• 8.564.379 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Sea Beast

"Hit the high seas."

We bevinden ons in een tijd waarin angstaanjagende monsters over de zeeën heersten en monsterjagers helden waren. De grootste held onder hen is Jacob Holland. Wanneer de jonge Maisie Brumble zich als verstekeling op Jacobs schip verstopt, heeft deze er een onverwachte bondgenoot bij. Samen gaan ze op een episch avontuur.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jacob Holland (stemrol)

Maisie Brumble (stemrol)

Captain Crow (stemrol)

Sarah Sharpe (stemrol)

Child 1 (stemrol)

Child 2 (stemrol)

Child 3 (stemrol)

Child 4 / Village Boy (stemrol)

Ms. Merino / Matron / Cart Driver (stemrol)

Lea the Lookout (stemrol)

avatar van Esteban

Esteban

Watch out Disney!

The Sea Beast (Full Trailer)

avatar van robertinho

robertinho

ArtSeries2, hoop films gezien al die nog uit moeten komen. Toevallig waren ze ook allemaal barslecht.

avatar van Flampie

Flampie

Leuke film om te kijken samen met de familie. De animatie is heel mooi en zeker een revolutionair voorbeeld voor opkomende films.

Het plot van de film is niet heel diep en extreem uitgewerkt maar ik vind ook dat, dat niet iets is wat je van een kinder film moet verwachten. Hij kijkt snel weg en heeft genoeg wow momentjes. Het voldoet aan de feel-good vibes en is een aanrader als de kinderen van een piraten houden!

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Nou eindelijk weer eens een animatiefilm die plezierig is om te kijken. Zonder al te veel gooit, smijt en vliegwerk. Heel klap gemaakt. De mimiek van het meisje vond ik erg knap gedaan. Vrij veilig en standaard verhaal en zelfs de monsters zie er als badeendjes uit!

avatar van Drifter

Drifter

Ik ben een sucker voor dit soort animatie films. Op zich standaard verhaal, maar de uitwerking doet het hem. Niet alles is evengoed uitgewerkt, ondanks de lengte en daarom is het soms iets te plat.

Toch 3 1.5.

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Wat krijg je als je (elementen uit) Pirates of the Caribbean, Moby Dick, Treasure island en How to train your dragon bij elkaar stopt?

De overeenkomsten tussen genoemde films en deze kan geen toeval zijn. Zelfs in de stijl wordt er hevig leentjebuur gespeeld.

De grote rode draak lijkt toch wel verdacht veel op die zwarte draak uit How to train... Om maar een voorbeeld te noemen. Zelfs in dat kleine blauwe beestje -maak hem rood en geef hem kippenpoten -zie ik Ponyo.

Goedkoop jatwerk dus,

aldus was het vermoeden in eerste instantie. Maar alhoewel zoals gezegd de film van "eerder gebruikte ideeën" aan elkaar hangt is het verrassend eigenlijk best nog een leuke vermakelijke film geworden.

De animatie is ook nog eens prachtig om te zien, op een paar van de menselijke karakters na. De vele water scènes maken dat meer dan meer goed.

En pluspunt, weinig tot geen Disney sentiment, daar scoor je punten mee. Bij mij dan.

Aanrader toch wel.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Standaard verhaal maar wel erg mooie en goede animatie. Let vooral op de kleine details, emoties en de bewegingen van de karakters.

Al met al prima vermaak!

avatar van umbra

umbra

Zeer mooi uitgewerkte animatiefilm, enorm mee vermaakt.

avatar van Haterd

Haterd

Deze staat voor 6+ aangeschreven. Ik vond de monsters onder water toch echt veel te heftig voor mijn zoontje van 6. Ik zou daar mee oppassen bij zulke kleintjes.

avatar van John Milton

John Milton

De film zakt in het midden misschien iets in, maar je hoeft alleen de openingsscène en een van de scheepsgevechten te zien dat hier wel degelijk liefde en vakmanschap in gestopt is; ze kiezen niet voor de makkelijkste weg. Leuke voicecast ook. Het verhaal speelt leentjebuur en greep me niet bijzonder aan, maar het kijkt alsnog prima weg op een vrije ochtend, voor een late dienst.

avatar van Dick Starbuck

Dick Starbuck

Top animatie film. Leuke fantasie wereld dito monsters. Na in een korte periode The badguys en Minions 4 gezien te hebben vond ik The seabeast het leukste van de drie. Mijn zonen van 6 en 8 vonden 'm tof. Ik ook. Enige minpuntje ... misschien iets te lange speelduur voor een animatie film. 4 zeesterren

avatar van Gast601

Gast601

Leuke animatiefilm, mooi gemaakt vooral de onder water scènes zien er indrukwekkend uit. Mijn dochtertje van 6 heeft ook genoten. Op sommige momenten vond ze het heel spannend. Dook ze net niet weg. Veel stukjes geleend van andere films. Maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Redelijk.

