Inside Man (2006)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Spike Lee
met Denzel Washington, Clive Owen en Jodie Foster

Rechercheur Keith Frazier (Denzel Washington) en zijn partner worden geconfronteerd met een overval op een bank, waarbij een grootschalige gijzelingssituatie ontstaat. Frazier moet het opnemen tegen de superintelligente crimineel Dalton Russell (Clive Owen) die de perfecte bankroof heeft bedacht. De onderhandelingen verlopen moeizaam en worden verder gecompliceerd door de aanwezigheid van Madeleine White (Jodie Foster), een effectenmakelaar met belangrijke connecties.

Ik kijk er naar uit .

AHWA
Owen als bad guy.

ahaa de nieuwe Spike Lee (joint), met Denzel. Dat beloofd wat!

avatar van BoordAppel
Belooft allemaal veel goeds inderdaad. Erg mooie poster ook.

Lijkt me een mooie film enig idee wanneer het uitkomt in NL

Art
Spike Lee heeft mij tot nu toe nooit teleurgesteld. Ik ben zo benieuwd naar deze film. Naast de acteurs die hier zijn aangegeven spelen ook Willem Dafoe en Christopher Plummer mee. En ik zie ook dat Chiwetel Ejiofor een rol in de film heeft. Dat is ook een fijn acteur. Niet echt bekend maar hij heeft vooral in Dirty Pretty Things indruk op mij gemaakt. De film komt volgens IMDB hier op 13 April te draaien

avatar van A.S.E.
Trailer !
Ziet er niet echt uit als een Spike Lee Joint, maar soit.

avatar van stan
Vet!!

avatar van Mc
Mc
Ziet er goed uit, ik heb niet zoveel met Clive Owen, maar in deze film heeft hij zo te zien wel een leuk rolletje. Denzel Washington doet het bij mij altijd wel goed, en Jodie Foster en Willem Dafoe zijn natuurlijk altijd leuk.

Ik kijk hier wel naar uit.

helemaal mee eens

Hi-Tek
Zie ik hier een geweldige cast: Denzel Washington, Jodie Foster, Willem Dafoe en Clive Owen.
Denzel levert de laatste tijd toch wel aardig prestaties zoals in Training Day, Antwone Fisher, Man on Fire, John Q, maar Out of Time is dan weer wat minder goed.
En dan ook nog Spike Lee als regiseur, dit belooft toch wat.

De trailer ziet er weer goed uit, ik kan niet wachten om deze film te zien.

btw een erg stijlvol poster trouwens .

avatar van D-ark
Een geweldige cast en een ervaren regiseur van Lee.
Dit is echt een film om naar uit te kijken

avatar van grid8400
vette cast!!! kan niet wachten!!!!
mooie vormgeving btw rond de film (poster e.d.)

avatar van johanm3
Hi-Tek schreef:

En dan ook nog Spike Lee als regiseur, dit belooft toch wat.

Je vergeet Manchurian Candidate, The (2004)

Maar ik kijk erg uit naar deze film! Eindelijk weer een keer een ( hoop ik ) lekkere goede thriller in de bioscopen

Gisteren draaide deze in de sneak in Purmerend. Naar mijn smaak is dit trouwens een '(actie)-thriller' en ook het verhaal zoals dat hier naast de hoes beschreven staat klopt niet. Dalton verliest helemaal niet de controle, integendeel, de gijzeling is een meer dan bewuste keuze.

De film zelf is meer dan goed te noemen. Goed verhaal en vol spanning. Wat mij wel erg stoort is dat dit soort films vaak uitlopen op zeer onrealistische gegevens. Ik noem hier het feit dat geen één van de drie daders die naar buiten vluchtten achteraf wordt gepakt. Het aanwezige bankpersoneel kan sowieso al weggestreept worden als 'bankovervaller' en van die andere hooguit 15 mensen kan men niet één overvaller ontmaskeren en dus wordt iedereen maar binnen een week op straat gezet. Tuurlijk. Ten tweede nog het feit dat Frazier na een week precies de bank binnenloopt terwijl Dalton naar buiten loopt en deze dan ook nog is een diamantje in zijn zak stopt. Tuurlijk.

