- Home
- Films
- Personal Shopper
- Filtered
Genre: Drama / Thriller
Speelduur: 105 minuten
Oorsprong:
Frankrijk / Duitsland / Tsjechië / België
Geregisseerd door: Olivier Assayas
Met onder meer: Kristen Stewart, Lars Eidinger en Sigrid Bouaziz
IMDb beoordeling: 6,1 (43.120)
Gesproken taal: Zweeds, Engels en Frans
Releasedatum: 26 januari 2017
On Demand:
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Personal Shopper
De 25-jarige Maureen heeft een baan die ze haat: ze bekommert zich om de garderobe van een mediafiguur. Iets beters vond ze echter niet om haar verblijf in Parijs te kunnen betalen, en te wachten. Wachten tot de geest van haar tweelingbroer opduikt. Deze is enkele maanden eerder verdwenen. Tot dan blijft de pauzetoets van haar leven ingedrukt.
Externe links
Acteurs en actrices
Maureen Cartwright
Ingo
Lara
Erwin
Gary
Police Officer
Kyra Gellman
Victor Hugo
Cassandre
Jérôme
Video's en trailers
Reviews & comments
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Deze film moest het voor mij helemaal hebben van Kristen Stewart en haar omkleedpartijen. Een lust voor het oog om haar zo te zien, dit in tegenstelling tot haar gefriemel op die mobiele telefoon. Tja, en dan het verhaal, wat moet ik daarmee. Waarschijnlijk zal alles wat ze hoort en ziet wat haar tweelingbroer betreft wel in haar hoofd afspelen.. Meer kan ik er niet van maken. Dus, wat blijft erover? Prima acteerwerk van de toch wel zeer aantrekkelijke Kristen Stewart en een verhaal waar ik of beter gezegd elke buitenstaander niets mee kan. Spirituele ervaringen of nog meer van dat zijn altijd 100% subjectief. Met wetenschap heeft het namelijk niets te maken. Voor Maureen is het waarheid, voor de buitenstaander is het onzin.
3.0*
mrklm
-
- 8200 berichten
- 8198 stemmen
Een kloddertje ectoplasma hier en een kloddertje ectoplasma daar... Kirsten Stewart kijkt verder veelal bedrukt, reist door Parijs naar allerhande winkels om inkopen te doen, Appt om één of andere reden met een onbekend contact. Het gaat allemaal nergens over, inclusief een masturbatiescène die - zoals te vaak in deze film - abrupt wordt afgekapt. Een stijlmiddel dat bij mij grote irritatie opriep en mij na 45 minuten al deed verlangen naar dat einde. Dit mag zich nog wel meer min of meer een psychologisch - maar vooral navelstaarderig - drama noemen, maar met horror heeft dit echt niets te maken. Horrorfanaten komen dus sowieso bedrogen uit, maar dat lot ondergaat een ieder die het volhoudt tot het belabberde, laffe, bedrieglijke en ronduit beledigende einde. Soms slaan ze in Cannes de plank volledig mis, dat is ze met het bekronen van deze slaapverwekkende film [voor beste regie] opnieuw gelukt.
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
Een film met wellicht aardige premissen maar onbevredigend uitgewerkt: in plaats van dat gaandeweg alle puzzelstukjes in elkaar vallen blijft een hoop raadselachtig en is er niet echt chocola van het verhaal te maken, ook niet als je ervan uitgaat dat het allemaal in haar hoofd afspeelt (en er wordt ook nog matig in geacteerd). Mogelijk is het de bedoeling dat een en ander dubbelzinnig uit te leggen is, maar ik vind de verschillende interpretaties die ik kan bedenken alle incoherent. Het thematisch verband tussen de twee verhaalstructuren (Maureen als medium die op een teken van haar overleden broer wacht en personal shopper Maureen die iemand anders wil zijn) zie ik ook niet of wordt voor mijn gevoel in ieder geval niet voldoende verduidelijkt. Het hart van de film is het tamelijk belachelijke ge-SMS met de onbekende alsof je naar een hele slechte Scream-versie zit te kijken. De geestverschijning, tamelijk aan het begin van de film, vond ik wel erg mooi gedaan. Al met al belooft de film heel wat waardoor hij ook wel boeiend blijft, maar hij levert uiteindelijk niet.
tbouwh
-
- 5650 berichten
- 4966 stemmen
Assayas vermengt het materialistische met het bovennatuurlijke. Een verademing in een seculiere tijd als deze, waarbinnen de opmars van (nieuwe vormen van) spiritualiteit soms wat ondergeschoven dreigt te worden.