Behoorlijke animatiefilm, die ondanks de te lange speelduur vlot wegkijkt. Het is al heel snel duidelijk dat er niet echt veel originaliteit in verstopt zit. De film is, schijnbaar zonder gêne, een samenraapsel van ideetjes uit andere films. Men herkent snel elementen uit Moby Dick en Pirates of the Caribbean, maar ik denk ook aan bv. King Kong, How to Train Your Dragon en Pocahontas.

De stijl is evenmin mijn ding, al zorgt men wel voor een behoorlijk afwisselend spektakel met hier en daar een ander kleurschema. De 'monsters' zijn erg kindvriendelijk qua design, en maar goed ook, want voor de allerkleinsten lijkt mij het begin een tikkeltje te gewelddadig.

avatar van rep_robert

rep_robert

The Sea Beast heeft een simplistisch verhaaltje en de boodschap van never judge a book by it's cover is ook weinig subtiel. Maar de makers hebben een fijne setting in een fantasiewereld met piraten (al worden ze niet zo genoemd) en een leuk avontuur op de tropische zeeën. De animatie is bij vlagen heel mooi, vooral het water. Het contrast met sommige monsters die enorm kleurrijk zijn is maakt de film ook net even anders. De karaktermodellen van de menselijke personages blijft wel achterwege.

Verwacht niks bijzonders, maar het vliegt ook nergens uit de bocht. Je krijgt gewoon exact wat je verwacht en dat is soms fijn en geruststellend.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een kruising tussen How to train your dragon en Moby Dick, en blijkbaar ben ik niet de enige die dat denkt. De score lag hier relatief hoog en ook elders was er de nodige waardering. Maar helaas heeft het niet de charme van de films waar naar verwezen wordt. En de animatie is verre van mooi of bijzonder. Gemaakt voor het kleine scherm en dat is er aan te zien. Een wat saaie rit die te lang duurt en te veel steunt op dialoog en standaard animatie.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Best een prima animatiefilm, maar ook eentje die in de grabbelton heeft gedoken van reeds bestaande concepten en figuren. Op dat vlak is de originaliteit best ver te zoeken. Toch redt het hele avontuurlijke zeevaardersgebeuren best de gehele film en kon ik er daarom nog van genieten.

In zijn geheel wel fijn gedaan, kleurt mooi binnen de lijntjes, en de kleurenpracht op zich is variërend. Ook het tempo zat goed en de film verveelde echter nooit. De moraal is duidelijk aanwezig. Naar het einde toe misschien wat afgeraffeld waarbij het plots wel heel snel ging om van gedachten te wisselen.

Geen angstaanjagende monsters, hoewel die krab toch zijn best deed, maar voor de kleinsten is dit eveneens best te doen vanaf een jaar of 6 ofzo.

avatar van mrklm

mrklm

Jacob Holland [Karul Urban] is de heldhaftige, loyale matroos die dient onder de legendarische Kapitein Crow [Jared Harris], Crow jaagt al jaren vergeefs op het beest uit de titel, dat al jaren de wateren onveilig maakt voor scheepvaarders. Maisie Brumble [Zaris-Angel Hator] is een meisje dat dol is op boeken die geschreven over Crowd heldhaftige avonturen en besluit aan haar eigen avontuur te beginnen door zich te verstoppen op het schip ‘Inevitable’. Aanvankelijk een wat curieuze mix van piratenclichés (inclusief ‘har-har’ en ‘matey’) en moderne diversiteit, maar zodra The Sea Beast (een opzichtige verwijzing naar Moby Dick) verschijnt verandert blijken alle ingrediënten aanwezig voor een ideale familiefilm: humor, actie, een paar wijze levenslessen en inventieve visuele vondsten maken dit tot een winnaar.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

The Sea Beast voelt een beetje als een mengeling van verhalen als Pirates of the caribbean, How to train a dragon en zelfs King Kong (het meenemen van zo'n beest naar de bewoonde wereld), maar heeft ook een toffe eigen stijl die enorm kleurrijk en mooi geanimeerd is met prachtige landschappen, water, schepen en monsters. Die monsters ogen groots en kleurrijk, maar ook wel wat basic geanimeerd. Ik denk dat het allemaal niet te eng of imponerend mocht worden, zodat jonge kijkers hier niet bang voor raken.

Voor mijn gevoel heeft de meeste aandacht in de wereld en de sfeer gezeten. Uitstekende stemmencast, een lekkere soundtrack en enkele uitstekende stukken, waarbij het geweldige begin misschien wel het beste is. Dat had ook een intro met Jack Sparrow geweest kunnen zijn. Wel jammer dat de film met twee uur gewoon te lang duurt om de hele tijd te boeien. Een half uurtje korter was denk ik beter geweest, dan had ik een topcijfer uitgedeeld. Nu is het middenstuk toch wel wat langdradig geworden, al is het nergens slecht, maar het is meer dan fijn vermaak om mee te pakken op Netflix.

avatar van Dirtdiver

Dirtdiver

Prachtige film! Voor zowel de kids als volwassenen.

avatar van Davido

Davido

Super leuke film. Met het gezin gekeken. Onze kinderen hebben hem inmiddels al meerdere keren gezien (13 en 10). Volgens mijn dochter 5 of 4,5 sterren .

avatar van alacer9

alacer9