Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.378.834)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1378834)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ahw.., ik heb 'm een half keer gezien, en daar laat ik het ook wel bij.. Boute film..
Misschien kan de andere helft wel je stem veranderen?
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Ahw.., ik heb 'm een half keer gezien, en daar laat ik het ook wel bij.. Boute film..
Hoe durf jij de eerste helft te zien! Dat is een misdaad! Je moet de 2e helft bekijken, dat is pas kicken! Vooral het slot is erg prachtig gemaakt!
bloodymagic
-
- 35 berichten
- 143 stemmen
Ik zal het herzien, maar owee !
Jij bent überhaupt niet zo positief over de meeste films te zien in jou stemlijst :/
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Dus.....?
Misschien moet je gewoon niet te snel oordelen.
Ik zeg niet dat dit bij elke film waarop jij stemt het geval is, maar kijk hem wel volledig.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ahw.., ik heb 'm een half keer gezien, en daar laat ik het ook wel bij.. Boute film..
En dan durf jij mij een idioot te noemen bij Schindler's List omdat ik die film 0,5* geef.
Jij geeft een lage stem aan een film die je niet eens volledig hebt bekeken.
Ik heb Schindler's List tenminste 2 keer volledig gezien!
Als de film me totaal niet raakt en als ik er niets goed aan vind, dan kan ik niet anders dan de laagste beoordeling geven.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Jij bent überhaupt niet zo positief over de meeste films te zien in jou stemlijst :/
Nou, valt mee toch? 3,45 gemiddeld? Kom zeg, hij heeft gewoon een wat andere smaak.
Poppe
-
- 644 berichten
- 628 stemmen
En dan durf jij mij een idioot te noemen bij Schindler's List omdat ik die film 0,5* geef.
Jij geeft een lage stem aan een film die je niet eens volledig hebt bekeken.
Ik heb Schindler's List tenminste 2 keer volledig gezien!
Als de film me totaal niet raakt en als ik er niets goed aan vind, dan kan ik niet anders dan de laagste beoordeling geven.
Temper temper..
Als jij je niet vermaakt met een film, kijk jij 'm dan wel helemaal af? Ik niet namelijk, en dan valt m'n score volgens mij nog wel mee, en natuurlijk ga je dan zeggen: "mag je dan wel een oordeel over een film hebben"
Ja dat mág..
Trouwens, ik heb je geen idioot genoemd. Mocht je dat zo ervaren, mijn welgemeende excuses.. 
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Een ontzettend mooie film!
Alles ziet er zo tip top uit. Ze hebben zo goed de ramp van de Titanic weergeven, vrijwel geen enkel nep detaitje te bekennen.
De liefde tussen Rose en Jack, waar de film eigenlijk over gaat, is gewoon prachtig
Hoe ze het hebben weten op te bouwen gedurende de 3 uur. Misschien ben ik een enorm watje, maar heb in tijden niet meer zo gejankt als bij de sterscene van Jack.
De prachtige muziek van James Horner en Celine Dion lijkt alsof het rechtstreeks uit hemel komt. Maar een klein kritiek puntje. De muziek is prachtig, daar niet van, maar je hoort wel contstant hetzelfde melodietje.
Had het niet verwacht, zo'n goeie film. Komt in mijn top 10 te staan. Niet mijn top 5, maar het verdiend de top 10 wel!
4,5 * - 5*
Warren Stantin
-
- 185 berichten
- 0 stemmen
Zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen (ieder zijn / haar smaak, nietwaar ?) vind ik dit een zwaar overschatte film. De opnames zijn erg goed en soms ronduit spectaculair maar het verhaal is flinterdun en erger nog: de film is veel te sentimenteel en bombastisch.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen (ieder zijn / haar smaak, nietwaar ?) vind ik dit een zwaar overschatte film. De opnames zijn erg goed en soms ronduit spectaculair maar het verhaal is flinterdun en erger nog: de film is veel te sentimenteel en bombastisch.
Goedzo, jij begrijpt het!
