• 11.008 nieuwsartikelen

Met onder meer: Patrick Swayze, Kelly Lynch en Sam Elliott

Gesproken taal: Engels en Portugees

Releasedatum: 13 juli 1989

Plot Road House

"Dalton lives like a loner, fights like a professional. And loves like there's no tomorrow."

Dalton is een cooler in de bar Double Deuce, waar hij de uitsmijters leiding geeft. Zijn baantje wordt echter steeds ruiger. Zijn pogingen om de zaken weer recht te zetten zorgen er voor dat hij in conflict komt met Brad Wesley, de rijke 'bully' van de stad.

Alle Media

avatar van zoutzak

zoutzak

Het gemiddelde klimt gestaag maar toch blijft deze film schromelijk ondergewaardeerd op MovieMeter.

avatar van blurp194

blurp194

Jeff Healey.

Ik was laatst de serie Yellowstone aan het kijken, en daar werd Roadhouse genoemd door een van de rednecks - als ‘de beste film ooit’. Nou had ik nog wel genoeg in mijn hoofd om nog te weten dat dat wel een tikje overdreven was, maar toch een leuke aanleiding om de film nog eens op te zoeken. En dat bleek op een onverwachte manier toch een kijkfeestje te worden - niet zozeer vanwege de ‘gewone’ acteurs, want die hebben allemaal wel wat beters laten zien eigenlijk. En het verhaal heeft ook maar weinig te brengen. Nee, waarom deze film het verdient om niet vergeten te worden is eigenlijk alleen de aanwezigheid van Jeff Healey in een wat gezocht rolletje als voorman van de huisband, met voldoende ruimte in het verhaal om hem ook een paar nummers te zien spelen. Toch leuk, en ook vrij ongebruikelijk dat een band zoveel ruimte krijgt in een film - Healey stond toen net op het punt van doorbreken, maar toen de film gedraaid werd nog net niet. Dat moeten ze goed aangevoeld hebben.

Ondertussen is hij al een tijd niet meer onder ons - overleden aan een nare vorm van kanker. En Swayze ook, een jaartje later. Kelly Lynch is er nog wel, maar me niet meer erg opgevallen sinds haar rol in deze film als ik heel eerlijk ben. En Sam Elliot is er vanzelf ook nog - en nu zelfs in 1883, de prequel van Yellowstone. Is dat cirkeltje ook weer rond.

avatar van Foose

Foose

Gisteren nog maar eens gekeken, het was alweer een paar jaar geleden.

Opnieuw kom ik tot de conclusie dat ik deze film nog even geweldig vind! Ondertussen dateert de eerste kijkbeurt al zeker een tiental jaar geleden denk ik.

Het verhaal is zoals gezegd vrij standaard en kennen we allemaal wel. Een ouwe rijk stinkerd die met behulp van een klein troepje handlangers de inwoners van 'zijn' stad afperst en al wie hem tegenwerkt, zal het geweten hebben.. maar dat blijft uiteraard niet ongestraft wanneer onze coole kikker Swayze op de dansvloer verschijnt. Dat laatste mag je letterlijk nemen.

Waarom dan kijken? Wel, het is eerder dat typische, donkere jaren 80 sfeertje in één of andere grauwe discotheek (waar er altijd wat verkeerd gaat) dat het 'm doet. Het wordt allemaal mooi in beeld gebracht en de actie is bijzonder goed, zonder overdreven te zijn. Lekkere muziek door Jeff Healey en ook Sam Elliot draagt zoals gewoonlijk zijn steentje bij met bijzonder veel charisma en past dus hier mooi in de film. Om nog maar te zwijgen over Kelly Lynch die er gewoonweg - in mijn ogen - quasi perfect uitziet in deze film. What a woman, damn.

