The Hole (2001)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Mystery

geregisseerd door Nick Hamm
met Thora Birch, Desmond Harrington en Keira Knightley

De tiener Liz wordt bebloed gevonden in de gang van een dure Engelse school. De politie wordt er onmiddellijk bij gehaald, samen met de psychologe Dr. Phillippa Horwood. Zij belooft uit te zullen vinden wat er met Liz en haar drie schoolvrienden, die twee weken vermist zijn geweest, gebeurd is. Haar onderzoek leidt haar tot een geheime ondergrondse bunker in de bossen.

Purmerend schreef:

Voorspelbare film, en deze film bewijst maar weer eens liefde maakt blind.

Ben het hier niet helemaal mee eens. De film is juist alles behalve voorspelbaar. Juist het onvoorspelbare maakte voor mij de film goed en interessant om te bekijken. 4* een aanrader dus,

Dit noemen ze nu een film sé.

Spanning: wie? Wat? Waar? Hoe?
Uitdieping van de personages.
Intelligentie doorheen de film

Deze film heb ik al een paar maal gezien, en telkens word ik weer meegesleurd in het verhaal. Het is geen kwestie van volgen, je moet gewoon zitten en de film doet alles voor je.

Meer onder jullie zouden deze moeten zien.

Ik vond het een goede film en zeker NIET voorspelbaar.

avatar van krabat
Een slap verhaal, maar best een aardig filmpje voor tussendoor. nothing special! 2,5*

De maker is er met Godsend niet echt op vooruit gegaan.....

Remi
dit is echt een goeie film, vooral het einde... dat had ik echt niet verwacht

avatar van HiLL
Ongelovelijke flutfilm ook dit..gaaapp. Echt doe tienerhorrors die zouden ze moeten verbieden..:y

Goede film, al is het wel lang geleden dat ik hem keek (toen was ik nog echt een stuk jonger haha) en toen had ik toch wel een andere smaak. Doe maar 3,5*. Ik bedoel het is zeker geen slechte film en ja.. ik vond het eigenlijk wel origineel!

Vind deze film wat raar,mag zeker niet een stuk missen of je bent niks mee en het verhaal is vrij saai.Had er wat meer van verwacht eigenlijk.
Acteer werk kon ook wat beter vond ik wel.
2.5sterren

Ik vond best vette film. alleen einde beetje vaag

Niet huren, niet kopen, gewoonweg zelf niet lenen. Tijdverspilling !!

Raar dat zo'n film hoog scoort. Ik zelf vind deze film geen bal aan.

avatar van Ace Hanlon
Justice4All schreef:
Raar dat zo'n film hoog scoort. Ik zelf vind deze film geen bal aan.

Kijk dan vanavond toch nog maar eens goed!

is deze film t waard om tot half 1 op te blijven als je de volgende dag vroeg op moet?

avatar van BlueJudaskiss
als je fan ben van keira knightly zeker

_48_MX_
Het is zeker een goede film.
Je kunt je wel voorstellen, als je vast zit, en er dan achter komt dat 1 iemand de sleutel al de hele tijd had.

Halverwege de film snapte ik het even niet. Vanwege de verwarring in het verschil tussen de flashbacks en het heden.

Ik hoop dat deze film te koop is.
Ik hou van Thriller, Mystery en Horror.
Dit is ook een soort horror. Een soort Mind-Playing Horror als je jezelf er in plaatst.

avatar van Ace Hanlon
Dit was nu de tweede keer dat ik deze film heb gezien en ik moet zeggen: Veel en veel beter dan toen ik hem voor de eerste keer zag.
De plot was me reeds bekend, maar dat deed niets af aan het kijkplezier.
Dit is echt een film die je meerder keren moet zien.
Mijn waardering was 3,5* dat wordt nu verhoogd naar 4,5.

avatar van maxcomthrilla
Wel een vermakelijk filmpje. Aan het begin vroeg ik me af waar het verhaal heen wilde. Dat kwam mede door de vele flashbacks, die het verhaal soms alle richtingen uitstuurt. En het idee om in een hol te leven is natuurlijk best beklemmend en aardig uitgewerkt. Het was wel lang wachten op de ontknoping. Maar de ontknoping vond ik wel apart, lekker mysterieus die blik...3,5*

avatar van TheRisingSun
Niet slecht, helemaal niet slecht. Vond het verhaal goed in elkaar steken, al had ik na een tijdje al wel het idee dat Liz de spil van alles was. Toch is het allemaal heel fijntjes uitgewerkt en was ik op sommige momenten weer aan het twijfelen of Liz nou de aanstichter was of niet.
Het acteerwerk was ook zeer behoorlijk, al mag je dat van Birch, Knightley en Harrington al wel een beetje verwachten, ondanks dat de film uit 2001 is en deze drie toen nog niet echt bekent waren.
Deze film is me goed bevallen!

3,5 ster

Sal
hmm... grappige gedachte d'rachter maar tijdens de film werd ik toch niet zo erg geboeid, ik had er meer van verwacht... 2,5*

avatar van 606
ik heb het eerste half uur gemist maar,
begreep het wel en vond het best verassend

3 sterren voor de spanning en het acteerwerk.

Ik vond het wel een goede film, maar ook wel raar.
Eerst moest je wel even hele tijd denken van wat is nou de waarheid?!
Maar zeker wel goed gemaakt hoe ze eruit zagen als ze bijna doodgingen, en het overgeven van Frankie ook.
een 4.0

maxcomthrilla schreef:

Om even makkelijk te doen. Ik ben het volkomen eens met maxcomthrilla.

Erg spannende thriller. Ik wist eerst niet wat nou het echte verhaal was, maar de ontknoping aan het einde vond ik wel appart.

4,5 *

avatar van Turkeyloverz
Het begin is wel redelijk en de film lijkt ook erg voorspelbaar, maar dat is ie niet. Ik geloofde alles wat Thora Birch vertelde, maar wat een b*tch! Ik werd totaal op het verkeerde been gezet en dat vind ik wel knap.
Op het acteerwerk lette ik niet, was ook niet zo belangrijk.. De film was niet spannend of eng, maar zeker vermakelijk.

_48_MX_
Deze film doet mij denken aan Saw...

Jullie niet ? ( Alleen dán zonder moordenaar )

Ik vond dit best wel een stoere film, ik dacht in het begin ook erg voorspelbaar, maar dat was dus helemaal niet zo. Het verhaal van Thora was erg geloof waardig, ik geloofde het ook, maar ze is zeker een b*tch haha, echt erg dat je zo iets kan doen haha, goede film!

Mooie film!!! Met een onvoorspelbaar einde, had dit niet verwacht.

kArIzMa_TuRk
ik vond het ook een mooie film verdiend een goeie 3,0*** bij mij..

avatar van matthijs_013
*3,5

Zeker een originele, vieze en soms zelfs beangstigende film, maar ik ken dat verhaal van psychotische tienermeisje dat alles doet voor liefde nou wel.

Toch was het acteerwerk erg goed, vooral Thora Birch was zoals gewoonlijk perfect. De film hoorde alleen meer antwoorden te geven en aangezien nu heel veel dingen onduidelijk zijn, vind ik het een beetje een vreemde film.

L0sT_R3B3L
Voorspelbare film en slecht uitgewerkt verhaal