Ballet Shoes (2007)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Familie

geregisseerd door Sandra Goldbacher
met Lucy Boynton, Emma Watson en Richard Griffiths

De drie wezen Pauline, Petrova en Posy Fossil leven al van jongs af aan bij hun grootoom Matthew en leiden een sober en vrij vreugdeloos leven. Dit is zo tot ze naar de Children's Academy of Dancing and Stage Training gaan, daar ontdekken ze hun unieke talenten en ambities.

avatar van Artemis
Ik ga hem zeker op Boxing Day kijken =)

Betreurd als ik zie wat een moeite ik heb gedaan hem toe te voegen en hij er dan op komt onder de naam van iemand die het slechts eenmaal geprobeerd heeft . Tja, God's a comic Ik ben ook van plan hem eens te bekijken.

avatar van BlueJudaskiss
Ik heb 'm van de tv opgenomen, binnenkort een keertje kijken.

avatar van QuentinTarantino
Leuke vertederende film met veel belovende talentjes. De drie meisjes spelen hun rollen goed. En de bekendere Emma Watson is ook fijn om naar te kijken natuurlijk. De vrouwelijke (volwassen) hoofdrol, die ik vaker heb gezien in Engelse series, Waking the Dead volgens mij, doet het ook aardig goed. De mannelijke hoofdrol valt tegen. Het feel-good verhaal is wel cliché, maar het voelt zó goed dat dat niet erg is. Vermakelijk filmpje. Met vier sterren ben ik misschien wel een beetje gul, maar ik rond af naar boven, door mijn sympathie voor de jonge actrices.

Sugakiss
Heel leuke film, ik vond de acteerprestaties van de meisjes heel goed. Vooral Emma Watson was beter dan in de Harry Potter films, maar Lucy Boynton was toch echt de ster!

hoe kan jullie heeft gezien film??.

uit dvd of zo??

ik wil graag weten !

avatar van KAZj33
Een hele goede film. Je leeft echt mee met de meisjes. En het feit dat ze geen geld hebben. Ik vind vooral het stuk dat Posy gaat dansen, erg mooi! Heel sterk verhaal, en goed geacteerd!

vond het een mooi en schattig verhaaltje!

avatar van maxo922
lijkt me wel aardig..................................emma watson

maxo922 schreef:
lijkt me wel aardig..................................emma watson

Emma watson

Snapte er geen snars van..

avatar van syno
Sophiee.. schreef:
Snapte er geen snars van..

engels leren eh, of anders met ondertitels bekijken

avatar van Dianaa`
Leuke film. Het verhaal vond ik iets minder, maar de acteerprestaties waren erg goed! De film boeide me ook, omdat Emma Watson erin speelde. De dansstukken van Lucy Boynton waren prachtig.
Zelf zou ik het alleen niet zo snel voor de tweede keer kijken.

avatar van notorious_kim
Een tijdje geleden stond op de website van Apple deze trailer en de releasedatum voor Amerika. In het Verenigd Koninkrijk was deze al een hele tijd uit natuurlijk. Ik was absoluut weg van de trailer, en mijn verbazing was groot toen ik op de BBC website zag dat ze hem gingen spelen. Zelf doe en geef ik ballet, dus alles wat er over gaat, moet ik gezien hebben.

Het verhaal zat goed in elkaar, het was goed opgebouwd en er zaten toffe wendingen in. Spijtig genoeg was de hele film zeer voorspelbaar, wat het iets minder boeiend maakt om naar te kijken. Aan de titel en trailer zou je denken dat het allemaal rond ballet draait, maar tot mijn spijt moet ik bekennen dat het balletaandeel maar klein was in deze film, wat er wel voor zorgde dat mijn aandacht wegglipte.

Goede cast. Emma Watson doet me wel erg veel denken aan Hermoine Granger, wat soms een beetje irritant overkomt. Natuurlijk was ze nog jong toen ze met Hermoine begon, en ik denk dat Hermoine en Emma daardoor wat met elkaar versmolten zijn. Als ze een goede actrice is, zal dit er met de jaren denk ik wel uitgaan. Lucy Boynton vond ik ook goed, en damn ... dat meisje heeft gracie. Van Yasmin Paige was ik minder enthousiast, al kan ik niet meteen thuisbrengen waarom.

