The Hole (2001)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Mystery

geregisseerd door Nick Hamm
met Thora Birch, Desmond Harrington en Keira Knightley

De tiener Liz wordt bebloed gevonden in de gang van een dure Engelse school. De politie wordt er onmiddellijk bij gehaald, samen met de psychologe Dr. Phillippa Horwood. Zij belooft uit te zullen vinden wat er met Liz en haar drie schoolvrienden, die twee weken vermist zijn geweest, gebeurd is. Haar onderzoek leidt haar tot een geheime ondergrondse bunker in de bossen.

avatar van Ellis85
vond dit een supergoede film
een 4* van mij

avatar van guylopez93
spannende film
goed verhaal, goeie spanning erin en een lekkere sfeer
alleen was het acteerwerk matig

avatar van Tha Luz
Vond het begin nog erg leuk met de nodige humor erin ook.Echter wanneer ze in ''de bunker''komen daalt het niveau en krijg je nooit het gevoel dat ze echt opgesloten zitten omdat er nogal luchtig word geacteerd.Bij vlagen echter wel spannen met een einde dat erg anders is dan ik had verwacht.
3.0

avatar van niethie
Mooie sfeervolle, spannende, orginele en goed geacteerde triller met een uiterst verrasende ontknoping. Het begint allemaal heel sterk en in het midden zakt het wat in op op het eind weer erg spannend te worden. Het is echter alweer een tijd geleden dat ik hem zag dus hou het ook met deze voorlopig weer op-

3 sterren

Spannende film. Goed verhaal en het einde was absoluut niet voorspelbaar!
En een mooie Harrington..

avatar van Aapje81
Leuk om Keira Knightly in een van haar eerste rollen te zien maar daarmee hebben we meteen het hoogtepunt van de film gehad

avatar van Ralf81
Spannend tot het eind, maar verder niet erg bijzonder.

Hankieh
Aapje81 schreef:

Daarom keek ik ook.

Alleen jammer dat de film gewoon niet klopte.

Wow goede film!Fanstastische plotchange op het einde, geheel onverwacht. Prachtig gewoon, ik zat helemaal aan de buis gekluisterd. Laatste scène was ook leuk. Ik houd helemaal niet van happy endings dus het einde vond ik erg leuk, dat ze net alles had verteld aan die vrouw en er toch mee weg kwam. Die laatste shot, die laatste lach van haar maakte het helemaal af.

Ik vond alleen de dood scènes van de mannen een beetje overdreven en gehaast.
Maar voor de rest, top film!

Een welverdiende 4 sterren.

Hankieh
GuyOverboard schreef:

Ik vond alleen de dood scènes van de mannen een beetje overdreven en gehaast.
Maar voor de rest, top film!

Een welverdiende 4 sterren.

Die laatste scene was juist 1 van de slechtsten. Zit ze daar bij die ziekenwagen met zo'n zilveren doek om die die hardlopers ook altijd om hebben na de marathon....
Why the fuck moet ze die om hebben?!?!?! Er was ja niks (meer) met haar aan de hand, zij had daar niet eens moeten zijn.
Bij die glimlach had ik het gevoel van; wat een *** kop....

die dood van die eerste jongen was ook inderdaad erg lomp, die dood van die 2de jongen was heel erg te zien aankomen

Keira Knightley
Verder vond ik de overige acteurs zo hun momenten hebben van acteren.

edit:
Desmond Harrington van Wrong Turn, ik dacht al dat ik hem ergens van kende

Aardige film, maar er had meer ingezeten.

Het verhaal zit goed in elkaar. Het feit dat ze je tot 1 van de laatste momenten in het ongewisse laten wat er met iedereen gebeurd is geeft de film een bepaalde spanning mee. Ook de plotwending draagt daar aan bij, maar het is jammer dat deze heel vroeg komt.

Helaas lukte het niet om het claustrofobische gevoel dat ze in de bunker gehad moeten hebben over te brengen naar de kijker. Misschien ligt dat aan de acteerprestaties, misschien ook wel een beetje aan het script, ik heb in ieder geval maar weinig scenes gezien waarin ware paniek bleek of waarin je het idee kreeg dat ze langzamerhand aan het doordraaien waren, iets wat toch zeker wel gebeurd is als je je beste vriend om een blikje cola vermoord

Het einde past wel weer heel erg bij deze film.

Al met al: 3*

avatar van Sunday
Helemaal eens met Sannepan.

dat claustrofobische miste ik ook een beetje. De sfeer mocht iets grimmiger zijn qua muziek en beeld.

En de opsluiting had iets meer op de spits gedreven mogen worden. Ik vond het moment waarop Mike Geoff ombrengt een beetje overdreven. Had niet het gevoel dat Mike er compleet doorheen zat, ook niet op het einde.

En ik had de ontknoping eigenlijk iets later willen zien. Je ziet te snel hoe het af gaat lopen, da's jammer.

Maar ondanks mijn gezeur toch een leuke film voor de vrijdagavond die zeker niet verveeld.