Het effect is een soms wat unheimlich aanvoelende film. De (illusionaire?) aanwezigheid van de geest van een overleden broer in een kil, leeg huis contrasteert met een constante aanwezigheid van moderne technologie en een materialistische focus op mode. Het oude maakt contact met het nieuwe; sterk is een scène waarin berichtjes van een onzichtbare aanwezige één voor één verschijnen op het beeldscherm van Maureen (Kirsten Stewart).
Stewart stijgt boven zichzelf uit in deze arthouse-thriller. Ontmoetingen zijn vluchtig, de locaties die ze betreedt zijn doorgaans verlaten en op straat heeft ze nauwelijks oog voor haar omgeving. Veel komt dus aan haar op lichaamstaal en mimiek. Geleidelijk lijkt Stewart af te rekenen met haar Twilight-imago. Haar performance hier is volwassen en gelaagd, en geeft het haperende scenario de nodige zeggingskracht.
Assayas' genremix boet aan het einde wat aan kracht in; het bovennatuurlijke element had potentie, maar verdiende uiteindelijk een strakkere uitwerking.
3,5*
Pazmaster
-
- 2653 berichten
- 5141 stemmen
Een bovennatuurlijke thriller met een traag verhaal. Het komt allemaal vrij kil over, maar toch heeft het wel wat. Het wordt langzaamaan wat mysterieuzer en eindigt ook mysterieus. Je kunt er zelf invulling aan geven, en het zet je ook aan het denken, maar ik had toch liever iets meer duidelijkheid gezien. Stewart doet het prima, een fijne actrice vind ik.
coumi
-
- 1391 berichten
- 11671 stemmen
Merkwaardig filmpje, zal bepaald niet bij iedereen goed vallen. Eerste half uur vroeg ik me af waar ik toch nu weer naar zat te kijken, daarna wordt het, als de twee verhaallijntjes samen gaan vallen(medium Stewart en shopper Stewart) een stuk beter en intenser. Geen hapklare brokken hier, na afloop zit je nog wel met een paar vragen over de afwikkeling en de intenties van Assayas. Lijkt me interessant om een keer te lezen/achterhalen waarom deze regisseur bepaalde keuzes maakt: Steeds dat veelvuldig gebruik van de moderne communicatiemiddelen bijvoorbeeld waardoor de personages in Personal Shopper zo eenzaam en vervreemd(maar op hun manier toch zelfverzekerd) lijken, heeft hij dat bewust zo bedoeld?.
De wat nonchalante en introverte acteerstijl van Stewart is normaal niet zo mijn ding, maar past hier wonderwel goed bij. Ze is toch wel de drijvende kracht van deze film, en het pleit voor haar dat ze durft te kiezen voor dit soort eigenzinnige projecten.
Al met al een film die meer oogt als een speelse vingeroefening dan als een volwaardig, geslaagd project maar intrigerend vond ik het bij vlagen wel.
