Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.386.049)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1386049)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
waarom?
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Een overrated, vooral commercieel georienteerde, film.
Korte samenvatting: liefde overwint alles *gaap* (part 1382) 
Zonder Di caprio en Wintslet en het hele gedoe zou het misschien nog de moeite zijn. Wat heb ik me echt geërgerd aan die 2 figuren. 
Waarom toch nog een 2,0.
Wat er aan boord van die boot gebeurde is koffiedik gissen. Niemand weet het eigenlijk hoe het er aan toe ging. Chaos: vast wel.
Dit schetst toch een realistisch beeld hoe het moet geweest zijn.
De lengte is voor mij geen struikelblok.
Leland Palmer
-
- 23787 berichten
- 4910 stemmen
Een overrated, vooral commercieel georienteerde, film.
Vind jij.

Gelukkig wel.

Beste liefdeskoppel ooit op het witte doek. Zonder hun en het hele gedoe - zo jij het zegt - blijft er niks over.
Dit schetst toch een realistisch beeld hoe het moet geweest zijn.
Je spreekt jezelf tegen.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Beste liefdeskoppel ooit op het witte doek.
TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
Beste combi,
Helaas, aan de reacties die ik via de mailbox heb mogen ontvangen is het echter zo dat ik niet geheel bij mijn verstand kan zijn omdat ik de film Titanic niet ok vind............ en om antwoord te geven op "het lijkt mij ook sterk dat je iemand anders zijn mening hebt" helaas laten veel mensen zich leiden/beinvloeden door de mening van anderen en zijn derhalve niet in staat zelf een mening te vormen over vele dagelijkse aspecten van het leven waaronder het waarderen van een film................
zag deze film net weer tussen de updates voorbij gaan. ik kreeg ook laatst reacties in mijn inbox om te kijken of ik deze film zou kunnen verhogen met stem?! Nee dus ... en waarom hoor ik de fans van Titanic zeggen? 
kort samengevat, ik ben geen liefhebber van "I Love You Daddy" achtige films
al is de cinematografie en technische aspecten van deze film door vakmensen in elkaar gezet. so what?
misschien moeten meer mensen ook kijken naar de artistieke aspecten - in mijn opinie is deze film juist een van de oorzaken (vanwege hype, pers, promotie, etc) van zoveel negatieve aspecten dat volgde met betrekking op films en trends, etc.
Leonardo DeCaprio is een redelijk tot goed akteur maar vanaf zijn eerste appearance in deze film wilde ik dat iemand hem gelijk overboord zou gooien! - als ik aan Titanic denk, denk ik meteen aan alle negative Hollywood achtige invloeden samengevat in een film ... duidelijk?
p.s. - wanneer komt Titanic 2 uit?!? 
Leland Palmer
-
- 23787 berichten
- 4910 stemmen
Ja, maar deze staat in mijn top tien en heeft me het meest geraakt. Ik kan zo geen betere bedenken eerlijk gezegd.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Een overrated, vooral commercieel georienteerde, film.
nee,hoor men wou gewoon is een goeie film over de titanic maken, dat het zo een commercieel succes is geworden is gewoon omdat ze daar in geslaagd zijn, wat de oscars betreft erg overdreven maar die gaan zelden naar de juiste personen en films toe.
Korte samenvatting: liefde overwint alles *gaap* (part 1382) 
tja, dat kan en is ook mischien zo, maar hoe de twee hoofd acteurs samen van het scherm spatten(en ik ben alles behalve fan van dicaprio) is toch zelden vertoond, altijd weer leuk om te zien dat het nog steeds kan mits je de goede acteurs en actices uit zoekt
Zonder Di caprio en Wintslet en het hele gedoe zou het misschien nog de moeite zijn. Wat heb ik me echt geërgerd aan die 2 figuren. 
laat dat nou 1 van de redenen zijn waarom deze niet in de top 250 staat, en dan voornamelijk door dicaprio waarschijnlijk, noem het zelf een beetje jaloezie want ze doen het alles behalve slecht of irritant.
Waarom toch nog een 2,0.
Wat er aan boord van die boot gebeurde is koffiedik gissen. Niemand weet het eigenlijk hoe het er aan toe ging. Chaos: vast wel.
Dit schetst toch een realistisch beeld hoe het moet geweest zijn.