Misschien dat je even wat dingen moet merken als spoiler...

avatar van Mars4i
Goede film, goed geacteerd en met een goed concept. Echter, de uitwerking had inderdaad nog iets beter gekund. Zo weet je meteen al dat scenario 1 niet klopt zodra Liz klaar is met vertellen, want in de eerste beelden komt ze totaal verwilderd op school aan en dat klopt niet met het einde van scenario

avatar van CinderellaStory
Goed film, alleen het einde niet zo verwacht

avatar van Steinson
was wel geinig, alleen somber sfeertje, dat paste wel bij de film. en had het niet verwacht en eind ect. was affentoe moeilijk te volgen,

avatar van Norma
Redelijke thriller, die spannend en mysterieus begint, maar dit richting het einde niet vast weet te houden. Het is jammer dat de clou vij vroeg weg wordt gegeven, want juist de vertwijfeling over wat er nou werkelijk gebeurd is maakt het verhaal interessant. Dit wordt echter al vrij snel duidelijk gemaakt, waarna ook geen poging meer wordt gedaan om de kijker wederom op het verkeerde been te zetten. Het verhaal moet het vanaf dat moment hebben van de claustrofobische spanning die het opgesloten zijn in een donkere bunker met zich mee brengt, maar helaas wordt hier veel te weinig mee gedaan en komt dit gegeven totaal niet uit de verf.

Net aan voldoende, vanwege het onderhoudende en aardig geacteerde eerste deel van de film.

avatar van GroovyDrummer
Goede en spannende thriller, vlot verfilmd en goed neergezet door de jeugdige acteurs......
En ja, die glimlach van Liz in de allerlaatste scene is weergaloos.....

avatar van TragieStar.*
The Hole.

Een super spannende film.
Er word niet overdreven goed geacteerd maar het komt allemaal goed over.
Het einde had ik zeker niet verwacht!
Thora Birch en Keira Knightley steelden de show voor mij. Wat super!
Het verhaal komt goed in elkaar over. Lekker spannend en Mystery.

avatar van Friday the 13 th
Voorspelbare film. Je ziet het einde al van ver aankomen, de dader is ook veel te vroeg in de film verklapt.

Dat Brits accent was vrij ergerlijk en het verhaal had slechts af en toe wat spannende momenten. Vond het vrij saai. De opbiechting op het einde kwam niet meer als een verrassing, maar was nog enigzins vermakelijk.

Ik vond het een verspilling van mijn nachtrust en vraag me af waar de mysterie in deze film zit?

aardige poging maar niet meer dan 2.5* waard voor mij

Acteerwerk was matig, verhaal was vrij origineel.
Grootste pluspunt was dat het enorm spannend bleef !
Niet echt voorspelbaar !

Daarom 3 sterren.

Helemaal geen slechte film:)!Vond hem wel voorspelbaar.Het einde was dus niet verrassend.Toch een mooie 3 sterren voor deze vermakelijke thriller.

avatar van jeroentjuhhhhh
Behoorlijk sterke thriller.

Toffe en sfeervolle locatie met een (iet wat voorspelbaar) sterk verhaal. Heb 'm op de gok meegenomen uit de 5 voor 5.- bakken bij de bart smit en is tot nu toe absoluut de beste die ik daarvan heb meegenomen.

avatar van DonOswaldo
jeroentjuhhhhh schreef:

Same here

Leuk om Keira Knightley in een van haar eerdere rollen te zien. En daar ging ik het in eerste instantie ook voor kijken, en was dus positief verrast.

Het verhaal is goed, alhoewel not to hard to figure out (mede doordat ze het allemaal te snel lieten zien). Cast volstaat ook, en ze weten een aardige sfeer te creëren.

Zat nog even te twijfelen tussen een ruime 3,5 en een krappe 4, maar het word een krappe 4

avatar van Beloki
Holy crap, dit is met recht een van de allerslechtste films die ik ooit heb gezien.

Een slecht, oninteressant verhaal gecombineerd met matig acteerwerk en een hemeltergend slechte opbouw. Het einde is wat dat betreft echt de slagroom op de taart: zelden zoiets beroerds gezien.

1*, en dan ben ik gul

B.

avatar van Vascago
Zeer aardige thriller, maar de plotwending kwam wat mij betreft een stukje te vroeg, waardoor het niet meer echt spannend wou worden. Het werd verder wel zeer aardig uitgewerkt en ik vond het acteerwerk zeker niet tegenvallen. De sfeer was ook goed gegrepen mede dankzij de locatie waar de film zich afspeelt. Vond het trouwens wel apart dat Keira Knightly topless ging in deze film. Volgens mij was ze nog maar 16 toen, of net 17, maar vreemd dat het dan door de Britse censuur kwam.

anderhalf uur slaap verneukt, slecht acteer werk en een te voorspelbaar einde. leuk verhaal.....

avatar van Bobo-Roffel
billenknijpen