Een lekker leuke good old knokfilm met oog voor detail en die het in grote lijn vrij rustig aan doet zonder ooit saai te worden, waardoor het geheel enorm leuk om volgen. Alleen het einde was snel snel ineen geflanst en die scene waar ze Brad Wesley één voor één aan flarden schieten is echt afschuwelijk slecht, maar dit kan ik makkelijk door de vingers zien.

avatar van John Milton

John Milton

Ik had half gedacht dat ik Road House toch wel een keer gezien zou moeten hebben, of op zijn minst deels. Maar dit is niet geval, op de een of andere manier is deze knokfilm volledig langs me heen gegaan. Swayze doet het prima, maar Sam Elliott zo ‘jong’ zien, was het grootste feest. Een bovenmenselijk bekwame uitsmijter met een filosofie doctoraat aan NYU. Quintessential late ‘80s, dit.

Het is een behoorlijk fout cheese fest, maar met deze cast en muziek van Jeff Healey is het alsnog aangenaam toeven.

avatar van Eric001

Eric001

Nou ja, echt sterk was deze film niet, ik heb hem toch maar een drietje gegeven, omdat ik in een goede bui ben.

avatar van Gastel

Gastel

Ouderwetse knokfilm, de oudere broer van je vriendje had dit soort films meestal op video in de jaren 90.

Het is allemaal vrij ridicuul maar ergens toch best vermakelijk.

avatar van Flavio

Flavio

Behoorlijk ridicuul, wat eigenlijk al begint met de premisse: een bar zoekt de 'beste uitsmijter' en er is kennelijk een uitsmijtergilde waarin bepaalde gasten een soort van mythische status hebben. Vervolgens loopt het allemaal gierend uit de hand, maar ik kan niet ontkennen dat het een fun ride is met een aantal vrij legendarische scenes, alleen is dat onbedoeld- het kenmerk van een ware cult klassieker. Het is allemaal behoorlijk fout en van de muziek werd ik ook niet echt warm (Jeff Healy Band vind ik typisch zo'n bandje dat één nummer wel leuk is maar daarna lijkt het allemaal op elkaar en verveelt het snel), maar het is gewoon leuk om mensen overdreven te zien dansen, daarna overdreven te zien vechten waarbij tafels en stoelen van karton gemaakt lijken, waarna het allemaal nog in overtreffende trap verder gaat. Onzin op zijn best, maar nog steeds onzin.

avatar van Brabants

Brabants

• 2028 stemmen

Road House is een heerlijke actie/drama film waarbij het niveau op alle fronten wat beperkt blijft maar het toch aan de andere kant heerlijk wegkijkt. Zo heerlijk dat je hem zo nu en dan best een extra kijkbeurt kunt geven. Op zich is dat al heel knap als je dat als regisseur met deze kwaliteit kunt leveren.

Basto

Erg fijne knokfilm met een passende soundtrack. Dankzij de fotografie van Dean Cundey ziet het er ook nog eens fantastisch uit! De 4k uhd van Vinegar Syndrome is dan ook om door een ringetje te halen.

En gelukkig was men ook niet zo preuts als nu in de jaren 80.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Lovelyboy schreef:

Jeugdsentiment van de bovenste plank. Toen een indrukwekkende film over een 'bouncer' die eigenhandig een lokale gangster en bende aanpakt. Nu na zoveel jaar qua verhaal en logica een lachertje, de kans dat Swayze en Gazzara nu net in het zelfde kleine schijtstadje moeten zitten, de foute boeven, de jaren '80 kleding, dat domme gedoe met de monstertruck om maar eens wat te noemen, maar desalniettemin een vermakelijke film die ik toch iedere keer weer even kijk als hij er voor is. Het gaat natuurlijk puur om de knokpartijen en die zijn meer dan prima, daarnaast is Sam Elliot ge-wel-dig!

Effe voor een herkijk gisteren in de zucht naar iets vlots en vermakelijks waaruit toch een opwaardering en iets beter comment gaat volgen, want het kan toch allemaal wat beter. Buiten dat is Road House zich toch wel langzaam aan het ontwikkelen tot een heuse guilty pleasure, en wat voor één.

