John Tucker Must Die (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Betty Thomas
met Jesse Metcalfe, Brittany Snow en Sophia Bush

Film over drie meiden die wraak nemen op de grote verleider van hun school die de meiden als vuil heeft behandeld. Ze willen er voor zorgen dat de man verliefd wordt en dan zou het meisje de relatie moeten beëindigen om zo de man te laten voelen wat ze zelf ook hebben meegemaakt.

avatar van TragieStar.*
Tjaa, wel een aardige film.
Het acteer werk was matig en het verhaal sloeg ook nergens op. Maar toch heb ik me wel vermaakt. Ik kijk graag dit soort films.
Het einde vond ik niet zo goed. Het was heel afgerafeld en slecht.
Een echte meidenfilm!

Verder niet veel over te zeggen alleen dat ik toch een leuke avond heb gehad.
Jesse Metcalfe is zo'n lekker ding. Maar acteren kon hij niet super.

avatar van DeCol
Gisteren herzien en wederom is het niet onaardig. Mijn stem blijft dan ook staan. Het acteerwerk is matig en het verhaal is natuurlijk vergezocht, maar toch heb ik wel een paar keer kunnen lachen. Het stringgedoe was in het begin bijvoorbeeld wel leuk, jammer dat het dan te overdreven doorgetrokken wordt. In zijn geheel vrij voorspelbaar, alhoewel het einde toch alle kanten op kan gaan. Het gaat dan ook de goede kant op gelukkig.

avatar van maxo922
Lekker makkelijk filmpje.
simpele grapjes, simpele romantische...dingetjes.
In ieder geval aardig uitgewerkt...
* 3,0

avatar van ILDIB
Blij en simpel. Bovendien klopt er geen hout van het totale verhaal.
Maar ondertussen is het wel simpel high school vermaak. Met goede maar ook met hele flauwe grappen.
De romance tussen kate en john is echt maar toch weer niet op het einde terwijl ze wel echt gek op elkaar zijn. Fout dus.

avatar van NewSoul
Zeer goede film. Deze film kan je elke dag opnieuw bekijken. Goede acteurs.

avatar van chevy93
NewSoul schreef:
Zeer goede film. Deze film kan je elke dag opnieuw bekijken. Goede acteurs.

Top 10 zegt al genoeg

avatar van iNDOPE
Beter dan ik verwacht had.
Alleen een bagger einde.

avatar van Keane1983
Een erg leuke film, heb er ook zeer hard om moeten lachen op bepaalde stukjes.
Het verhaal is vrij voorspelbaar en acteerwerk is leuk gedaan.
Inderdaad, het einde gaat allemaal erg snel en lijkt afgeraffeld...erg jammer omdat je toch een beetje naar een soort climax toewerkt.
Ook leuk om ideetjes op te doen om eens lekker wraak te nemen hahaha.
Niet een van de beste rom/coms die ik gezien heb maar zeker wel de moeite waard.
Een 3.5*

Vermakelijke film die je elk jaar wel eens een keertje opnieuw kan bekijken, met wat vrienden. Ook leuk hoe John iedere keer weet hoe hij zich uit een belachelijke situatie weet te redden, hetzij wat later.

De humor zit er nu en dan ook goed in.

avatar van Laoslander
uitstekende film;) raar dat dat deze geen oscars in de wacht hebben gesleept. zeker voor beste acteerprestaties!
(sarcasme)

avatar van Bubblez
What a load of Disney-crap. Leuk voor tieners.

avatar van Near_Dark
Plot: De tiener John Tucker is HOT, hij is aanvoerder van het basketbalteam en is de mooiste jongen van de school.

Hij houdt er de gewoonte op na om met 3 meiden tegelijk een relatie te onderhouden. Hij weet ze wel uit te kiezen zodat ze het niet van elkaar te weten komen. Eentje uit de Gothic-Emo-Vegan-groep, een andere uit de Cheerleaders-groep en eentje uit de Bimbo's-met-hersenen-groep.
Die praten toch niet met elkaar, dus komen ze zijn andere relaties niet op het spoor.

Het nieuwe meisje Kate heeft dit echter door.
Door toeval hebben alle meisjes van de school samen turnles, waardoor de verschillende groepen elkaar ontmoeten en uiteraard komen ze zo te weten dat John hen bedriegt.

De bedrogen meiden spannen samen met de nieuwkomer Kate en beramen een plan om John Tucker een koekje van eigen deeg te geven.
Zo gezegd zo gedaan...

Dit is zo'n typische meidenfilm.
Tijdens de eerste 30 minuten heb'k met het gedacht gespeeld van hem af te zetten, maar gelukkig ben ik blijven kijken.

