The Million Dollar Hotel (2000)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Drama / Mystery

geregisseerd door Wim Wenders
met Jeremy Davies, Milla Jovovich en Mel Gibson

Los Angeles, 2000. Skinner is een FBI-agent, die de dood onderzoekt van Izzy Goldkiss, de zoon van een mediamagnaat. Deze heeft zelfmoord gepleegd door van het dak van het befaamde Million Dollar Hotel te springen. Skinner maakt kennis met diverse vaste bewoners van het hotel. Maar vooral via zijn gesprekken met de verlegen Tom Tom, die verliefd is op de knappe maar introverte Eloise, krijgt Skinner de indruk dat Izzy's dood misschien toch geen zelfmoord was.

avatar van laawim
Het is me wat? Mijn kast staat vol van Mel Gibson. Een pracht kerel in al zijn glansrollen. Dan koop je blindelings de film waar hij weer met zijn hoofd op de kaft verschijnt en word je geconfronteerd met een inhoud waarvan ik gelijk dacht, deze man moest ff geld hebben? Wat een flop. Het is mijn laagste scorepunt in mijn verzameling (een vette 2) Een uniek moment is, hetgeen dat ik hem niet eens helemaal heb kunnen afkijken. Notabene ik? Ik viel gewoonweg in slaap? Dat is echt zeldzaam als verwoed filmkijker.

4,5 ster. Vooral voor de muziek van de film! Ground beneath her feet blijft een geweldig nummer!

avatar van sinterklaas
Erg ongewaardeerd weer deze film. Ik vond het zelf weer een prima sfeervol werkje van Wim Wenders. Bono van U2 heeft het verhaal geschreven en hield zich rond die tijd ook erg met dat project bezig weet ik nog (als die-hard U2 fan natuurlijk) Maar de film is gewoon fijn opgebouwt en is ook meer satirisch. De cast en crew is ook uitstekend. Mel Gibson is weer normaal op dreef en een beetje sjokkend als chagerijnige speurneus. Die Tom Tom was ook een geinig kereltje en verder deed Mila Jovovich het ook goed. Ook die ene John Lennon figuur die sinds de dood van Lennon zijn hotelkamer niet meer afkomt vond ik geweldig.

De film is ook erg leuk opgebouwt en varrieerd van romantiek tot satire en een beetje misdaad. Regelmatig krijgen we ook muziek van U2 voorgeschoteld en weet de film ook lekker je avond te vullen. Ik heb er iig van genoten.

avatar van Myrte
De eerste 10 minuten waren prachtig gefilmd, dit kwam nog af en toe terug maar de rest en het verhaal vond ik superslecht. Heb deze film met moeite uitgezeten...

avatar van m1chel
Apparte film zeg. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden. Cameo rolletje van U2's Bono was wel grappig. De muziek was echt super. Ik was ook zwaar onder de indruk van de openings scene met The First Time (prachtig nummer) eronder. Kippenvel gewoon. De rest van de film is nogal vaag en warrig. 3*

avatar van numb nuts
deze film
is blowminding,life is full of magic and television.

wat do u choose?ure mind of television
als je deze film niet gezien hebt,en toch vreemd vind?
ga dan na bij jezelf na
ik zal zeggen de music,van u2 of ff opzoeken bono?
deze film heeft heeft mij
liefde echte liefde.
never let me go.cause im felt at your feet

avatar van numb nuts
laawim schreef:

mel heeft dit voor bijna niks gedaan,dit is geen flop.
dit is een punt van waare liefde,echte vriendschap,waarschijnlijk denk jij bij mel gibson,
actie spectacle?
maar voor mij en ik ben een een echte liefhebber van u2.
heeft bono en edge hier een soort van echte passie,liefde neergezet
ik hoop dat je deze film film nog 1x ziet en wat ouder bent,
weet ik zeker dat je hem,het zal waarderen
want als je echt verliefd bent,komt er iets,
suprises,,, never let me go.
maybe im blind en heb het helemaal verkeerd
grt numb nuts

Deze tegenvallende, verwarrende en enigszins bizarre film zit zo propvol dat het een overladen opslagplaats lijkt. Het plot over de moord/zelfmoord van een van de bewoners van een hotel (louter mafkezen) is clichématig en het bijhorende liefdesverhaal werkt niet. Wim Wenders probeert met symboliek en surrealisme de film interessant te maken.

avatar van DragQueen
Ondanks het enigzins rommelige verhaal, is er wel een prima acterende cast aanwezig. Het lijkt echter wel alsof de makers niet helemaal wisten welke richting ze met deze film uit wilden. Toch valt er van genoeg scenes te genieten in deze film. De sfeer is bij vlagen ook goed. 3 Sterren.

avatar van 93.9
Spijtig dat iedereen elkaar lage score overneemt. Met de juiste insteek is dit namelijk een prima film.
Verre van mainstream, met Mel Gibson. Maar beide staan elkaar niet in de weg.