Charlie's Angels: Full Throttle (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door McG
met Cameron Diaz, Drew Barrymore en Lucy Liu

Natalie, Alex en Dylan moeten twee gemiste ringen terughalen, die belangrijke informatie bevatten over de nieuwe identiteit van FBI-mensen. Daarbij worden de Angels gevolgd door een gevallen engel, Madison. Wanneer 5 mensen dood worden gevonden, kunnen alleen de Angels de zaak nog redden.

avatar van Zonnedaeler
Zonnedaeler schreef:

haha,, jaa Baggerman, leuke naam trouwensXD

Matt LeBlanc is en blijft supergoed, al vinden veel dat nietXD

Alles wat Michael Bay mist in zijn films, lijkt McG goed te maken met dit tweede deel van Charlie's Angels. Drie superchicks in de hoofdrol, die grandioos openen door het onmogelijke voor elkaar te krijgen in het begin: van een dam afrijden in een truck, al vallende in de helikopter klimmen die op de truck stond, wachten tot iedereen binnenboord is en ten slotte de heli starten en net op tijd wegvliegen voor het hele zooitje ontploft.
Nimmer zo gelachen tijdens een openingsscène. Hilarisch en geweldig tegelijk.

Verder neemt Charlie's Angels zich gelukkig niet zó heel serieus, zonder per sé het genre op de hak te nemen. Uiteraard heeft het verhaaltje weinig om zijn lijf, maar visueel gezien kom je niets. En dat de drie chicks zo nu en dan superhelden lijken, als ze weer zonder schrammetje uit een gevecht op leven en dood komen, neem je bij een film als deze wel voor lief.

Ik kijk enorm uit naar de nieuwe Terminator. McG heeft me met deze film in ieder geval overtuigd.

avatar van flyer
Minder dan de eerste film maar ook hier geld leuk om gezien te hebben

avatar van Tun-89
Zeer vermakelijk vervolg!

3,0 *

avatar van Kjell1408
Ik vond hier heel weinig, ach ja .

Nomak
De eerste film vond ik goed, maar deze is echt slecht.
Een hele hoop onzin, overdreven stoerdoenerij en oneliners die nergens op slaan.
Drew Barrymore laat zich maar weer eens van haar slechte kant zien, erg irritant wicht is dat. Was in de eerste film ook al degene die het niveau wat omlaag haalde.
Een hele hoop (bekende) gastacteurs kunnen de film niet redden.
Tja, wat wil je, zelfs Lucy Liu kan deze film niet redden. Al is zij wel de reden dat ik de film nog een beetje kan waarderen.
Ook de special effects zijn opvallend slecht.
Een onnodig vervolg om snel te vergeten, zeker geen aanrader.

aerts007
Wederom, 2points voor Lucy Liu!

ik vond deze beter dan de eerste film. Maar ik denk dat dit komt omdat ik de eerste al te veel heb gezien. Bij deze wist ik al niet meer over wat hij ging. Actie is hier ook weer goed.

avatar van Xx_se7en_xX
Nog slechter dan deel 1. Super ongeloofwaardig. Een echte flop. Cameron Diaz is wel mooi maar dat is dan ook het enige.

avatar van fappie
JOEY!!!(H)

dreamtheater19
stomme film, het enige leuke aan deze film is de bloedmooie Cameron Diaz zij is en blijft gewoon leuk. En trouwens waarom kiezen ze naast Cameron geen mooiere vrouwen uit, want ik vind Lucy Liu en Drew Barrymore helemaal niet mooi. Ik had liever Cameron Diaz, Jessica Alba en Scarlett Johansson gezien dan heb je teminste 3 echt bloedmooie vrouwen.En dan had het mischien nog wel wat geworden.

zeer goede film met een leuke cameron diaz maar een op zo goede lucy liu.

