Road House (1989)

Actie / Drama

geregisseerd door Rowdy Herrington
met Patrick Swayze, Kelly Lynch en Sam Elliott

Dalton is een cooler in de bar Double Deuce, waar hij de uitsmijters leiding geeft. Zijn baantje wordt echter steeds ruiger. Zijn pogingen om de zaken weer recht te zetten zorgen er voor dat hij in conflict komt met Brad Wesley, de rijke 'bully' van de stad.

avatar van dvdcrusher
domkey schreef:
Heerlijke actiefilm waar men niet teveel moet bij nadenken.
Met een goede Patrick Swayze en een heerlijke Sam Elliott.
Lekkere soundtrack maakt het plaatje af.

Heb hier weinig aan toe te voegen
Voor mij de beste film waarin de betreurde Swayze heeft meegespeeld
Dank zij deze film heb ik de schitterende muziek van Jeff Healey ontdekt
4,5 sterren

avatar van Proeneke
Een van de beste aktie/revenge films ooit. punt.

na een keer of 1000 herzieningen.

avatar van Argyle
Een zeer goede actie film. Is zeker geen B-Film. Goed gespeelt, Al meerdere malen gekeken en blijft een boeiende film! Zeker een aanrader.

avatar van jankiebold
Ben het helemaal eens met mijn bovenbuurman.....was toch wel een topacteur hoor in die tijd....krijgt van mij ook een dikke 5

avatar van Iron Maiden
jankiebold schreef:

Bij de instellingen is het mogelijk om de optie te selecteren, dat nieuwe berichten bovenaan komen te staan. Misschien een handige tip, scheelt scrollen!

avatar van DVD-T
Sam Elliot's haar is geweldig!

Hoewel ik heel erg van dit soort films hou, heb ik Road House nog nooit gezien. Nu dan voor het eerst gezien. Helemaal leuk!

Road House bevat een coole Sam Elliot, een nog coolere Patrick Swayze. Gazzara die fijn de slechterik uithangt, Lynch die een erg leuk personage speelt en daarnaast ook nog eens een prachtige verschijning is. Er wordt flink op los gerookt, gezopen en gevloekt in echte 80's style. De kapsels en aankleding is helemaal geweldig. Ook de soundtrack is helemaal geweldig. Fantastische songs en covers komen er voorbij. Het draait hier ook heel erg om de actie natuurlijk. En daarmee zit het zeker goed. Er komen een aantal erg goede en leuke gevechten voorbij en de climax mag er ook zijn.

Ik heb erg genoten van Road House.

avatar van dvdfreak123
Heerlijke film deze road house. Deze in mijn jeugd al meer dan 10 jaar geleden met mijn vader gezien die hij in zijn videocollectie had. Was er al veel van vergeten. Maar heb me er weer heerlijk met vermaakt. Swayze op zijn best vond ik zijn beste rol samen met zijn rol in point break.Elliot was ook goed en Gazzara die the bad guy is doet het ook zeer goed. En lynch een prachtige vrouw toen. Muziek was ook zeer goed geeft de 80's sfeer nog beter weer. Film boeit van begin tot einde. Vol cliches natuurlijk, maar dit stoort totaal niet en vergeet je zo door de sfeer en actie. Zulke films maken ze toch niet meer. De klassieke actiefilms van de jaren 70/80/90 waren de beste voor mij. Krijgt van mij een dik verdiende 8/10

avatar van Boneka
Een van de leukste knokfilms eind jaren 80 was en is natuurlijk Road House! De film had natuurlijk ook Cooler, Bouncer of Double Deuce kunnen heten. We zien ouderwetste knokpartijen en heerlijke muziek met een sfeertje ala The Dukes of Hazzard. Er gebeurt van alles, maar geen politie te zien tot op het eind als alle rook is opgetrokken. Ik heb deze film ooit op een VHS gekocht en later op een dvd. Gelukkig nu op een prachtige blu ray schijfje kunnen zien. Ziet er gelikt uit.

Wie hersenloos een lekkere film vol cliches wil zien en ook ooit van The Dukes of Hazzard heeft genoten zit goed bij Road House. Jammer dat het punt hierboven zo slecht is, maar dat komt met name door de eerste pagina van Moviemeter.

avatar van Night's Watch
De film begint meteen met een flink gevecht waardoor de sfeer er snel in zit. De bar wordt vervolgens geregeld ondersteboven gekeerd door de gevechten en het simpele plot er omheen rolt zich rustig af richting het einde. Herrington heeft er goed aan gedaan de bar scenes op het einde te laten voor wat het is en de film in een sterk einde te laten afsluiten met ontploffende huizen en in een villa met een 'souvenir kamer' die zo uit een james bond film geplukt had kunnen worden.

