• 8.294.824 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Barry Sonnenfeld

Met onder meer: Robin Williams, Cheryl Hines en Jeff Daniels

Plot RV

"One Family. Eight Wheels. No brakes."

Bob Munro is een man met een drukke baan, die op een dag abrupt met zijn gezin vertrekt in een camper richting Colorado. Het beloven twee verrassende weken te worden, alleen weten ze niet dat Bob naar Colorado is gegaan voor zaken. Ze zijn nu twee weken lang op elkaar aangewezen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Todd Mallory

avatar van daxclusive

daxclusive

• 2018 stemmen

Geweldige film met flinke dosis humor. Prima road movie, leuk geacteerd.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardig komedie, gewoon een tussendoortje, had wel wat komischer gekund.

scorsese

Redelijke film waarin de vader een grote camper huurt, met tegenzin van de rest van het gezin. Uitermate voorspelbaar, maar misschien daarom juist wel vermakelijk (iets wat niet geldt voor het verplichte happy-end). Evenveel flauwe als leuke grappen. Verder heeft de film uiteraard erg veel weg van de National Lampoon's Vacation films.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Aardige maar voorspelbare komedie. Toch zitten er wel wat leuke scènes in waar ik wel om heb moeten lachen. Voor de rest is het niets bijzonders. 3 sterren

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Aardige komedie met o.a Robin Williams in een mooie hoofdrol waarvoor hij deze keer geknipt is.

Het verhaal is goed, de humor is voldoende aanwezig ondanks dat het Amerikaans is en de acteurs doen allen goed hun best om een leuke film neer te zetten.

avatar van Shinobi

Shinobi

"Dad, the RV's rolling away."

RV is een typische familiefilm met het veelgebruikte Amerikaanse term 'good clean fun' als motto. Er wordt daarom niet gescholden en het wordt ook nergens te schunnig.

Qua verhaal zijn er niet echt veel verrassingen te verwachten en het eindigt dan ook moralistisch op zijn Amerikaans. Je zult dan veel dingen aantreffen in een roadtrip van dien, ook een hysterische familie in de vorm van de Gornicke's.

Er zitten een hoop (geforceerde) grappige situaties tussen waar ik niet krom om heb gelegen, maar het was wel goed voor wat glimlachen. Ik moet hierbij wel de aantekening maken dat Robin Williams lang niet meer zo grappig is als in zijn jongere jaren.

Overigens is het leuk om te zien dat Will Arnett en Tony Hale uit Arrested Development een klein rolletje spelen.

Al met al een redelijke comedy voor het hele gezin waar je niet al te veel van moet verwachten en je sommige momenten zelfs kan verrassen.

2,5 Sterren.

avatar van Serafijn

Serafijn

Vanmiddag gekeken om verveling toch enigszins te verdrijven. Had er niet veel van verwacht dus was nog wel positief verrast!

Voorspelbaar natuurlijk, maar kon voor mij zeker de pret niet drukken. Vond het prima filmpje, vaak moeten lachen. Vooral de scènes waarin de andere familie opduikt (met de toeter enzo) zijn heel erg grappig.

Enige personages aan wie ik me stoorde waren in de eerste plaats de moeder van het gezin, echt heel storend gedurende de hele film, kon haar stem ook niet goed aanhoren. Als 2de de dochter, vond haar wel heel erg grof en dat stoorde me om 1 of andere reden nogal.

Maar over het algemeen prima! 3*

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2014 stemmen

RV

Deze film was zeker niet saai. Soms kon de film een beetje irritant overkomen met dank aan zijn betweterige familie. Kwa komedie vond ik de film wel mee vallen, zaten echt wel een paar leuke grappen tussen maar, wanneer het oversloeg op drama begon hij weer wat minder te worden. Beter stopt Cheryl Hines met zingen.... En Robin Williams natuurlijk... Raar.. Maar hij deed het wel leuk! En ik heb echt gelachen om zijn personage. Het verhaal was leuk, concept was ook wel geinig. Leuk om eens tussendoor te zien, bekeken via Netflix Nederland.

avatar van Oliveri

Oliveri

Film in het genre van Little Miss Sunshine en The Great Outdoors: verstand op nul dus en lekker kijken naar deze feel good roadmovie. Robin Williams past in deze comedy als een bloem in een vaas en ook de irritante familie staat hun mannetje. Genoeg humor om van te genieten. 7/10

avatar van Mike 1984

Mike 1984

Leuke familiefilm, niet echt hoogstaande grappen en grollen, maar goed in elkaar gestoken

avatar van Romani

Romani

Gezellige film, gedragen door Robin Wiliams. De anderen waren ook ok. Het moraal van het verhaal wist mij, ondanks lol en luchtigheid toch ook zeker te raken.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Zeer redelijke komedie, wist mijn aandacht in ieder geval vast te houden

avatar van hauwie30

hauwie30

Leuke film, goed uitgewerkt. Nodige dosis grappen en situaties.

avatar van Noodless

Noodless

Best een leuke, luchtige komedie die je vaak doet glimlachen zonder veel gebruik te maken van de clichématige seks en - poep grappen ( al zit er wel eentje in ) die in de meeste komedies van de laatste jaren worden toegepast. Leuke familiefilm ! 6/10

avatar van PEN15

PEN15

Door mee te leven met de familie wordt het toch best leuk. Ik ben het ermee eens dat het allemaal veel eerder en vaker is gedaan, toch blijven de fratsen in een spiraal doordraaien zodat er nauwelijks saaie momenten in zaten. Stevige drie sterren en dat is vooral ook omdat de omgevingen er schilderachtig mooi uitzagen. Barry Sonnenfeld blijft toch een van de weinigen die met zijn filmstijl een beetje in de buurt van Burton kon komen.

avatar van jeffreyraijmann

jeffreyraijmann

Aardige komedie, dat gered word door Williams, die zoals altijd een goede rol speelt.

Hij was een een klasse acteur

avatar van Daan258

Daan258

Vrij Matig!

Het begint nog allemaal wel aardig maar na een klein half uur blijft de film op hetzelfde niveau hangen en weet het jammer genoeg nergens grappig te worden.

avatar van Mescaline

Mescaline

Mescaline schreef:

Vond hem ook wel wat weg hebben van National Lampoons Vacaction maar hier stoorde ik mij niet aan aangezien ik dat soort films gewoon lekker vermakelijk vind!

Robin Williams laat met deze film ook wel weer zien dat hij het nog niet verleerd is, en nog steeds wel een leuke rol kan neerzetten.

Kortom: Redelijk standaard maar wel lekker vermakelijk en kijkt lekker weg, en das vaak de bedoeling met een film als deze toch?

3 sterren.

Nog steeds mee eens, 10 jaar later nog steeds een vermakelijk stukje film. Helaas is Robin niet meer onder ons inmiddels.

3 blijft 3.