joolstein
-
- 9157 berichten
- 7611 stemmen
Heerlijk hoe regisseur Assayas spiritualisme van begin vorige eeuw aan ons hedendaags turen naar een beeldscherm koppelt in een poging een verbinding te leggen met een afwezige geliefde. Dat rust voor het grootste gedeelte op de schouders van actrice Kristen Stewart. Een actrice die ik voorheen nog nooit van had gehoord, al had ik wel Snow White and the Huntsman gezien. Echter zet zij hier een fantastische rol neer! Als Maureen werkt ze als personal shopper voor Kyra, rijk en beroemd om redenen die er niet toe doen. Ze crost op haar scootertje door Parijs om te shoppen bij luxueuze zaken, een glamoureuze droombaan, maar voor Maureen een verschrikking. Echter kan ze nog niet weg uit Parijs, omdat haar tweelingbroer Lewis een paar maanden geleden plotseling is overleden. En er moet nog iets afgesloten worden. Wat we zien is wel een spookverhaal, compleet met zijn krakende vloeren, klemmende deuren en zwevende glazen. Maar de film is er niet om de kijker te laten schrikken of griezelen, alhoewel die momenten er zeker zijn. Nee het verhaal is veel meer in onze hedendaagse realiteit geplaatst, zodat de vragen die de film oproept veel ongemakkelijker worden. En dit alles is dan zeer mooi vormgegeven, met uitstekend gekozen kleding, niet onbelangrijk in een film over mode en shoppen. Maar wat het meest opvalt, is hoe dicht de camera bovenop Stewart blijft. Prachtig! Bijkomend effect hiervan is dat Maureens toch al eenzame personage weinig mogelijkheid biedt tot het kweken van een band met de kijker; ze blijft zo een ongrijpbaar, mysterieus wezen. Uiteindelijk laat de film je achter met nog een hoop onbeantwoorde vragen. Iets wat me een beetje deed denken aan de film Enemy. Personal Shopper is een heerlijke film geworden die geen eenduidige antwoord heeft op alle vragen.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Een "eigentijdse" film waar ik tegenwoordig wel teveel van gezien heb. Het is zo'n film die zich voor een deel middels youtube-video's, smartphone chats en skype-videocalls afspeelt. Eerlijk gezegd ga ik niet naar de bioscoop om vervolgens naar het scherm van een smartphone te staren. Het eigentijdse valt ook te zien aan het beroep van de hoofdrolspeler: personal shopper, maar het had evengoed influencer o.i.d. kunnen zijn geweest. De film probeert teveel nadruk te leggen op elementen die deze tijd (zogenaamd) weergeven maar verliest zich in het brengen van het verhaal. Het duurt een hele tijd voor de film op gang komt en de neergeestige sfeer maakt het er niet leuker op. Ook is het lastig om deze moderne tijd te rijmen met het bovennatuurlijke, en dat is iets wat de film wel probeert. Het verhaal, over een kwetsbaar meisje die op zoek naar haar overleden broer gestalkt wordt door... is op zich interessant maar dat het voor een behoorlijk deel met skype, youtube en chats wordt gebracht doet de film geen goed. Gemiste kans. 2*
Flat Eric
-
- 6365 berichten
- 1026 stemmen
Personal Shopper? Kleren van de keizer!
Begon echt veelbelovend maar weet gedurende de rit geen duidelijke weg in te slaan en mij met een bevredigend gevoel achter te laten.
Een beetje hap snap drama thriller en mystiek, kortom een samengeraapt zooitje. Als voorbeeld noem ik het aanhalen van Hilma Af Klimt en het verder niet uitwerken of toewerken naar een nuttige functie in de film. Wel altijd leuk om Parijs in films te zien maar voor de rest zal ik deze film snel vergeten .
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Van de vier films van Olivier Assayas die ik tot nu toe gezien heb, heeft alleen Clouds of Sils Maria mij enigszins kunnen bekoren. Ook over deze duistere film over een jonge vrouw, die op zoek is naar zichzelf, kan ik niet enthousiast worden. Het hoofdpersonage van deze feitelijk plotloze film komt bij gebrek aan mimiek zo afstandelijk over, dat je op geen enkele moment uitgenodigd wordt een band met haar te krijgen. Dat een iPhone in feite de voornaamste bijrol voor zijn rekening neemt, zegt meer dan genoeg.
Ik heb de film op een regenachtige avond gezien tijdens mijn vakantie in New York in een nagenoeg verlaten bioscoopzaal op 6th Avenue. Achteraf gezien verwondert het gebrek aan belangstelling voor deze film mij niet.
FlorisV
-
- 1690 berichten
- 701 stemmen
De strontverwende Maureen is medium maar het lukt haar maar zelden om een geest te ontwaren en helaas vooral niet die van haar overleden broer, terwijl die nog beloofd had iets door te geven van gene zijde. Ze is ontevreden ondanks haar luie baantje als Personal Shopper, loopt een groot deel van de tijd met een verveeld smoelwerk rond en vindt dan wat afleiding in vele mysterieuze berichtjes op haar smartphone, die maar blijven komen, tot vervelens van vooral de kijker toe.
De tietjes van Kristen Stewart (die zich ook nog eventjes vingert) maken weinig goed. Ergens in het begin leek het nog interessant te worden, een serieuze behandeling van spiritualisme, maar de uitwerking is vooral saai en oninteressant.
