Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.386.049)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1386049)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Weet niet, ken die film niet. Maar ik bedoel dat ze nooit meer zon blockbuster heeft gemaakt. Bv Tom Hanks heeft na Forrest Gump nog meer enorme topfilms gemaakt. Saving private Ryan bv....
Een film met zon groot impact als Titanic is Caprio en Winslet nooit meer gelukt. Het is uiteraard ook niet simpel. Daarom heb ik ook zoveel respect voor Steven Spielberg. Die man heeft elke keer weer een blockbuster die ook echt goed was.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Haha hoeveel onzin kan je 1 in post stoppen. Wat denk je, dat iedereen op die boot die nacht dood is gegaan? Genoeg opvarenden en personeel hebben het overleefd, oa ook de eigenaar van de White Star Line, waarvan ik even de naam kwijt ben. Het is dus hartstikke duidelijk wat er die nacht is gebeurd en er zijn tientallen boeken over geschreven en vele docu's over gemaakt.
Sinds eind jaren 80 is alles compleet, toen vonden ze het wrak en was het zeker dat het schip in 2en is gebroken tijdens het zinken waar men dat eerst niet zeker wist.
De film is gewoon hartstikke correct wat betreft het verhaal van de ramp zelf. Dat ze zelf wat vrijheden hebben genomen (klanten konden nooit in het passagiersruim of bij de ketels komen bv) is tot daar aan toe, dat heet film.
Hoi, ik heb thuis ook 2 boeken van Titanic liggen.
En die zijn veel interesanter en beter dan deze film. Is goed voor 1 kijkbeurt (4,0*)
Maar daarna.
Een 2de beurt gaat nog. Een 3de is een marteling.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Als je de film een 4* waard vind, waarom geef je dan slechts 2*? Met herkijken vallen de meeste films bijna altijd tegen. Overigens heb ik Titanic al wel 10x gezien en hij verveelde mij persoonlijk nooit.
Maar....in die 2 boeken die je hebt staat dezelfde omschrijving van de ramp zoals je die in deze film ook ziet...
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Maar....in die 2 boeken die je hebt staat dezelfde omschrijving van de ramp zoals je die in deze film ook ziet...
Ik weet niet welke boeken jij hebt, maar het Di Caprio en Wintslet komt bij mij in geeneen voor 
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Zucht...ben je zwakzinnig ofzo? I rest my case.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Weet niet, ken die film niet. Maar ik bedoel dat ze nooit meer zon blockbuster heeft gemaakt. Bv Tom Hanks heeft na Forrest Gump nog meer enorme topfilms gemaakt. Saving private Ryan bv....
Een film met zon groot impact als Titanic is Caprio en Winslet nooit meer gelukt. Het is uiteraard ook niet simpel. Daarom heb ik ook zoveel respect voor Steven Spielberg. Die man heeft elke keer weer een blockbuster die ook echt goed was.
DiCaprio en Winslet hebben daar wel bewust voor gekozen om niet meer in blockbusters te verschijnen. Een film als Eternal Sunshine of the Spotless Mind heeft nooit de intentie om een blockbuster te zijn, maar dat hoeft ook niet. Het is ook een enorm goede film, waarvoor Winslet al haar acteertalent boven moest halen. Dus ik zou deze film ook wel een topfilm noemen, ook al heeft deze niet zoveel geld opgebracht als Titanic. De hoeveelheid geld dat een film opbrengt, staat trouwens volledig los van de kwaliteit van de film. Ik heb liever dat DiCaprio en Winslet in kwaliteitsvolle films spelen dan in ordinaire blockbusters (à la Will Smith). DiCaprio's carrière is trouwens in volle bloei, met films als The Aviator, The Departed en Blood Diamond. Als dit geen topfilms zijn, dan weet ik eerlijk gezegd niet wat jij daaronder verstaat. Ik hoop dat voor jou een film eerst niet veel geld moet opbrengen, vooraleer je van een topfilm kunt spreken.
