• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.064 stemmen
Avatar
 
banner banner

Titanic (1997)

Romantiek / Drama | 195 minuten
3,80 7.874 stemmen

Genre: Romantiek / Drama

Speelduur: 195 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane

IMDb beoordeling: 8,0 (1.378.114)

Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch

Releasedatum: 15 januari 1998

Plot Titanic

"Nothing on Earth could come between them."

De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Rose DeWitt Bukater

Cal Hockley

Molly Brown

Ruth DeWitt Bukater

Thomas Andrews

Brock Lovett

Edward Smith

Spicer Lovejoy

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5889 stemmen

Ja, ja, maak die gotti maar weer belachelijk!


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23444 berichten
  • 76937 stemmen

Geen bikkel maar wel 180 min genoten


avatar van Phooze

Phooze

  • 2544 berichten
  • 597 stemmen

EmDee schreef:

Ik ben zelfs zo stoer dat ik m nog nooit heb gezien.

Ik dacht dat ik de laatste in Nederland was, maar er is er nog een...... There can be only one... :evil


avatar van vdc

vdc

  • 825 berichten
  • 619 stemmen

Ach, mister blonde, ik heb er geen flauw idee van, wie er zetelt in de jury voor de Academy Awards (zeg maar de ‘oscars’). En ik weet evenmin of het daar bittere ernst is, of een corrupte boel.

Maar meestal begrijp ik toch wel, waarom een film (of acteur, …) bekroond werd (of ik het ermee eens ben, is iets anders).

Stellen dat er geen samenhang is tussen bekroningen en kwaliteit… Tja, dat hangt er van af wat je onder kwaliteit verstaat.

Wil je kwaliteit definiëren als “mijn eigen smaak”, wel dan kan je gelijk hebben. Zie je kwaliteit als wat het grote publiek zal smaken, dan denk ik dat die bekroningen juist een goeie barometer zijn.

En ja, ik vermoed dat de lage score van Titanic op MM (en ook op IMDB) inderdaad wel te maken kan hebben met het feit dat de meeste bezoekers op deze sites mannen zijn, zowat tussen de 15 en de 40 jaar (vandaar ook de hoge scores van vele gangsterfilms). Bij een meer gemiddeld publiek zou de top 100 meer samenhang vinden met de oscar-bekroningen.


avatar van EmDee

EmDee

  • 7192 berichten
  • 1417 stemmen

vdc schreef:

Bij een meer gemiddeld publiek zou de top 100 meer samenhang vinden met de oscar-bekroningen.

Ik ben blij dat ik member ben van een site waarvan niet alle members zo oscargericht kijken.

(dan kan Shawshank t wel shaken!)


avatar van vdc

vdc

  • 825 berichten
  • 619 stemmen

Ik ben blij dat ik member ben van een site waarvan niet alle members zo oscargericht kijken.

(dan kan Shawshank t wel shaken!)

Let wel : ik ook ! Ik probeer gewoon te verklaren waarom de 2 (onze site en de oscars) niet met elkaar verzoenbaar zijn.

Maar wat Titanic betreft, maak ik graag een uitzondering : dit is en blijft voor mij een pareltje.


avatar van yosemite44

yosemite44

  • 1241 berichten
  • 1314 stemmen

gotti schreef:

Wat heeft iedereen (lees: heel erg veel mensen (en dan vooral mannen)) toch tegen deze film. Is het niet stoer om deze film leuk te vinden ofzo? .)

nee hoor. ik kijk graag naar romantische komedies en dat schijnt ook niet stoer te zijn maar titanic vind ik dus echt he-le-maal niks!


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5831 stemmen

yosemite44 schreef:

nee hoor. ik kijk graag naar romantische komedies en dat schijnt ook niet stoer te zijn maar titanic vind ik dus echt he-le-maal niks!

kan ik me bijna bij aansluiten. ik ben echter allergisch voor romamtische komedies. hoe ik aan die allergie kom, weet ik niet. of het met stoerheid te maken heeft? denk het niet, hoewel ik mannen die dit genre wel goed vinden, mietjes vind!!!!


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8851 stemmen

gotti schreef:

Is het niet stoer om deze film leuk te vinden ofzo?

Inderdaad


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Behoorlijk goede film hoor. Mooie grote ouderwetse tragedie. Maar ook wel behoorlijke minpunten. Erg zwakke (soms zelfs rare) dialogen bijvoorbeeld. Destijds erg overschat (deze film heeft toen hij net uit was zelfs in de top 3 van de IMDB top 250 gestaan!). Nu lijkt hij soms zelfs wat onderschat.

Al die oscars zijn onterecht, maar ik vond het bij films als A beautiful mind en The english patient veel onterechter.


avatar van pjotr

pjotr

  • 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Ik heb niks tegen romantiek maar dit is wel een ongelofelijk krampachtig liefdesverhaaltje...
Het feit dat Leonardo er nog even een "bad-ending" aan breidt vond ik overigens een pluspunt..


avatar van T.O.