Ik ben het helemaal met je eens! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als je op het liefdes verhaal richt heb je gelijk, maar de bovenliggende laag voor mij is de rondleiding op het fantastiche schip en het spektaculaire zinken ervan. Doe film verdient de dikke 5*
Poppe
-
- 644 berichten
- 628 stemmen
Als je op het liefdes verhaal richt heb je gelijk, maar de bovenliggende laag voor mij is de rondleiding op het fantastiche schip en het spektaculaire zinken ervan. Doe film verdient de dikke 5*
Dus jij geeft 5* voor special effects?, hm ok...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, voor het tot leven brengen van de Titanic. Een schip dat zeer tot de verbeelding sprak indertijd. Helaas heeft nu iedereen het over jack en Rose, maar daar gaat de film voor mij totaal niet over. Zij dienen slechts als gids.
effecten waren ook niet onaardig, zeker in de tijd dat de film uitkwam. Wat ook niet onbelangrijk is, is dat de effecten puur in dienst van het verhaal staan
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee, voor het tot leven brengen van de Titanic. Een schip dat zeer tot de verbeelding sprak indertijd. Helaas heeft nu iedereen het over jack en Rose, maar daar gaat de film voor mij totaal niet over. Zij dienen slechts als gids.
effecten waren ook niet onaardig, zeker in de tijd dat de film uitkwam. Wat ook niet onbelangrijk is, is dat de effecten puur in dienst van het verhaal staan
Zo zie ik het ook. Een facinerende tocht over de Titanic, een prachtig in beeld gebrachte ondergang en dat wordt allemaal in 1 verhaal gestopt met Jack en Rose. Niet geheel onbelangrijk overigens. Had je Eddy Murphy en Will Smith als 2 grappenmakende wiet rokers als hoofdrolspelers op de boot gezet, dan had de film nooit de impact gehad die het nu had. Het is een rampenfilm met een mooie lovestory, niet een lovestory met op de achtergrond de ramp. De Titanic staat centraal in deze film.
Ciai
-
- 168 berichten
- 49 stemmen
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het liefdesverhaal is dus minstens even belangrijk als de historische feiten (bedoelende het zinken van het schip). Het een kon niet zonder het ander, het zinken van het schip alleen is nét wat minder tragisch als Jack en Rose er niet op gezeten zouden hebben, en de liefde van de laatstgenoemden wordt een heleboel intenser met dank aan het vergaan van de Titanic.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1900 stemmen
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het liefdesverhaal is dus minstens even belangrijk als de historische feiten (bedoelende het zinken van het schip). Het een kon niet zonder het ander, het zinken van het schip alleen is nét wat minder tragisch als Jack en Rose er niet op gezeten zouden hebben, en de liefde van de laatstgenoemden wordt een heleboel intenser met dank aan het vergaan van de Titanic.
Inderdaad, personages zijn zeker zo belangrijk voor een film, had men de personages voorgesteld in 3 minuten (zoals in sommige films als Poseidon het geval is) zou je niet zoveel meevoelen met de personages en het zinkende schip.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Als je op het liefdes verhaal richt heb je gelijk, maar de bovenliggende laag voor mij is de rondleiding op het fantastiche schip en het spektaculaire zinken ervan. Doe film verdient de dikke 5*
Als je het zo bekijkt, dan is de film voor mij ook wel een 5.0 waard.
Maar helaas moet je het in het geheel bekijken.
Een goede scéne uit een bagger film, maakt de film nog niet goed.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Als je het zo bekijkt, dan is de film voor mij ook wel een 5.0 waard.
Maar helaas moet je het in het geheel bekijken.
Een goede scéne uit een bagger film, maakt de film nog niet goed.
Dat is ook helemaal niet wat hij beweert, Bart Simpson.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het liefdesverhaal is dus minstens even belangrijk als de historische feiten (bedoelende het zinken van het schip). Het een kon niet zonder het ander, het zinken van het schip alleen is nét wat minder tragisch als Jack en Rose er niet op gezeten zouden hebben, en de liefde van de laatstgenoemden wordt een heleboel intenser met dank aan het vergaan van de Titanic.
Sorry hoor, maar het zinken van de Titanic is er voor mij geen millimeter tragischer op geworden omdat Jack & Rose aanwezig waren. Sterker nog ik heb sterk het idee dat Jack & Rose niet eens op de Titanic zaten. Ik vind het zelf bespottelijk dat je het verdrinken van twee niet bestaande personages tragischer is dan een van de grootste scheepsrampen uit de menselijke geschiedenis.......
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als je het zo bekijkt, dan is de film voor mij ook wel een 5.0 waard.
Maar helaas moet je het in het geheel bekijken.
Een goede scéne uit een bagger film, maakt de film nog niet goed.
Ik zie het als geheel, maar J& R spelen voor mij een hele kleine rol, zij hebben slechts een gidsfunctie. Door hun te volgen rijgen we alle facetten van het schip te zien. Dat er talloze meisjes wegzwijmelen bij DiCaprio is voor mij absoluut van ondergeschikt belang.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Ik vind het zelf bespottelijk dat je het verdrinken van twee niet bestaande personages tragischer is dan een van de grootste scheepsrampen uit de menselijke geschiedenis.......
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als ik al zou huilen bij de dood van Jack, dan zou ik dat nog steeds niet tragischer vinden dan een echte aanslag waarbij 200 mensen sterven.