Het werd écht wel goed toen de meisjes allerlei plannen beraamden om John te laten boeten voor zijn bedenkelijke versiertrucks.

7/10.
Na een flauwe start (eerste 30 minuten...) werd het nog een goeie, onderhoudende tienerkomedie. Ik voelde me in elk geval "happy" na't bekijken van dit filmpje, en daar doe je het tenslotte voor hé !
Een aanrader

avatar van flipflop
Vermakelijke comedy die op vrij wel elk vlak faalt maar toch leuk weet te blijven tot het eind. Acteerwerk is wisselend, van tergend slecht tot redelijk. Grapjes waren soms nog wel leuk, maar de opzet van het verhaal is zo cliche als wat. Toch blijkt de film nog best te pruimen, zelfs als jongen, vast door de herkenbaarheden, originele situaties en de schone Britanny Snow. Helaas voelde het einde waanzinnig afgezaagd en slap aan. Jammer, aangezien het gemakkelijk veel leuker gemaakt had kunnen worden.
Naar instinct dien in deze film eigenlijk het laagste cijfer te geven, maar ik heb me er prima mee vermaakt, en ik vermoed dat de gemiddelde geinterreseerde in deze film dat ook wel zal doen. In het genre een leuke keuze, heb je behoefte aan een goede film, verwacht dan maar niks.

avatar van rep_robert
Ik moet zeggen dat deze film toch leuker was dan dat ik vanaf het begin af aan had verwacht.

Het 1e gedeelte is zwaar cliché en het komt allemaal totaal niet geloofwaardig over(gebrek aan acteerkwaliteiten?).
Maar toch vond ik de film wel leuk, hoe dat komt...tsja...
de film kwam na een zwakke start kwam wel redelijk op gang en is het gewoon buitengewoon hilarisch dat hoe de meisjes het ook proberen om John Tucker neer te halen, hij blijft overeind en begint nieuwe trends dankzij die dames(vooral dat gedoe met die string is geniaal!).

De frisse humor die in de film zit redt de film ook echt, want John Tucker Must die is verder vrij voorspelbaar en er wordt ook niet geweldig geacteerd.
Desnietermin heb ik me prima vermaakt hiermee, thanx to Jesse Metcalfe als John Tucker!
Aanrader voor de liefhebber van dit genre!

avatar van aburex
Vlotte meidenfilm die ik van mijn jongste dochter had geleend. Het verhaal slaat wel nergens op en het einde is ook niet bijster goed, maar toch heb ik me niet veveeld. Ze hadden alleen wat mooiere meisjes mogen casten voor deze film. Ik lust ook nog wel een groen blaadje (oie!)

avatar van tal1b
chick flick, forumule te vaak gezien, 13 in een dozijn film, voorspelbaar bla bla.
zonde van de tijd

Geen toppertje, maar voor degenen die van de standaard tiener films houden is ie misschien wel leuk.

2.5

avatar van Isaura*
Wat een superfilm zeg, een echte typische meidenfilm MAAR toch nog echt grappig en genante momenten.
Een aanrader voor een slaapfeestje xD

avatar van AGE-411
wo 14 april om 20.50 op 2BE

avatar van M.Goodkat
Leuke film om een keer te bekijken, bij vermaakt, knappe meiden op een hoop en gooi er een zogezegd verhaal bij en je hebt een chick flick waar je één avond goe kan vermaken. Cliché als het ware maar neem ik er bij.

3/5 voor de toch leuke vermaakte avond en (knappe) meiden...

avatar van JDSsmetje
Ronduit slecht, maar vermakelijk tot op een bepaalde hoogte. Zo viel het begin nog mee, het middenstuk was al ondermaats, en het einde is afschuwelijk. Vol van de clichés, het verhaal is een cliché op zich. Kortom: deze film is zeker niet beter dan de doorsnee. Grappig wordt de film ook niet, enkel een tikje vermaak voor op een avond waarbij je geen zin hebt in een zware film. Volgende film dat ik opzette was La Haine...

avatar van Pantoffel
Beter dan ik verwacht had.

avatar van Metalfist
Women want him. Men want to be him but these girls want to kill him

Ik kende John Tucker Must Die alleen maar van naam en toen de film een tijd geleden op televisie kwam, was ik aan het twijfelen of het de moeite zou zijn om hier mijn tijd aan te spenderen. Ik nam het zekere voor het onzekere en nam de film toch maar op. Ik was al vergeten dat ik hem had maar toen ik daarstraks op een paar dode uren nalas wat er allemaal op de decoder stond kwam ik deze weer tegen, direct maar opgezet.