Flutfilm.
blurp194
-
- 4479 berichten
- 3567 stemmen
Nog zo een.
Assayas had hiervoor met Sils Maria wel een behoorlijk mooi ding afgeleverd, maar deze lijkt er dan wel wat erg veel op. Niet qua inhoud misschien, maar wel qua stijl - en dat het alweer Stewart is die er in rond loopt helpt ook niet heel erg. Het zou haast een tweede deel kunnen zijn, een hoe het verder ging met Valentine uit die film.
Qua sfeer is het wel best sterk, maar het gedoe met de telefoon ging me wel vrij snel de keel uithangen. En de personages zijn misschien wel raak getroffen, maar ook vrij onsympathiek en leeg. Daar komt het ook niet van dus, en ik merkte dat ondanks dat ik best geinteresseerd wilde kijken, ik toch moeite had om mijn aandacht er behoorlijk bij te houden.
Voorlopig dus ietwat een tegenvaller. In vergelijking dan.
Decec
-
- 6629 berichten
- 8339 stemmen
Een goede drama/horror/mysterie/thriller film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende actrice Kristen Stewart speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen top, gewoon goed...
Goed dat ik deze film gevonden en toegevoegd...
scorsese
-
- 11781 berichten
- 10191 stemmen
Matige film over een vrouw en tevens medium die wacht tot ze een teken ontvang van haar overleden tweelingbroer. Een redelijk mysterieus verhaal waarbij niet alle puzzelstukjes aangereikt worden. Traag en ook eentonig. Echt vervelend wordt het niet, en dit is vooral te danken aan Kristen Stewart die de film met gemak draagt. Net geen 3.0 sterren.
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Arthouse geestenfilm. Net niet gemaakt door de makers van Insidious, Paranormal Activity en The Conjuring en co.
Kristen Stewart deed in ieder geval goed haar rol als garderobe in Parijs die sinds kort wordt geplaagd door de geest van haar dode broer. De film lijkt in eerste instantie vrij saai en niet boeiend te willen worden en het desbetreffende WhatsApp gesprek met een.... ja met wie of wat eigenlijk? wordt op den duur ook een beetje lachwekkend.... Echter neemt de beklemmende sfeer in het laatste kwartaal wel steeds meer toe en wordt de film ook ietwat interessanter.
Alleen werkt het toch grotendeels niet... Een arthouse drama vermengen met een geestenhorror. Een te lange aanloop... zoals ik al zei... Niet echt een duidelijk en rakende twist... Maar evengoed wel doorspekt met een kleine dosis spanning en vele mooie beelden...
Voldoende.
3,5*
Madhyminas
-
- 10 berichten
- 18 stemmen
Om te beginnen: ik ben geen fan van Kristen Stewart (en dat allemaal dankzij de Twilight-series), maar ik moet eerlijk toegeven dat zij met deze rol toch iets in mijn nederige waardering is gestegen.
Over het verhaal kan ik eigenlijk niet veel vertellen, buiten dat het een relatief flauw drama (ja, ik zie het meer als een drama) is met hier en daar wat thriller-elementen in verwerkt.
Het gehele spook-gedoe is naar mijn mening erin verweven omwille van het rouwproces dat het hoofdpersonage doormaakt en is zo goed als overbodig. Waarom overbodig? Omdat het de film er niet meer spannend door maakt.
De chattende stalker was overduidelijk het liefje van Kyra (wie anders?) en de scène waarin dit aan het licht komt, is uiterst vreemde keuze van editen.
Maar goed: dikke pluim voor Kristen die deze film helemaal overtuigend naar zich toetrekt (lijkt me wel de bedoeling van de regisseur).
ikkegoemikke
-
- 2874 berichten
- 4252 stemmen
“For me, Lewis was someone deeply intuitive of others.
He understood things that went unspoken.
Maybe because he knew he was going to die.”