Voor de rest ga ik volledig akkoord, hoor. Het is enkel dat ik het nogal raar vond dat je zegt dat DiCaprio en Winslet geen goede rollen meer hebben gespeeld, terwijl ik net het tegendeel zou beweren.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ik kan me in je woorden vinden. Dicaprio heeft het nog wel aardig gedaan, al waren de 1e 2 van je 3 keuzes geen blockbusters. Ik vond The Aviator trouwens vreselijk, 0,5* voor uitgedeeld 
Overigens klopt je stukje over Smith niet. Die vonden we ook terug in films als Hitch en die film waarin hij met zijn zoontje een werkloze speelt. Ben de titel even kwijt 
Een topfilm is niet meteen een film die veel geld opbrengt, das zeker een goede stelling waarmee ik eens ben.
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Leonardo diCaprio spelen (Naar mijn mening) Geweldig. hoe ze met elkaar omgaan vind ik echt waar, heel goed. Er komt nu weer een film Revolutionary Road, en daar spelen ze ook samen in. Ik wil hem graag zien. Ik Vind DiCaprio geweldig en in de Titanic speelt ie dan ook heel goed. Vind ik. Zeg nou zelf: De Titanic is goed bedacht. Cameron wou laten zien wat er die nacht zoal gebeurde. Sommige mensen vinden het een rare combinatie: Een verboden liefde en een gezonken schip: Nou nee. Stel je voor : Je maakt een film over de Titanic. Wie zou je moeten volgen? Als je een persoon volgt in de eerste klas, weet je niet wat er in de derde klas gebeurd, en Andersom, en zou je dat doen, dan is het meer een informatieve film, en die is niet zo aantrekkelijk, maar als je nou eens 2 personen pakt, eerste en derde klas, je ziet bij allebei wat er gebeurt en als je ze nou ook nog eens verliefd laat worden en een iemand dood laat gaan (Oeps heb het einde verklapt) Dan heb je meteen een kraskraker! Klopt dat? Volgens mijn mening wel. En de film is ook niet een twee drie in elkaar gezet hoor! ze hebben er alles aangedaan om het er zo goed mogelijk uit te laten zien. Oke oke de special effects bij de Flying scene zijn een beetje rommelig. Maar het is wel de beroemdste scene en als je dat alleen maar voordoet weten mensen meteen over welke film het gaat! Dus het is zeker een beroemde film!!
Hehe dat lucht op. Als je het er niet mee eens bent, oke. maar dit is gewoon mijn mening hoor... daar kun je niets aan veranderen.
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Achja, 6 van die Oscars stelden ook helemaal niets voor.
Dat is niet waar. Als je een oscar wint is het altijd perfect, want moet je na gaan hoeveel films er zijn! Miljarden mischien wel! Dus als je dan een oscar wint heb je het echt goed gedaan, want die win je echt niet zomaar hoor!!
Titanic verveelt me nooit. ga hem dadelijk voor de 33ste keer kijken ...
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Titanic verveelt me nooit. ga hem dadelijk voor de 33ste keer kijken ...
Amai, een film 33 keer zien. Ik denk dat je dan elke minuut van buiten kent van die film . Durf je dan nog op een boot stappen. 
Het wordt tijd dat die super-film eens in de top250 komt.
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Amai, een film 33 keer zien. Ik denk dat je dan elke minuut van buiten kent van die film . Durf je dan nog op een boot stappen. 
Vind het gewoon een leuke film, kan hem van achter naar voren zeggen, en andersom natuurlijk. Zwijmel zwijmel 
Mamma Mia scoort hoger dan Titanic, Mama mia heeft niet een oscars! das echt raar ,,,,
Leland Palmer
-
- 23787 berichten
- 4910 stemmen
Mamma Mia scoort hoger dan Titanic, Mama mia heeft niet een oscars! das echt raar ,,,,
Raar? Nee hoor, die film heeft nog geeneens 30 stemmen. Die zakt nog behoorlijk en zoveel stemmen als Titanic gaat ie' hoogstwaarschijnlijk nooit krijgen.
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Raar? Nee hoor, die film heeft nog geeneens 30 stemmen. Die zakt nog behoorlijk en zoveel stemmen als Titanic gaat ie' hoogstwaarschijnlijk nooit krijgen.
Je hebt gelijk... Maar dan nog.
Waarom vinden sommige mensen de Titanic stom????