Vier sterren is wat te geflatteerd maar drieënhalve ster is Road House zeker waard.

avatar van Kenzomovies
na lange tijd deze eindelijk bekeken.
had na 30min zin om de film af te zetten maar dan begon toch deze toch te pruimen.
vooral het einde vond ik nog goed meevallen, maar voor mij niet meer dan een doorsnee film met zwakke tegenstanders( vooral die dikke!?) snap niet waarom iedereen bang zou hebben van zo een klungelige (gangsters) enfin, Swayze doet het niet onaardig en ook Lynch met mooie looks spelen niet zo slecht.

toch een 2.5*

avatar van Tommy De Vito
Tja..

Actiefilms uit de jaren '80 en '90 zijn altijd vermakelijk. Simpele films, die heerlijk weg kijken.

Maar deze Road House viel mij jammer genoeg tegen. Het verhaal is aardig en in het begin interessant, maar naarmate we naar het einde toe gaan wordt het allemaal erg ongeloofwaardig.
Laatste scene; 'alle goodguys zijn te bekennen in het huis van Wesley en zij geven hem er voor langs' Ja, jammer beetje kinderachtig zelfs. Als vervolgens de politie binnenkomt en de getuigen er zo makkelijk mee weg komen... Hmm, nee. Voorspelbaar, naïef en gewoon niet goed. De film schiet ook nog eens dik te kort op het acteervlak.

De rol van Dalton vond ik niet op het lijf geschreven voor Swayze. Zijn uiterlijk (o.a. postuur) past niet helemaal bij een rol als deze. Dit wordt zelfs een aantal keren in de film beaamt. In mijn ogen een knipoog hierna. De actiescènes zijn redelijk in beeld gebracht, de gevechten aardig (geen van Damme, Seagal kaliber) maar kon er mee door. Leuk voor een keer, en daar is het ook wel mee gezegd. **

Een film die volgens mij is gemaakt met een vette knipoog. Dat is vooral te merken aan de mankerende geloofwaardigheid van het verhaal, dat van ondergeschikt belang is aan de reeks actiescènes. In het bijzonder geldt dat voor het al te onnozele romantisch subplotje.
Toch is de film goed voor bijna twee uur gedachteloos vermaak, op voorwaarde dat je van knokfilms houdt en bereid bent het gebrekkige acteerwerk van Patrick Swayze voor lief te nemen. De lekkere soundtrack met muziek van The Jeff Healey Band en van o.a. Dion DiMuci en tijdgenoten draagt eraan bij dat mijn waardering alsnog positief uitvalt.

avatar van Aapje81
Door toe doen van o.a. de serie Family Guy is Road House een soort van van knokfilm cultklassieker uit de jaren 80 geworden. Patrick Swayze is verrassend leuk als actieheld. Hij houdt hier een mooi midden tussen zijn Dirty Dancing rol en een typische jaren 80 held. Ook de bijrol van Sam Elliot mag er zijn en past perfect in deze film.

Road House is het soort film die nergens hoogstaand is maar overal weet te vermaken, een goed tempo heeft en vooral goede knokpartijen. De romantiek is wel passend en wat overblijft is een lekkere ongecompliceerde actiefilm zoals ze tegenwoordig nog maar zelden worden gemaakt.

Boven gemiddeld.

avatar van TronMan
Ah de eerste film die ik opnam op mijn eigen videorecorder.Heerlijke soms brute actie film met goede 'bar' sfeer en muziek. Ook Elliot doet het waanzinnig. Echt één mijn favo eighties film's.
'Hey what is wrong with american cars?? ' Mercedes..

avatar van Vilmkritikus
Leuke simpele knokfilm mooi jeugdsentiment.

avatar van panax
leuke film met goeie muziek van jeff healy !! sam elliot is geweldig ,wat een kerel !!

avatar van Capablanca
Brrr, daar zat niet veel diepgang in. Zeer zacht uitgedrukt.

avatar van gizzegiz
Wat een lijf

avatar van Lovelyboy
Jeugdsentiment van de bovenste plank. Toen een indrukwekkende film over een 'bouncer' die eigenhandig een lokale gangster en bende aanpakt. Nu na zoveel jaar qua verhaal en logica een lachertje, de kans dat Swayze en Gazzara nu net in het zelfde kleine schijtstadje moeten zitten, de foute boeven, de jaren '80 kleding, dat domme gedoe met de monstertruck om maar eens wat te noemen, maar desalniettemin een vermakelijke film die ik toch iedere keer weer even kijk als hij er voor is. Het gaat natuurlijk puur om de knokpartijen en die zijn meer dan prima, daarnaast is Sam Elliot ge-wel-dig!

avatar van Filmkriebel
Een buitenwipper krijgt een hoop problemen met de lokale rijke rotzak die met geweld wil tonen dat het dorp van hem is. Een hoop oppervlakkigheid om je aan te ergeren maar een leuk elektrisch agressief sfeertje met escalerend geweld. Ook de muzikale begeleiding door de Jeff Healey Band op de achtergrond te plaatsen is goed gevonden. Ik ben wel makkelijk te vinden voor dit soort films maar het mist de humor à la Schwarzie om er echt bovenuit te steken. En inderdaad, Sam Elliot rules...

avatar van Majestics
Heerlijke wegkijkfilm, die helaas richting het einde toe wel minder wordt.