Jeugdsentiment van de bovenste plank uit de tijd dat ik net op de brugklas zat en eigenlijk mijn Frans moest leren, was toch kansloos, en veel liever hier voor ging zitten. En wat een godzalig beeld omtrent deze veel te coole bouncer. Hij mag schoonschip maken in een of andere duffe plaats waar toevallig deze toko staat. En mijn hemel wat ontaard die eerste avond in de Double Deuce al in een slachtpartij, zeg maar gerust burgeroorlog, waar Dalton stoïcijns getuige van is. Niet lang daarna volgen de regels, de eerste ontslagen en vooral de wet dat Dalton de baas is. En wat ontaard dit geheel toch in een fantastische machtsstrijd tussen Dalton en rijke pauper Wesley met heelveel knokkerij. En wat zijn de bad guys lekker fout en de good guys natuurlijk toffe peren. Swayze past prima in de rol van Dalton, toch is het Sam Elliott die de show steelt met zijn ouderwetse klappen, diepe bromstem en kostelijke one liners. Wat een geweldige gozer! Kelly Lynch is natuurlijk prettig voor het oog net als Julie Michaels. En we mogen natuurlijk Jeff Healey niet vergeten die inmiddels een prominente plek inneemt in mijn cd collectie.

De vraag of deze film goed is moet je eigenlijk niet stellen, of de film fout is betreft een betere formulering. Ja dus en niet te zuinig. Het geweld, de wijven, hoe in het begin de Double Deuce wordt verbouwd, zo'n Wesley met zijn leger apen, niet te vergeten zo'n fout typje als Jimmy of de monstertruck die door de garage rijd. Het is fout, het is heel fout, wellicht ook iets dat in het tijdsbeeld van de jaren '80 gezien moet worden. Maar het is toch vooral de mix die het doet, en wat is die toch vermakelijk alle minpunten en flauwigheden buiten beschouwing gelaten. Het doet me eigenlijk met angst en beven afvragen wat de remake met Gyllenhaal moet gaan brengen want deze film gaat men niet overtreffen. Een hele ster erbij wat mij betreft.

avatar van YSV

YSV

Vermakelijke actie film

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Er wordt blijkbaar gewerkt aan een remake van deze film met Jake Gyllenhaal.

Road House - IMDb

avatar van robertinho

robertinho

Die gasten kunnen wel barvechten zeg, poeh.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Gewoon een coole knokfilm, met Patrick Swayze, Kelly Lynch, Sam Elliott en Ben Gazzara in de hoofdrollen. De hele sfeer, muziek en natuurlijk de knokpartijen blijven voor mij het plezier om hem elk jaar weer te herzien.

avatar van Han Solo 420

Han Solo 420

Maat van mij had hem nog niet gezien, en was geïnteresseerd om de remake binnenkort te kijken. Dus de oude dvd weer van de plank gepakt om de film weer eens te bekijken. Derde kijkbeurt was het inmiddels.

De opzet van de film blijf ik wel zeer tof vinden. Geen poespas, gewoon een uitsmijter die wat mensen een paar tikken verkoopt. De gevechten zijn ook het sterkste punt van de film, wat mij betreft. Vooral het gevecht bij de vijver blijft tof. Het komt alleen niet in de buurt bij vechtscènes die in Oosterse Kung Fu films te vinden zijn. Ook vind ik het camerawerk tijdens de vechtscènes te wens overlaten.

Wat mij vooral stoort aan deze film is die geforceerde verhaallijn met de arts. Ik moet me bij die scènes iedere keer in houden om het niet door te spoelen. Het haalt de vaart uit de film. Ook de boeven en de muziekband kunnen mij weinig interesseren. Dat er een cover van 'Roadhouse Blues' aan zat te komen, was te verwachten bij een film die 'Road House' heet. Maar deze versie deed bij mij pijn aan mijn ziel.

