John Tucker Must Die (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Betty Thomas
met Jesse Metcalfe, Brittany Snow en Sophia Bush

Film over drie meiden die wraak nemen op de grote verleider van hun school die de meiden als vuil heeft behandeld. Ze willen er voor zorgen dat de man verliefd wordt en dan zou het meisje de relatie moeten beëindigen om zo de man te laten voelen wat ze zelf ook hebben meegemaakt.

avatar van Rianneke_Dan
Mwah een matig filmpje.
Verhaal is voorspelbaar niet nieuw, en soms wat saai.
Maar er zaten wel leuke scene's tussen en vooral Jesse en Sophia deden het leuk in deze film.
Kan het net niet een voldoende geven, aangezien ik dit best een slappe film vind in zijn genre.

Heb nog steeds een zwak voor Amerikaanse high-school films, hoe corny ze ook zijn. Gelukkig weet JTMD met enkele leuke vondsten de standaard meuk te ontstijgen.

avatar van DeCol
Gisteren herzien en wederom is het niet onaardig. Mijn stem blijft dan ook staan. Het acteerwerk is matig en het verhaal is natuurlijk vergezocht, maar toch heb ik wel een paar keer kunnen lachen. Het stringgedoe was in het begin bijvoorbeeld wel leuk, jammer dat het dan te overdreven doorgetrokken wordt. In zijn geheel vrij voorspelbaar, alhoewel het einde toch alle kanten op kan gaan. Het gaat dan ook de goede kant op gelukkig.

avatar van maxo922
Lekker makkelijk filmpje.
simpele grapjes, simpele romantische...dingetjes.
In ieder geval aardig uitgewerkt...
* 3,0

avatar van Near_Dark
Plot: De tiener John Tucker is HOT, hij is aanvoerder van het basketbalteam en is de mooiste jongen van de school.

Hij houdt er de gewoonte op na om met 3 meiden tegelijk een relatie te onderhouden. Hij weet ze wel uit te kiezen zodat ze het niet van elkaar te weten komen. Eentje uit de Gothic-Emo-Vegan-groep, een andere uit de Cheerleaders-groep en eentje uit de Bimbo's-met-hersenen-groep.
Die praten toch niet met elkaar, dus komen ze zijn andere relaties niet op het spoor.

Het nieuwe meisje Kate heeft dit echter door.
Door toeval hebben alle meisjes van de school samen turnles, waardoor de verschillende groepen elkaar ontmoeten en uiteraard komen ze zo te weten dat John hen bedriegt.

De bedrogen meiden spannen samen met de nieuwkomer Kate en beramen een plan om John Tucker een koekje van eigen deeg te geven.
Zo gezegd zo gedaan...

Dit is zo'n typische meidenfilm.
Tijdens de eerste 30 minuten heb'k met het gedacht gespeeld van hem af te zetten, maar gelukkig ben ik blijven kijken.

Het werd écht wel goed toen de meisjes allerlei plannen beraamden om John te laten boeten voor zijn bedenkelijke versiertrucks.

7/10.
Na een flauwe start (eerste 30 minuten...) werd het nog een goeie, onderhoudende tienerkomedie. Ik voelde me in elk geval "happy" na't bekijken van dit filmpje, en daar doe je het tenslotte voor hé !
Een aanrader

avatar van rep_robert
Ik moet zeggen dat deze film toch leuker was dan dat ik vanaf het begin af aan had verwacht.

Het 1e gedeelte is zwaar cliché en het komt allemaal totaal niet geloofwaardig over(gebrek aan acteerkwaliteiten?).
Maar toch vond ik de film wel leuk, hoe dat komt...tsja...
de film kwam na een zwakke start kwam wel redelijk op gang en is het gewoon buitengewoon hilarisch dat hoe de meisjes het ook proberen om John Tucker neer te halen, hij blijft overeind en begint nieuwe trends dankzij die dames(vooral dat gedoe met die string is geniaal!).

De frisse humor die in de film zit redt de film ook echt, want John Tucker Must die is verder vrij voorspelbaar en er wordt ook niet geweldig geacteerd.
Desnietermin heb ik me prima vermaakt hiermee, thanx to Jesse Metcalfe als John Tucker!
Aanrader voor de liefhebber van dit genre!

avatar van Metalfist
Women want him. Men want to be him but these girls want to kill him

Ik kende John Tucker Must Die alleen maar van naam en toen de film een tijd geleden op televisie kwam, was ik aan het twijfelen of het de moeite zou zijn om hier mijn tijd aan te spenderen. Ik nam het zekere voor het onzekere en nam de film toch maar op. Ik was al vergeten dat ik hem had maar toen ik daarstraks op een paar dode uren nalas wat er allemaal op de decoder stond kwam ik deze weer tegen, direct maar opgezet.

