• 8.522.641 stemmen

Met onder meer: John Malkovich, Dougray Scott en Ray Winstone

Releasedatum: 28 mei 2003

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Ripley's Game

"Older. Wiser. More Talented."

Tom Ripley, een Amerikaanse kunsthandelaar die tussen New York en Hamburg een duistere handel drijft in valse schilderijen maakt gebruik van een lijstenmaker met leukemie. Hij brengt hem in contact met één van zijn maffia vriendjes. Die biedt hem een grote som geld als deze bereid is een misdadiger neer te schieten. Met dit geld zou hij zijn vrouw en kinderen in goeden doen achterlaten. Hij gaat op het aanbod in, niet wetende dat hij in een nachtmerrie van verraad en bedrog terecht zal komen.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Esteban

Esteban

Heeft iemand hier iets meer over te vertellen ?!

Nou, het lijkt me een vervolg

avatar van Esteban

Esteban

Yeah, but, is het nu een prequel die voor The Talented komt of na? Aangezien de man ouder word in de boeken.

avatar van MarkFish

MarkFish

Malkovich is echt goed. Ik vind het een heerlijke rol, hem op het lijf geschreven. Hij is slim, berekend, charmant, grappig en supercool. 3,5 ster

avatar van NERD

NERD

Na herziening van The Talented Mr. Ripley moet ik deze film wel een halve ster lager herwaarderen. 3 sterren worden er 2,5.

Niet dat deze film zo bijzonder slecht is maar wel omdat Talented Mr. Ripley zo ongelooflijk veel beter en vooral dieper is.

avatar van AmerOne

AmerOne

erg sterke film met een briljante John Malkovich! En inderdaad zoals al door andere aangegeven.. beter dan het eerste deel met Matt Damon

van mij krijgt hij een 4

avatar van Hannibal

Hannibal

Ik vond het een zeer mooie en spannende film. John Malcovich is de perfecte Tom Ripley.

Hij kan zo goed de mysterieuze man spelen, ik denk dat hij ook heel goed de rol van Hannibal Lecter had kunnen spelen. ( Anthony Hopkins toch nét ietsje beter )

Dougray Scott speelde zijn rol ook zeer overtuigend. Ik heb The Talented Mr. Ripley ook gezien maar dat vond ik een zeer matige film. Deze daarentegen vond ik veel beter en spannender. Een hele ruime 4.5*

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Aardige film. Hij is wat grimmiger dan de andere film met het personage Tom Ripley maar ook zeker veel beter. Malkovich die de film zeker veel goed doet met geweldig acteerwerk die de perfecte mysterieuze man neerzet en dat met nog een flinke dosis humor ook. 3*

avatar van Waku

Waku

Aardige en sfeervolle"opvolger"van Talented Mr Ripley

John Malkovich overtuigt als psychopaat met zijn uitgestrekte gezicht.

Net als de eerste uitvoering geen snelle film maar wel eentje die je moet blijven volgen. Die dwang blijft van begin tot eind.

avatar van Purmerend

Purmerend

John Malkovich is echt cool in deze film, zo rustig en beheerst. Maar ik vind ook Dougray Scott in zijn rol als slachtoffer geweldig.

avatar van Leno

Leno

Het verhaal stelt niet zo veel voor, en de climax mist vernuft. Bovendien hangt er een wat naargeestige sfeer, vooral ook gezien het misbruik van de ongeneeslijk zieke slachtoffer en het totale gebrek aan humor daarbij.

Malkovich speelt echter uitstekend, en trekt de hele film naar zich toe. Damon is toch duidelijk van een mindere klasse. Bovendien speelt Winstone ook een prima rol als de aalgladde sjoemelaar met grote bek. Jammer dat het materiaal beperkt was, aan de acteurs lag het bepaald niet.

avatar van otherfool

otherfool

Het voorbeeld hoe een verhaal niet te vertellen: saai in beeld gebracht, veel te traag, zonder humor en zonder spanning. Onbegrijpelijke flop rond de saaie Ripley die als karakter werkelijk geen moment intrigeert, en protegé Jonathan, die voornamelijk irriteert.

De eindscene is de allerslechtste; Ripley komt aan bij zijn vriendin die begint met haar vleugelstuk, en dan komen er toeters en bassen recht zo hup doorheen! Weg sfeer, weg moment, weg met deze film.

