The Death and Life of Bobby Z (2007)

Alternatieve titels: Let's Kill Bobby Z | Bobby Z

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door John Herzfeld
met Paul Walker, Laurence Fishburne en Jason Lewis

Tim Kearney is een ex-marinier die in de gevangenis is beland. Hij krijgt een deal aangeboden door DEA-agent Tad Gruzsa, waardoor hij vervroegd vrij kan komen. De deal houdt in dat Kearney zich moet voordoen als de zojuist overleden drugsdealer Bobby Z en in een gijzelaarsruil wordt betrokken met een grote crimineel. Het plannetje valt echter in het water en Kearney moet op de vlucht slaan met Z's 11-jarige zoontje.

avatar van Blokland
Leuke film!!!! (als je geen bezwaar hebt tegen belachelijke, bespottelijke, idiote, luie, ongeloofwaardige plotwendingen enzo)

avatar van leidsehoodie
Potverdorie wat een belachelijk slechte film zeg. Toen ik na Transformers 2 dacht mijn portie slechte cinema voor de week wel gehad te hebben, en op safe te spelen door dit actieprentje erin te schuiven, had ik het flink mis.

Het uitgangspunt is best leuk, verwisseling, bla bla, gangsters, bla bla, vijanden, oei, leuk!

Maar na 15 minuten begon ik toch te twijfelen. Het acteerwerk was zo on-ge-looflijk slecht dat ik elk moment een pornoscene verwachte, of een scene waarin alle acteurs gaan zingen en dansen. Nee echt, dan denk je met Lawrence Fishburne iemand te hebben die een eenvoudig rolletje wel kan neerzetten, maar allejezus, hij speelt als een natte krant. En alle bad-guys in de film, ach ik kan er niet eens woorden voor verzinnen, maar wat een stelletje belachelijke acteurs zeg. Met als dieptepunt de bad-guy die zichzelf opblaast en heel verongelijkt naar zijn eigen booby-trap kijkt op het moment dat hij weet dat zijn laatste seconde is aangebroken. Het is dat ik moe was en dat mijn bank verdomd lekker zat, maar ik zou bijna jankend wegrennen.
Dan speelt er ook nog een hete stoot in de film. Niet dat ze kan acteren, maar ze ziet er leuk uit, dat zeker. En aangezien ik, zoals eerder gezegd, elk moment een pornoscene verwachte, zat ik toch nog een beetje op het puntje van mijn bank. Nou zal je het krijgen hoor, ze laat haar badjas zakken, maar wat doet die cameraman?? Net op het moment dat haar hermelientjes in beeld komen, zoemt hij in op het hoofd van nog zo'n belachelijk slecht acterende bad-guy. Volgens mij heeft deze regisseur heel hard zijn best gedaan om de kijkers van deze film elk pleziertje te ontnemen.

Al met al een waardeloze film. 1* voor de moeite, en omdat er één film is die nog slechter is, en dat zal altijd de enige film zijn die ik een halve ster toebedeel.

avatar van Zizzo
Dieterrr schreef:
veel beter dan verwacht
heel leuke film

helemaal mee eens, een leuke actie film met een goed verhaal, goed geacteerd, en lekkere sfeer en muziek. erg van genoten! zeker een tweede keer kijken waard.

avatar van Fran
Op zich is dit wel een leuke film om naar te kijken. Er zit genoeg actie in en het verhaal blijft toch boeien. Vooral het motief van de badcop was een puzzelstuk in de film en maakte dat je toch geboeid bleef kijken. En wie zat er nou toch achter Bobby Z aan ? Dat vraagstuk bleef voor mij een verassing tot bijna het einde van de film.

Ik vond het ook nergens saai worden dus je hoeft je geen moment te vervelen tijdens deze film. Minpunten zijn wel dat het verhaal behoorlijk ongeloofwaarig is en bepaalde scene's nogal overdreven. Hoe Kearny bijvoorbeeld vaak middenin een schietsalvo zit zonder ook maar een keer geraakt te worden.

Het einde vond ik ook nergens op slaan. Heel overdreven hoe die bikers opeens op de echte Bobby Z gingen schieten en de sterfscene van Fishburne vond ik echt belachelijk en ver beneden zijn pijl.