Heb je de laatste tijd last van slaapstoornissen zodanig dat je telkens opstaat met reusachtige wallen onder de ogen? Of ben je hyperkinetisch dankzij een overdosis cola tijdens een nachtje “binge watchen”? Geen probleem. Gewoonweg de film “Personal shopper” opstarten en je bent zonder enige twijfel verlost van dit euvel. Zou er een categorie bestaan voor de Oscaruitreiking van “Meest saaie film van het jaar”, dan had deze film het op modebewuste sokken gehaald. Kort samengevat : Maureen (Kristen Stewart) zie je de gehele film shoppen voor high-society madam Kyra (Nora von Waldstätten), rondscheuren op haar brommertje, sigaretten rokend mediteren en een hele reeks berichtjes versturen op haar iPhone. En vervolgens wacht ze op een teken van leven (hoe dubbelzinnig) van haar onlangs gestorven broer Lewis. Buiten wat ectoplasma en knetterende lichtverschijnselen, is er niets spookachtigs te bekennen. Een slaapverwekkende vertoning dus. En daar kunnen zelfs de paar scenes waarin Stewart halfnaakt rondhuppelt en zichzelf bevredigt niks aan verhelpen. Haar cupmaatje is van hetzelfde kaliber als deze film. Pover.
Misschien ben ik bevooroordeeld, want ik erger me mateloos aan de persoon Kristen Stewart. Nu als je een filmpersonage nodig hebt die zich niet zo goed in haar vel voelt en constant in een melancholische, droefgeestige stemming rondloopt, dan is ze wel de geschikte kandidaat. Als er één actrice is die zonder verpinken halsstarrig een volledige film kan rondlopen zonder één oprechte glimlach en een tronie die wel in stijfsel ondergedompeld lijkt, dan is ze hiervoor de geschikte kandidaat. Deze quote is me bijgebleven : “Kristen Stewart is like my refrigerator, no matter what I put in it (milk, soda, eggs, vegetables, meat), it is and it will always be a refrigerator. And so is she.”. Ik begrijp echt niet waarom zij zo wordt opgehemeld en telkens ik over haar lees worden superlatieven als “echtheid” en “uitstraling” bovengehaald. Tja, dat kan je ook over de Scarlett Johanssons, Saoirse Ronans, Dakota Fanningsen en zelfs de Jennifer Lawrences uit Hollywood zeggen. Alleen dat deze actrices wat afwisseling tonen in hun gelaatsuitdrukkingen.
“Personal Shopper” is weer zo’n arthouse creatie waar de artificiële modewereld uitermate goed bij past. Zowel de film als die modewereld hebben hetzelfde irriterende effect op me. Beide creëren een kunstmatig product dat redelijk pretentieus overkomt en als doelgroep de happy few voor ogen heeft. De arthouse filmliefhebbers zijn die happy few die in staat zijn het abstracte en symbolische achter zo’n intellectuele film te zien. In de modewereld zijn het die happy few die zich kunnen permitteren om een exclusief, in elkaar gefrutseld stuk confectie aan te schaffen, om dan na een bepaalde periode luid te verkondigen dat het al uit de mode is. Wie kan me overigens uitleggen wat het nut is van zo’n draadvormig korset dat Maureen op een bepaald moment uitprobeert? De kenners zullen hoogstwaarschijnlijk moord en brand schreeuwen en me afschilderen als één of andere debiel die geen verstand heeft van mode. Ik hoop voor mezelf dat dat zo blijft.
Het uiteindelijk aangesneden thema in deze film is niet zo eenvoudig te duiden. Enerzijds is er de spirituele kwestie en de connectie van de levenden met de ronddolende zielen. Anderzijds is er het materialistisch denken en de onpersoonlijke leefwereld waarin we leven. De oersaaie conversatie tussen Maureen en de onbekende (de opspringende bolletjes en ploepgeluiden begonnen me na een tijd echt op de zenuwen te werken) is ook een verwijzing naar het hedendaags onpersoonlijk converseren. En dan is er de interpretatie die men kan geven aan deze film. Daar kan je ook weer alle kanten mee uit en moet je zelf maar invullen na het bekijken ervan. Hou dan wel rekening met Maureen die op de onbekende wacht in een hotelkamer en vlak daarna zie je liftdeuren en schuifdeuren kennelijk vanzelf opengaan. Dat zet het geheel in een heel ander perspectief. Of niet? Indien niet, dan vind ik dat die allerlaatste bons wel een duidelijke verklaring is. Maar daar moest je dan ook wel je gehele uithoudingsvermogen voor inschakelen, om deze lange rit uit te kunnen zitten. Eindigend met Maureen starend in de camera. Emotieloos. Nee, ik en Kirsten Stewart. Dat komt nooit goed !