1*.

avatar van Stonebridges

Stonebridges

Ik vind de film geslaagd. De traagheid past bij de sfeer die de film oproept. Ripley is een nare vent, die mensen gebruikt en misbruikt, maar daarbij toch bepaalde regels in acht neemt. Malkovich weet die rol zeer goed neer te zetten. Het verhaal is niet bijzonder diepgaand, maar dat hoeft geen voorwaarde voor een goede film te zijn. 4*

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

goede acteerprestaties van de acteurs. is wel een vermakelijke goeie leuke film om een keertje te kijken.....***

avatar van Guyke

Guyke

Zonder Malkovich zou dit een echte flop zijn. Met zijn onderkoelde rol weet hij de film nog een klein beetje te redden. Het verhaal is blubber. Geen spanning, geen sensatie, geen drama… Een slechte film.

avatar van Norma

Norma

Ik vond The Talented Mr Ripley een hele goede en sfeervolle film. Is deze film dan ook zeker een aanrader, of juist niet?

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Vond deze stukken minder. Hij heeft ook wel iets stijvols, maar lang niet zo boeiend als Talented Mr. Ripley Eigenlijk is hij nogal eentonig en oninteressant uiteindelijk deze film.. slechte tegenstelling tussen personages gezocht ook.

avatar van Norma

Norma

Ik heb nu beide Ripley-films gezien en inderdaad, deze kan niet tippen aan The Talented Mr Ripley, maar is zeker wel de moeite waard. Mooie sfeervolle locaties en een sterke John Malkovich maken er een onderhoudende 110 min. van. Wat is er dan minder sterk aan deze film? Ik denk ten eerste het karakter Tom Ripley. In TTMR kreeg je inzicht in de trieste, soms wanhopige Tom Ripley. Je voelde zijn paniek als de dingen uit de hand liepen. In deze film echter is Tom Ripley zelfverzekerd en overwint elke tegenslag met een knipoog. Ook het verloop/einde van het verhaal is nu een stuk minder sterk; was het in de eerste film allemaal echt spannend en verrassend, in Ripley's Game eindigt het allemaal wat standaard en voorspelbaar.

Aan de ene kant denk ik dat je TTMR gezien moet hebben om het karakter Tom Ripley te kennen, aan de andere kant is Ripley's Game op zichzelf staand gewoon een hele aardige film en doet het zien van de eerste film alleen maar afbreuk, want in de buurt komen daar van....nee, dat doet deze niet.

avatar van Ché Cliché

Ché Cliché

Ripley's Game mag niet in de schaduw staan van zijn voorganger. De prima acteerprestaties van Malkovich zijn uitstekend, maar dan heb je ook alles gehad.

Dougray Scott is een houten klaas en de gehele film heb ik mij afgevraagd 'waarom?' . Waarom liepen die dingen zoals ze liepen? Wat wilde Ripley bereiken? Zo kan ik nog wel uren doorgaan. Ik heb mij kapot zitten ergeren. 1,5 puur voor Malkovich.

avatar van Zavo

Zavo

De acteurs redden deze film, wat hem toch zeer kijkbaar maakt. Maar qua film vond ik de versie van Wenders veel beter.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Tom Ripley is het karakter in diverse thrillerromans van Patricia Highsmith. Ripley is hierin een koele, stoïcijnse moordenaar die mensen manipuleert voor zijn eigen gewin. In 1999 verscheen de film The Talented Mr. Ripley met Matt Damon als Tom Ripley. De film werd geregisseerd door Anthony Minghella, die ook het script gebaseerd op schreef. De film portretteerde de ijzig koude en gevaarlijke Tom Ripley uitstekend en werd in positieve zin vergeleken met films van Hitchcock. Drie jaar later verscheen Ripley’s Game. Het verhaal speelt zich twintig jaar later af, waarbij Tom Ripley in ruste een teruggetrokken bestaan leidt. Tom Ripley wordt nu door John Malkovich gespeeld, die dat overigens uitstekend doet. Malkovich geeft een nieuwe dimensie aan het stoïcijnse onderkoelde karakter van Ripley. De film werd geregisseerd door toen bijna 70-jarige Italiaanse regisseur Liliana Cavani. Ook zijn schreef zelf het script voor de film. Ripley’s Game is Cavani’s laatste film. Alhoewel deze film minder mysterieus en thrillerachtig is dan The Talented Mr. Ripley, is het zeker ook een goede verfilming. Dit komt toch vooral door het uitstekende spel van John Malkovich. De thrillerachtige sfeer van de film wordt daarbij uitstekend versterkt door de prachtige muziek van Ennio Morricone. Deze Italiaanse filmcomponist behoeft geen introductie meer. Sommige momenten doet de muziek een beetje denken aan de muziek van de Italiaanse televisieserie La Piovra, oftewel De Octopus.