Maar desalnietemin toch wel een leuke film om naar te kijken.

avatar van Jiv
Jiv
leidsehoodie schreef:
... Oh, en kan iemand mij nog vertellen hoeveel PK een gemiddelde crossmotor heeft? Deze film wilde mij namelijk doen geloven dat dat ongeveer 1.5 PK moet zijn, maar met mijn altijd kritische instelling twijfel ik daaraan.

Inderdaad een vreemde conclusie. Er zullen misschien best motoren (eerder brommers) zijn die de 2 pk niet halen, maar ik neem aan dat de crossmotor die in de film voorkomt wel minimaal het 15-voudige gehad zal moeten hebben. Anders is het niet stoer...

Een ding is zeker en dat is dat ik deze film toch maar niet ga kijken hehe...

Pfffft wat een kutfilm! Heel dun verhaal en ook heeel ongeloofwaardig opgezet...

Waar ik echt niet tegen kan ook is het ene moment rijd hij op een crosser met een een 4takt geluid en 5 seconden later is het een 2takt...klein detail maar echt zo triest!

Zonde walker had juist na F&F met running scared weer beetje credits gekregen maar nu.......pffffffft

ik vind dit wel een leuke film. ik heb me wel vermaakt. hij was wel spannend. ik heb hem nu 2 keer gezien. de 2de keer was hij ook nog leuk om te zien.

Herzfeld maakt er wederom een puinzooi van (en de cast trouwens ook): 1.00 (1.00)
Hier hebben we te maken met een uiterst vervelende film die bij vlagen zelfs een parodie van zichzelf leek. Met acteurs als Paul Walker en Laurance Fishburne en een plot dat op het eerste oog zeker niet onaardig in de oren klinkt, mag er wat verwacht worden. Maar niets is minder waar. Zowel Fishburne als Walker maken geen seconde duidelijk dat zei normaliter boven een tweederangs niveau uit horen te stijgen, kent de prent een draak van een script dat uitermate rommelig in elkaar steekt en verstrikt raakt in een aantal nietszeggende plotwendingen en zijn ook de vecht- en schietscenes ronduit slecht uitgewerkt. Maar na afloop kwam de aap al vrij snel uit de mouw toen bleek dat ik eerder de film 15 Minutes van regisseur Herzfeld heb gezien; en jawel, de overeenkomsten tussen beide prenten zijn legio. Films en Herzfeld, dat was, is en zal nooit een geslaagde combinatie worden, zoveel is zeker. Nu is het nog zaak dat ook de producers dat gaan inzien...

Best een goede film zonder meer.
Je moet niet veel achter het verhaal gaan zoeken, het is simpel en leuk.
En ik vind Paul Walker altijd wel iets hebben in zijn rollen.
Prima soundtrack overigens ook op deze film.

Vond het toch wel grappig, ook slecht maar wel grappig

avatar van leidsehoodie
Nou, dat hadden ze op de poster moeten zetten. "Toch wel grappig, ook slecht, maar wel grappig." Volle zalen... Niet dus. Butfilm.

avatar van Naomi Watts
Best wel een aardige actiefilm. Lang niet zo slecht als velen hier willen doen geloven. Vermakelijk identity switch plot, leuke references, af en toe wat leuke humor en een erg leuk klein rolletje van Chuck "The Iceman" Liddell. Tof dat ie nooit te beroerd is voor dit soort minimale rolletjes op te draven. Grootste pluspunt is wel de aanwezigheid van Olivia Wilde, wat een vrouw. Wilde bewijst maar weer eens waarom ze in mijn top 5 mooie actrices staat. Actie scenes zijn ook zeer degelijk, aardig tempo, verhaaltje weet te boeien ondanks zijn cliché uitvoering. En Paul Walker blijf ik in een actiefilm een meer dan aardige protagonist vinden. Leuk tussendoortje.

avatar van van duijn
Best leuke actie, netjes maar tevens ook ingewikkeld verhaal. Aardig acteerwerk en de film was vermakelijk. *3.0

avatar van 606
Zeer leuke film en Paul doet het in deze film zeker niet slecht.
Verhaal is niet al te moeilijk als je het blijft volgen.
Actie is er genoeg en de actie is ook goed.

