ad

Geregisseerd door: Chris Noonan

Met onder meer: Renée Zellweger, Ewan McGregor en Emily Watson

Releasedatum: 8 februari 2007

Over Miss Potter

"The life of Beatrix Potter is the most enchanting tale of all."

Biografie over het leven van schrijfster Beatrix Potter met haar leven, liefdes en strijd voor onafhankelijkheid. Potter was een jonge vrijgezelle dame met een dominante moeder en een grote genegenheid voor het Victoriaanse Engeland, die enorme faam verwierf door het schrijven van kinderboeken.

imageimageimageimageimage

Mrs. Warne

avatar van drlina

drlina

• 2077 stemmen

Wat een film. Het begon heel erg zwak, maar daarna werd het wel wat beter. films waar Renée Zellweger en Ewan McGregor erin spelen zijn altijd wel leuk.

avatar van timburton

timburton

Had hier wel toch wat meer van verwacht. Zelweger blijft leuk om naar te kijken, maar het zoetsappige had er van mij weggemogen en nergens wordt de film eigenlijk érg spannend. Ik geloof dat het überhaupt niet de bedoeling was van de film, maar er moet voor mij toch altijd wel wat meer in voor komen, dan alleen maar gezeur. Toch, de film greep me op bepaalde momenten wel, dus 'Miss Potter' is zéker geen afrader!

avatar van WanderingStar

WanderingStar

Ongelovelijk wat een mooie plaatjes!!!

Mooie reclame voor engeland!

De film was leuk.. schattig..lieflijk.. kijkt makkelijk weg, maar afgezien van de prachtige plaatjes niet heel bijzonder..

Maar ben erg blij dat ik gekeken heb

avatar van JCvos7

JCvos7

92 minuten was zeker te doen, niet langdradig dus. Niet saai en idd erg fantasierijk! Grappig die scenes waarin Potter haar tekeningen ziet bewegen!

avatar van chebby

chebby

Fantastische film! Vond het erg leuk om te kijken, niet saai en het was heel fantasie rijk en René heeft dit fantastisch geacteerd!

avatar van pizza maniak

pizza maniak

Redelijke film. Vind Renée Zellweger een goede actrice en ook de landschappen in de film waren leuk om naar te kijken. ik heb me wel mateloos geërgerd aan Ewan McGregor

avatar van jellybean

jellybean

Mooie, fantasierijke film met een goede Zellweger( ik vind haar steeds beter worden)De scenes met de bewegende illustraties zijn leuk bedacht en dit maakt het geheel wat levendiger.Het verhaal op zich is niet zo bijzonder maar goed neergezet.

Ook de prachtige landschappen zijn een lust voor het oog, ik krijg vakantiekriebels van het mooie Lake District!

Ik hoop er volgend jaar naar toe te gaan en zal dan ook zeker Hill Top bezoeken.

avatar van danuz

danuz

Ben zelf (helaas) niet opgegroeid met de wereld van Beatrix Potter, maar was er toch wel bekend mee. De typisch Engelse countryside wordt in haar boeken verbeeld, waarbij diertjes (verkleed als mensen) de hoofdrol spelen. De film zelf is een aardige biografische verfilming, die in vogelvlucht haar leven beschrijft en die wat mij betreft de boel wat te rap eindigt (Potter heeft haar heil gevonden in het Lake District, en that's it).

Overigens is een deel van het Lake District dankzij Potter nu natuurgebied onder beheer van de National Trust.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Vermakelijke film met een altijd leuke Renee Zellweger..

Kijkt makkelijk weg.

Heb wel eens zo'n boek gelezen als kind, dat helpt ook wel weer mee aan de sfeer

avatar van moviechick-99

moviechick-99

Leuke film maar,spijtig dat mr.. warne sterft.Al bij al eindeigt het verhaal goed

avatar van soom

soom

Goodbye Norman...

Na het zien van deze film, dacht ik na over sterfelijkheid en de liefde.. Omdat ik het lief vond, wat Ewan en Renee deden, wat ze zeiden, en omdat het verhaal van miss Potter gewoon echt mooi was. Niet briljant, nee, maar genoeg om te dromen, genoeg om mee te leven. En genoeg om mezelf in te denken dat ik dat zou zijn.

avatar van moviechick-99

moviechick-99

echt een goede film ook een beetje ontroerend als op het einde... nee ik zal niets verklappen voor de mensen die de film willen zien. maar je moet de film zeker kijken echt een goede film. en dan nog over het leven van beatrix potter.een echt gebeurd verhaal.

avatar van chameau 1

chameau 1

Ben gek op Potter vandaar waarschijnlijk 4 punten voor deze film

avatar van Djumbo

Djumbo

Knap.... uitstekende Renee Zellweger.... en ik hou wel van films die zich afspelen in het Victoriaanse tijdperk.

avatar van *film fan*

*film fan*

• 2063 stemmen

mooi film in een ander tijdperk!

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2047 stemmen

Mooie settings en erg sterk acteerwerk, maar verder is 'Miss Potter' toch weer een beetje een standaard romantiek-film. Het begint best saai allemaal, maar gelukkig wordt de film na 1/4 ongeveer beter. Er is een goede chemie tussen Zellweger en McGregor. Bij het sterven van Norman komt de film zelfs heel goed over. Leuk om te zien ook hoe Beatrix eigenlijk helemaal opgaat in haar getekende figuurtjes. Het was misschien niet echt een topper, maar het is zeker een mooie en leuke film om eens gezien te hebben.

