Vikingdom (2013)

Maleisië / Verenigde Staten
Avontuur

geregisseerd door Yusry Abd Halim
met Dominic Purcell, Craig Fairbrass en Natassia Malthe

In het tijdperk van de Vikingen moet de krijger Eirick (Dominic Purcell) om zien te gaan met zijn gewelddadige verleden. Met behulp van zijn zwaard moet hij alles riskeren en het opnemen tegen een halfgod in een strijd om oneindige macht.

RuitenAas
Een beetje in de trant van 300, met aparte kleurschakeringen.
de moeite waard!

Ik vind het een vreemde film maar toch de moeite waard .
als je Thor,Immortels etc leuk vind dan vind je deze vast ook
leuk.
zit wel op het randje van een B film maar dat zal je zelf wel merken.
het is niet storrend

045casual
film heeft mij wel kunnen bekoren, houd sowieso wel van het viking-genre.
Zeker een aanrader

Dit lijkt gericht op metalliefhebbers die zich graag in gedachten over mythische krachten wentelen.

De haren worden steeds langer, ook grijzer (je baard hoeft dan niet grijs te worden), we varen door het poolijs maar geen condensadem en mevrouw loopt in een zomerstrandoutfit rond, dat werk. Zowel acteerwerk als decor en props, alles is helaas allemaal zo plastic dat je er niet inkomt en de metalliefhebbes vast ook niet. Wat montagetrucs (afremmen naar een slomo om een klap van een bijl beter te zien etc) kunnen de zaak niet redden. Een cheapo soort jongensstripboek met wat game-elementen.

B-film, je gaat kijken omdat het zo slecht gedaan is. Met geduld uitgezeten. Met een goepje vrienden op de bank hou je het nog net vol. Vooral pizza bestellen en lachen.

Wat een but film! En ben het dus helemaal eens met
milius

avatar van mcdaktari
Nou, Immortels en 300 vond ik wel aardig om te zien en Thor ging er nog net mee door. Die films worden hier genoemd, dat als je die goed vind dat je Vikingdom dan ook wel goede zult vinden. Nou dat weet ik nog zo net niet, want wat ik toch dus ver van Vikingdom zag lijkt mij toch niet het niveau van 300 te halen. Dit lijkt me meer iets voor op tv als serie maar ik heb de hele film nog niet gezien, misschien valt het wel heel veel mee. Ik zal er één deze dagen er toch maar eens naar kijken.

avatar van filmamator
Een Maleisische film die zich afspeelt in het hoge noorden, met alles wat er daar bij komt kijken. Als dat maar goed komt. Goed kwam het niet, maar een totale faal wil ik het ook niet noemen. De setting van de film komt erg gemaakt over, en geeft daarom een nep gevoel. In plaats van de film daadwerkelijk in een schappelijke setting te filmen die overeenkomt met het verhaal, is er voor gekozen om het na te bootsen met behulp van allerlei digitale snufjes, hetgeen je al snel doorhebt en het niveau van de film naar beneden haalt. Het verhaal was aan de simpele kant, de mythologische elementen die er aan zijn toegevoegd waren wel geslaagd. Maar een roodharige Thor is echt uit den boze. Om maar te zwijgen over Dominic Purcell, die duidelijk is toegevoegd om deze C-film op te waarderen naar een B-film. Zijn vertolking van 'Eirick Bloodletter' was echter dermate gevoelloos dat die toevoeging louter om de naam Purcell ging. Aktiescénes waren nog wel vermakelijk (het kwam een beetje over in '300' stijl), en ook de exotische Yang met zijn Chinese vechttechieken was vermakelijk om naar te kijken.

Ik hoorde de regisseur praten over een vervolg in een interview, laten we hopen dat deel II beter uit de verf komt dan dit teleurstellende werk.

avatar van tomola
Echt helemaal mijn genre!!

MAAR.....wat een tenenkrommend acteerwerk en slecht beeld
Ik heb hem in 3D gezien ook dat was teleurstellend.

Mijn eerste reactie was : LORDI is weer terug"....(toch geen 1dagsvlieg).
Thor met rood haar is inderdaad belachelijk, maar WAT voor soort rood haar!
En inderdaad ook de specialeffects waren ver onder de maat.....erg jammer

En ik kijk graag naar Natassia Malthe, maar als ze zo overdreven sexy staat te poseren doet dat wel veel afbreuk aan de professionaliteit van de film.....

Ik ben groot fan van de Noorse mythologie maar deze film is erg slecht!

avatar van qwatje
wat een bagger film! Verwend als we zijn met goede actie helden films en natuurlijk de serie Vikings, verwacht je iets. Maar zelfs in 3d krijg je niets. Ik ga er verder weinig woorden aan vuil maken. Waardeloos script, prut acteerwerk en zelfs buitengewoon matige 3D scenes. Nee deze film faalt echt op alle fronten!

avatar van Noodless
Vreselijk !
Vooral het acteerwerk van Purcell was zeer slecht. Ook de settings gaven je een nepgevoel en Thor in rood haar was belachelijk. Om maar te zwijgen van die andere nepkapsels. De gevechten, tja... het nepgevoel was ook daar aanwezig. En dan die special effecten....OMG ! Film met moeite helemaal bekeken. 2/10

avatar van Phantasm
Ik was er ook niet echt kapot van.