De lengte is voor mij geen struikelblok.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
zag deze film net weer tussen de updates voorbij gaan. ik kreeg ook laatst reacties in mijn inbox om te kijken of ik deze film zou kunnen verhogen met stem?! Nee dus ... en waarom hoor ik de fans van Titanic zeggen? 
tja, dat is hun probleem.
kort samengevat, ik ben geen liefhebber van "I Love You Daddy" achtige films
gewoon je genre niet, geen probleem lijkt me.
al is de cinematografie en technische aspecten van deze film door vakmensen in elkaar gezet. so what?
helemaal niks, maar neemt niet weg dat ze er erg goed in geslaagd zijn, vind ik.
misschien moeten meer mensen ook kijken naar de artistieke aspecten - in mijn opinie is deze film juist een van de oorzaken (vanwege hype, pers, promotie, etc) van zoveel negatieve aspecten dat volgde met betrekking op films en trends, etc.
hmm, begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt, dus omdat deze zo goed ontvangen is en een paar keer geprobeerd na te maken valt deze bij jou niet in de smaak?
Leonardo DeCaprio is een redelijk tot goed akteur maar vanaf zijn eerste appearance in deze film wilde ik dat iemand hem gelijk overboord zou gooien! - als ik aan Titanic denk, denk ik meteen aan alle negative Hollywood achtige invloeden samengevat in een film ... duidelijk?
wat ik al eerder aanhaalde, komt een beetje over als jaloezie.
p.s. - wanneer komt Titanic 2 uit?!? 
lol. 
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
wat de oscars betreft erg overdreven maar die gaan zelden naar de juiste personen en films toe.
Wat zijn volgens jou de "juiste films"? De films die in jouw top 10 staan of die jij meer dan vier sterren geeft? Als individu kan je zo'n uitspraak niet maken, omdat jij het recht niet hebt om te bepalen welke films Oscars moeten krijgen. Er wordt nl. democratisch gestemd voor de Oscars door 6000 filmprofessionelen. Als jij dan soms niet akkoord gaat met de meerderheid van de stemmen, moet je niet doen alsof jouw mening meer waard is dan het gestemde resultaat.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
p.s. - wanneer komt Titanic 2 uit?!? 
Wanneer ze die boot bergen en blijkt dat er net zoals bij de farao's van egypt een vloek op zit, en de mensen die aan de berging meeholpen op mysterieuze wijze verongelukken. Toeval of niet?

Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar deze staat in mijn top tien en heeft me het meest geraakt. Ik kan zo geen betere bedenken eerlijk gezegd.
Je moet je echt niet verantwoorden, hoor. Als jij DiCaprio en Winslet het beste liefdeskoppel in een film vindt, is dat jouw goed recht en daar moet niemand commentaar op geven (zeker niet op de arrogante en pretentieuze manier van Knisper).
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Wat zijn volgens jou de "juiste films"?
daar ga ik niet over,maar denk dat de meeste het wel met me eens zijn. en mijn toptien heeft er niks mee te maken.
Als individu kan je zo'n uitspraak niet maken,
als individu kan ik alles maken, vrijheids van meninguiting heet dat.
beweer ik ook nergens.
Er wordt nl. democratisch gestemd voor de Oscars

door 6000 filmprofessionelen. Als jij dan soms niet akkoord gaat met de meerderheid van de stemmen, moet je niet doen alsof jouw mening meer waard is dan het gestemde resultaat.
en nu weer ontopic.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
daar ga ik niet over,maar denk dat de meeste het wel met me eens zijn. en mijn toptien heeft er niks mee te maken.
als individu kan ik alles maken, vrijheids van meninguiting heet dat.
beweer ik ook nergens.

en nu weer ontopic.
Jij hebt geen flauw benul van hoe de Oscars in zijn werk gaan. Die 6000 filmprofessionelen maken toevallig wel de films die jij gaat bekijken in de bioscoop of illegaal download op internet. Dus een beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn. En wat bedoel je met "politiek correcte bril"? Hollywood is inderdaad niet conservatief en geen aanhangers van de republikeinen. Misschien strookt dat niet met jouw politieke overtuiging, maar daar moet je hun films nog niet voor afbreken. Hoogst waarschijnlijk maken ze af en toe eens een film die je kan luchten. Maar wel vooral films vermijden als Crash, Brokeback Mountain, Good Night and Good Luck,... kortom alle films die genomineerd waren voor beste film in 2005. Waarschijnlijk zijn die voor jou te "politiek correct".
