Daddy-Long-Legs (1919)

Alternatieve titel: Daddy Long Legs

Komedie / Drama
85 minuten (1998 restored version)

geregisseerd door Marshall Neilan
met Mary Pickford, Mahlon Hamilton en Milla Davenport

Het weesmeisje Jerusha (Judy) Abbott heeft een moeilijke jeugd in het weeshuis, totdat een mysterieuze weldoener zich over haar ontfermt. Deze weldoener, de rijke Jervis Pendleton, financieert in het geheim haar studie. Na het afronden van haar school is Judy het toonbeeld geworden van een jonge dame. Jervis Pendleton wordt verliefd op haar en zij op hem, zonder dat zij weet dat hij haar vroegere weldoener is. Dit is de eerste verfilming van het bekende boek van Jean Webster.

avatar van matthijs_013
Een van de beste Pickford films. Begin was erg sterk, hij werd later wat zwakker

avatar van moviefreak#1
Mierzoete Webster-verfilming die vooral door toedoen van Mary Pickford en de scènes met de kleine engeltjes een extra laagje schattigheid aan het verhaal toevoegt. De beslissende scène is daarbij ook nog eens briljant geschoten. 4*

avatar van John Milton
Mierzoet, engeltjes, schattigheid...
Niet exact de woorden waar ik warm van word, Moviefreak

Voor mij dus een puntje minder. Maar alsnog wel de moeite waard.