Youngblood (1986)

Alternatieve titel: Young Blood

Drama / Romantiek

geregisseerd door Peter Markle
met Rob Lowe, Cynthia Gibb en Patrick Swayze

Een jonge talentvolle ijshockeyspeler wil het maken in de ijshockeywereld en moet zich bewijzen voor de verschillende scouts. Hij wordt echter afgeleid door zijn relatie met de dochter van de coach.

avatar van kungfuzombie
Gewoon een heerljke eighties film. Niets wereldschokkend maar gewoon erg leuk.

gimli f
Deze film keek ik vroeger regelmatig, leuke film wel.

Vermakelijke speelfilm.
Van alles wat.
Liefdesperikelen, klein beetje ijshockey en vooral het gebeuren er omheen..

avatar van niethie
Ech jeugdsentiment deze film heb hem vroeger dan ook meerdere malen met veel plezier bekeken, als ik er nu op terug kijk was het allemaal zo bijonder nog niet maar dankzij de veel feel good scenes, het sfeertje en de leuke acteurs zorgt het nog altijd voor prima vermaak. Toch maar weer eens herzien, tot die tijd houd ik het maar op-

3 sterren.

avatar van nevadagoor
kungfuzombie schreef:
Gewoon een heerljke eighties film. Niets wereldschokkend maar gewoon erg leuk.

Daar sluit ik mij helemaal bij aan!!

avatar van hendriks
leuk bijrolletje met keanu reeves als goalie en leuk te weten dat pointbreak met swayze erbij hele goede aktie film werd

Typisch jaren 80 drama met een zeer goede cast van talentvolle acteurs (o.a. Keanu Reeves). Verhaal is best aardig maar blinkt wel nergens in uit. De rollen van Patrick Swayze en Ed Lauter vond ik wel goed. Einde van de film zag je natuurlijk al mijlenver aankomen maar was ondanks dat best aardig.

avatar van Rickmans
Wat waren ze geweldig he??? De jaren 80. Lekkere relaxte film.

erik1677
de jaren 80 waren inderdaad geweldig,superfilms uit gekomen in die tijd.

Matige sportfilm waarin een boerenzoon ijshockey gaat spelen. Een standaard sportverhaal met de gebruikelijke cliches. Zelfs de verplichte romance met de dochter van de coach wordt niet overgeslagen. Echt vervelend wordt het niet, maar de film kent totaal geen verrassingen. De acteurs doen het verder naar behoren.

avatar van DDT
DDT
Gisteren teruggezien,ik vond hem nog steeds goed,jeugdsentiment he

5,0 Heerlijke jaren tachtig film,met meisjesidool Mr Rob LoweVoordat Brad Pitt er was,had je Mr Lowe.Jammer genoeg deed de sekstape hem de das om,wie weet had het anders kunnen lopen iplv in series te spelen.Ook toprol voor de vroeg overleden Patrick Swayze,de 2 hadden goede chemie samen.Blijkt ook swel ze waren goede vrienden geworden,na de film The outsiders.Ook leuke rol voor Ed Lauter als de coach.

avatar van clubsport
heerlijk vermaakt met deze eighties sportfilm waarin een boerenzoon met veel ijshockey talent het probeert te maken in de harde profsportwereld .
leuke bijrol van Swayze en een klein rolletje van Keanu reeves .
Fionula Flannagan speelt een leuke kleine bijrol als verleidelijke milf en Ed lauter speelt de coach ( nog zo'n bekend gezicht waarvan je je afvraagt waar ken ik die nou ook alweer nog meer van? ) oa ,Cujo , en recentelijk Trouble with the curve .

avatar van Lebarron
Youngblood gaat over de boerenzoon en talentvol ijshockeyspeler Dean Youngblood(Rob Lowe). Hij is snel en heeft een neusje voor de goal maar dat is niet genoeg om het te maken in het ijshockey want daar moet je ook tegen een stootje kunnen en je mannetje kunnen staan in een gevecht. Dean is nou niet bepaald een brede vechtersbaas. Toch krijgt hij de kans om prof te worden bij de Canadese ploeg Hamilton Mustangs.

De film is behoorlijk voorspelbaar maar weet wel ijshockey op een vermakelijke wijze te presenteren met veel spektakel en stevige matpartijen. Echter dat jousten met hockeysticks is niet hoe een hockeyfight er in het echt uit ziet en je bent ook niet na een week trainen ineens een goede vechter natuurlijk maar dat zij de makers vergeven. Rob Lowe is prima gecast als prettyboy Youngblood. Ed Lauter doet het uitstekend als coach Chadwick. Cynthia Gibb doet het leuk als Chadwicks dochter en Youngbloods love interest. De rest van de ploeg met o.a. Keanu Reeves doet het ook leuk. Aanvoerder Patrick Swayze is wel de uitschieter. Er is ook een kleine rol weggelegd voor Chicago Blackhawks legende Eric Nesterenko als Youngbloods vader.

Youngblood is ondanks zijn voorspelbare verhaal en onrealistische elementen wel een uitstekende ijshockeyfilm geworden die de kijker gewoon een stevig portie vermaak voorschotelt.