Ik hoop dat de remake mij beter bevalt. Dit werkt krijgt van mij een krappe voldoende. 2,5*

avatar van RevengeN

RevengeN

Na een half uur afgezet. Wat een slechte film

• 1991 berichten

De prachtige herrineringen aan deze stoere eighties classic film blijven.

Toen deze inmiddels classic film een grote hit film was.

En nu weer iets meer actueler door de remake met Jake Gyllenhaal van deze legendarische aktie film.

Maar deze classic kan de nieuwe versie, in de verste verte niet tegen op.

Nog steeds is dit een ijzersterke classic met glansrollen van natuurlijk Patrick Swayze en Sam Elliot en een verder uitstekende cast en fantastische film muziek.

Deze film is tijdloos en blijft zijn kracht behouden.

Blijft genieten deze gouden oude classic eighties film.

RevengeN schreef:

Na een half uur afgezet. Wat een slechte film

Heb je deze post niet bij de verkeerde versie gezet?

Theunissen

"All you have to do is follow three simple rules."
"One: Never underestimate your opponent."
"Two: Take it outside."
"And three: Be nice."

Nadat ik zaterdagavond de remake van "Road House" had gezien, wilde ik ook het origineel zien, waarvan ik niet wist of ik deze vroeger wel of niet had gezien. Maar toen ik de "The Jeff Healey Band" hoorde en zag met de blinde zanger/gitarist Jeff Healey (gestorven in 2008), wist ik dat ik deze film had gezien. Jeff Healey was destijds behoorlijk in opkomst en velen vonden hem geweldig, maar ik heb er eerlijk gezegd nooit wat aan gevonden (ik begon toen ook aan Metal fase met bands als Metallica, Anthrax, Megadeth en Slayer en naderhand nog zwaarder). Zijn band speelt in deze film zowel bekende (covers) als onbekende nummers live en dat op hun eigen manier. Ook zingt zangeres Kathleen Wilhoite een keer mee, die in deze film een klein rolletje heeft als barkmedewerkster Carrie Ann.

De remake vond ik ondanks het meespelen van de gespierde Jake Gyllenhaal wat tegenvallen en dit origineel is niet veel beter. Dat ik me deze film eigenlijk ook nauwelijks meer kan herinneren, zegt min of meer al genoeg. Toch vond ik deze film net iets beter en dat vanwege de actie (die wat grover is, zo doodt Dalton iemand door zijn strottenhoofd eraf te trekken), de cast en omdat er naaktheid in te zien valt in vijf scènes en dat o.a. van de rondborstige Julie Michaels die een striptease geeft tijdens een optreden van de "The Jeff Healey Band".

Die Julie Michaels speelt de rol van een sletje en zegt op een gegeven moment tegen Dalton.

"Would you be shocked if I said "Let's go to my place and fuck"? Ain't gonna kill you. You know, you might even like it."

En hoewel deze film eind jaren tachtig is uitgebracht, is "Road House" wel een typische jaren tachtig film.

In dit verhaal draait het om de beruchtste uitsmijter uit Missouri, te weten James Dalton (Patrick Swayze), die door eigenaar Frank Tilghman (Kevin Tighe) wordt benaderd om orde op zaken te stellen in zijn bar "The Double Deuce". Maar als hij de bar van de ene na de andere redneck, plaatselijk crimineel en eigen crimineel barpersoneel (zoals de stelende barman en een serveerster die handelt in drugs) bevrijdt, haalt hij de woede van hun werkgever op zijn hals, namelijk de beruchte afperser Brad Wesley (Ben Gazzara). En zeker als Dalton ook nog een relatie aangaat met Dr. Elizabeth Clay (Kelly Lynch), waar hij altijd verliefd op was. Het stadje is doodsbenauwd voor Wesley, maar Dalton is er klaar voor om actie te ondernemen! Hij kan het hoofd bieden aan de volgelingen van Wesley in het ene spectaculaire gevecht na het andere, maar wanneer zij in grote getale terugslaan, weet Dalton dat hij de confrontatie met de criminele boss zelf aan moet gaan in een vernietigende eindstrijd.