Vaak mooie inbeeldzetting. Parketvloer met een lichte lichtsinval en pointes, hmmm ... dat verwarmd mijn hart. Wel een cliché beeld, maar het werkt. Mooie beelden worden afgewisseld met middelmatige beelden, dus daar is zeker nog wat werk in nodig om het levendig te houden. De dialogen waren prima.

Na de film blijft er weinig gevoel hangen, de film 'pakt' je niet echt. En hoewel het allemaal heel realistisch zou kunnen zijn, komt het niet realistisch over. Dat zorgt ervoor dat dit voor mij maar een middelmatige film is. Genietbaar en ontspannend, maar geen hoogvlieger.

goede film met een goed verhaal. alleen mocht op sommige vlakken het verhaal iets beter uitgewerkt worden en zeker op het einde. de fllm is wel zeer goed geacteerd. Emma Watson deed haar rol zeer goed. ze doet mij ook erg veel denken aan Hermoine Granger omdat ze het zowat het zelfde speelde. maar dat zal na meerdere film wel goed komen. ik zal deze film wel niet rap opnieuw zien.

heb met ondertitel gekeken,

vrij lastig verhaal, dus wel moeilijk in te komen(ik iig wel)

maar opzig verder wel een goed verhaal,

enne een 3,5

avatar van Nagini
Hmm weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Vond 'm een beetje saai en de film pakte me ook niet echt.
Ik vond dat aan Petrova nauwelijks tijd is besteed en eigenlijk aan Posy ook niet echt, vond ik wel jammer.
Ik vond de acteerprestaties matig... Emma Watson kan beter vind ik.

avatar van skullcandygirl94
leuke film hoor
maar de titel snap ik niet echt, balletshoes dr is maar een die aan ballet doet, en eerlijk gezegd diegene bakt er niks van. ze staat verkeerd op haar spitzen.

Rabbitto
Ik vond het een zeer leuke sfeervolle film met weer een flinke scheut britse ''sophistication''.

Emma Watson is totaal anders in deze film en ten goede moet ik zeggen. Ik heb het zelf niet zo op dansfilms en ging deze film voornamelijk kijken i.v.m. Emma Watson aangezien ik toch wel een keer een ander genre van haar wilde zien.
The Tale of Despereux is nou niet echt een echte ''acteerprestatie'' te noemen omdat het toch blijft bij stemmen inspreken hoe emotievol dan ook.

Daarom vond ik dit een leuke afwisseling. Ook Lucy en vooral Yasmin hebben zelf ook een hele leuke acteerprestatie neergezet.

Zelf hoop ik dat na The Deathly Hallows, Emma nog veel films aanpakt om haar wereld te verbreden en meer ervaring bij verschillende type films op te doen.

Al met al een nette frisse film waar je niet teveel achter moet zoeken en gewoon lekker moet gaan kijken.

avatar van benthe
Net de trailer gezien, ben benieuwd1

avatar van benthe
Wel leuk Engels filmpje, grappig verhaaltje, leuk geacteerd.

avatar van Ambeeeiir
Ik wou deze film als zeer lang zien en heb hem eindelijk gekocht op DVD , en was het de moeite waard ? Ja hoor !

Ik heb heel erg genoten van deze film . Het verhaal is zeer duidelijk en komt luchtig over . Alleen vind ik soms de titel ' Ballet Shoes ' niet helemaal kloppen ! Posy is het enige meisje uit de film dat echt aan klassiek ballet doet , maar ik kan er ook wel inkomen dat de titel zo heet omdat Posy wel een redelijk grote rol speelt . Pauline ( Emma Watson ) vond ik het leukste karakter , over haar kwam je ook het meeste te weten . Emma heeft deze rol dan ook zeer mooi neergezet !

Het einde was natuurlijk een happy end !

4 sterren + een plaatsje bij mijn favo films !

avatar van Marvinleeaday
De titel van de film is zeker wat vreemd, maar een film moet toch een naam hebben, nietwaar? Absoluut een heel aardige film met een lach en een traan. Af en toe wat slecht te volgen (oorzaak kan ook een bellende echtgenote zijn). Slap einde kost wat mij betreft een halve punt.