Tarkus

Mooie film, met een prima Renée Zellweger.

Een wat romantisch verhaal, dat ook wat tragedie kent, maar ik vond het toch wel een mooie film.

Prachtige locaties in het Engelse landschap ook.

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

Renée Zellweger vind ik altijd zo'n zwaar overschat actrice. Een redelijk film maar was veel beter geweest met iemand anders in de hoofdrol

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens geprobeerd ('k had totaal geen verwachtingen) en 'k vond het ook een aanrader.

Het is een mix van romantiek, speelfilm, een beetje drama, een scheutje fantasie en 'k vond het erg geslaagd. De film kon me eigenlijk boeien van begin tot einde. De cast was eigenlijk perfect gekozen.

Euh eigenlijk heb 'k niet echt een slecht punt bij deze film, hij kon me bekoren. Aangenaam verrast.

Brooke-S

een schattige film

avatar van EveAndro

EveAndro

Fijne, aardige film, inkijkje in het leven van B.Potter. En Renee Zellweger... van haar houden we ook !

scorsese

Uitstekende film over de schrijfster van kinderboeken Beatrix Potter. De film speelt zich af aan het begin van de vorige eeuw en de positie van de vrijgezelle vrouw komt hier goed naar voren. Een weinig opzienbarende biopic, maar uitstekend uitgevoerd. Uiterst charmant en hier en daar ook ontroerend. Een goeie cast en mede hierdoor een kleine 4.0 sterren.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Fijne, kleine, warme film, met een treurige nooit maar een positief einde

avatar van Decec

Decec

Goed drama/biopic film...

Goed verhaal...

Goed acteerwerk...

Bekende acteur Ewan McGregor...

Goed kwaliteit breedbeeld (HD)...

Goed achtergrond geluid

(Dolby Digital)...

Mooi landschap...

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Meestal bevat een feel-good-film toch wel een patroon van twee stappen vooruit, één terug, dan weer twee vooruit enz. totdat je bij de finish komt, maar bij deze film waren de struikelblokjes wel èrg miniem – totdat de onverwachte dood van de uitgever / verloofde roet in het eten gooit, dat was toch wel een stevige setback. Los daarvan vond ik de hele film eigenlijk redelijk zoetsappig zonder dat dat mij echt stoorde, ook wel dankzij het solide spel van Zellweger, McGregor en Watson. Voornaamste minpunt vond ik die geanimeerde konijntjes, dat kwam op mij toch een beetje infantiel over, alsof de makers "het kind in de volwassen kijker" wilden aanspreken maar daarbij een veel te kinderachtige methode hanteerden. Toch al met al behoorlijk door geboeid, en ook, jawel, ontroerd, snotter snotter, toch ook.

Twee grappige details: de moeder van Ewan McGregor wordt gespeeld door Phylidda Law, de echte moeder van Emma Thompson, en één van zijn broers (de baardloze) door David Bamber, Mr Collins in de TV-verfilming van Pride and prejudice uit 1995 (die met Colin Firth en Jennifer Ehle).

avatar van m1701

m1701

• 2090 stemmen

Goed verhaal maar het had allemaal wat krachtiger gemogen. Soms een beetje slapjes

avatar van Movsin

Movsin

Charmant, romantisch filmpje, zeer zeker sentimenteel maar met een zeer goede act van Renée Zellweger waaruit de ambitie en de gedrevenheid van het hoofdpersonage perfect uitstraalt.

Het einde viel wel wat verrassend en mist misschien wel een climax.

avatar van jOERI

jOERI

Niet mijn ding.

avatar van Boenga

Boenga

• 2026 berichten

Voor zover dat geen 'contradictio in terminis' is: een zoetsappig drama.

Waarbij, voor alle duidelijkheid, 'zoetsappig' hier zeker geen negatieve bijklank heeft. Maar waar bij de verfilming van een levensverhaal vaak de term 'gedramatiseerd' gebruikt wordt, is hier net het tegengestelde gebeurd.

Het leidt tot een gezellig en sfeervol geheel, met mooie beelden in een kleurige omgeving, en met een imho best wel goeie Zellweger.

Wat me nog het meest stoort, zijn enerzijds de poster, en anderzijds de bewegende tekeningen: twee zaken die naar een familiefilm verwijzen. En dat is het toch net niet.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Grappig: ik herzie deze film één dag nadat ik Tolkien heb herzien, en terwijl ik die laatste graag wilde zien omdat ik zo van Tolkiens werk houd sta ik tamelijk sceptisch tegen al die schattige konijntjes en eigenwijze ganzen van Beatrix Potter – en toch heb ik ook naar Miss Potter opnieuw met heel veel plezier gekeken. Aan de animaties heb ik me ditmaal niet gestoord (ook al omdat ze gelukkig met mate worden ingezet), maar de muziek was daarentegen ditmaal wèl een pijnpuntje, want in Let me teach you how to dance klinkt voor mijn gevoel wel èrg duidelijk die meest verschrikkelijke aller seventies-hits door, Una paloma blanca – en zelfs als dat geen plagiaat is wens ik niet met die associatie opgezadeld te worden. Maar goed, dat doet niets af aan deze beminnelijke film die nog wat extra lievigheid krijgt door de oprechte en van vrijwel elke ironie gespeende vertolkingen van Renée Zellweger, Ewan McGregor en Emily Watson.