1.5*
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30452 berichten
- 5199 stemmen
Kristen Stewart werd bekend met Twilight en sindsdien zie ik haar overal veel beter acteren dan in die franchise. Wat onderschatte actrice, maar schittert vooral in minder commerciële films. Personal Shopper is een film die zweeft tussen arthouse en horror met een wat open einde en zal daardoor ook niet altijd in de smaak vallen bij liefhebbers van 1 van beide genres. Nochtans een mooie sfeervolle film, maar het loopt wel wat mis in het middenstuk met de geheime stalker die sms'jes stuurt. Dit hoort er minder bij en voelt ook wat aan als een vuller voor het geheel. Mooi om te zien is dan weer richting einde als de schim van denkelijk Maureens broer op de achtergrond komt en het glas valt.
De film is geen klassieker, maar best wel te genieten en beter dan hier een score krijgt.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Lewis is it you?... Or is it just me?
Personal Shopper is een film met een dromerige en naargeestige sfeer, en een onderhuidse spanning die de gehele tijd voelbaar is. Het is een film met een bovennatuurlijke en horror/thriller-achtige sfeer, maar het is ook een zeer persoonlijke film over Maureen die rouwt om het verlies van haar broer. En of het verdergaan met je leven in alle gevallen wel mogelijk is.
Want Maureen lijkt toch wel gevangen te zitten in haar eigen belevingswereld en uitzichtloze baan. En het einde biedt geen zonnige uitkomst. Het thrillerelement zorgt voor de beste scènes als Maureen wordt gestalkt via berichtjes op haar telefoon tijdens haar trip van Parijs naar Londen en terug. Erg sterk gedaan. Het laatste gedeelte is ambigu en voor meerdere interpretaties vatbaar, en Personal Shopper kon eigenlijk ook niet anders eindigen.
K. V.
-
- 4106 berichten
- 3595 stemmen
Deze ook eens meegepikt, maar hij viel toch een beetje tegen. Er zit niet zoveel schwung in het verhaal en de personages zijn ook niet zo sympathiek.
Echt saai wordt het ook niet, maar spannend evenmin.
Goed voor een keertje, maar hoef deze niet meer terug te zien.
Roger Thornhill
-
- 5579 berichten
- 2201 stemmen
Pluspunten : prachtig spel van Stewart, een echt "eerie" atmosfeer, en een vrij aparte insteek om iemand met zo'n modernistisch en onwezenlijk beroep (klusjesman/vrouw/sloofje voor een diva) tegelijkertijd bezig te laten zijn op een emotioneel (de dood van haar broer) en spiritueel (haar pogingen tot contact met het "beyond") niveau. Daar schuilt meteen ook het grote minpunt van de film in, want Maureens heen-en-weer-geren (even de trein in Parijs pakken om in Londen wat op te gaan ophalen) is in mijn mode-ongevoelige optiek zo vreselijk oppervlakkig dat het soms moeilijk is om inhoud en vorm uit elkaar te houden, zal ik maar zeggen. Uiteindelijk haalt de film het voor mij toch op zijn sfeer, en dat het beklemmende einde niet per se ondubbelzinnig uitsluitsel geeft omtrent de identiteit van de (overigens zeer effectief vormgegeven) spookverschijning stoort me totaal niet. In ieder geval een film die ánders is. (En voor wie toch wat meer overdenkingen over dat einde wil, zie vulture.com, een site die overigens op 17-4-2017 al door John Milton werd genoemd, zij het in verband met Stewarts reputatie.)
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
Flauwe en vooral saaie film met een actrice die bij mij geen punten scoort. Emotieloos spel zoals we al vaak van haar gezien hebben. 3/10
Baboesjka
-
- 891 berichten
- 1613 stemmen
Niet helemaal mijn ding. Ik vind het verhaal erg vaag, een beetje saai en ik begreep er steeds minder van. Wel wist de manier waarop het gebracht wordt, mij redelijk te boeien en ik vind het acteerwerk in orde, maar zowel de gebeurtenissen als de personages hebben weinig indruk op mij gemaakt. Een zesje. 3*
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Mislukt.
Ondanks een prima poging, is dit gewoon een filmpje dat zijn genre niet onder de controle heeft. Er zitten dan wel intrigerende stukken in, het is in zijn algemeenheid wat te saai en lijkt nergens echt naartoe te gaan. Het gebeurt dan ook zelden dat ik een film echt saai vind.
