John Tucker Must Die (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Betty Thomas
met Jesse Metcalfe, Brittany Snow en Sophia Bush

Film over drie meiden die wraak nemen op de grote verleider van hun school die de meiden als vuil heeft behandeld. Ze willen er voor zorgen dat de man verliefd wordt en dan zou het meisje de relatie moeten beëindigen om zo de man te laten voelen wat ze zelf ook hebben meegemaakt.

avatar van Spartaan1986
Aanstekelijke film(ook voor jongens) die door een aantal leuke vondsten en een leuke cast lang weet te boeien. Het einde vond ik teleurstellend maar ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is.het had in deze film niet misstaan als Kate en John uiteindelijk iets zouden krijgen ipv Kate en John's broertje

soms zin in een film waar je niet over na hoeft te denken, maar dit was wel heel inhoudsloos

oeehh deze film wil ik te graag zien!! vooral om jesse metcalfe, hijs de mooiste

avatar van Nienke1981
Ik vond de film leuk. Dit soort highschool movies vind ik sowieso altijd een leuk genre. De film heeft verder niks meer bijzonders dan de andere goede highschool movies.

Ik vond het zeker een leuke film, best leuke acteurs, zoals die van American Pie 4 (dat meisje). Alleen beetje jammer van het einde.

leuke film keek lekker weg.

een 3

avatar van Barcel
Leuke film, met die mooie Sophia Bush!

3 en half

leuk, moet je eens gezien hebben, maar er zijn al zoveel van dat soort films uit. een 3

Leuke genre!

3.5

Hopeloze puber-meidenfilm; intriges, roddel, manipulatie van jongens, gegiechel om flauwe grappen en o jeetjes. Zelfs met dubbele snelheid hou je het niet vol. Two weeks notice is nog net uit te houden met wat kromme tenen, maar dit is verschrikkelijk.

Zeker geen verkeerde film, al is dit niet echt mijn genre: 3.0
Hoewel de film zichzelf neerzat als een komedie heb ik dit niet echt zo ervaren. Er zitten weinig "lachmomenten" in het script, maar dat leek voor Thomas niet de voornaamste zaak. Ze heeft getracht een komedie te paren aan een goed verhaal, en dat is haar niet helemaal goed gelukt. Zoals gezegd is dit niet mijn genre, maar deze film heeft mij aangenaam verrast.

Zoals ik al zei is het verhaal best goed neergezet. Er zit een goede lijn in het verhaal, en een paar leuke aspecten zijn in het script gezet. Echter was ik minder te spreken over het abrupte einde. Dit deed mij een beetje afgeraffeld aan, hier had Betty Thomas naar mijn idee meer uit kunnen halen. Zo zou ik de film die over Tucker is gemaakt door de vriendinnen van Kate wel helemaal laten zien op dat feestje van hem. Maar goed wie ben ik... Verder vond ik de film erg kort, het had van mij gerust wat langer mogen duren.

Het acteerwerk is erg goed te noemen. Ik vind Brittany Snow geweldig spelen als het meisje met twee gezichten. Ook Metcalfe speelt goed als John Tucker. Geen moment heb je het idee dat de twee vooral voor zichzelf in de film spelen, ze nemen hun rol uiterst serieus, een pluspunt. De bijrollen zijn ook goed bij elkaar gezocht, al ligt het gehalte "perfecte schoolgirls" naar mijn mening iets te hoog. Realisme is in dit soort films moeilijk te wegen, en dus neem ik dat ook maar niet mee in mijn eindoordeel.

John Tucker Must Die is een erg verfrissende film met best een heel aardig verhaal voor een komedie film. Thomas heeft geprobeerd de lachmomenten te combineren met een goed verhaal, dat is niet helemaal uit de verf gekomen. De lachmomenten zijn op de vingers van een hand te tellen. Maar ja dat is bij de meeste komediefilms het geval, of een komediefilm heeft een slap verhaal met veel gelach, of het is een film zoals deze. Een middenweg heb ik nog nooit in een komediefilm gezien, en ik denk ook niet dat dat iemand ooit zal gaan lukken. Al bij al heb me dus prima vermaakt, ook al is dit niet echt mijn genre. Een zuinige 3.0.