Als je kijkt naar de gespierde actiehelden van de jaren '80 (zoals Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger en Jean-Claude Van Damme) lijkt Patrick Swayze, gezien zijn bouw, niet de beste keuze voor de rol van de meest beruchte uitsmijter van Missouri. Maar niets is minder waar, dit blijkt de kracht van de film te zijn. De geschoolde balletdanser Swayze zet een geloofwaardige stoïcijnse uitsmijter neer die meer kracht heeft dan zijn lichaam doet blijken.

De film is niet, zoals Dalton op een gegeven moment zegt (tijdens de drie regels), "Expect the unexpected". Het is juist precies wat je kan verwachten, namelijk de welbekende goeie tegen de slechteriken met veel over-the-top gevechten. Hierdoor is het verhaal soms wat te simpel en mist het enige diepgang. Zo krijg je over het verleden van Dalton nauwelijks iets te weten, terwijl je dat bij de remake juist wel te zien krijgt via flashbacks. Ook zijn de dialogen op zijn minst afgezaagd te noemen en zit de film vol met clichés (volkom in de jaren 80), maar dit wordt wel aardig afgewisseld met de nodige vechtscènes, explosies (als Brad Wesley weer eens een gebouw van een eigenaar in de fik zet en laat opblazen, zoals van Red Webster die handelt in auto onderdelen en boer Emmet waar Dalton een kamer van huurt zonder enige luxe), andere actie (zo laat Brad Wesley een autobedrijf van een eigenaar vernielen met een monstertruck) en mooie vrouwen (zoals Kelly Lynch en Julie Michaels die ook beiden naakt, borsten en billen, zijn te zien) die je aandacht vast weten te houden.

Zoals eerder gezegd valt er ook wat naaktheid te zien en dat voor het eerst na circa 28 minuten als barmedewerker Steve in de bar een vrouw (Gary Hudson) vanachter staat te neuken (waardoor hij ontslagen wordt door Dalton) en vrij snel daarna als Brad Wesley in de avond een feest geeft in zijn huis (zijn huis ligt overigens recht tegenover de boederij van Emmet waar Dalton woont) en we dan een aantal naakte vrouwen te zien krijgen die in zijn zwembad springen of erin gegooid worden. Daarna zien we nog naaktheid van een vrouw in de bar waar Wade Garrett (Sam Elliott) werkt, hij wordt dan gebeld door Dalton die zijn hulp nodig heeft, en waar een "Wet T-shirt" contest wordt gehouden en waar men "T-shirt" op een banner heeft doorgestreept

En verder zien we Kelly Lynch een keer naakt als hij met Dalton gaat vrijen en dat o.a. bovenop de veranda, waardoor Brad Wesley het op afstand jaloers kan bekijken. En niet te vergeten zien we na circa 80 minuten ook nog (of beter gezegd eindelijk) naaktheid van Julie Michaels tijdens haar fraaie striptease show. Ze is overigens een handlanger / liefje van Brad Wesley. Ook zien we een vrouw (Cheryl Baker) wiens borsten worden betast door een man in de bar, maar daarbij valt er helaas wel geen naaktheid te zien. Daarbij wordt er wel gezegd door haar pooier tegen een andere man

"I'll tell you what, for 20 bucks you can kiss 'em. Ten a kiss. Here and now."

Maar omdat de man de borsten de hele tijd aanraakt (de pooier zegt dan ook geïrriteerd "Hey, buddy, what are you doin'? Are you gonna kiss 'em or not?") en geen geld heeft, ontstaat er een gevecht.

