End Game (2006)

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Actie

geregisseerd door Andy Cheng
met Cuba Gooding Jr., James Woods en Angie Harmon

Geheim agent Alex Thomas heeft de leiding over de bescherming van de president. Wanneer de president echter wordt neergeschoten neemt Alex zijn verantwoordelijkheid en neemt ontslag. Hij raakt echter steeds meer geobsedeerd door het bewuste voorval en tracht de zaak op te lossen. Hierbij krijgt hij de hulp van journaliste Kate. Samen komen ze al snel in een web van leugens, bedrog, huurmoordenaars en ex-commando's terecht.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het niet een bijzondere film, veel dingen waren cliche.
Voor de echte filmkenners was het erg voorspelbaar.
Ik heb met een vriendin gekeken, en nou jah we wisten veel dingen al snel.
Acteren ging wel, maar ook niet echt bijzonder.

avatar van Hannibal
Heel erg slecht dit.
Het ene cliché na de andere en zo voorspelbaar als maar kan.
Het is best treurig dat ze er niets van snappen dat de president wordt doodgeschoten.... wie zou nou een motief hebben om de president van Amerika dood te schieten? Ze zoeken in de hele film iemand die een motief zou kunnen hebben terwijl de halve wereld een motief heeft om de Amerikaanse leider dood te schieten. Zijn Amerikanen echt zo naief, of denken ze dat een aardige president wél geliefd is over de hele wereld?
Uiteindelijk bleek toch, wat ik al de hele film dacht, dat de first Lady er achter zat, en klaar was het. Ze ging er ongestraft mee vandoor omdat die o zo aardige president niet negatief in het nieuws mocht komen en niemand mocht weten dat hij een minnares had.

En o ja die schoolbus.... alsof een bus met bejaarden wel had mogen exploderen.
Dit soort fragmenten veroorzaken mij mij meteen al een punt aftrek, en zo is er niet veel overgebleven.

avatar van Captain Pervert
Mager plot, magere personages, mager alles. Burt Reynolds was het enige lichtpuntje. Niet dat hij zo geniaal speelt ofzo, maar hij is gewoon cool.

En het einde is ook niet bevredigend.

2.5 sterren

avatar van Spetie
Cuba Gooding jr. kiest de laatste jaren niet de beste films uit en ook dit is weer een miskleun. Van enige spanning is in de film nooit sprake. De dialogen zijn matig en we hebben alles al eens een keer gezien in andere films en vooral ook beter. De acteurs spelen op de automatische piloot en dan heb je alles bij elkaar een matige film. Het einde verpest echter nog meer, waardoor je deze film eigenlijk beter kunt overslaan. Maar goed als je alles van tevoren weet .

Ik vind het een leuke thriller met lekker veel actiescenes. Een goede rol van Cuba Gooding Jr. Wat een lijf heeft de man trouwens... om jaloers op te worden!!!

Tarkus schreef:
Goede film met mooie actiescenes.
Alleen het einde is niet veel waard, eerst veel moeite doen om de zaak op te lossen en dan zo'n onlogisch einde.
Goede rol van Cuba Gooding Jr. en Angie Harmon (die ik eigenlijk niet kende).

Heb me de film kunnen aanschaffen voor amper 1 €, en dat is hij zeker wel waard.
Voor het overige blijf ik bij mijn eerdere mening.

avatar van K. V.
'k vond het maar een matige film. De film begint nochtans veelbelovend met een flitsende montage, maar na de inleiding vond 'k de film minder interessant. De film is minder een echte politieke thriller, maar eerder een actiefilm, dus gelukkig niet echt een saaie boel. Het acteerwerk was redelijk goed, maar niet bijzonder.
Desondanks is het zeker geen topfilm, maar eerder een middelmatige film. Ook het einde viel een beetje tegen.
Middelmatig.

avatar van Tasha27
Niet al te krachtige misdaadthriller. President wordt vermoord, lijfwacht voelt zich verantwoordelijk en gaat samen met journaliste op zoek naar de moordenaar. Al snel wordt de ene na de andere getuige uit de weg geruimd en vervalt het geheel in wilde snelwegachtervolgingen, schietpartijen en ongeloofwaardige vechtscènes. Het plot zou realistisch kunnen zijn mits het geheel niet zo aangedikt zou zijn. Ook het einde was niet wat ik ervan verwacht had. Kortom; politieke misdaadthriller waarvan er 13 in een dozijn zijn gemaakt. Ik vond de film nogal tegenvallen. Jammer, want ik had van Cuba Gooding Jr. wel meer verwacht. Mijn waardering: 2 sterren.

avatar van Left4Dead
Een film met wel aardige namen qua acteurs, destijds (2014) slechts 2,5** gegeven en meestal zegt dat genoeg. Toch wilde ik de prent nog eens een kans geven, mijn smaak is wel veranderd in de jaren, zeker nu ik ervaar dat we bedolven worden onder baggerfilms de laatste jaren.

Normaliter weet ik ng wel dingen van een film die ik eerder heb gezien, maar hier helemaal niets. Het was dus alsof ik hem weer voor het eerst zag, dus met een frisse blik. Meteen wel weer die mierzoete Amerikaanse kwijl, gelukkig dat die kwijl niet de hele film bedwelmd.

Het begint allemaal aardig, de moord en het onderzoek. Je denkt dat je in een aardige politieke thriller terecht bent gekomen, en ja dat zat er wel in. Maar de film wordt hoe verder je komt steeds slechter qua verhaal en script. Eigenlijk durf ik te zeggen dat de film uitmond op een waardeloos prul. Het lijkt kapot geknipt, afgerafeld en simpelweg niet uitgewerkt. Volgens mij is de scenarist diegene die dood is gegaan i.p.v. de president.

Ik had eerder 2,5** gegeven en daar blijf ik bij. Dat omdat het eerste gedeelte nog aardig om te zien is, anders was het al snel 2** geweest.