Het gevoel dat er na de aftiteling overheerste was dat van voldoening. Ik verwachte een typisch high-school filmpje en ik kreeg ook niets anders. Het concept van John Tucker Must Die is nu niet echt zo bijster origineel maar het wordt wel allemaal zeer leuk uitgewerkt. In het begin moet Thomas nog wat zoeken wat voor sfeer hij juist in de film wilt hebben maar eens de vier dames met hun plannen ten tonele komen gaat de film in een serieuze vaart vooruit. Nergens is het echt origineel maar de manier waarop Tucker elke keer wordt gekloot maar er zich toch weer weer uit te lullen, met de stringscène als hoogtepunt, is gewoonweg fantastisch. Natuurlijk gebeurt dan het onvermijdelijke, Kate wordt effectief verliefd op Tucker, maar gelukkig weet de film zich nog redelijk goed te houden en vervalt hij pas echt op het einde in de bijna onvermijdelijke clichés. Nu zullen er waarschijnlijk een hele hoop mensen zijn die vinden dat heel de film bomvol zat met de clichés maar het werd pas storend, een klein beetje maar, naar het einde toe. Ook vond ik de 'twist' waar ze ineens een food fight houden niet echt gepast naargelang de rest van de film. Ach, het is moeilijk om hier punten voor af te trekken want dit soort films moet het niet hebben van de originaliteit, het moeten natuurlijk geen reinste kopieën zijn, maar juist van de sfeer die er vanaf druipt en laat dat nu net bij John Tucker Must Die dik in orde zitten.

Elke high-school film zou geen high-school mogen zijn zonder de perfecte vrouwen met de perfecte maten en het perfecte snoetje. Datzelfde geldt voor de mannen want in heel de film is, afgezonderd van hier en daar een leerkracht precies, ouder dan 25 jaar. Zelfs de moeder van Kate ziet er maar een aantal jaar ouder uit dan haar dochter maar het is zoals ik al zei, een film als dit zou geen high-school film zijn zonder de perfecte personages. Jesse Metcalfe is dan ook een uitstekende John Tucker. Arrogant wanneer het moet maar ook genoeg acteertalent, in hoeverre je er ook maar van kunt spreken, om meer dan één emotie te tonen. Iets waar Ashanti nog wat van kan leren. Nu ben ik bij dit soort films sowieso al wat milder maar verdomme, zorg er in godsnaam voor dat ze nooit meer voor een camera komt te staan. Verschrikkelijk, dan zijn de andere dames wel een stukje beter. Vooral Sophia Bush was overduidelijk de beste van de drie resterende, misschien toch nog een reden om ooit eens aan One Three Hill te beginnen. Tweede beste in rij was toch wel Brittany Snow maar om de één of andere reden moest ik constant denken dat ik naar een combinatie van de Olsen tweeling met Hilary Duff zat te zien. Dit klinkt extreem slecht, ik weet het, maar Snow brengt het er uitstekend van af. Arielle Kebbel is een beetje de vreemde eend in de bijt. Ze speelt de blonde hot chick met een stel hersens maar komt niet echt over, ze is meer een typetje zoals Ashanti ze vertolkte. Het is wel leuk om Jenny McCarthy nog te herkennen die een klein bijrolletje in één van de beste afleveringen van Chuck heeft.

Ik wist niet goed waaraan ik me moest verwachten maar misschien is dat juist de reden waarom dit me zo goed is meegevallen. John Tucker Must Die is voorspelbaar en naar het einde toe verschrikkelijk cliché maar met dit soort films is het toch ontzettend moeilijk geworden om nog origineel uit de hoek te komen. Gelukkig komt Thomas af en toe nog wat onverwacht uit de hoek.

Zwaar beroerde film met een onzinnig verhaal en slecht acteerwerk. Alleen kijken als je gek bent.

avatar van Laoslander
een DRAAK van een film

avatar van van duijn
Tja... Acteerwerk ging nog wel en af en toe nog gelachen maar voor de rest is het crap...

avatar van -kayltje-
Fantastische film! 4,5/5

avatar van Seifer
Dat Sophia Bush met deze film 2 teen choice awards heeft gewonnen, toch wel vreemd. Het is nou bepaald geen hoogstaande film. Al weet ik eerlijk gezegd niet of zo'n teen choice award wat voorstelt?

avatar van 606
Allemaal nog best wel leuk en mooie dames erbij.
soms grappig en acteren was ook niet slecht.

3 sterren

avatar van TimZor
Kristiaan schreef:

De humor zit er nu en dan ook goed in.

Hier sluit ik me bij aan. Vermakelijke high school comedy.