Het einde wat zich afspeelt in de trofeeruimte (met allemaal doodgeschoten dieren) van Wade Garrett was opzicht ook wel aardig en zelfs een beetje komische vanwege een dikke handlanger, te weten Tinker (John William Young) waarop een opgezette ijsbeer valt en hij houdt zich op het einde ook aan het protocol van "horen, zien en zwijgen" (dan zien we ook de aapjes in beeld die dit uitdrukken), van Brad Wesley, die ook als enige slechterik weet te overleven. Daar ontstaat dan een eindgevecht tussen Dalton en Brad, welke Dalton natuurlijk wint, maar Dalton doodt hem echter niet, want dat doen de vier eigenaren (Frank Tilghman, Red Webster, Emmet en Stroudenmire en de laatste heeft een autobedrijf) die één voor één op hem schieten en daarna zeggen:

"This is "our" town, and don't "you" forget it."

Van de cast deed natuurlijk Patrick Swayze het leuk als James Dalton en hij heeft ook leuke oneliners, zoals "I don't fly. it's too dangerous" en "Pain don't hurt.". Ook doet hij op een gegeven moment Oosterse vechttechnieken buiten in zijn eentje, wat dat doet denken aan films zoals "The Karate Kid (1984)" en diverse Bruce Lee films. Deze Oosterse vechttechnieken komen hem natuurlijk goed van pas tijdens diverse gevechten, waarbij hij ook moet incasseren en dan naait hij ook meestal zijn eigen wonden. Hij laat dat één keer doen door Dr. Elizabeth Clay, waarna hij haar naait

Verder deed ook Sam Elliott het als uitsmijter Wade Garrett verdienstelijk, maar zijn rol is relatief kort. Hij komt na circa 70 minuten per motor aan (raakt dan gelijk betrokken bij een gevecht om drank) om Dalton te helpen en na circa 100 minuten is hij dood (doodgestoken met een mes en een briefje van Brad Wesley). Daarna gaat Dalton ook wraak nemen, wat dan te zien is in de laatste 10 minuten. Ben Gazzara als slechterik Brad Wesley deed het ook verdienstelijk en Kelly Lynch (als Dr. Elizabeth Clay) en Julie Michaels (als Denise) waren leuk om naar te kijken en de laatste had ook een typisch jaren 80 sletterig uiterlijk. En behalve dat Jeff Healey muziek speelt in deze film, heeft hij ook een rolletje als Cody die een bekende is van Dalton.

Nu ik zowel het origineel uit 1989 en de remake uit 2024 heb gezien, is het het leuk om de verschillen te zien. In het origineel draait het om de bar "The Double Deuce" en in de remake heet de bar (strandtent) "Road House". Het origineel speelt zich af in Missouri en de remake in Florida. In het origineel komt Dalton aan met een Mercedes (dan zegt ook iemand tegen hem "Hey, hotshot... what's wrong with Detroit cars?"), en koopt hij ook een auto met een V8 motor (schijnbaar trok hij zich toch de kritiek aan ), en in de remake per bus. In het origineel laat Dalton zich in het ziekenhuis hechten en in de remake laat Dalton dat bewust niet doen. In het origineel blijft Dalton bij Dr. Clay waarop hij verliefd wordt (in de allerlaatste scène zien we dan ook Dalton en Dr. Clay naakt vrijen in de rivier tussen het landgoed van Wade Garrett en Emmet) en in de remake vertrekt hij zonder haar.

Ondanks dat "Road House" nooit echt een hit te noemen is geweest, is het een waardige cultfilm, die in 2024 ook een remake heeft gekregen. Voor wie op zoek is om rustig languit op de bank te liggen en onder het genot van een biertje een film te kijken met een simpel verhaal met vechten, explosies, andere actie, livemuziek (The Jeff Healey Band) en naaktheid, is het zeker geen verkeerde keuze. Maar verwacht wel geen echt goede film, want de film zit vol met clichés en duurt eigenlijk ook iets te lang (na circa 90 minuten zat ik al te hunkeren na het einde).

teigertje schreef:

Toen deze inmiddels classic film een grote hit film was.

