The Death and Life of Bobby Z (2007)

Alternatieve titels: Let's Kill Bobby Z | Bobby Z

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door John Herzfeld
met Paul Walker, Laurence Fishburne en Jason Lewis

Tim Kearney is een ex-marinier die in de gevangenis is beland. Hij krijgt een deal aangeboden door DEA-agent Tad Gruzsa, waardoor hij vervroegd vrij kan komen. De deal houdt in dat Kearney zich moet voordoen als de zojuist overleden drugsdealer Bobby Z en in een gijzelaarsruil wordt betrokken met een grote crimineel. Het plannetje valt echter in het water en Kearney moet op de vlucht slaan met Z's 11-jarige zoontje.

Paul Walker is een charismatische acteur. Hij heeft de film gemaakt. De film is geschikt voor een saaie middag. Je krijg er geen spijt van hem gezien te hebben, maar hoeft hem niet nog een keer te kijken.

avatar van Killerbert
goede film, leuk verhaal (ik had het einde anders verwacht)
wel een beetje afgeraffeld

avatar van De GeuS
Slechte film, met een flinterdun verhaal; kleine 2*

Ik vind 't een typisch 'net niet' geval. 't acteerwerk was 't allemaal net niet en hetzelfde geldt voor 't verhaal.

Reinbo
Ongelooflijk ongeloofwaardig. Verder slap verhaal met een vervelend kind sub plotje.

De aanwezigheid van Paul Walker in de film was voor mij voldoende om de DVD te kopen en aandachtig te bekijken. Geen spijt gehad!

avatar van Jokerman
Waardeloos! Paul walker op z'n slechtst! Droge B-film met slechte actie en nog slechtere setting. Bagger! niet kijken dus.

avatar van grid8400
Wat een waardeloze prut. B-movie all over..

avatar van filmfilmfilm
mooie vrouw!

avatar van iGeO
Aardige wegkijk film voor een "nog niet" ingevuld avondje.
Verhaal lijn is wat rommelig en wel grappig, maar aan het einde wel weer typisch Americaans (happy end).
Actie is ook voldoende aanwezig.

3***

avatar van Betamax
Prima film, niets mis mee.
Verhaal zit goed in elkaar het is allemaal wat overdreven maar rommelig..nee.
Lekkere wegkijk film met prima aktie.

avatar van abeltjuh 25
Prima film, maar dat jochie was 11 en 12 geworden, niet 6;)

desteven007
Jokerman schreef:

Wat bedoel je met B-film ?

desteven007
Paul Walker heeft al in betere films gespeeld, dit is dus gewoon een standaard film voor 1 maal te bekijken.

avatar van Defective
Zo B is deze film helemaal niet en de aktie is goed te pruimen! Een aardig tussendoortje zou ik zeggen!

Leuke film ,niet al te ingewikkeld gewoon wegkijken op een Zondagmiddag , Paul Walker speelt gewoon weer goed. 3.5

Kijkt lekker weg, erg leuke film.

avatar van JanVR
Niet slecht, ik zie Paul Walker wel graag acteren. Leuke gevechten en een paar redelijke stunts in de film. Het verhaal kon misschien iets sterker.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Een aardige aktie-film die zich het beste laat omschrijven als een goede B-film. En daar zeg je eigenlijk alles mee want Laurence Fishburne, Bruce Dern en Paul Walker zouden tezamen net iets meer naar een A-status moeten dreigen dan hier het geval is. Helaas wordt het verhaal iets te weinig uitgediept en zijn de keuzes van de hoofdrolspelers soms onlogisch danwel onduidelijk.
Wat blijft er over? Een vermakelijke maar onwaarschijnlijke film vol aktie en avontuur met goed gefilmde vechtscenes en een zwak plot.
Genoeg voor de liefhebbers van Walker en/of het aktie-genre maar helaas geen Running Scared...

Zinema

veel te simpel en voorspelbaar prulletje om echt te blijven boeien.

grappige poster ook, gezien Z Wiet dealt en er geen Coke in de film zit.

cool is alles, zelfs als ie geforceerd is.

avatar van Woltertjes
Vette actiefilm. Paul Walker doet het goed. Goede gevechten en wel leuk verhaaltje erin.

Henkebart
Ik vond het verhaal een leuk idee. Maar....sommige scenes waren slecht uitgewerkt, het verhaal werd te simpel afgewerkt, weinig opbouwende spanning. Conclusie: ik miste uiteindelijk teveel in de film. Ik vind dit ook geen aanrader. Meer een aflevering van Renegade die je mag missen.

avatar van RickZ
Lekker stevige actiefilm, genoeg bloed en het verhaal is ook leuk

ik vond hem vies tegenvallen, had er veel meer van verwacht..

al met al een redelijke film

avatar van Ralf81
Interessant verhaal met de nodige plottwists. Heb er van genoten!

orbit
Aardig filmpje.

Wel een een leuk actie/misdaad film. Leuk en grappig geacteerd door Paul Walker. Dat Laurence Fishburne in deze film meespeelde was wel verrassend want meer dan een goede B-film is het natuurlijk niet. Olivia Wilde zag er trouwens wel aardig uit in deze film.

avatar van AardeWerk
Wat is er mis met een goede B-film ? Niets toch ? (3*)

Greeneyelady1
crimson schreef:

Wat een verschrikkelijk enge schermafbeelding heb jij!

veel beter dan verwacht
heel leuke film