima maar weet nergens te verrassen.