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Jij hebt geen flauw benul van hoe de Oscars in zijn werk gaan.
jawel hoor, niet eerlijk!
doe zelde 1 nvan de 2 maar goed slaat nergens op wat ik nu zeg.
voor wie. 
dat ze is naar kwaliteit kijken en niet naar randzaken.
Misschien strookt dat niet met jouw politieke overtuiging,
tegenwoordig heb ik die niet, allemaal erg betuttelend op het moment, maar goed nu dwalen we af
bepaal ik zelf wel maar dat valt heus wel mee.
vaak genoeg hoor, ben het alleen zelden tot nooit eens(en volgens mij vele met me)waar de beeldjes aan uitgereikt worden.
waarom zou ik die vermijden, toegegeven dat ik broke back niet gezien heb, alleen als ik de verhalen hoor weet ik genoeg warom ze gewonnen hebben.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
jawel hoor, niet eerlijk!
doe zelde 1 nvan de 2 maar goed slaat nergens op wat ik nu zeg.
voor wie. 
dat ze is naar kwaliteit kijken en niet naar randzaken.
tegenwoordig heb ik die niet, allemaal erg betuttelend op het moment, maar goed nu dwalen we af
bepaal ik zelf wel maar dat valt heus wel mee.
vaak genoeg hoor, ben het alleen zelden tot nooit eens(en volgens mij vele met me)waar de beeldjes aan uitgereikt worden.
waarom zou ik die vermijden, toegegeven dat ik broke back niet gezien heb, alleen als ik de verhalen hoor weet ik genoeg warom ze gewonnen hebben.

Je mag het me nu uitleggen hoe de Oscars in zijn werk gaan: het stemproces, de verschillende branches in de Academy, enz. Waarschijnlijk moet je eerst alles nog gaan opzoeken, maar ik ben benieuwd.
Ik vraag me echt af waarom je Brokeback Mountain niet hebt gezien. Kan het zijn omwille van de inhoud? En dan durf jij te zeggen dat, gebaseerd op verhalen die de ronde doen, dat het niet verdiend is dat zo'n film genomineerd wordt voor een Oscar? Kan het zijn dat ik aan het communiceren ben met iemand die heel bekrompen en kortzichtig is van geest? Want als dat zo is, laat het verdere gesprek dan maar. Discussieren heeft dan echt geen zin...
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
ongelooflijk dat deze nog steeds niet in de top 250 staat... !
Je hebt helemaal gelijk! ik vind dat de Titanic een echte goede film is. ik heb heb precies 32x gezien en ik ga zeker tot de 50! ik vind het raar dat mensen hem stom vinden, en das echt mijn mening, je mag het natuurlijk zelf weten! daar doe ik ook niet moielijk over ofzo. Want, jullie hebben wel gelijk, ze weten nooit hoe het écht ging, maar ze geven een voorbeeld hoe het kán gegaan zijn, zodat mensen weten hóe verschrikkelijk het was!en het verhaal is indrukwekkend. Ik Vind Dat Dicaprio en Winslet het helemaal afmaken! ze spelen waanzinnig! het is echt mijn lievelings film, omdat het echt gebeurd is (Oke niet met dat verhaal) Maar ik vind het een hele goede film.. Heb je hier iets op aan te merken? sturen 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Je mag het me nu uitleggen hoe de Oscars in zijn werk gaan: het stemproces, de verschillende branches in de Academy, enz. Waarschijnlijk moet je eerst alles nog gaan opzoeken, maar ik ben benieuwd.
hmm, dat zal allemaal wel wat je nu zegt en daar weet ik niks vanaf, maar wie bepaalt dan uiteindelijk de winnaar want als er zoveel mensen mee gemoeid zijn dan is dat niet geheim te houden.
Ik vraag me echt af waarom je Brokeback Mountain niet hebt gezien.
komt nog wel, heeft niks met 2 homo's te maken ofzo.
ik moet de film nog zien dus niet echt een relevante vraag.
ja, anders zeg ik het toch niet, des te leuker is het als ik uiteindelijk ongelijk heb,in deze discussie, want dan heb ik me prima vermaakt. voor mij geen probleem om me ongelijk toe te geven.
wat die film betreft wel maar er zijn genoeg andere voorbeelden.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
hmm, dat zal allemaal wel wat je nu zegt en daar weet ik niks vanaf, maar wie bepaalt dan uiteindelijk de winnaar want als er zoveel mensen mee gemoeid zijn dan is dat niet geheim te houden.
