Fear (1996)

Thriller

geregisseerd door James Foley
met Mark Wahlberg, Reese Witherspoon en Alyssa Milano

Nicole Walker heeft er altijd van gedroomd om door een speciaal iemand helemaal van haar stuk te worden gebracht. Iemand die sterk is, sexy, gevoelig en die haar het belangrijkste in de hele wereld vindt. David is die persoon, en nog veel meer...

avatar van Aapje81
Erg goede film die veel indruk op mij maakte toen ik een jaar of 17 was. Witherspoon is hier prachtig en Wahlberg erg overtuigend. Prima film kan niet anders zeggen.

Prima film. Spannend verhaal.

avatar van Elineloves
'' ...heeft er altijd van gedroomd om door een speciaal iemand helemaal van haar stuk te worden gebracht. Iemand die sterk is, sexy, gevoelig en die haar het belangrijkste in de hele wereld vindt. ''

Gosh... wie wil dat nou niet? Graag zelfs. Maar wél op een normale, gezonde manier dan a.u.b!

Over de film: Wat is Reese toch een schatje. Erg leuk om te zien dat ze de afgelopen jaren zo'n groei heeft doorgemaakt, al deed ze het hier ook niet slecht.
Wahlberg vind ik normaal niet zo schitterend. Toch kwam hij in deze film krachtig en overtuigend over.

Goeie muziekkeuze tussen de scènes door. Prima sfeertje, goed gekozen locaties (denk aan de achtbaanscène, erg mooi) en de juiste acteurs die hun personage echt laten lijken. Milano vond ik echter niet zo denderend, maar omdat ze zo mooi is vergeef ik 't dr.

avatar van Cinemaniak
Jaren terug gezien, ik vond m toen ook best spannend. Vooral de scene waarin de nek van die jongen wordt omgedraaid in het bos is me toch wel bijgebleven
Mja, dit was toch jaren geleden. Dus deze 3,5 is afkomstig van een 14-15 jarige

Kevin13
Is dit die film waarin Whallberg en zijn vrienden een hond vermoorden en dat hoofd dan afhakken?

avatar van Elineloves
Iew. Ja, dat is 'm. Heb de film in de namiddag pas gezien, en die scène staat me nog gruwelijk bij. Die gaat als screensaver als ik ga slapen vannacht denk ik.

Kevin13
Ik weet nog dat ik als ukkie pukkie de kamer ben uitgerend toen ze het hoofd door het hondenluikje geduwd hadden. Jah, de weken daarop bleef ik vaak bij mijn hond hoor.

avatar van hjcool
aardige film! qua kwaliteit, ik schrok wel op het eind, hoe d'r ineens allemaal dooien vielen, en ik was ook wel een beetje bang dat het heel dramatisch zou eindigen, gelukkig viel dat mee! en zat ik te juichen hoe de vader die jongen uit het raam smijt! ik geef hem een 3 sterren!

avatar van mrwhite
zeeeeeeeeeeeer traag op gang komende thriller die nooit echt spannend is.
er had zeker wat ingezeten maar het is er eigelijk nooit uitgekomen.
de laatste 30 min was het beter maar dan is het te laat om de film te reden.

hjcool heeft nog nooit van spoilers hoort denk ik !!!!!

avatar van hjcool
idd ik heb nog nooit van spoilers gehoord!

avatar van hjcool
en hoezo zeer traag? er was continu spanning! maar blijkbaar voel jij dat niet!

avatar van Gang_Star
Fear is een spannende film geworden. Niet in de zin van nagelbijtende spanning, maar juist doordat de film blijft intrigeren. Van te voren wist ik al wat ik zo ongeveer kon verwachten, maar desondanks blijft de film toch boeien. Sterke rol trouwens van Mark Wahlberg.

Enge bewegelijke, visueel verbluffende (dankzij energiek camerawerk) psychologische thriller. Ondanks een weinig origineel en voorspelbaar (volgens de bekende formule) scenario, waarin de schurk bij aanvang als een aardig persoon wordt voorgesteld, weet de film te amuseren. De dialogen zijn van een tiener niveau.

avatar van Oliveri
Vage omschrijving van de inhoud, zal 'm eens kijken

vond Mark Wahlberg best goed is deze film.
en zeker geen slechte film

avatar van Re73
Oliveri schreef:
Vage omschrijving van de inhoud, zal 'm eens kijken

inderdaad vage omschrijving.

