Fear (1996)

Verenigde Staten / Canada
Thriller

geregisseerd door James Foley
met Mark Wahlberg, Reese Witherspoon en Alyssa Milano

Nicole Walker heeft er altijd van gedroomd om door een speciaal iemand helemaal van haar stuk te worden gebracht. Iemand die sterk is, sexy, gevoelig en die haar het belangrijkste in de hele wereld vindt. David is die persoon, en nog veel meer...

avatar van AnyaH
Typisch voorbeeld van 'niet alles is wat het lijkt'! Eerst lijkt de liefde perfect, als in een droom, maar blijkt uiteindelijk toch niet zo onschuldig. Mark Wahlberg speelt goed de psychisch gestoorde die niet van ophouden weet. Vond het toch een spannende film, geen uitblinker, maar zeker niet slecht.

avatar van Mitakcor
Prima thriller. Mark was verrassend goed!

avatar van mikey
Amusante thriller met wednesday night tv looks en dito verhaalstructuur over een pubermeid die het met een arogante playboy aanlegt tot afgrijzen van haar vader. Die zich grote zorgen maakt over de nieuwe korte jurkjes van zijn dochter. Maar wel onder de indruk is van haar vriendinnetje Milano.

Wat simpele thriller is beter geregisseerd dan talloze genregenoten.

Aardige film, vond het allemaal wel erg traag op gang komen. En hoe zit het nu aan het einde, dat jochie belt toch 911, maar daar gebeurt verder in het verhaal helemaal niets mee?Wat grappig is, is dat de eerste commentaren op deze film in 2003 nog een discussie geven over video en dvd terwijl we die beide nu zo goed als niet meer gebruiken

avatar van Gastel
Typisch 90s. Naar het einde toe best spannend maar over het algemeen vrij clichematig.

Om de discussie op de eerste pagina heb ik inderdaad ook even moeten gniffelen.

avatar van Frankeermachine
Yes, heb de film eindelijk op vhs!!!

avatar van Gert1980
Vond dit toch wel een erg hoog B-film niveau hebben, gemiddelde acteur uit een Amerikaanse soap speelt nog beter dan wat ik hier zag.

avatar van rep_robert
Fear is een lekkere jaren 90 thriller dat allesbehalve hoogstaand is, maar de superschattige Reese Witherspoon weet de onschuldigheid perfect op het scherm te toveren. Daarnaast is Mark Wahlberg ontzettend goed gecast als creeper. Erg leuk om weer eens te herzien op Netflix, je weet nu iig wel waar the Wolf of Wall Street haar inspiratie vandaan heeft gehaald met het borstkloppen haha.

Typisch voorbeeld van een waardeloze film, zelden zo'n troep gezien!!! -1 en niks meer. gelijk afgekickt van deze waardeloze acteur. NOT MY TYPE

Ik vind dat de Netflix de laatste jaren flink achteruit gaat met steeds minder goede recente films en meer series vooral uit niet Engelssprekende landen en documentaires die je ook op youtube vindt. Of het moeten eigen releases zijn. En als er een film op komt zie je hem zelfde avond ook op TV weliswaar met reclameblokken ertussen

Daarom had ik ook niet veel verwacht van deze Fear met een jonge Wahlberg en een Mister CSI die ik nog nooit in een film had gezien.

Moet zeggen dat ie aardig te pruimen was hoewel de verhaallijn verre van origineel was.

Wel spannend, keek lekker weg