Het gevoel dat er na de aftiteling overheerste was dat van voldoening. Ik verwachte een typisch high-school filmpje en ik kreeg ook niets anders. Het concept van John Tucker Must Die is nu niet echt zo bijster origineel maar het wordt wel allemaal zeer leuk uitgewerkt. In het begin moet Thomas nog wat zoeken wat voor sfeer hij juist in de film wilt hebben maar eens de vier dames met hun plannen ten tonele komen gaat de film in een serieuze vaart vooruit. Nergens is het echt origineel maar de manier waarop Tucker elke keer wordt gekloot maar er zich toch weer weer uit te lullen, met de stringscène als hoogtepunt, is gewoonweg fantastisch. Natuurlijk gebeurt dan het onvermijdelijke, Kate wordt effectief verliefd op Tucker, maar gelukkig weet de film zich nog redelijk goed te houden en vervalt hij pas echt op het einde in de bijna onvermijdelijke clichés. Nu zullen er waarschijnlijk een hele hoop mensen zijn die vinden dat heel de film bomvol zat met de clichés maar het werd pas storend, een klein beetje maar, naar het einde toe. Ook vond ik de 'twist' waar ze ineens een food fight houden niet echt gepast naargelang de rest van de film. Ach, het is moeilijk om hier punten voor af te trekken want dit soort films moet het niet hebben van de originaliteit, het moeten natuurlijk geen reinste kopieën zijn, maar juist van de sfeer die er vanaf druipt en laat dat nu net bij John Tucker Must Die dik in orde zitten.

Elke high-school film zou geen high-school mogen zijn zonder de perfecte vrouwen met de perfecte maten en het perfecte snoetje. Datzelfde geldt voor de mannen want in heel de film is, afgezonderd van hier en daar een leerkracht precies, ouder dan 25 jaar. Zelfs de moeder van Kate ziet er maar een aantal jaar ouder uit dan haar dochter maar het is zoals ik al zei, een film als dit zou geen high-school film zijn zonder de perfecte personages. Jesse Metcalfe is dan ook een uitstekende John Tucker. Arrogant wanneer het moet maar ook genoeg acteertalent, in hoeverre je er ook maar van kunt spreken, om meer dan één emotie te tonen. Iets waar Ashanti nog wat van kan leren. Nu ben ik bij dit soort films sowieso al wat milder maar verdomme, zorg er in godsnaam voor dat ze nooit meer voor een camera komt te staan. Verschrikkelijk, dan zijn de andere dames wel een stukje beter. Vooral Sophia Bush was overduidelijk de beste van de drie resterende, misschien toch nog een reden om ooit eens aan One Three Hill te beginnen. Tweede beste in rij was toch wel Brittany Snow maar om de één of andere reden moest ik constant denken dat ik naar een combinatie van de Olsen tweeling met Hilary Duff zat te zien. Dit klinkt extreem slecht, ik weet het, maar Snow brengt het er uitstekend van af. Arielle Kebbel is een beetje de vreemde eend in de bijt. Ze speelt de blonde hot chick met een stel hersens maar komt niet echt over, ze is meer een typetje zoals Ashanti ze vertolkte. Het is wel leuk om Jenny McCarthy nog te herkennen die een klein bijrolletje in één van de beste afleveringen van Chuck heeft.

Ik wist niet goed waaraan ik me moest verwachten maar misschien is dat juist de reden waarom dit me zo goed is meegevallen. John Tucker Must Die is voorspelbaar en naar het einde toe verschrikkelijk cliché maar met dit soort films is het toch ontzettend moeilijk geworden om nog origineel uit de hoek te komen. Gelukkig komt Thomas af en toe nog wat onverwacht uit de hoek.

avatar van 606
Allemaal nog best wel leuk en mooie dames erbij.
soms grappig en acteren was ook niet slecht.

3 sterren

Best aardig tussendoortje voor een regenachtige middag.
Beter dan de gemiddelde high-schoolfilm.

avatar van Kr!kke
Er zaten wel enkele grappige dingen in de film, maar in het algemeen vond ik het allemaal nogal aan de flauwe kant. Verder stelt het verhaal, zoals zo vaak bij een romantische film, helemaal niets voor. Wel nog best te pruimen, waren de acteerprestaties. Zowel de 4 vrouwen, als de acteur die John Tucker vertolkte, kwamen vrij overtuigend over.

avatar van K. V.
Het is een highschool komedie geworden, maar hij viel nog mee. Geen super goeie film, maar ook geen super slechte film. Gewoon eens een ontspannende film.
'k zou zeggen: haal de strings maar boven

avatar van blurp194
Zelfs in het genre een erg flauwe en voorspelbare film. Niets verrassends te brengen, niet in het verhaal, niet in de karakters, niet in de cinematografie, niet in het acteren. Tijdverspilling, zowel voor de kijkers als voor de makers. Als je al in de stemming bent voor een flauwe highschool film, zoek dan liever een andere.