De winnaars worden individueel en anoniem gestemd door de gehele Academy van 6000 filmprofessionals. De resultaten worden geheimgehouden tot de enveloppe opengaat in de Oscarceremonie. Enkel een paar deurwaarders zijn op de hoogte van het resultaat (er moeten tenslotte toch enkele mensen de stemmen tellen en het resultaat in de envelop steken). En eigenlijk is die winnaar zelfs nog niet zo belangrijk. Wat veel belangrijker is, zijn de nominaties, die bepaald worden door de afzonderlijke branches. Bv. de genomineerde acteurs worden bepaald door de acteurs zelf, de genomineerde regisseurs worden gekozen door de leden van de regisseursbranche, de muziekbranche stemt voor de filmmuziek, enz. Enkel de genomineerden voor beste film worden door de gehele Academy bepaald (net zoals de uiteindelijke winnaars). Er wordt doorgaans veel te zwaar aan getild wie de Oscar uiteindelijk wint, want in de meeste gevallen verdienen alle genomineerden een prijs, maar er kan er maar één winnen en als dat dan toevallig niet jouw keuze is, moet je je neerleggen bij de meerderheid (zoals dat altijd het geval is bij een democratische stemming en zeker op het gebied van kunst, wat in de eerste plaats altijd subjectief is en niet iedereen tevreden kan stellen).
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Ik vind dat Titanic die 11 oscars verdiend heeft. Miljoenen mensen vinden hem prachtig!
De Twee geliefden Jack en Rose ontmoeten elkaar op de eerste reis van de ''ontzinkbare'' Titanic en gaan zo een Relatie aan -terwijl Rose moest trouwen met Caledon ''Call'' Hockley, Omdat hij volgens Ruth, Rose's moeder een ''prima partij'' is- Maar als het grootse schip in aanraking komt met een ijsberg, veranderd hun liefdesaffaire in een huiveringwekkend avontuur om te overleven!
Dat was de samenvatting van mij. Mijn mening is: 10.0 maar dat kan niet: 5.0 dus.
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Ik kon het gisteren niet laten. Ik kreeg de kans om na jaren "Titanic" weer eens te kijken, en dat heb ik dan ook gedaan. Ik blijf de film echt geweldig vinden. De historie van de Titanic, daarbij een liefdesverhaal. Het is misschien een cliché, de combinatie van drama en romantiek, maar alles in de film blijft mij raken. Ik doel dan niet alleen op het grote aantal doden op het eind van de film, maar ook op de achterstelling van de vrouw (het is 1912, natuurlijk), de klassenscheiding aan boord (zeker in eerste instantie ook tijdens de redding van mensen) en het feit, dat geluk je leven écht drastisch kan veranderen (Jack die het pokerspel wint).
Ik heb weinig verstand van films, maar ik blijf "Titanic" (zeker gevoelsmatig) echt een geweldige film vinden, die ik met niet minder dan 5* kan beoordelen.
Vind ik ook. ik heb hem nu 32 keer gezien en echt, de tv zie ik en verder niets. bij het einde vind ik het jammer dat hij afgelopen is en kijk nog een keer naar mijn favoriete scenes. Mijn favoriete is ''Not without you!'' waarin Rose word gedwongen in een boot te gaan, en er dan voor Jack uitspringt. Ik vind de Muziek, door James horner, helemaal te gek! het is gewoon helemaal aanpassend bij de film, dat is echt fijn om naar te kijken en luisteren! Ik vind vooral ''Unable to stay, Unwilling to Leave'' mooi, die je hoort bij de scene ;;Not Without you'' Als Rose uit de boot springt. heel Zielig en werkelijk, fantastisch! je hoort precies wanneer ze uit de boot springt en ze elkaar omhelzen!
Titanicsuperfan!
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Kijk dat is nog eens een motivatie! 
Jaloezie? nee hoor. ik snap jullie eerlijk gezecht niet. oké oké eigen mening is oke. maar Dat jullie er grapjes over maken is raar. Het is - niet met dat verhaal oke - echt gebeurd. James Cameron wou laten zien hoe vreselijk het toen was. en - zeg zelf - het is prima nagemaakt met de speciale effecten. het lijkt nét echt. je ziet bijna nergens dat het nep is. En ze laten goed zien hoe het in die zee ging. Maar als jullie dat niet vinden. Mij best. ik ga ermee akkoord. Maar ik blijf het een mooie film zitten
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Ik vind dat Titanic die 11 oscars verdiend heeft. Miljoenen mensen vinden hem prachtig!