Als de beste stukken het volgen van een telefoon met berichtjes naar een mogelijk dode persoon zijn dan doe je als regisseur wel iets fout. Dit soort filmpjes moeten meestal gered worden door een sterk visueel niveau maar dat bied de film niet echt, het was soms zelfs best lelijk.
Visueel is het namelijk wat kaal. Nergens is het erg indrukwekkend ondanks er een aantal verschijningen in beeld komen die dan visueel nog wel oké zijn. Het cameragebruik is niet slecht, maar de omgevingen zijn wat saai en de film voelt te simpel aan in zijn algemeenheid.
Het tempo is te traag en de spannende scenes zijn te donker belicht. Hierdoor wordt het ondanks de rustige vertelstijl te onoverzichtelijk om als kijker er iets van te maken. Het verhaal zelf is ook onnodig ingewikkeld gebracht ondanks het nergens een mindcrusher wordt.
Het beste aan de film is uiteindelijk wel het acteerwerk. Bouaziz was het meest positieve in acteerwerk en Stewart zelf was op een eigenaardige manier toch best aardig bezig. Vooral omdat ze hier het karakter mocht spelen wat ze in elke film uitstraalt. Een wat norsige vrouw.
Het is jammer dat de film zelf eigenlijk gewoon geen hoogtepunten kent en veel saaier was dan nodig is. Arthouse kan geweldige dingen hebben, maar kan ook dingen hebben die niet veel voorstellen. Dit filmpje is duidelijk het laatste voor mij.
sperwer 27
-
- 339 berichten
- 314 stemmen
(Gezien op 06/03/20)
Je kunt dit wel een apart scenario nomen: een 25-jarige jonge vrouw die inkopen doet voor een supermodel in Parijs om geld te verdienen en tegelijk contact zoekt met de geest van haar gestorven tweelingbroer. Beide verhalen lopen door elkaar en naast elkaar.
Ik kan het niet beter omschrijven dan 'Filmkrant' het doet: 'Het is een rijk en ambigu spookverhaal over de zoektocht naar identiteit en zekerheid in een ongrijpbare wereld.'
Wie gelooft in contacten met de dodenwereld (spiritisme) gelooft in spoken. Zelf geloof ik daar niet in.
Het is een verlangen en een wens, maar onvervulbaar.
Wél goed geregisseerd (prijs in Cannes) en prima acteerwerk van Kirsten Stewart (Maureen), blijkbaar een muze van de regisseur.
jordorientje
-
- 453 berichten
- 391 stemmen
Nee nee nee.
Saai. Langdradig. Eentonig. En gewoon nee.
Ik heb hem 2x aangezet, omdat hij me de 1e keer niet kon boeien en zo saai was, dat ik in slaap was gevallen.
De 2e zette ik hem puur aan om te weten hoe hij zou aflopen.
Zoveel onduidelijk. Zoveel vaag.
Ik neem dus aan dat haar stalker die vriend van Kyra was? En ik neem aan dat die broer nooit daar is geweest en dat ze zich alles heeft ingebeeld.
Beetje vaag allemaal. En pas na 1 uur en 14 minuten gebeurde er wat Echt slaapverwekkend.
Het laatste nieuws
Misdaadfilm 'Catch Me If You Can' met Tom Hanks en Leonardo DiCaprio vrijdagavond op televisie
Kijkers ontdekken 'Too Old to Die Young' met Miles Teller op Prime Video: 'De beste serie van dat jaar'
Reboot van WOII-film 'Das Boot' binnenkort te zien in Nederland: 'Spat de klasse vanaf'
Nieuw 'Euphoria'-seizoen: problemen rondom de ontwikkeling blijken stukken groter dan gedacht
Bekijk ook
Hachikô Monogatari
Familie / Drama, 1987
26 reacties
Bigger Than Life
Drama, 1956
25 reacties
The War Zone
Drama, 1999
62 reacties
Przypadek
Drama, 1987
13 reacties
Paterson
Drama / Komedie, 2016
140 reacties
Beau Travail
Drama, 1999
126 reacties
Gerelateerde tags
parijs, frankrijkmediumpoltergeistapparitiongeesttext message shoppingdress shopdead brotherpersonal shoppercontacting spiritsclothes shopping
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.