The Death and Life of Bobby Z (2007)

Alternatieve titels: Let's Kill Bobby Z | Bobby Z

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door John Herzfeld
met Paul Walker, Laurence Fishburne en Jason Lewis

Tim Kearney is een ex-marinier die in de gevangenis is beland. Hij krijgt een deal aangeboden door DEA-agent Tad Gruzsa, waardoor hij vervroegd vrij kan komen. De deal houdt in dat Kearney zich moet voordoen als de zojuist overleden drugsdealer Bobby Z en in een gijzelaarsruil wordt betrokken met een grote crimineel. Het plannetje valt echter in het water en Kearney moet op de vlucht slaan met Z's 11-jarige zoontje.

avatar van hannes64
Niks mis mee.
Goeie rollen van Fishburne en speciaal Walker.
Hier de trailer.

Idd goeie actie film niks meer niks minder. Hij zal wel geen oscars winnen maar who cares?

Haalt nooit het niveau van bv Running Scared, Film wordt nooit serieus of spannend.

avatar van janhero
Voor mij een filmpje voor een kinderfeestje. Zeer goedkoop en erg voorspelbaar.

leuke actie film voor de zondag middag.. geen super sterk verhaal.
maar toch leuk om naar te kijken. Ook voormalig UFC Kampioen Chuck Liddell wist in deze film een klein rolletje te bemachtigen.

stinissen schreef:

Dat is misschien wel zo,
maar ik vind het toch een hele leuke film.
Ik raad hem echt wel aan om hem te kijken.

Mrgoooo schreef:

Dat is misschien wel zo,
maar ik vind het toch een hele leuke film.
Ik raad hem echt wel aan om hem te kijken.

Ik zou zeggen ieder zijn smaak , en wat ik zei dat is maar mijn mening ik ben blij dat jij wel een leuke avond had.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vond hem weinig verheffend. Paul Walker is mijn toekomstige nieuwe actieheld, speelde wederom goed en ook cool. Maar de film zelf had weinig om het lijf. Beetje schieten, beetje vechten, paar oneliners maar het boeide me weinig.
Zijn Running Scared was zoveel beter.
2* voor deze film. Was nergens echt slecht, maar het leunde mij teveel op de automatische piloot voor standaard aktiefilms.

wat een super film met een goede acteer werk , en wat humor .
al met al de moeite waard om deze film tekijken

Een spannende en leuke film, je hoeft neit zoveel na te denken het verhaal loopt vanzelf , en is goed te volgen.
deze film een 3.5

avatar van tomplusanita1
Leuke en best goede film eindelijk weer eens een actie film die ik kan aanraden. Vooral omdat Paul Walker er in meespeeld.

Waarom komen er tegenwoordig anno 2007 zo weinig actie-films uit? Tegenwoordig komen er haast alleen maar humor of horror films uit. Kost een actie film te veel?

Ik heb me bij deze film niet verveeld dus een 3 1/2 ster. (leuk verhaal, goed geacteerd, mooie shots)

leuke film heb me erg vermaakt

Heb zeer genoten van een film waar eigenlijk alles in zit, maar verwacht niet te veel van het verhaal. Daarom 4*

Eduard37
Fantastische film. Actie/humor en een leuk verhaal.

4 sterren

avatar van Oosie
LEUKE FILM , ik heb me vermaakt 3,5***

Wat een super domme film.
Zelden dergelijke prul scenes gezien.

1.5

avatar van Nandini80
Ik ga hem vanavond huren (mits ie er is)

Vond Running Scared echt top, maar als ik hier zo eens lees is deze niet van dat niveau.

Ach, als het maar gewoon een leuk filmpje is en met Paul Walker er bij zal het mij vast niet tegenvallen

avatar van mckiller
Gewoon goede actie film.
Veel actie zonder wapen dat vind ik ook wel vet,
en overigens redelijk acteerwerk van Paul Walker.

En trouwens dat zoontje is 11 jaar.

4,0 *

avatar van dulcinea
Héél middelmatige film met personages die niet boeien en een verhaal dat nooit echt op gang komt, de acteerprestaties waren ok maar voor de rest vond ik dit echt niks speciaals.

avatar van james_cameron
Ongeloofwaardige, vrij flauwe aktiefilm. Walker is redelijk in de hoofdrol, maar het clichematige script, het doorsnee camerawerk en het ongeïnspireerde gebruik van muziek resulteren in een vlakke en oubollige film. Een fikse stap terug voor regisseur Herzfeld, die met vorig werk toch enig talent leek te bezitten.

rose
Paul Walker was de reden dat ik de film heb gekeken. Vond het verhaal weinigzeggend en niet echt geloofwaardig.
'2,5*

Leuke film, beetje voorspelbaar, beetje ongeloofwaardig, maar aan het eind wordt het wel wat beter. Zou deze film kijken maar daarna nooit meer.

rose
Vond hem nu juist aan het einde minder worden, te gemakkelijk.

avatar van GioFunny
O mensen,wat ben ik weer getuige geweest van een bizar slechte actiefilm. Acteerprestaties was B niveau...

niet te moeilijk... lekker makkelijk kijken...

avatar van sasjam
Hele leuke film, leuke rol van Paul Walker, einde is een beetje afgeraffeld maar toch 3,5*

avatar van Rosenrot
Heerlijke film. Walker speelt een ruig mannetje zoals hij ook speelde in de topper Running Scared. Heb genoten van de film en het verhaal hij bleef goed hangen een toppertje een dikke 4

avatar van Norma Jean
Lekkere actiefilm met af en toe een komisch moment.
Leuk verhaal, de actie was soms op het randje van 'over the top',
maar al met al kijkt deze film lekker weg.

avatar van hertogje
Het uitermate slechte acteerspel van Paul Walker, het jongetje en de 'bad guy' heeft de hele film genekt. Wat een tegenvaller zeg. Ik heb hem afgezet na ongeveer 45 minuten. Absoluut geen aanrader als je het mij vraagt.

avatar van jorkie
geen superfilm maar zekers wel een leuk filmpje om te zien, alleen af en toe van die standaard dingen erin, zoals op het laatst met die persoonverwisseling, gaan ze elkaar beschuldigen dat ze elkaar zijn, gaat totaal nergens over maar helaas zie je dat altijd terug in zon films...