In tegenstelling tot het origineel een film zonder enige bezieling: 0.50 (0.70)
Waar deeltje 1 hier en daar nog redelijk uit de hoek wist te komen, is het met deeltje twee huilen met de pet op. Het script zit zeer rommelig in elkaar (voor zover het de naam script uberhaupt mag hebben), waardoor de film eigenlijk geen moment lekker uit de verf komt. De komedie is veelal smakeloos, om over de uitermate geforceerde plotwendingen nog maar te zwijgen... Het acteerwerk stelt opnieuw helemaal niets voor, met dien verstande dat geen van allen dit keer ook niet weet te overtuigen door alle charmes in de strijd te gooien. Waar met name Cameron Diaz in het origineel een gedenkwaardige, zeer frivole rol wist neer te zetten, is alle glans er hier volledig vanaf. Om maar te zwijgen over de opnieuw druilerige rol van Barrymore (ik wilde het bij deeltje 1 al vermelden, maar iets in me hield het tegen maar nu vindt ik toch wel op zijn plaats: het is erg moeilijk te bevatten dat ik Barrymore een zeer aandoenlijke rol zag neerzetten in 50 First Dates. Ik vroeg me hardop af of ik wel met dezelfde Drew Barrymore te maken had....) en een handvol topacteurs die de meeste bijrollen mochten opvullen. Het mag echter allemaal niet baten, Full Throttle zakt genadeloos door het ijs en leek bij vlagen zelfs een parodie van zichzelf.....

Maar ook McG werkt schijnbaar met veel voldoening mee aan de misère. Slecht camerawerk, de ronduit amateuristische montage en de dramatische regie doen de film allesbehalve goed. Waar de luchtige benadering van McG in het origineel nog redelijk overeind bleef, worden al zijn tekortkomingen hier toch wel eventjes pijnlijk blootgelegd. Daarnaast doen de waardeloze opnamelocaties zeer clichematig aan en heb ik zelden zulke schrijnende special effects gezien in producties van na 2000 (en dat ondanks een gigantisch budget....). In het gros van de vecht- en stuntscenes waren de touwen waar de dames aanhingen nog net niet zichtbaar, maar wat mij betreft hadden ze die niet hoeven wegretoucheren, misschien dat het er dan zelfs nog wel beter uit had gezien. Wat een zootje, eerlijk waar.

Ik kan er weinig anders van maken, maar ik zie niet in hoe ik deze prent in godsnaam een 0,50 moet gaan besparen. Waar deeltje 1 ondanks alle tekortkomingen nog redelijk wist te boeien, kon het me ditmaal niet snel genoeg voorbij zijn. Ik heb me rot zitten ergeren aan alle filmische ellende die Charlie's Angels: Full Throttle aan de man brengt. Schrikbarend. Ongelofelijk ook dat men uberhaupt McG heeft gevraagd om de vierde Terminator film te regisseren, ongeacht of hij al dan niet in die prent wel een prestatie van formaat neerzet (moet hem nog zien). Er zijn genoeg talentvolle regisseurs die zitten te springen op een grote productie, maar blijkbaar gaat de voorkeur uit naar een bijna-talentloos persoon die ooit eens een hype-filmpje aan elkaar heeft geknoopt, want veel meer doet hij in feite niet.... Ach laat ik er ook maar over ophouden, zo schijnt het nu eenmaal te werken in veel gevallen.... Een 0,50 is al dat me rest, met dank aan McG.

Script / Verhaal:................ 0,50
Acteerwerk:....................... 1,00
Regie / Speelduur:.......... 0,50
Realisme:......................... 1,00
Cinematografie:............... 0,50

Positie: 356/379
Charlie's Angels: Full Throttle staat daarmee voor 'Firetrap' en achter 'Conspiracy'

avatar van xxsilversurferxx
ben benieuwd of er nog een keer een deel 3 uitkomt
en of het dan nog in deze bezetting zal zijn

avatar van jumpstylemovie
Een aardig vermakelijk en nu redelijk bekende film. Cameron Diaz is altijd wel charmant. Verhaal is niet veel speciaals, Special Effects ook niet maar het is wel lekker verstand-op-0 vermaak.