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8283 stemmen
Mamma Mia scoort hoger dan Titanic, Mama mia heeft niet een oscars! das echt raar ,,,,
De eerste mensen die zo'n film kijken zijn vaak de fans en die geven zo'n film ook vaker een hogere waardering. Trouwens een film hoeft echt geen oscars te scoren om goed te zijn hoor.
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
De eerste mensen die zo'n film kijken zijn vaak de fans en die geven zo'n film ook vaker een hogere waardering. Trouwens een film hoeft echt geen oscars te scoren om goed te zijn hoor.
Vind ik wel. omdat dat meer het bewijs is dat heeel veel mensen hem goed vinden, Toch?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8283 stemmen
Vind ik wel. omdat dat meer het bewijs is dat heeel veel mensen hem goed vinden, Toch?
Nou nee. De leden van de oscarcommisie kennen zo'n prijs toe. Een oscar is lang niet altijd een prijs van het volk. Titanic heeft heel veel oscars gewonnen, maar daar is lang niet iedereen het mee eens. Ik ook niet trouwens. Titanic is best een goede film, maar het aantal oscars is zwaar overdreven.
TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
Nou nee. De leden van de oscarcommisie kennen zo'n prijs toe. Een oscar is lang niet altijd een prijs van het volk. Titanic heeft heel veel oscars gewonnen, maar daar is lang niet iedereen het mee eens. Ik ook niet trouwens. Titanic is best een goede film, maar het aantal oscars is zwaar overdreven.
oscar "nominaties" zijn vaak een goede indicatie om een film te gaan bekijken maar het is voor veel mensen al lang bekend dat de beste film niet altijd de oscars wint! - Hollywood politiek speelt hier ook vaak een rol, favouritism, etc.
Je moet ook niet vergeten dat iedereen kan terug kijken wie de oscars gewonnen heeft maar niet altijd zo makkelijk om te kijken wie in een bepaalde jaar oscar nominaties had gekregen. Dan is er de feit dat in sommige jaren er heel weinig goede films worden gemaakt en die oscars worden toch uitgereikt aan een zogenaamde winnaar.
een paar afwisselende voorbeelden:
in de jaar dat Spielberg en zijn Saving Private Ryan al die oscars won had Terence Malick`s The Thin Red Line net zo veel nominaties die jaar maar won uiteindelijk bijna geen oscars. Voor mij is Thin Red Line een top film en SPR vond ik (behalve de opening scene) een walgelijk film!
in de jaar dat Once Upon A Time In America uit kwam zei iedereen toen dat de music score van Ennio Morricone de oscar zou winnen. Maar de film maatschappij was "vergeten" het in te dienen als oscar nominatie dus het kon voor die reden niet gekozen worden!
Titanic vind ik ook een walgelijk film ... voor tips voor goede films kijk ik ook naar andere instanties of film festivals (Cannes, BAFTAs, etc) ... uiteindelijk bepaal je zelf hoe je achter goede films komt
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Titanic vind ik ook een walgelijk film ... voor tips voor goede films kijk ik ook naar andere instanties of film festivals (Cannes, BAFTAs, etc) ... uiteindelijk bepaal je zelf hoe je achter goede films komt
Das jouwn mening. Het is een geschiedenis. en daar kan je dus
niks meer aan doen, het is gebeurd! als je die ramp walgelijk vind.. ben ik het met je eens, het is afschuwelijk dat er zoveel mensen dood zijn, maar als je de film walgelijk vind... dan ben ik het er niet mee eens, ik vind de film geweldig! maar das mijn mening, ik hou wel van dei drama films
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me in je woorden vinden. Dicaprio heeft het nog wel aardig gedaan, al waren de 1e 2 van je 3 keuzes geen blockbusters. Ik vond The Aviator trouwens vreselijk, 0,5* voor uitgedeeld 
Het zijn alledrie geen blockbusters, maar wel kwaliteitsfilms. Je mag The Aviator een slechte film vinden, maar de consensus is wel dat het een uitstekende film is (getuige de 11 Oscarnominaties waarvan 5 gewonnen, maar ik vind het trouwens ook persoonlijk een steengoede film).