Al in 1977 was de eerste film met Tom Ripley als karakter verschenen. De Duitse regisseur Wim Wenders maakte de film Der Amerikanische Freund. In deze film werd Ripley gespeeld door Dennis Hopper. Ripley’s Game is trouwens een film van Duits/Italiaanse makelij en is geheel op locatie in Duitsland en Italië opgenomen. Voor mij is de film een dikke 3* waard.

Tarkus

De acteerprestatie van John Malkovich is zoals steeds uitstekend.

Maar wat betreft het scenario en de film in zijn geheel, dat viel me toch wat tegen.

Het geheel kon me niet echt boeien, al was het einde wel goed.

Toch wat saai en wat te lange film.

avatar van stephan73

stephan73

Zo.. Ik dacht een film in de lijn van The Talented Mr. Ripley te zien, maar hij viel me vies tegen. Vond het nogal nergens op slaan..

John Malkovich is wel als vanouds erg goed, maar zelfs hij kan dit misbaksel niet redden!

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Ach, prima vervolg op TMR. Niet uitgemolken. Gewoon even 40 jaar verder in de tijd met een ongeveer 60-70 jaar oude Ripley die overgens goed gespeeld word door Malkovich. (alhoewel ik Damon ietsje beter vond maar ok) Voor de rest vond ik Scott ook best goed.
Verder was het verhaal ook niet echt bijzonder en verschilde niet echt veel van deel 1. Er zitten dan nog wel leuke momenten in en de humor mag ook niet ondbreken. Keek verder lekker weg en was best nog erg vermakelijk. DieExecutie in de trein vond ik wel een geinige scene.

Zeer vermakelijke film evengoed. Afgezien van het dunne verhaal was ie nog goed te doen .

avatar van Neri

Neri

Dun verhaal inderdaad, maar mooi acteerwerk van Malkovich. Vooral de scene op de trein waar hij zoiets zegt als:

"als ik dit horloge kwijtraak, vermoord ik iedereen op deze trein"

Dat is trouwens meteen een belangrijke scene voor de rest van de film. Is dat anderen ook opgevallen? Ik moest hem namelijk meerde malen kijken voor dat kwartje viel

avatar van Guines

Guines

Redelijk ingetogen maar goede film! Malkovich is een veelzijdige en briljante acteur, dan zijn dit soort rolletjes vooral dat hem passen.

Dankzij hem was het weer genieten, omdat de rest niet veel bijzonders was.

avatar van Karl van H.

Karl van H.

• 1925 stemmen

Ripley's Game wordt voornamelijk gedragen door mijnheer Malkovich, die op een charmante wijze een gewetenloze moordenaar neer weet te zetten. De film komt langzaam op gang, maar is tegen het einde wel retespannend en uiterst vermakelijk. Opvallend trouwens, dat deze film uit 2002 is; het archaïsch aandoende camerawerk had me de film doen schatten op een eightiesvehikel.

avatar van Arabyus

Arabyus

Best een leuke film. Weet iemand hoe dat deuntje heet die je zachtjes hoort op de achtergrond nadat Tom Ripley zn ramen dicht doet omdat hij "bezoek" verwacht. Het is een beetje kerkachtig. Volgens mij heb ik die eerder gehoord bij LotR. Maar misschien weet iemand hoe dat nummer heet?

avatar van beyondo

beyondo

Misschien bedoel je het nummer "Host of Seraphim" van Dead Can Dance met de stem van Lisa Gerrard (ook wel bekend van de muziek in Gladiator) dat in de film te horen is en dat werd ook gebruikt bij de mooie eindscene van "The Mist" van Frank Darabont. Hier te beluisteren YouTube - The Host of Seraphim...

avatar van dave

dave

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat het spel van Ripley nu precies inhoud.

Maar goed, Malkovich zet hier een ijskoud personage neer, en dit doet hij heel de film uitstekend.

Verder zaten er mooie scènes in met magische muziek (met dank aan Ennio Morricone)

Ze hadden misschien wat meer kunnen doen het gegeven dat Ripley zich noodgedwongen moest opsluiten in zijn eigen huis.

Dit deed me een beetje denken aan het einde van Scarface.

Enfin, geen tegenvaller