The Astronaut Farmer (2006)

Alternatieve titel: The Wannabe Astronaut

Drama / Avontuur

geregisseerd door Michael Polish
met Billy Bob Thornton, Virginia Madsen en Max Thieriot

Een boer (Billy Bob Thornton) droomt ervan om de ruimte in te gaan en bouwt daarom een raket in zijn boerderij. De media vinden het een erg interessant verhaal, maar de overheid ziet de man voornamelijk als een bedreiging.

avatar van danijel
lijkt me een leuk film.

avatar van Horrordude
Mij ook doet me heel erg sterk denken aan een andere film maar kan er zo snel niet opkomen welke , laat het horen wanneer ik het weet.

Trailer is niet best...

ben erg benieuwd naar billy bob, Fantastische acteur!

avatar van Hanne
Het lijkt me echt een slecht verhaal.

Slecht? Misschien niet groots, maar de trailer lijkt toch aardig origineel.

Gisteren in de sneak gezien

Wat een verschrikkelijke film ...

Hij springt van de ene cliché over op de ander en weet op geen moment te boeien.

Mooie film over de echte Amerikaanse droom...

avatar van hannes64
stinissen schreef:
Mooie film over de echte Amerikaanse droom...

Geheel mee eens!!!!!
Goeie feelgood over de droom van eem gewone man.
Goed gespeeld door Thornton.
Aanradertje!!

leon1970
Redelijke film

De film begint leuk.
Maar wordt gedurende de film, saai.
aan het einde van de film, wordt hij weer wat boeiend.
Redelijke film, maar valt tegen.
Had hier veel meer van verwacht.

Waardering: **

Ik vond het een mooie film, onrealistisch natuurlijk.
Lekker dromen, hopen dat het zal lukken. 3,5 !!!

Is dit geen remake van een film, verhaal klinkt me bijzonder bekend in de oren..

heb hem gezien
beetje saai
had er meer van verwacht

lijkt me niks lijkt me niks ,pppppfffff eerst kijken en dan zeuren!

Lijkt me wel een leuke film

heb hem gezien mooie film.
boeiend.mooie beelden

avatar van aphexfreak
Fantastische feelgood movie waar ik echt een dikke smile van op men gezicht kreeg!
Goed geacteerd, mooi geschoten en prachtige muziek.
Voor mij 1 van de betere films die ik de afgelopen tijd zag!

dikke 4,5*

vraag me ook af waarom men reageert als men hem nog niet gezien heeft. ik ga hem zelf wel bekijken om erover mee te kunnen praten.

Deze film is zeer zeker de moeite van het kijken waard, 4*

avatar van breedbeeld
Gewoon een aardige feel good movie erg Amerikaans natuurlijk maar de droom, de familie waar iedereen in had willen opgroeien enz. zijn universeel. Enne het ding ging sneller dan The Fastest Indian.

avatar van tukker1966
Aardig tussendoortje,doch ongeloofwaardig.
2,5 ster

hij begint sterk, waarna hij afzwakt door de vele cliches. Jammer. 2.5

Wow! een van de leukere films van de laatste tijd!
Heb er volop van genoten, ik vond het wel meevallen met de clichés eerlijk gezegd, had er niet zoveel last van!

avatar van johnrambo
Net bekeken dus een vers commmentaar.

Leuke film die met een korrel zout genomen moet worden.
Kan ook goed door als kinderfilm, door het ontbreken van ieder vorm van geweld, en de grote fantasie in de regie.
Het verhaal is origineel, en heeft een hoog disney gehalte.
Daar bedoel ik mee dat het een echte feelgood cliché film is.
Toch heb ik van deze film genoten en dat had ook zeker te maken met de goede acteerprestaties van Billy Bob Thornton en Virginia Madsen.
Ik had geen betere acteurs voor deze rollen kunnen bedenken.
Ook Bruce Willis speelt een kleine maar sterke rol.

Voor wie een geweldloze, fantasierijke en feelgood film kan waarderen is dit zeker een aanrader.

3,5 ster omdat hij zeker de moeite waard is maar niet van mijn genré is.

avatar van kleez
Net gezien zonet!

Ik neem bovenstaande geheel over, ik zou het PRECIES zo
vertellen !

Van mij dus ook 3,5*

avatar van wwelover
Ik vond het een hele mooi film. Billy Bob speelt erg sterk, ook die kinderen spelen goed voor hun leeftijd. Het verhaal is ook mooi. Zeker een aanrader. Het is een emotionele film, maar ondanks dat zit er ook zo af en toe leuke humor in van Billy Bob. Zoals bijvoorbeeld wanneer hij zegt. 'Tuurlijk is dit geen Massavernietigingswapen, want dan hadden jullie hem niet gevonden.'

4 1/2 *

Het verhaal is tot en met de eerste lancering best goed, maar daarna wordt het allemaal een beetje teveel Hollywood en nogal onaannemelijk. Jammer dat de film moet eindigen met een (natuurlijk geslaagde) tweede lancering en een geforceerd happy end. Wat dat betreft hadden ze er beter een komedie van kunnen maken, dan had het allemaal wat minder uitgemaakt. Nu is The Astronaut Farmer jammer genoeg niets anders dan een mooi gefilmd, maar geheel ongeloofwaardig feelgood-drama.

Eduard37
Sluit me aan bij tsjidde. Sommige momenten zeer emotioneel maar totaal ongeloofwaardig. De acteurs waren goed.

2,5 sterren

avatar van MLO
MLO
Grappige film die net iets boven het gemiddelde uitsteekt - Er spelen goede acteurs mee die echter niet volledig hun kunsten kunnen tonen (wellicht door matige regie/montage?).
Verder een erg braaf, maar onrealistisch verhaal - eigenlijk gewoon een leuke zondagmiddagfilm.

Geweldige film, heb er flink van genoten. Leuk dat je alles tot in het eind ziet, zelfs in de aftiteling.

4.5 ster