Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.378.990)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1378990)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
Darbie
-
- 1519 berichten
- 6022 stemmen
Vraag aan Lenny_DH :
Die 6000 leden die mogen stemmen, welke mensen zijn dat ??
(Ik kan me niet voorstellen dat die 6000 leden willekeurig uit een Telefoonboek zijn geplukt).
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1567 stemmen
Vraag aan Lenny_DH :
Die 6000 leden die mogen stemmen, welke mensen zijn dat ??
(Ik kan me niet voorstellen dat die 6000 leden willekeurig uit een Telefoonboek zijn geplukt).
En waarom zou dat niet kunnen?
En, wat maakt het uit welke mensen het zijn?
Het feit is dat er véél mensen, professionals én de gewone kijkers, dit een héél goede film vinden. Wat is dan eigelijk het probleem?
Jij vind de film niet goed genoeg, dat is ook je goed recht. Maar aub, blijf niet zeuren over die oscars. Titanic heeft die oscars nu eenmaal gekregen, punt!
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Vraag aan Lenny_DH :
Die 6000 leden die mogen stemmen, welke mensen zijn dat ??
(Ik kan me niet voorstellen dat die 6000 leden willekeurig uit een Telefoonboek zijn geplukt).
Die 6000 leden zijn enkel professionele mensen uit de filmindustrie. De Academy of Motion Picture Arts and Sciences (zo heet die vereniging die de Oscars uitdeelt) is namelijk opgesplitst in verschillende departementen (de zogenaamde "branches"). Voorbeelden van branches zijn acteurs, scenaristen, regisseurs, componisten, cinematografen, makeup-artiesten, geluidstechnici, enz. Een professioneel acteur behoort dus tot de acteursbranche en mag bij de nominatiebepaling enkel stemmen voor acteurs. M.a.w. elke branche bepaalt enkel de nominaties voor hun specifieke vakgebied. Enkel de nominaties voor beste film worden bepaald door de gehele Academy. Bij het laatste stemproces echter (wanneer de winnaars moeten worden bepaald) mag heel de Academy stemmen in alle categorieën. De winnaar van een Oscar wordt dus bepaald door alle 6000 leden en niet enkel door de specialisten in dat vakgebied.
P.S.: op het einde van elke Oscar-ceremonie (na de aftiteling) wordt kort uitgelegd hoe het stemproces in zijn werk gaat. Het komt min of meer op hetzelfde neer wat ik hierboven heb geschreven, maar hier is de letterlijke tekst:
"All members of the Academy who are eligible are invited to vote their nominations for the Best Film. In most other categories, the nominations are decided by a vote of the members working in that specific category. Then the entire membership chooses from those nominations the recipients of the Academy Awards. In the Documentary, Short Film and Foreign Language Film categories, only those members who attend special screenings may vote. And finally, the results of all the secret voting are known only to the independent accounting firm of PricewaterhouseCoopers until the sealed envelopes are opened on the air."
Darbie
-
- 1519 berichten
- 6022 stemmen
Kimerberly:
Als er nooit mensen geweest waren die af en toe ergens een vraagteken bij hadden gezet, dan zouden we nu nog in de Middeleeuwen leven.
Lenny:
Mijn dank voor je uitvoerige uitleg.
Dus: alle 6000 leden die stemmen voor de Oscars zijn werkzaam in de laat ik maar zeggen "Amerikaanse Filmindustrie".
Dan weet ik genoeg.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Lenny:
Mijn dank voor je uitvoerige uitleg.
Dus: alle 6000 leden die stemmen voor de Oscars zijn werkzaam in de laat ik maar zeggen "Amerikaanse Filmindustrie".
Dan weet ik genoeg.
Niet echt, aangezien er een grote Britse vleugel is in de Academy (zeker meer dan 1000 leden) en dan zijn er ook nog leden van andere nationaliteiten (uit Europa en Azië). Dus je hebt het verkeerd voor als je denkt dat die 6000 leden allemaal Amerikanen zijn.
Pedro Almodovar is een goed voorbeeld. Hij is lid van de Academy, maar is niet echt werkzaam in de Amerikaanse filmindustrie (oftewel Hollywood), aangezien hij nog steeds Spaanse films maakt.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Hey everyone, still in San Diego and diving into yet another hectic day and evening of drinking and movie coolness at the Comic Con. Last night's Director's Panel with Peter Jackson and James Cameron was one of the cooler panels so far for me, mostly cause the two are movie gods in my book.
Anyway, during the panel, Cameron dropped this little bit of information: he's "dimensionalizing" TITANIC! That is, he's bringing TITANIC back to the big screen in 3D!
While it'll take at least another year of work trying to get it done, he's already done some of it and he says that it looks amazing. But what parts? From what it sounded like, and if it's gonna take a year to do it, I think the ENTIRE movie will be in 3D, even the first half, which is just a mushy romance. And why not? The Titanic itself would be cool in 3D, before, during, and after it sinks! I can't wait!
