• 8.518.187 stemmen

Stormbreaker (2006)

Actie / Avontuur | 93 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titels: Alex Rider: Stormbreaker / Alex Rider: Operation Stormbreaker

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Geoffrey Sax

Met onder meer: Alex Pettyfer, Alicia Silverstone en Mickey Rourke

Releasedatum: 12 oktober 2006

Plot Stormbreaker

"Rule the school. Save the world."

Gebaseerd op de Alex Rider-boeken van Anthony Horowitz. In Stormbreaker wordt de 14-jarige wees Alex Rider opgevoed door zijn oom. Deze oom blijkt echter ook een agent te zijn bij de Britse veiligheidsdienst MI6 en zodoende wordt Alex al op jonge leeftijd getraind als superspion. Nadat zijn oom komt te overlijden wordt Alex zelf ingehuurd door een speciale afdeling van MI6 en belast met een zeer belangrijke missie.

imageimageimageimageimageimage

Nadia Vole

Darrius Sayle

avatar van DonPeliculón

DonPeliculón

Leuke mini-James Bond film. Het verhaal is redelijk en enigszins voorspelbaar, maar op acteergebied zit het wel goed. Hoofdrolspeler Alex Pettyfer doet het prima, maar vooral de bijrollen van Mickey Rourke, Bill Nighy, Damian Lewis, Robbie Coltrane, Stephen Fry, Andy Serkis en Ewan McGregor maken de film tot een vermakelijk geheel.

avatar van tommycool

tommycool

leuke film. heel erg vermakelijk. ik heb het boek gelezen, maar ik vind het eigenlijk niet zo veel beter dan film. een goed boek, een goede film. * 4.5

avatar van zgfproduction

zgfproduction

mensen die houden van een tiener actie movie, met veel grapjes, en een goede cast, worden hier niet teleurgesteld

avatar van filmfreak 101

filmfreak 101

Deze film vond ik persoonlijk wat minder,maar dat is waarschijnlijk omdat ik het boek gelezen heb,volgens mij hebben ze veel te veel verhaal weggelaten,de film kon meer worden voor mij....sorry maar de film kon mij niet echt zo bekoren.....1 raad kijk de film en lees dan het boek xs 2,5*....

avatar van tbouwh

tbouwh

kijkt lekker weg maar is voor mij onvoldoende, haalt het niet bij het boek. 2,5 dus

avatar van Ayres

Ayres

Ik zag Stephen Fry even voorbij komen! Hoera!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1981 stemmen

Wellicht leuk voor de doelgroep, maar voor mij als volwassene springt er nergens een vonk over omdat de plot niet erg leuk is en de actie tamelijk saai. De vele bekende acteurs in bijrollen (inderdaad Ayres, elke verschijning van Stephen Fry verdient een luidkeels Hoera!) zijn erg leuk, maar hebben de hoogte van het budget vermoedelijk ook wel flink opgestuwd, hetgeen de niet erg succesvolle film natuurlijk ook niet hielp bij het terugverdienen van de investering.

Trouwens achterlijk dat we hier weer Paul Oakenfolds Ready steady go te horen krijgen. Ik associeer dat heel sterk met de achtervolging in The Bourne identity (en toen ik het daarin voor het eerst hoorde blies het me omver), maar als ik op IMDb kijk zie ik dat dit al de zevende film of televisieserie is waarin het wordt gebruikt.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

James Bond in het klein, alleen nog onmogelijker. Aangezien ik geen Bond fan ben vind ik dit ook maar zozo.

Tarkus

Tarkus schreef:

Je moet hier geen supersionagefilm verwachten, maar ik denk ook niet dat het de bedoeling was van de makers om dat te betrachten.

Het is een goed verhaal, zonder meer.

Nieuwkomer Alex Pettyfer is goed in zijn rol, zeker tussen een sterke cast met enkele grote namen, zoals Alicia Silverstone, Ewan McGregor, Stephen Fry, Robbie Coltrane en de eeuwige slechterik Mickey Rourke. Maar vooral Damian Lewis, die een glasrijke hoofdrol speelde in 'Band Of Brothers', was leuk om zien in deze film in een wat minder ernstige rol.

Dit is dus een heel leuke en af en toe spannende actievolle film voor de ganse familie, en bovendien is er nog een mooie soundtrack ook.

James Bond Junior !!!

Maar wel leuk om zien

avatar van MaartenTuinstra

MaartenTuinstra

Erg doorsnee.

Gehaaste, erg voorspelbare verfilming van het spannende boek van Horowitz. Geinig om een keer te zien, maar de kwaliteit is duidelijk die van een B-film. Voor mij net geen voldoende.

avatar van missl

missl

Wel prima voor zo even maar het gaat natuurlijk helemaal nergens over.

avatar van deventerate

deventerate

Dit is zo'n film die je leuk vind als kind maar daarna niet meer kan zien ,want het tast het idee van je jeugd aan van hoe je hem toen vond. Toen ik de film zag op mijn 13de vond ik hem fantastisch. Maar nu ik ouder ben en wijzer kan ik hem niet meer aanzien. Het ongemakkelijke acteerwerk van Bill Nighy die grappig probeert te zijn wat eigenlijk gewoon niet werkt. Verder het acteren van de voormalig Clueless-actrice is echt rampzalig. Ik weet niet of ik van ongemakkelijkheid moet lachen of huilend onder de douche moet gaan zitten. Het is eerlijk waar een drama!