3,5 ster

Wat een geweldige film dit. Heb hem zelf in de kast liggen en herzie hem elk jaar meerdere keren. De actie in deze film vind ik geweldig en het verhaal is vind ik ook best wel sterk voor een ordinair actiefilmpje. Paul walker uit fast & furious (leuke films) en laurence vis uit the matrix (blijft ook een verdomd goei acteur). Als je opzoek bent naar een goeie actiefilm maar 1 die ook een verdomd goed verhaal heeft is let's kill bobby z wel een aanrader! Een absoluut toppertje!

avatar van Pim1993
Blokland schreef:

Leuk ja? Dat verklaart je hoge waardering

avatar van Pim1993
Geen fan van Paul Walker, maar zeker wel een lekker filmpje!

Een aansprekende, rechtlijnige, spannende actiefilm, die nog intenser en actievoller had mogen zijn. Het verhaal zelf overtuigt niet altijd. De landschapsbeelden van Mexico zijn werkelijk prachtig. Paul Walker, hoe leuk ook om te zien, heeft voor deze rol te weinig uitstraling; met zijn mooie blauwe ogen kijkt hij wat teveel opzichtig in de camera. Laurence Fishburne daarentegen overtuigt.

avatar van Insignificance
Luchtig en onzinnig misdaad dingetje dat uiteindelijk wat flair mist om overeind te blijven. Herzfeld doet nog wat met split screens, heeft met het zonnetje een aantal warme locaties te pakken en Olivia Wilde is altijd leuk om naar te kijken. Hier en daar is er uiteraard de nodige actie om het motortje draaiende te houden. Wel jammer dat er meteen bij het eerste gevecht een knipje opzichtig de mist ingaat, maar vooruit. Probleem is dat het op alle fronten toch wat te mild voor de dag komt om echt iets voor te stellen. Een niemendalletje, goed voor anderhalf uur luiwammesen.

avatar van pieterTk
Wist niet wat ik moest verwachten, maar het heeft me positief verrast. Walker speelt erg goed.

jeanleeke

avatar van kuiponok
Gewoon een film, dus viel mij erg mee na het lezen van sommige recensies hier.
Al met al een ruime voldoende: 3.5*

avatar van Piratje
Mooie huizen, mooie zichten, mooie natuur, mooie zeezichten, mooie boten, mooie vrouwen, een onspannend mooi verhaal... En zelfs een mooie en gezellig ontspannende film met af en toe een vleugje humor en knallende gevechten. Drank bij de vleet. Spijtig op het doek.

Blauwogige Paul Walker speelt een prachtrol, maar zou best in de film blijven in plaats van regelmatig in de cameralens te kijken. Dat stoort.
De grote ogen van Laurence Fishbume maken de gezelligheid compleet.
De verfilming liet af en toe een steekje vallen en lag overhoop met het tijdschema.

En toch ontspanning troef en gunt je een heerlijk nachtje rust met of zonder dromen.

Voor mij, in een goede bui, is deze film zelfs een 4.00 waard.
Sorry voor wie dit niet kan verteren.
Het toilet is achteraan tweede deur links.

avatar van Onslaught
De synopsis van deze film interesseert me niet echt. Het script is te standaard en op sommige momenten toch best wel saai of irritant. De cast, die onder andere bestaat uit Paul Walker en Laurence Fishburne is wel goed, maar de personages zijn niet goed uitgewerkt. Regie is ok. Veel buitenlocaties. Weinig actie, verwacht dus geen grote schietpartijen, explosies of stunts. Al met al een degelijke film voor 8 miljoen dollar, maar verder snel vergeten.

avatar van Toontje G
Niet veel bijzonders. De actie is ver te zoeken, het verhaal is flauw en voorspelbaar.

avatar van Kondoro0614
Was leuke film. Gezien op Netflix.

3.5

leidsehoodie schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan.

avatar van Sleepwalker
Leuke film.. Geen hoogvlieger, maar heb me prima vermaakt.

Leuke film, maar wel een die je de volgende dag al weer vergeten bent!!

leuke film.heb me prima vermaakt.al vaker gezien.maar hij blijft wel leuk.

Redelijke film waarin een gevangene een deal krijgt om zich voor te doen als een overleden drugsdealer. Een vrij standaard actie-film, die het zeker niet moet hebben van originaliteit. Maar het kijkt wel gemakkelijk weg. Een vlot tempo, aardige actie-scenes en een charismatische cast.

avatar van jippie2010
Nee nee, hier kom je niet mee weg.
Daarvoor is het allemaal te kinderachtig, simpel en ongeloofwaardig.
Aan de ene kant kijkt de film makkelijk weg, aan de andere kant voelde de film veel langer duren dan de 97 speelminuten.
Kan er niet veel van maken. *2.0