T.O.

  • 2418 berichten
  • 2795 stemmen

starbright boy schreef:

Al die oscars zijn onterecht, maar ik vond het bij films als A beautiful mind en The english patient veel onterechter.

Helemaal mee eens.


avatar van A.S.E.

A.S.E.

  • 386 berichten
  • 1476 stemmen

Hangt ook wel van de andere genomineerde films af. Titanic heeft vooral 'technische' oscars gewonnen en deze waren niet altijd onterecht, zoals bv. beste decor e.d.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Titanic heeft vooral 'technische' oscars gewonnen .

http://us.imdb.com/Tawards?0120338

Zou nog maar 'ns opnieuw kijken.....


avatar van A.S.E.

A.S.E.

  • 386 berichten
  • 1476 stemmen

Je moet wel weten wat ik bedoel met 'technische'oscars. Ja beste film en regie horen daar wel niet bij, en deze vond ik uiteraard onterecht voor Titanic.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Maar als de film de twee belangrijkste inhoudelijke oscars wint kun je volgens mij niet spreken over "vooral 'technische' oscars"


avatar van A.S.E.

A.S.E.

  • 386 berichten
  • 1476 stemmen

mmm...ik moet toegeven dat je daarin wel gelijk hebt


avatar van visje1991

visje1991

  • 111 berichten
  • 0 stemmen

Slechter dan slecht


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

visje1991 schreef:

Slechter dan slecht

Titanic heeft inderdaad wel z'n slechte punten, maar waarom is ie 'slechter dan slecht'?


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5889 stemmen

Omdat het niet 'stoer' is om deze leuk te vinden?


avatar van vdc

vdc

  • 825 berichten
  • 619 stemmen

Ben ook wel benieuwd naar een gegronde motivatie voor 'slechter dan slecht'...


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5831 stemmen

gotti schreef:

Omdat het niet 'stoer' is om deze leuk te vinden?

zucht...., die discussie hebben we al gehad.


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5889 stemmen

Maar toch is dit bij 99 van de 100 gevallen die deze film 'slechter dan slecht' vinden de echte reden.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Titanic heeft zo zijn grote fouten, en het liefdesverhaal is nogal overdreven, maar slecht is deze film echt niet. Deze film verteld gedetailleerd hoe dit grote schip zonk. En ik kan weten, want ik heb ooit eens een heel dik boek gelezen die propvol zit met feiten over de Titanic.


avatar van Nick Kang

Nick Kang

  • 973 berichten
  • 488 stemmen

Dat zo'n film 12 oscars krijgt. Komt allemaal om dat al die wijven voor die Leonardo vielen. Misschien vind ik de film stom omdat ik voor de film een beetje te veel documentaires heb gezien over dat schip.

maar dan nog. 12 oscars is veel te veel voor die film. 3 sterren.


avatar van Mik

Mik

  • 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Nick Kang schreef:

Dat zo'n film 12 oscars krijgt. Komt allemaal om dat al die wijven voor die Leonardo vielen.

Ik wordt je postings ondertussen een beetje beu, om Jordy niet om te laten draaien in zijn hangmat zal ik je postings voortaan maar gewoon links laten liggen.

Niet dat ik deze film wel super vind ofz, maar je plaatst hier wel een hele onzinnige opmerking.


avatar van EmDee

EmDee

  • 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Nick Kang schreef:

Dat zo'n film 12 oscars krijgt. Komt allemaal om dat al die wijven voor die Leonardo vielen.

Wat kan er toch een hoop onzin uit zo'n 16-jarig mannetje komen.


avatar van Quido

Quido

  • 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nick Kang schreef:

Dat zo'n film 12 oscars krijgt. Komt allemaal om dat al die wijven voor die Leonardo vielen.

12 oscar nominaties, en allemaal voor Leonardo...dacht van niet! Hij was niet eens genomineerd volgens mij.


avatar van Zachery Glass

Zachery Glass

  • 575 berichten
  • 584 stemmen

Sja, die mannen die in de oscarcommissie zitten lijken me niet echt type om in massa als een blok voor Leonardo te vallen Dat zijn toch van die "gerouleerde" types - die eigenlijk terugwillen naar de tijd van "Gone with the wind" (niets verkeerd met die film)

En daarbij: wat betekent een oscar voor een filmliefhebber? Het is leuk voor de statistieken. Al die awards (de Ako-literatuurprijs, de Grammy's, de Gouden Uil, ...), doet dat er iets toe?

Steek nu uw duim in uw wond - zuig eraan. Zuig nu nog harder - uw nagels komen nu waarschijnlijk los Wel, zo hard "sucken" al die prijzenfeestjes allemaal!


avatar van Quido

Quido

  • 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Heb je helemaal gelijk in Zachery. Als ik een film wil kijken/kopen maakt het me niet uit of ie nou wel of geen prijzen heeft gewonnen.