avatar van Kondoro0614
John Tucker Must Die

Deze vond ik niks. Het feit dat ik romantische films niks aan vind weten veel denk ik nu al wel. Maar zelfs John Tucker Must Die wist mij te vervelen. Terwijl het helemaal niet zoveel in beeld kwam. Het feit bij John Tucker Must Die is ook gewoon puur dat de film me niet vast kon houden, begon naar andere dingen te kijken en het boeide me allemaal niet meer echt veel. Het verhaal vond ik namelijk super saai. Vond het helemaal niet leuk om te volgen en ik dacht dat de film wel wat kon worden. Het concept was oke, maar ook niet de beste van alles. Al om al, geen film voor mij! Misschien wel voor mensen die er echt voor gemaakt zijn, maar geef mij maar een film met slapstick-komedies en hele grote wapens. Haha!

Tegenvallende film over een paar meiden die erachter komen dat ze met dezelfde jongen daten. Een high-school comedy die soms flauw en soms grappig is. Op zich een leuke opzet, maar de uitwerking is aan de brave kant. Uiteraard voorspelbaar en met flink wat clichés. Het acteerwerk is van een mager niveau.

avatar van IH88
“It's not even my date and he still gets me out of my skirt!”

Best leuk. Dit soort tiener romcoms zijn al honderd duizend keer eerder gedaan, en wat dat betreft is John Tucker Must Die zo voorspelbaar als wat. Maar ik moet zeggen dat de acteurs niet slecht zijn en zichtbaar plezier hebben. Wat overslaat op de kijker. Vooral de actrices (Snow, Bush, Ashanti en Kebbel) doen het goed, maar Metcalfe houdt zich ook knap staande. Wie Snow als grijze muis heeft gecast moet blind of dronken zijn geweest, maar dat vergeet ik dan maar even.

avatar van Miszmi
Een chickflick hoort bomvol clichés te zitten, waar deze dan ook redelijk aan voldoet. Het verhaal is verder verfrissend en redelijk vernieuwend. De film vloog dan ook gewoon voorbij, het enige grote minpunt was het einde en laat dit nou altijd zwaar meewegen bij mij.

Het verhaal zelf was leuk en vernieuwend. Volgens mij zijn er geen films (in het genre) die eenzelfde soort verhaal vertellen, The Perfect Man komt in details af en toe nog wat overeen, maar qua verhaal wijkt het verder wel van elkaar af. Ik heb veel chickflicks al gezien, maar tot nog toe dus geen enkele die hier verder op lijkt. Het wordt allemaal prima uitgewerkt, met hier en daar grappige momenten. Ja, je moet zeker van het genre houden om dit weg te werken, maar de plotomschrijving laat eigenlijk al vrij duidelijk zien dat het een chickflick betreft.

Dan het einde… Ik kijk deze films met de insteek dat het vreselijk voorspelbaar is en daar zal ik dan ook nooit overheen vallen. Het einde had nog verrassend uit kunnen pakken, maar ze doen niet waar ik op had gehoopt. Een redelijk open eind, waarbij het duidelijk is dat ze verliefd is ‘op de andere Tucker’, maar waarbij hier verder niet op in wordt gegaan. Zelf had ik het liefst gezien dat John haar alles zou vergeven en heerlijk cliché alsnog samen zouden zijn. Uiteraard had ik zijn broertje ook alles gegund, dus had hem lekker verliefd laten worden op één van die andere drie meiden. Eind goed, al goed. John liegt weliswaar niet meer, maar voor de rest is hij niets veranderd en dat vind ik jammer. De film legt op dat punt totaal geen standpunt af. Ze hadden zowel op het einde als af en toe in de film best wel diepgaander mogen zijn en dat mist. Misschien hadden ze het idee dat het dan teveel drama werd en misschien is dat ook wel zo, toch denk ik dat het de film goed had gedaan.

De cast doet het verder prima, eigenlijk niets op aan te merken. Natuurlijk is het geen perfectie, maar wel met heel veel plezier gedaan. Dit zie je met name tijdens de taartscene, zoveel plezier als deze cast op dat moment uitstraalt, werkt gewoon op je in. Plezier zien bij de acteurs vind ik vaak (bijna) net zo belangrijk als de prestaties zelf. In dit geval was het goed in balans.

Al met al kom ik nog wel op een voldoende uit, maar als er iets meer diepgang in te vinden was en het einde wat beter, had het zeker nog veel hoger kunnen score. 3*.