Forty Guns (1957)

Drama / Western

geregisseerd door Samuel Fuller
met Barbara Stanwyck, Barry Sullivan en Dean Jagger

De autoritaire rancher Jessica Drummond deelt met een bende van 40 ingehuurde mannen op een plattelandsgebied in Arizona de lakens uit. Wanneer de nieuwe marshal Griff Bonnell met beide broers arriveert om orde te scheppen en één van Jessica's bendeleden te arresteren, wordt Jessica verliefd op Griff. Zowel Jessica als Griff hebben schietgrage boers, en de zaken lopen wanhopig uit de hand. De liefde tussen Griff en Jessica maakt alles nog gecompliceerder.

avatar van Dogie_Hogan
Forty Guns: Blu-ray review.

avatar van Jan met de pet
Slechte saaie western..........2,0

avatar van missl
Goede dialogen en voor het jaar waar die uit komt zat er ook veel tempo in deze film. Heb me er prima mee vermaakt.

avatar van John Milton
Fijne opening zeg, deze vierde Fuller die ik inmiddels zag. En alle vier die films zijn ook bevallen, dat maak ik wel eens anders mee.

avatar van trebremmit
Forty Guns Blu-ray - Barbara Stanwyck - dvdbeaver.com

De Criterion blu-ray is iets lichter van kleur.