Je bedoelt waarschijnlijk The Pursuit of Happyness, waarvoor Smith trouwens een Oscarnominatie kreeg. Dit is eerder een uitzondering. Hij maakt veeleer blockbusterfilms van een bedenkelijke kwaliteit (zoals Hancock die nu in de bioscopen loopt of I Am Legend die vorig jaar uitkwam). Dit soort films maken DiCaprio en Winslet niet en daar ben ik persoonlijk blij om. Ik kijk al uit naar hun volgende projecten (Body of Lies voor DiCaprio, The Reader voor Winslet, en Revolutionary Road voor beiden waar ze voor het eerst sinds Titanic nog eens samen in een film te zien zijn).
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
vond het begin en einde het best voor de rest was de film saai
kristof987
-
- 7 berichten
- 3 stemmen
ik snap niet dat mensen zo kunnen blijven zeiken over een film ik snap dat je een film niet leuk vind maar vind dat geen reden om hem zo af te breken respecteer ieders mening 
kristof987
-
- 7 berichten
- 3 stemmen
Das jouwn mening. Het is een geschiedenis. en daar kan je dus
niks meer aan doen, het is gebeurd! als je die ramp walgelijk vind.. ben ik het met je eens, het is afschuwelijk dat er zoveel mensen dood zijn, maar als je de film walgelijk vind... dan ben ik het er niet mee eens, ik vind de film geweldig! maar das mijn mening, ik hou wel van dei drama films
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Je bedoelt de ''Not Without you'' Scene? Ja dies echt heeel mooi. Ik heb gelezen dat ze een uur doen op een stukje dat wij als 5 min. zien. Het duurde een jaar voordat de film klaar was. ik Vind hem prachtig! En de muziek natuurlijk ook niet te vergeten. James Horner deed het prachtig, en Celine Dion ook. ik heb hem nu 33x gezien.
morrie
-
- 96 berichten
- 37 stemmen
Ben geen fan van romantische films, maar voor deze film maak ik graag een uitzondering. Door de sfeer vind ik het nog wel vermakelijk (de romance).
Het zinken van de titanic is werkelijk subliem gefilmd. Je krijgt het er koud van.
heb zelf thuis de 4disc versie staan (aanrader voor iedere fan van deze film.
van mij krijgt deze de volle 5*
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Ben geen fan van romantische films, maar voor deze film maak ik graag een uitzondering. Door de sfeer vind ik het nog wel vermakelijk (de romance).
Het zinken van de titanic is werkelijk subliem gefilmd. Je krijgt het er koud van.
heb zelf thuis de 4disc versie staan (aanrader voor iedere fan van deze film.
van mij krijgt deze de volle 5*
4 disc versie? Mag ik vragen wat dat is? Ik heb alleen gehoord van de 2disc versie. Maar verder ben ik het met je eens. Ik heb me geen minuut verveelt bij deze film. Terwijl ik hem al 33x gezien heb schrik ik steeds gewoon op de momenten waar je hoort de schrikken, leef ik mee met de zielige momenten en lach ik op de fijne momenten. Zo hoort dat toch bij een film? daarom krijgt hij van mij ook de volle 5. En ik vind het raar dat ie in is om stom te vinden. Zo'n mooie film. Das toch jammer?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8283 stemmen
Mamma Mia scoort hoger dan Titanic, Mama mia heeft niet een oscars! das echt raar .
Final Destination scoort bij jou hoger dan Gladiator en die eerste heeft niet eens oscars, dat is raar? 
Je hele verhaal over oscars slaat in feite nergens op, door 0,5* aan Gladiator uit te delen, een film die ook oscars won. Die 0,5* is mij om het even, maar kom dan niet meer met dat onzin verhaaltje aanzetten dat titanic zo goed is omdat het zoveel oscars won.
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Final Destination scoort bij jou hoger dan Gladiator en die eerste heeft niet eens oscars, dat is raar? 
Je hele verhaal over oscars slaat in feite nergens op, door 0,5* aan Gladiator uit te delen, een film die ook oscars won. Die 0,5* is mij om het even, maar kom dan niet meer met dat onzin verhaaltje aanzetten dat titanic zo goed is omdat het zoveel oscars won.
Ja maar dat is wel mijn mening. en dat kun jij niet weten wat ik vind... en ik vind de Titanic goed en de gladiator niet.. dus.. wat is je probleem??
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.501 reacties

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Drama / Komedie, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.354 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.