De fiilm zelf gaat gewoon over een tiener die verliefd word op een knul....
Het is dat de cast met Mark en Reese leuk was om naar te kijken.

movielover1986 schreef:
Deze film heb ik in 2,5 jaar tijd al 9x gezien en vind de film nog steeds super! Ga de film zeker nog vaker zien

ben je 13 jaar?

FilmProf schreef:
Vond em vroeger wel spannend ( was nog vrij jong toen ) Ik heb em laatst weer eens gezien en het was eigenlijk best een hele slechte film, gebeurt weinig boeiends in en het verhaal is niet origineel. 1,5 sterren

Goed zo! Dat is de ontwikkeling van je smaak, waardoor je goed van bagger gaat onderscheiden. Btw...in zijn genre is de film niet slecht. Zelfs het clichématige is aannemelijk. en niet storend. Een overtuigende Wahberg natuurlijk die de hele film draagt,waardoor er door heen te komen is.

Aardige film waarin het nieuwe vriendje van de 16-jarige Nicole zich anders voordoet dan hij werkelijk is. Het verloop van deze zogenaamde domestic thriller is weinig origineel. De spannende scenes worden bewaard voor het laatste gedeelte. De film ziet er verder goed uit en is redelijk vermakelijk.

avatar van 93.9
Zeker geen verkeerde film! Lekkere Amerikaanse 80's achtige film.

avatar van Passiebloempje
Omg, over clichés gesproken.

Het heeft me positief kunnen verbazen, goede acteerprestaties en de spanning werd steeds meer naarmate de film vorderde.

avatar van Glennekeeeee
matige thriller die enkel het kijken waard is door de jonge talentvolle en ondertussen bekende cast. Whiterspoon speelt hier zeker degelijk in en Milano doet wat ze in die tijd in alle films deed, sexy wezen. Wahlberg was hier wel duidelijk nog niet de acteur die hij nu is. Als psychopaat kwam hij nog wel goed naar voren door zijn kille eentonige blik en uitspraak maar voornamelijk de eerste helft waarin hij de schijn hoog moest houden viel hij toch uit de toon omdat hij toen ook maar éen blik had die hij gebruikte.
Het verhaal is nergens vernieuwend maar ook nergens saai en de finale is wel leuk, al hadden ze dat vroeger kunnen gebruiken, langer kunnen laten duren en groter uitwerken.

Fear is al bij al een vermakelijke thriller en vooral leuk om de jonge cast aan het werk te zien waarvan er ondertussen een paar zeer groot zijn geworden. Voor de rest is het een clichéverhaal zoals je ze in die tijd wel vaker zag

avatar van Zuster Stein
De scene in de 8-baan is mij het meeste bijgebleven , en dat aan het einde alle leden van het gezin gespaard zijn gebleven, terwijl zowat ieder ander omgekomen is, maakt het toch wel een hele slappe film. Reese Witherspoon is heerlijk om te bekijken.

avatar van fappie
Wat Zuster Stein zegt. Maar toch een 3,5

avatar van Boneka
Beetje laag punt hier, maar zo gek is deze film nog niet. Vond het trouwens leuk om een jonge Reese Witherspoon te zien die ik vond schitteren in Water for Elephants en ja als je Mark Wahlberg nu ziet is hij wel heel erg gegroeid. Vond de muziekkeuze ook in deze film erg prettig. En het hoogtepunt is voor mij nu echt duidelijk geworden in de achtbaan. Schitterend bedacht en nooit eerder gezien haha.

Het is verder natuurlijk best wel een puberfilm, maar die kunnen ook best heel vermakelijk zijn. Het is geen niveau Cape Fear qua thriller, maar kijkt zeker lekker weg tot het eind dat dan wel weer heel erg basic is en weinig verassend of het moet de mooie jump zijn uit het raam

Anyway prima vermaakt met twee jonge acteurs die in allerlei opzichten zijn gegroeid door de jaren heen!