Fallen (1998)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Gregory Hoblit
met Denzel Washington, John Goodman en Donald Sutherland

Politieman John Hobbes (Washington) heeft eindelijk seriemoordenaar Edgar Reese te pakken en is getuige van diens executie op de elektrische stoel. Als vervolgens om hem heen verschillende mensen hetzelfde deuntje fluiten als Reese deed tijdens zijn executie, komt Hobbes erachter dat hij met een demoon te maken heeft die door aanraking kan wisselen van lichaam. Als Hobbes iemand vermoordt die was bezeten door Reese moet hij zijn onschuld bewijzen en ook nog proberen Reese te verslaan, maar dit is erg lastig, want hoe versla je iemand die iedereen kan zijn?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Je moet het demonenverhaaltje even op de koop toe nemen, maar dan heb je ook een erg indrukwekkende film. Het verhaal zit knap in elkaar, met een flink aantal kippenvel-scenes: de "time is on my side"-scene aan het begin, de mooi gefilmde scenes waarin de demoon van lichaam wisselt, en het indrukwekkende einde van de film. Washington speelt prima, en ook Goodman is leuk als z'n collega. 4 sterren.

neo (crew)
de film heeft een goeie sfeer en sterk acteerwerk.

erg goeie sfeer inderdaad.. goed verhaal, zit er helemaal in, en goed gecast ook. 4 sterren!

Die Elias Koteas die erin speelt staat bijna nooit hoog bij de credits. In trailers wordt hij bijna ook nooit genoemd. Arme man. Had ie maar nooit de Turtles moeten maken (al vond ik deel 1 best goed).

Erg vermakelijke film (ik ook altijd met mijn nuttige info)

vic
elias was wel erg leuk in de turtles. ik geniet meestal wel van zijn films.(bijna altijd kleine films)

Je vond hem zeker ook heel goed in Crash.

vic
is dat ironish bedoeld???? je vond crash toch niets!!!

Vooral Ashwin vond Crash heel cool.

ashwin
wie is dat
wie ben jij
ik ken jouw niet
prank call prank call

Ik zag hem vandaag in de winkel liggen voor 5€, uit nieuwsgierigheid maar eens gekocht. Nu nog tijd zien te vinden.

BS
een van de betere films vind ik zelf.Goede sfeer leuk verhaal en zeer goed uitgevoerd.Blijft leuk om naar te kijken omdat hij spannend blijft en de manier waarop het verfilmd is.4 sterren

Mooie, spannende film met een goede prestatie van D. Washington. Alleen het cliché van de alleen werkende politie agent die alles op zichzelf uitzoekt en dan de oplossing vind vond ik een beetje slecht. Maar er is wel een leuk verrassend einde... Hoewel de film goed ineenzit vind ik die verhalen met de "Hocus Pocus" (om het dom te zeggen) , geesten spoken, Engelen altijd een beetje minder. Maar in deze film is dat nog vrij goed verwerkt en heb ik er eigenlijk niet echt op gelet omdat je meer de indruk hebt dat er een moordenaar is in plaats van een geest.

avatar van BoordAppel
De mikro gids geeft deze film 2 sterren. HUuUuuuuUUuuuuu stelletje gekken!

avatar van jay73
De mikro gids geeft deze film 2 sterren. HUuUuuuuUUuuuuu stelletje gekken!

Als ik moet kiezen tussen 2 sterren en de 4,5 die jij deze film geeft, dan kies ik toch die 2 sterren. Zo verheffend is deze film toch ook niet?

GerwinF
Ik ga voor de gulden middenweg...3.5 sterren.

avatar van BoordAppel
Ik vond m pr8ig. Door t goede acteerwerk, de verrassing op t eind en de 'doorgeef-scene'. Maar 2 is echt veeeeeels te laag, zeker als ze dat cijfer ook aan een film als Armageddon of Death Wish 1130.

Sterke thriller, die toch serieus te kijken valt ondanks de bovenaardse twist erin. Hij's dus wel goed, maar niet aan te raden voor de wat nuchtere kijker.

GerwinF
Hij's dus wel goed, maar niet aan te raden voor de wat nuchtere kijker.

Zoals mijn vader! Die vondt er dus geen bal aan...ik quote hem even: "Ik kijk liever naar Baantjer!" Argh, wat moet je daar nou mee!?

avatar van petey
een boek van Baantjer geven en zelf lekker tv kijken.

avatar van lorelei
goeie film, alleen heb ik 3/4 van de film zonder geluid gezien. tv deed het niet...
Het was een aparte film. Vooral het einde vonk wel goed.

gimli f
Een goede film. Ik ben niet echt Washington-liefhebber, maar dit was zijn beste en leukste film waarin hij speelt. Hij speelde behoorlijk goed. En John Goodman was ook outstanding... Hij is met Ed O'Neill (Married..) het levende bewijs, dat serie-acteurs niet per definitie slechte film-acteurs zijn.
De film was bizar, occult en verrassend. Precies de dingen die ik waardeer. Ik houdt van het occulte, van het bovennatuurlijke, en zo meer. Een beetje stoeien met uitgestorven talen (hier het Syrisch-Aramees), een bizar verhaal... Prima!

Dit was voor mij echt een verrassing, en ik waardeer hem met vier sterren, vanwege het originele, bizarre en ietwat occulte thema.

Linda
was toch wel een aardig filmpje.
origineel verhaaltje en goed acteerwerk.
alleen jammer dat de spanning soms ontbreekt. 3,5 sterren

Spannende, originele, donkere en vooral griezelige thriller.

'Something is always happening, but when it happens, people don't always see it, or understand it, or accept it.'

'Time is on my side, yes it is...'

Aangename verassing, De sfeer die de film probeert te creëren valt af en toe een beetje weg, samen met de spanning - althans dat is mijn ervaring. Naarmate hij vordert komt die spanning weer terug met een simpel doch zeer verassend einde. 3,5*

Sterke horror/thriller met de vrijwel altijd sterke Denzel. Eentje die je af wil zien. 4,5 sterren.

avatar van U-96
Heey Hobbes, je komt vandaag op tv!

avatar van Phooze
Erg goeie film. Goed verhaal, ijzersterk ge-acteerd, orgineel. Toch moest ik elke keer aan se7en denken.

4 sterren.

FisherKing