Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Open Season (2006)

Alternatieve titel: Baas in Eigen Bos

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Jill Culton, Anthony Stacchi en Roger Allers
met de stemmen van Ashton Kutcher, Martin Lawrence en Debra Messing

Het rendier Elliott raakt bevriend met de door mensen opgevoede grizzlybeer Boog, wanneer beide alleen komen te staan tijdens het jachtseizoen. Intussen probeert boswachter Beth, die de beer heeft opgevoed, haar vriend terug te vinden.

avatar van Epitaph
Net de Trailer gezien ,en lykt me erg leuk.

Boyz 'n the Wood .

ruupiejj
nog een jaartje wachten...:S:S

lijkt me erg leuk

Trailer deed me niks, maar Roger Allers deed wel deels de regie van The Lion King....Maargoed Lawrence én Kutcher in één film....dat is weer flauwe meets geweldige humor

BlueSword
trailer deed mij ook niks, vond het niet echt komisch.
ziet er wel allemaal leuk uit.

ziet er heel leuk uit

Jammer genoeg wordt deze in Nederland alleen in de Nederlands gesproken versie uitgebracht, onder de titel: Baas in eigen Bos.

avatar van Hilarious
Lijkt mij leuk.

Trailer is dus niet echt bijzonder. Tóch wil ik hem graag zien!

avatar van Horrordude
dit is al de zoveelste Dieren/animatie film van dit jaar !
ik zet even degene die ik weet op een rijtje : Over the hedge , The wild , The ant bully, Happy feet , Open season , Barnyard, nouja maakt het ook uit , volgens mij vergeet ik er nog veel... ik heb dan wel commentaar, maar tock vind ik al deze films stiekem wel leuk

avatar van j_u_u_l
hij gaat toch draaien in engelse versie !

avatar van viewtiful
kheb net de film in amsterdam pathe imax gecheckt.
helemaal in 3D, en ow zo vet is dat.
vooral elliott is best wel humor.

avatar van tevelenco
Redelijk leuke animatiefilm.
Al had ik het idee dat de animatie wel van wat mindere kwaliteit was dan bv Ice age, The Wild en Cars.
Ik vond het verhaal in het begin wel een beetje saai.
Gelukkig kwam er later in de film wat meer aktie en humor voor zodat de film toch nog een voldoende scoort.

Ik vond hem onverwachts erg leuk! in het begin inderdaad een beetje slap maar later komt ie lekker op gang en er zitten echt geweldig leuke stukken tussen.
Ik had er niks van verwacht dus al met al een 3*

Angel25 schreef:
Ik had er niks van verwacht dus al met al een 3*

kan me volledig vinden in je commentaar helemaal niet zo slecht uiteraard wel eerder gezien in andere films maar toch 90 minuten fun

avatar van nickvanzutphen
Leuke animatiefilm , leuke grappen en mooi gemaakt, vooral het eindgevecht is leuk.

avatar van Rianneke_Dan
Wel een lekker filmpje.
Niet heel erg bijzonder, maar het is leuk gedaan, ziet er redelijk goed uit en er zitten zeker wel grappige scene's in.

kleine 3*

Leuke film, heb erg moeten lachen, en daar gaat het om!

avatar van animalkrullie
Natuurlijk een 13 in dozijnfilm.
Maar als je daar doorheen prikt is tie wel erg leuk.
Animaties zijn mooi uitgewerkt, de humor is goed.
Jammerlijk de nederlandse versie gezien (met de kids).
Dat maakt het altijd iets minder.

avatar van james_cameron
Middelmatige animatiefilm met een redelijke stemmencast. Het verhaaltje is dun, de animatie niet echt super. Hier en daar een leuke scene, zoals de overstroming, maar de film heeft niets bijzonders of iets origineels om zich te onderscheiden van de massa.

Edu
Ik vond de film erg lache! Beter dan verwacht, want toen ik voor het eerst de titel hoorde moest ik denken aan een ripoff van Madagascar. Erg grappig en heb me zeker geen moment verveeld. Voor mij 3,5 ster.

Beter dan ik dacht.

Inderdaad voorspelbaar verhaal en alles, maar leuk uitgevoert.

leon1970
Grappig en hele leuke animatie film.
Echt genieten.
Een aanrader.

waardering: ***1/2

Pinjataaa!
In het Engels is het een hele leuke film, in het nederlands is het gewoon stom. Het ziet er echt mooi uit.
3.5 sterren

avatar van Ramon K
Met plezier geef ik deze animatiefilm een 0,5*. Niet zozeer omdat deze film zo veel slechter is dan zijn voorgangers, maar vooral omdat ik de ideeenarmoede op het gebied van animatie in Hollywood strontmuug ben. Ik wil de combinatie van pratende diertjes (of auto's, of speelgoed, of etc), cliche-humor + kinderlijke moraallesjes niet meer zien. Krijg ik ze toch voorgeschoteld dan grijp ik naar de 0,5*. Lopende band- product. Kan er niets mee.

djelle
Ik ben het hier wel een beetje met je eens. Die ene-na-de andere animatieformule na elkaar komt me ook erg de strot uit (vreselijk te zien dat o.a. mn vriendin er elke keer opnieuw weer intrapt).

Anderzijds: het lijkt me moeilijk een computeranimatiefilm te maken voor kindertjes, zonder sprekende voorwerpen/dieren en met originelere humor + meer doordachte moraal, en dat allemaal zonder het risico te lopen dat de kleintjes het niet meer snappen...

avatar van Ramon K
Is animatie dan alleen voor kinderen? Aan de hoge scores te zien ook geschikt voor/gericht op volwassenen.

De zoveelste animatiefilm en eigenlijk zegt dat al veel over de film. Af en toe grappige stukken maar over het algemeen veelste weinig.
Cijfer 2.5