If you love this new 3D bandwagon, prepare to go berserk when Jack and Kate try to survive the unsinkable ship the second time around... in 3D!
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1567 stemmen
Kimerberly:
Als er nooit mensen geweest waren die af en toe ergens een vraagteken bij hadden gezet, dan zouden we nu nog in de Middeleeuwen leven.
Jep, dat is heel juist. Zoals je het zelf zegt, AF EN TOE.
Maar sommige mensen moeten ook leren aanvaarden dat sommige dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn.
En blijf er dan ook niet over doordrammen. 
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Maar feiten zijn feiten en hier gaat het over het feit dat Titanic veel oscars heeft gekregen dus dat hij zeer gewaardeert word over het algemeen.
En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil. 
Darbie
-
- 1519 berichten
- 6022 stemmen
Lenny:
Ook bedankt voor de extra uitleg; je hebt me overtuigd dat het lang niet zo erg is als ik altijd gedacht heb.
Kimberley:
Inderdaad heeft iedereen het recht op een eigen mening (gelukkig maar). Dat is toch ook het leuke van MovieMeter ?!
Dat de film Titanic veel Oscars en waardering heeft gekregen, gun ik iedereen die deze film heel mooi vind.
Met Groet & een (goedbedoelde) Glimlach.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Pfff wat een onzin is dat nu weer. Als ik het zo lees lijkt het wel alsof ze nu zowat elke film naar 3D willen omzetten. Wie zit daar nu op te wachten?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Nog niet genoeg centjes verdiend aan Titanic, Cameron??
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Wie zit daar nu op te wachten?

Ik ben zelf niet echt bekend met dat hele 3D gedoe, dus ik moet eerst nog maar eens bekijken hoe dat allemaal zit. Voor de rest denk ik dat er genoeg animo is. Volgens mij werkt dat wel aardig toch? Steeds meer films doen eraan mee.
Thom1994
-
- 1312 berichten
- 672 stemmen
Topfilm, erg indrukwekkend. Heb hem voor het eerst gezien toen ik een jaar of 6 was. Daarna denk ik nog een stuk of 5 keer gezien.
bild
-
- 318 berichten
- 0 stemmen
Ga akkoord met Zinema.
Sterrencast en Superbudget maar er wordt niets nieuws geprobeerd.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Wat een prachtige film klassieker. Het blijft gewoon top, hoeveel keer je hem ook ziet het blijft een pracht exemplaar.
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Oef, oef, oef! Wat wordt er vaak lelijk gedaan over Titanic. Er was eens een lange tijd dat het stoer was om Titanic af te kraken: "De film heeft veel te veel oscars gewonnen, geld in het laatje gebracht en je moet eerst dat suffe gedoe met Leonardo DiCaprio en Kate Winslet zien voordat het pas echt leuk wordt". Toegegeven, de verzuipscene is indrukwekkend en wat daarvoor gebeurt is niet even hoogstaand, maar Titanic is wel onterecht te zwaar afgezeken.
De film ziet er namelijk gewoonweg goed uit en ik kan me goed voorstellen dat vele vrouwelijke filmkijkers helemaal weglopen met het romantiekverhaaltje van DiCaprio. Stiekem vind ik het nog allemaal door te worstelen. Soms heeft het best aardige momenten, die ondertussen klassiek zijn geworden. Mannelijke filmkijkers komen meer tot hun trekken wanneer de Titanic eindelijk tegen die ijsberg botst. Cameron neemt lekker lang de tijd om de hele ondergang van het schip uitgebreid te laten zien. Destructie aanschouwen is altijd tof
.
Gelukkig is het genadeloze bashen afgelopen, wanneer je ziet dat de score op MM gestaag is gestegen van een 3,30 in 2004 tot een 3,70 in 2009. Wie weet zien we deze film over twee jaar in de MM top 250
.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Oef, oef, oef! Wat wordt er vaak lelijk gedaan over Titanic. Er was eens een lange tijd dat het stoer was om Titanic af te kraken: "De film heeft veel te veel oscars gewonnen, geld in het laatje gebracht en je moet eerst dat suffe gedoe met Leonardo DiCaprio en Kate Winslet zien voordat het pas echt leuk wordt". Toegegeven, de verzuipscene is indrukwekkend en wat daarvoor gebeurt is niet even hoogstaand, maar Titanic is wel onterecht te zwaar afgezeken.
De film ziet er namelijk gewoonweg goed uit en ik kan me goed voorstellen dat vele vrouwelijke filmkijkers helemaal weglopen met het romantiekverhaaltje van DiCaprio. Stiekem vind ik het nog allemaal door te worstelen. Soms heeft het best aardige momenten, die ondertussen klassiek zijn geworden. Mannelijke filmkijkers komen meer tot hun trekken wanneer de Titanic eindelijk tegen die ijsberg botst. Cameron neemt lekker lang de tijd om de hele ondergang van het schip uitgebreid te laten zien. Destructie aanschouwen is altijd tof
.