Na een ster aftrek komen we uit op 3*.

Oscar Wilde
Dit lijkt me een racistische film. Typisch Spike Lee. De blanke man is de bad guy (Clive Owen) en de zwarte man is de held (Denzel Washington), die de blanke vrouw (Jodei Foster) uit de handen van de slechte blanke (Owen) red en daarmee samen naar bed gaat.

Spike Lee wordt erg voorspelbaar, en erg grappig. Als je wilt dat je films een afspiegeling moeten zijn van de maatschappij, dan moet je elke bankovervaller en crimineel laten spelen door een zwarte acteur en de slachtoffers door blanken, en niet andersom. Want dat is de hedendaagse realiteit in de sloppenwijken en paupersteden van Amerika.

avatar van Mug
Mug
Ik volg je totaal niet. "Typisch Spike Lee"? Vertel vertel. Wat zijn de overeenkomsten met zijn andere films?

Oscar Wilde schreef:
Gaat dit over sloppenwijken dan? Zijn alle bankovervallers zwart tegenwoordig? Ben benieuwd in welke kranten je dit leest.

avatar van pascal83
Vast niet veel meer dan de wekelijkse nieuwsbrief van 'White Pride World Wide'.

Oscar Wilde schreef:

Ik zal verder niet teveel loslaten over de film, maar zoals jij het hierboven voorstelt klopt niets van.

avatar van Jordy
Het voelde op een paar kleine dingetjes na (leuke kritiek op GTA San Andreas) niet echt als een Spike Lee film. Wel een zeer degelijke film verder. Sterke acteurs, redelijk aparte structuur, leuke regie. Klein nadeel: de uiteindelijke ontknoping viel me een tikkeltje tegen.

3,5 *

avatar van Jordy
Opvallend overigens, een film in de sneak waar nog geen Amerikaanse review van te vinden is.

Aardige film niets meer en niets minder met de opmerking dat soms wel heel erg de vaart uit de film werd gehaald,
een half uur korter zou ook deze film ten goede komen.
Ik hou van lange films maar dan moet je niet beginnen te draaien op je stoel.....
Al met al een magere 7 dus 3.5*

Geen verloren avond, in Movie Unlimited Zevenaar, maar het had inderdaad wel 30 minuten korter gekund.
Verder zou ik Jodie Foster graag weer eens in een ECHTE karakterrol terugzien, maar net zoals in Flightplan ben ik ook nu niet echt onder de indruk van haar aandeel.
Ik sluit me aan bij Mister Stinissen, dus 3,5 sterren.

Redelijke
film.....beetje te netjes en te weinig aktie..( bodycount 0 )..verder te weinig FBI gezien,die normaal vooraan staan met dit soort zaken....Verder een letterlijk en figuurlijke magere Jodie Foster.....verder ook wat foutjes....agenten die zonder handschoenen de wapens van de daders oprapen en laten zien.....ik denk dat Spike Lee zijn boodschap daarmee heeft laten zien...Blanke Politie en O.J Simpson ........ze leren het nooit....

avatar van zeus
Beste een leuke film met af en toe wat trage momenten waardoor de concentratie minder werd. Al met al toch nog een dikke 3,5*.

avatar van Bone*Thugs
Vond het wel een aardige film maar hij begon me na een tijdje toch echt te lang te duren.....dat hele gedoe om die bankroof....dat maken ze soms echt te langdradig....en er had tussendoor iinderdaad iets meer action in gekund..dat had het misschien nog wat gedaan!

avatar van Poisonthewell
Mwah erg standaard flm met het onvermijdelijke Spike Lee-preekgehalte. Een half uur voor het einde stortte de film helemaal in en was het uitzitten tot het einde. 2*

Erg standaard ?? Absoluut niet. Gepreek ? Nee hoor.
Een heel sterke film met een origineel scenario, mooie dialogen en (alweer) een ijzingwekkend goeie Denzel Washington.

Haal je niks ingewikkelds in je hoofd, wat mij betreft, en ga er gerust naartoe.

Ah, goed nieuws .