Als je van films als Mean Girls houdt, is dit een film voor jou. Er zit natuurlijk niet echt veel diepgang in, maar ik vind het een ideale film voor een vriendinnenavondje.

Ik vind de titel wel grappig trouwens, ik dacht eerst dat het een thriller was.

Zwakke film, zwak verhaal, heb hem enkel uitgekeken om de mooie Brittany Snow aan het werk te zien.

avatar van ...Kroelie...
Leuke en grappige film! Ik ben een enorme fan van romcoms en deze is echt heel erg leuk! Heb me heel erg vermaakt, alleen het einde is een beetje zwak. Ook wel voorspelbaar, maar daar ergerde ik me niet echt aan. Ik vind alleen Jesse Metcalfe een beetje een ei. Maar het is wel een hele leuke film voor een meidenavondje!

Lee72
Jesse Metcalfe mogen ze houden, maar Brittany Snow en Sophia Bush...

Lad
Best wel een grappige film, en ook mooie vrouwen erin.

3,5 sterren.

avatar van valerio2003
leuke film,die jesse metcalfe wow wat een lekker ding zeg

avatar van helleke
Wat voor een k*kfilm is dit eigenlijk.
Lang geleden dat ik nog zo'n moeite heb moeten doen om een film uit te kijken.
Der zijn er die de vergelijking maken met Mean Girls,zoveel weet ik er ook niet meer over maar die was toch zeker een gans stuk beter dan deze prul.
0,5 sterren.

avatar van missl
gewoon een vermakelijke meidenfilm.

Ik ben een beetje bevooroordeeld in verband met deze film door de aanwezigheid van Sophia Bush.
Sophia is voor mij de beste actrice (wat ga ik hier commentaar op krijgen!!), maar deze film is ook gewoon leuk!

avatar van wwelover
Vond het wel een leuke film. Geinig concept. Mooie dame's. Geinige Jesse.

avatar van Mary_Shaw
dit is het soort film waar je zeker naar moet kijken als je in een zonnige bui bent , héél mooi

avatar van Bloody Mary
Leuke chickflick! Was echt fijn om te kijken, heb me geen moment verveeld. 3.5*

Leuke meidenfilm. Goed geacteerd.. en john tucker = Jummie!!!!

avatar van soom
In de toestand waarin ik hem bekeek (rond half 12, als 2e film van uiteindelijk 6 films, op een heuse meiden zwijmelavond film), vond ik vooral het einde echt vrij tam en vrij 'tja, oke, dit is het dus, leuk, maar er had meer in kunnen zitten..'
Bij Stick It, die later gekeken werd, vond ik het vrij moeilijk om m'n ogen open te houden, heb dan ook bij die film even een stukje gemist omdat ik 't, net als 4 van de 7 aanwezige meiden, niet kon opbrengen, en ik gewoon echt even sliep. De stem die ik geef, is ook uiteraard een beetje gekleurd, en neem ik aan, niet echt eerlijk. Gezien de tijd en het feit dat ik al 2 uur bezig was daarzo.. ..
Zeker wel vermakelijk, alleen had het wel ietsje leuker gemaakt kunnen worden. Maar dat ligt ook écht wel aan m'n bui, uiteraard.

avatar van kimberlyVD
gewoon leuke film... niets meer, niets minder... 3,5

SanderSander88
Gisteravond verplicht moeten kijken. Tergend.

avatar van Veruca
Ik heb deze film ook verplicht moeten kijken, op natuurlijk een meiden verjaardag, en het was zo saai, het enige leuke was dat onder de film iemand sinas op al haar kleding had gemorst.

Achmed
Het is wel een ok film, niet zo zeer van het verhaal genoten maar wel van de mooie dames.