End Game (2006)

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Actie

geregisseerd door Andy Cheng
met Cuba Gooding Jr., James Woods en Angie Harmon

Geheim agent Alex Thomas heeft de leiding over de bescherming van de president. Wanneer de president echter wordt neergeschoten neemt Alex zijn verantwoordelijkheid en neemt ontslag. Hij raakt echter steeds meer geobsedeerd door het bewuste voorval en tracht de zaak op te lossen. Hierbij krijgt hij de hulp van journaliste Kate. Samen komen ze al snel in een web van leugens, bedrog, huurmoordenaars en ex-commando's terecht.

avatar van Icer
Redelijk verhaal, maar ik zit er niet op te wachten.

Te gewoon, te bekend, standaard middenmoot.

En dan die onderwaterscenes, dat kan toch niet in 2006...

vooruit, een 6, maar met bedenkingen.

avatar van fotzenbikkel
Icer schreef:
Redelijk verhaal, maar ik zit er niet op te wachten.

Te gewoon, te bekend, standaard middenmoot.

En dan die onderwaterscenes, dat kan toch niet in 2006...

vooruit, een 6, maar met bedenkingen.

Da's erg hoog, omdat het hoogste cijfer wat je hier kunt geven een 5 is.

fotzenbikkel schreef:

Da's erg hoog, omdat het hoogste cijfer wat je hier kunt geven een 5 is.
hij bedoelt 3 sterren

Beetje stom verhaal , de scenes zelf zijn goed gespeeld , maar het einde vind ik erg jammer , had er meer van verwacht

avatar van Roel-
Beetje standaard verhaal. Voor de rest wel aardige filmpje om op een regenachtige sombere vakantiedag naar te kijken. Vond het acteerwerk wel aardig maar niet denderend.

Reinbo
Middelmatig thrillertje, geloof dat we het daar wel over eens zijn. 2,5*

ik vond het zeker wel een goede film

Bartel
he einde is zeer zeer slecht!!! daarom 2*

Geen geweldige film, aardig genoeg. Heb 'm net bekeken op film 1.
Alleen wordt er in alle besprekingen op het net gezegd dat Cuba jr. ontslag neemt.
Wil iemand die de dvd heeft even voor mij terugkijken wanneer hij dat dan doet? Heb ik toch echt gemist.

avatar van trebor
Vlot lopende film, volgend voorspelbaar actie scenario.
Goede scenes. Einde valt wat tegen.

2**

avatar van trebor
Erik-Jan schreef:
Geen geweldige film, aardig genoeg. Heb 'm net bekeken op film 1.

Je hebt niets gemist want Cuba jr neemt geen ontslag maar wordt tijdelijk op rust gezet na de moord op de president.

avatar van koiboy
Had niet verwacht dat ik dit een leuke film zou vinden. ging eerst kijken met gemengde gevoelens. toen ik eenmaal aan het kijken was begon hij ineens nog goed te worden ook nog.

Een hele aardige film.
Goede actie & special-effects.

avatar van %%%%%%
Vond ook een redelijk verhaal. Maar het word wel mooi neer gezet. Maar sommege dingen vond ik wat nep. maar de acteer werk was prima. 3,5

avatar van mr_erp
Een goeie thriller met een waardeloos einde. En die mensen die hier een 5 voor geven snap ik echt nie. Het zijn trouwens allemaal mensen die meer als 4 gemiddeld geven per film en eentje zelfs 4,95 per film. Slaat echt nergens op! Waarom stem je dan als je toch alles 5* geeft???

Wel een leuke film al had het einde wel wat beter gemogen!

avatar van helleke
Heel leuke en spannende thriller tot ........het einde die zo abrupt werd afgebroken.
Gans de film zo mooi opgebouwd en dan zo eindigen???
Goeie acteerprestaties.
Bij momenten wel zeer onrealistisch maar ik heb het mij niet te zeer aangetrokken.
Ik ging de film 3,5 sterren geven maar het laatste kwartier heeft veel verpest waardoor ik er maar 2,5 sterren meer voor over heb,jammer genoeg.