Gelukkig is het genadeloze bashen afgelopen, wanneer je ziet dat de score op MM gestaag is gestegen van een 3,30 in 2004 tot een 3,70 in 2009. Wie weet zien we deze film over twee jaar in de MM top 250
.
Volledig mee eens, had het niet beter kunnen verwoorden 
Op termijn komt deze ook nog wel in de top 250!
Oosie
-
- 186 berichten
- 85 stemmen
wat een verhaal , en ik blijf t boeiend vinden na zoveel keren kijken .
INDRUKWEKKEND , BOEIEND , ROMANTISCH EN GEWELDIG VERFILMD !!
5*****
Vaughn
-
- 38 berichten
- 14 stemmen
Volledig mee eens, had het niet beter kunnen verwoorden 
Op termijn komt deze ook nog wel in de top 250!
En dat verdiend die ook! 
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Van mij mag titanic ook zeker de top 250 in. Want sommige films die in de top staan kunnen echt niet op tegen dit prachtstuk! 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Oef, oef, oef! Wat wordt er vaak lelijk gedaan over Titanic. Er was eens een lange tijd dat het stoer was om Titanic af te kraken: "De film heeft veel te veel oscars gewonnen, geld in het laatje gebracht en je moet eerst dat suffe gedoe met Leonardo DiCaprio en Kate Winslet zien voordat het pas echt leuk wordt". Toegegeven, de verzuipscene is indrukwekkend en wat daarvoor gebeurt is niet even hoogstaand, maar Titanic is wel onterecht te zwaar afgezeken.
De film ziet er namelijk gewoonweg goed uit en ik kan me goed voorstellen dat vele vrouwelijke filmkijkers helemaal weglopen met het romantiekverhaaltje van DiCaprio. Stiekem vind ik het nog allemaal door te worstelen. Soms heeft het best aardige momenten, die ondertussen klassiek zijn geworden. Mannelijke filmkijkers komen meer tot hun trekken wanneer de Titanic eindelijk tegen die ijsberg botst. Cameron neemt lekker lang de tijd om de hele ondergang van het schip uitgebreid te laten zien. Destructie aanschouwen is altijd tof
.
Gelukkig is het genadeloze bashen afgelopen, wanneer je ziet dat de score op MM gestaag is gestegen van een 3,30 in 2004 tot een 3,70 in 2009. Wie weet zien we deze film over twee jaar in de MM top 250
.
Zon positieve recensie en een soort van oproep dat deze in de top 250 hoort en dan geef je hem zelf maar 3,5*?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Heb deze toendertijd in de bios gezien. De special effects waren voor die tijd magnifiek, maar dat drakerige liefdesverhaaltje er steeds tussendoor was wel storend. Maar beide acteurs zijn goed terechtgekomen en zelfs bakvissenidool DiCaprio speelt tegenwoordig in toffe films. Billy Zane heeft het wat dat betreft een stuk slechter getroffen.
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Zon positieve recensie en een soort van oproep dat deze in de top 250 hoort en dan geef je hem zelf maar 3,5*?
Het is geen oproep, maar een trend die ik opmerkte. Het maakt mij ook niet zoveel uit of Titanic wel of niet in de top 250 terecht zou komen. De film is in de loop der jaren beter op waarde geschat. En tuurlijk, het liefdesverhaaltje is strontvervelend, maar anderen lopen daar wel helemaal mee weg. Ik kan me dat wel goed voorstellen en ach, in het geheel is Titanic lang niet zo strontvervelend. Die ondergang van het schip blijft
.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Idd,
Irritante film.
Begin deze week opnieuw gezien als achtergrond terwijl we in bed lagen. Spijtig dat je het geen 3 u kan doen, dan was ik althans van dit gedrocht gespaard.
Nog een halfje er af.
Vaughn
-
- 38 berichten
- 14 stemmen
Idd,
Irritante film.
Begin deze week opnieuw gezien als achtergrond terwijl we in bed lagen. Spijtig dat je het geen 3 u kan doen, dan was ik althans van dit gedrocht gespaard.
Wat is dit voor een belachelijke opmerking.

sankji
-
- 19 berichten
- 11 stemmen
Mensen vinden dit vaak een spannende film...
Daar kan ik mij dus echt niks bij voorstellen want ik vind hem alles behalve spannen maar eerder saai en niet mijn gerne van een film.
dörpsgek
-
- 36 berichten
- 46 stemmen
Ik hou normaal absoluut niet van dit soort films, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik deze film met veel plezier heb bekeken..
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Komedie / Drama, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.350 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