avatar van nijnokonijno
de vechtscenes zijn zoo nep

avatar van TragieStar.*
Zeker weer vet om mee te maken
Zoals het eerste deel ook het verhaal stelt weer weinig voor maar toch leuk.
De actiescenes wel nep maar lekker.
De 3 vrouwen gaan er weer tegenaan en jammer dat er nog een deel kwam.
Alleen was het tot zover ook wel genoeg hoor.

avatar van movie acteurs
Net zoals bij deel 1 weer geërgerd aan Cameron Diaz. Vreselijke actie scene's slecht verhaal en ook nog eens een slechte regisseur die deel 1 ook al regisseerde. Net zoals bij deel 1 een 1,0 voor Lucy Liu alhoewel ik zelfs twijfel of een 1.0 al niet te veel is.

Reinbo
Hoe kan je je nu ergeren aan Cameron Diaz...

Reinbo
Xx_se7en_xX schreef:

Ze streven ook echt geloofwaardigheid na in deze reeks...

avatar van maxo922
Ik snap niet dat mensen hier zo zeiken over onrealistisch gedoe. Het is, zoals boven duidelijk vermeld, actie/KOMEDIE! De meeste scènes zijn inderdaad ongeloofwaardig, maar het is toch zeer duidelijk dat deze film zichzelf niet serieus neemt! Het is een feelgoodfilm, bij wijze van spreken.

Nu de recensie

Gave film!
De film is leuk in elkaar gezet. Coole stunts, goede vechtscenes. Ook zit er een flinke dosis (geslaagde) Komedie in. En zoals eerder gezegd, Ik kon het onrealisme wel waarderen . Het verhaal was dan misschien wel redelijk prut, maar in welke actie/komedie niet!

* 3,5 voor deze Hippe spy film!

avatar van Gish
Teleurstellend vervolg op het uitstekende eerste deel.
Dit waardeloze vervolg gaat volledig over the top waardoor het script volledig verzuipt. De meiden blijven leuk om naar te kijken. Verder prut.

avatar van DonOswaldo
Deze film afkraken op ongeloofwaardigheid of over-the-top-heid is onzin, want deze film probeert overduidelijk noch serieus noch realistisch te zijn.

Maar anyways aardig vervolg, wederom mooie dames, fijne soundtracks, leuke cast en lekker kijkvoer.

Cybill.
Vond beide delen heel tof om naar te kijken. Veel humor en actie. Simpel verhaal, leuk om je gedachten eens bij te verzetten. En al bij al vind ik dat Drew, Lucy en Cameron een leuke rol neerzetten. Ze passen bijeen en je ziet zelf ook dat ze ervan genieten. Knappe muziek, typische Girl Power movie. Score vind ik ondergewaardeerd. 3,5*

avatar van Redlop
Weertenaar schreef:

en leek bij vlagen zelfs een parodie van zichzelf.....

Volgens mij is dat het ook, inclusief het heerlijk waardeloze verhaal met totaal onlogische oplossingen.
Ondergewaardeerd, 3,5*

2 woorden : totaal ongeloofwaardig

13woutie13
3 mooie dames, goed camerawerk (wat er echt strak uitzag) maakt een geslaagd filmpje.
Niet groots maar ach...

avatar van the new guy
Wat een belabberde film. Bernie's grappen redden nog een punt.

avatar van Redlop
Hannes791 schreef:
2 woorden : totaal ongeloofwaardig

20 woorden: Maar dat was ook de bedoeling aangezien het een persiflage is op de gelijknamige serie die juist excelleerde in ongeloofwaardigheid.

Dick2008
Vroeger wel de serie gezien. Ook niet altijd even bijzonder maar ja met drie hoofdrolspeelsters erin kon ik hem moeilijk links laten liggen. Deze film zal dan wel een soort remake zijn in een nieuw jasje aangepast aan de moderne tijd. Een hoop drukte in de film maar stelt allemaal niks voor. In één woord: waardeloos.