Het enige interessante aan deze film is het schilderij dat de vrouw van de president gemaakt had.
Verder één en al cliché. Dat blauwe filter in de film ken ik nu ook wel een keer.

Eem aardige film maar niet meer dan dat. Film begint heel erg goed maar het einde van de film vond ik slecht. Een onbevredigend gevoel hou je over aan het eind. De beelden van de film waren goed evenals het geluid. Al waren er niet zo veel surround effecten wat ik wel jammer vond. Kortom ik geef de film 3* en dat heeft allemaal met het einde te maken.

mr_erp schreef:

en eentje van die vijfgevers geeft op 2 statuten zelfs een 0,5.... naja.... zulke heb je er ook bij..

Aardige film.... meer ook niet

avatar van bugno
Cuba Gooding Jr speelde weer mee,het resultaat was er ook na,een film dus die je niet mist als je hem niet gezien hebt,1*

avatar van Scorpio11
Een waardeloze film. Mijn avond was eigenlijk verpest door de verloren tijd. Ik verlangde naar het einde van de film die mij ook al niet kon bekoren.
Burt Renolds die een bijrol speelde leek wel op de vader van Conny Breukhoven alias Vanessa. Burt heeft zeker ook geprobeerd om via de melkzuur methode van "dochter Conny" er jonger uit te zien.
1½ * voor Burt

avatar van Captain Pervert
Mager plot, magere personages, mager alles. Burt Reynolds was het enige lichtpuntje. Niet dat hij zo geniaal speelt ofzo, maar hij is gewoon cool.

En het einde is ook niet bevredigend.

2.5 sterren

avatar van mixmaster
ik heb toch lekker genoten van deze goeie actie/thriller.
gewoon languit op de bank met een zak chips en kijken.

goed verhaal en goed geacteerd , het einde is misschien niet zo best maar over het algemeen vond ik het een heel vermakelijke film.

Malick
Het probleem van deze film is dat we het allemaal te vaak gezien hebben en vaker ook nog vele malen beter. De acteurs lijken over hun hoogtepunten heen te zitten en willen voor het geld gaan. Neem acteurs als Cuba Gooding Jr. en James Woods die bewezen hebben in het verleden dat ze behoorlijk kunnen acteren. Misschien komt het wel allemaal door de bombastische benadering van de regisseur die ervoor zorgde dat deze actiefilm niet de moeite waard werd van het kijken. Helaas waren de dialogen tenenkrommend geschreven daardoor leek het wel dat sommige acteurs maar wat stonden te blaten niet wetend wat. Ene moment erop tegen ander moment weer voor de motie. Vreemd dat je sommige mensen zo makkelijk kan overhalen tot een ander standpunt. Deze film is gewoon niet geschikt voor iedereen en zet mijn vraagtekens bij het publiek die dit geweldig vind terwijl er zoveel fouten in de film zitten. Enig pluspuntje, de film is zo voorbij en de plotwending zag ik niet aankomen of kwam dat omdat ik dat niet wou zien?!

avatar van Spetie
Cuba Gooding jr. kiest de laatste jaren niet de beste films uit en ook dit is weer een miskleun. Van enige spanning is in de film nooit sprake. De dialogen zijn matig en we hebben alles al eens een keer gezien in andere films en vooral ook beter. De acteurs spelen op de automatische piloot en dan heb je alles bij elkaar een matige film. Het einde verpest echter nog meer, waardoor je deze film eigenlijk beter kunt overslaan. Maar goed als je alles van tevoren weet .

avatar van Killerbert
redelijke film, ik had er meer van verwacht
het einde valt ook tegen...

Matig, matig, matig.
Acteurs, story regie.
Met een zeer vervelend onbevredigend eind.

2.5

Niet slecht, maar ook geen topper. Actie afgewisseld met wat dode momenten en een nogal bedroevend einde. Hier was meer van te maken.

Aardig verhaal en dito film.Leuk complot.
Geen topper maar voor 5 voor 5 euro heb je geen miskoop.