De memorabele scenes zijn voor mij die waar de mensen naar beneden stuiteren als het schip breekt en het gejammer van alle overlevenden in de zee. Niet de scene waarin Jack wegzinkt.
Ciai
-
- 168 berichten
- 49 stemmen
Toch is het zo dat het draait om Jack en Rose, dat ze wel of niet bestaan hebben maakt niet uit. De film gaat daarover, over hun liefdesverhaal, als ze een film hadden willen maken over de tragiek van de Titanic was het wel een Discovery-documentaire geworden.
Alleen, dit liefdesverhaal kán niet zonder het zinken van de Titanic. De liefde werd er veel intenser en unieker door. Dat de Titanic een zo perfecte liefde op een hele koude manier breekt, dat is de tragiek van de film en dat is ook de tragiek die er toe doet. Het lijkt me dat de dood van enkele duizenden mensen er een stuk tragischer door wordt, aangezien ik me heel goed kon voorstellen dat héél veel mensen een verhaal evenmooi als dat van Jack en Rose hebben. Dat wordt in de film ook wel getoond, zo zie je de moeder die haar twee kindjes laat inslapen, of de oude deftige heer die het water op hem af ziet komen met een Brandy in zijn hand.
Daarmee zag je dat niet alleen Jack en Roses verhaal tragisch was, maar van elk persoon op die boot, en dat zorgt er automatisch voor dat de tragiek van de hele boot verheven wordt tot ongekende hoogten. Jack en Rose staan gewoon symbool voor het totaalplaatje aan tragedie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Toch is het zo dat het draait om Jack en Rose, dat ze wel of niet bestaan hebben maakt niet uit. De film gaat daarover, over hun liefdesverhaal, als ze een film hadden willen maken over de tragiek van de Titanic was het wel een Discovery-documentaire geworden.
Wat een onzin, als ik de film zou beoordelen op grond van het J & R verhaal zou ik minimaal 3* lager uitkomen. 't is namelijk een zeer slap, clicherijk en gezapig verhaaltje. Het is de rondleiding op Titanic en de geweldige manier waarop het zinken van het schip in beeld is gebracht waardoor ik op 5* uit kom. En dat is ondanks het tenenkrommend simpele J & R verhaaltje.
Maar ieder zijn ding. Dat heeft Cameron slim gezien: Massa's 15 jarige meisjes die wegzwijmelen bij de boeketreeksromantiek van J & R, voor de jongens een hoop actie en voor de volwassenen een fantastische tour door het fameuze schip. En voor iedereen het tragische spektakel.
't leuke is dat tijdens de productie van de film iedereen er grote vraagtekens bij had. Hoe kon een film oer Titanic ooit boeiend of succesvol worden? De afoop stond immers vast. Inmiddels overschaduwd de film en de love story van J & R de echte scheepsramp. Vraag iemand naar Titanic en hij of zij begint over de film. Terwijl in 1996 iedereen over het schip en de ramp zou vertellen.
Daarmee zag je dat niet alleen Jack en Roses verhaal tragisch was, maar van elk persoon op die boot, en dat zorgt er automatisch voor dat de tragiek van de hele boot verheven wordt tot ongekende hoogten. Jack en Rose staan gewoon symbool voor het totaalplaatje aan tragedie.
Daar heb je een goed punt, maar dat neemt niet weg dat de love story erg suf is.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Jack en Rose zorgen voor een fantastische verhaallijn die je tot de tragedie bezighouden. Zonder hun zou ik het echt véél minder mooi vinden. Het schip zou dan wel mooi zinken maar het is ook vooral het proberen te overleven dat het goed maakt.
Flipman
-
- 7114 berichten
- 1145 stemmen
De dialogen zijn soms stijf, maar toch vond ik het niet onaangenaam om met hen mee te leven. De film had zich echter meer mogen concentreren op de insteek waarmee men aan boord ging, namelijk eindbestemming Amerika, het Beloofde Land. Wordt genoemd maar te weinig mee gedaan, vandaar dat ik het ook jammer vind dat de hoofdpersonen beide Amerikaans zijn.
christian
-
- 518 berichten
- 1546 stemmen
De dialogen zijn soms stijf, maar toch vond ik het niet onaangenaam om met hen mee te leven. De film had zich echter meer mogen concentreren op de insteek waarmee men aan boord ging, namelijk eindbestemming Amerika, het Beloofde Land. Wordt genoemd maar te weinig mee gedaan, vandaar dat ik het ook jammer vind dat de hoofdpersonen beide Amerikaans zijn.
Rose is brits.
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Komedie / Drama, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