Hoe kom je daar bij? Het bezoekersaantal viel juist flink tegen en ook critici waren niet erg enthousiast over de film.

Theunissen schreef:

Ik meende mij dat te herrineren in mijn jeugd.

Mogelijk haal ik doorelkaar het later een video hit werd net als Flash Gordon bij de laatste was dat het geval.

Die flopte ook maar werd later alsnog een video hit

teigertje schreef:

Ik meende mij dat te herrineren in mijn jeugd.

Die flopte ook maar werd later alsnog een video hit

Video hit kan wel kloppen, ik heb hem destijds ook gezien op video. Velen huurden hem ook vanwege de muziek van "The Jeff Healey Band".

Theunissen schreef:

Road house was best een hit. 60 mjn op een budget van 15 mjn.

Road House (1989 film) - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

Basto schreef:

Road house was best een hit. 60 mjn op een budget van 15 mjn.

Road House (1989 film) - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

Aha dus toch een hit.

Meer dan verdiend

Ik dacht het toen ook.

Theunissen

"Dirty Dancing (1987)" was een hit, dit was niet echt een hit (een bescheiden hitje door Patrick Swayze en "The Jeff Healey Band").

Theunissen schreef:

Dirty Dancing was een monsterhit. Net als Ghost.

Road House was gewoon succesvol en boxoffice viel absoluut niet tegen. Vergelijkbaar met Point Break die ook 4 keer z’n budget opbracht.

Het gelijksoortige Youngblood haalde op 8 mjn budget 15 mjn op.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Typische 80's film, een decennium waarin de leukste funfilms verschenen. Ook Road House valt hier wel onder, lekker ongecompliceerd knokken en een gespierde held die het opneemt tegen een fijne onsympathieke eikel. Matje in de nek, foute muziek, blote tetten, spierballen, gevatte oneliners, deze film weet wat het is en dat stralen ze uit. Het maakt het overigens geen fantastische film, de film duurde me veel te lang en het werd ook wel een tikje eentonig richting het eind. Dit had ook wel in een minuut of 85 gekund, een half uur te lang. Gelukkig zijn de knokpartijen leuk en doet Swayze het prima. Spijtig dat deze baas niet al te oud heeft mogen worden. Nu ook snel maar eens de remake bekijken. Ik vermoed dat deze minder zal wezen.

avatar van Kondoro

Kondoro

"All you have to do is follow three simple rules. One, never underestimate your opponent. Expect the unexpected. Two, take it outside. Never start anything inside the bar unless it's absolutely necessary. And three, be nice."

Na het zien van de re-make was ik toch wel meer benieuwd naar deze, terwijl ik eigenlijk deze eerst nog wou zien voor dat ik de re-make keek. Goed, dat is niet helemaal gelukt dus ik was helaas veel vergelijkingen aan het zoeken met de re-make, en veel dingen komen natuurlijk ook wel wat overheen. Nu weet ik niet welk deel ik precies beter vind, ze hebben alle twee wel hun eigenlijk klasse en misschien vond ik het nieuwe deel nog wel wat fijner dan deze maar, dat kan dus ook door

Ik vind Patrick Swayze het overigens best leuk doen. Het is allemaal geen top werk maar, het is wel prima acteerwerk en ook best leuke vechtscènes. Daarnaast zit de cast gevuld met best knappe dames (die ook stripshows geven), een leuke schurk en eigenlijk alle ingrediënten die een typische jaren tachtig film als dit van zichzelf ook vraagt.

Toch duurde het me vaak wat te lang, heb je het vrij snel wel gezien die barfights en vond ik het allemaal ook niet meer heel bijzonder. Toch wellicht iets korter was wel beter geweest. Maar voor een zondagavond was het best een vermakelijke zit, al moest ik hem wel later in de week afkijken maar, dat kwam door mijzelf.