Dat wil niets zeggen.
Scary movie: miljoenen mensen vinden hem prachtig.
(veruidelijking nodig?)
En je redenering klopt niet. Als 'iedereen' hem zo prachtig vindt, waarom staat ie dan niet in de top250. (als ie nog in de bovenste regionen stond zou ik nu nog zeggen van ja....)
Er zijn minstens evenveel mensen die deze film liever met de titanic ten onder zagen gaan. 
Er is ook geen ene reet meer aan als hem meer dan 2 keer gezien hebt.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Dat wil niets zeggen.
Scary movie: miljoenen mensen vinden hem prachtig.
Vergelijk jij nu echt Titanic met Scary Movie? Laatstgenoemde heeft een score van 2.89 op deze site en Titanic 3.68. Laatstgenoemde kwam nog niet in de buurt van een Oscarnominatie (eerder een Razzienominatie), en Titanic een record van 14 waarvan 11 gewonnen. En Oscars zijn geen populariteitspoll zoals deze site en IMDB, maar een waardemeter op kwalitatief en artistiek vlak.
Iedereen 'vond' hem prachtig in 1998, toen hij in de bioscoop was (hij is niet voor niets de meest succesvolle film aller tijden), maar achteraf werd het 'cool' om Titanic te haten, waardoor hij logischerwijze niet meer hoog komt te staan in de populariteitspoll, maar wees gerust, hij scheert nog altijd hoge toppen in kwaliteitslijstjes zoals die van het Amerikaanse Film Instituut (vorig jaar toegevoegd aan de top 100 aller tijden).
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Waarom toch nog een 2,0.
Wat er aan boord van die boot gebeurde is koffiedik gissen. Niemand weet het eigenlijk hoe het er aan toe ging. Chaos: vast wel.
Dit schetst toch een realistisch beeld hoe het moet geweest zijn.
De lengte is voor mij geen struikelblok.
Haha hoeveel onzin kan je 1 in post stoppen. Wat denk je, dat iedereen op die boot die nacht dood is gegaan? Genoeg opvarenden en personeel hebben het overleefd, oa ook de eigenaar van de White Star Line, waarvan ik even de naam kwijt ben. Het is dus hartstikke duidelijk wat er die nacht is gebeurd en er zijn tientallen boeken over geschreven en vele docu's over gemaakt.
Sinds eind jaren 80 is alles compleet, toen vonden ze het wrak en was het zeker dat het schip in 2en is gebroken tijdens het zinken waar men dat eerst niet zeker wist.
De film is gewoon hartstikke correct wat betreft het verhaal van de ramp zelf. Dat ze zelf wat vrijheden hebben genomen (klanten konden nooit in het passagiersruim of bij de ketels komen bv) is tot daar aan toe, dat heet film.
Waarom vind ik deze film geniaal en top 10 waardig? Omdat je nog nooit zon indrukwekkende rampenfilm hebt gezien met zoveel drama en details. Dat mensen het liefdesverhaal niks vinden kan, maar dan nog geef je de film geen 0,5* tot 2* in mijn ogen. Daarvoor kan je zien dat de film te goed is en dat er teveel aandacht aan is besteed. Mensen als jij zorgen ervoor dat deze prachtige film zo nooit de top 250 haalt. Een top 250 waar me toch een paar klote films staan die ik zo zou wisselen voor Titanic in die lijst.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Je moet je echt niet verantwoorden, hoor. Als jij DiCaprio en Winslet het beste liefdeskoppel in een film vindt, is dat jouw goed recht en daar moet niemand commentaar op geven (zeker niet op de arrogante en pretentieuze manier van Knisper).
Fijn trouwens dat zelfs dit soort reacties tegenwoordig al pretentieus worden genoemd.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Opvallend trouwens, na Titanic hebben DiCaprio en Winslet nooit meer zon hoog niveau gehaald. Wel wat goede films, maar nooit meer zon opvallend sterke rol. Ben geen LdC fan, maar hij speelde erg goed. Al was dat ''Iam the king of the world'' wel wat lomp...
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Opvallend trouwens, na Titanic (...) Winslet nooit meer zon hoog niveau gehaald.
Lijkjuh
-
- 157 berichten
- 0 stemmen
Ben niet heel weg van romantische films maar het is wel mooi gemaakt hoe die boot zinkt.
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.501 reacties

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Komedie / Drama, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Actie / Sciencefiction, 1999
2.354 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









