Don't Change Your Husband (1919)

Komedie / Drama

geregisseerd door Cecil B. DeMille
met Elliott Dexter, Gloria Swanson en Lew Cody

James Denby Porter (Elliott Dexter) is een hardwerkende zakenman. Als echtgenoot is hij echter niet zo geslaagd, want hij besteedt teveel tijd aan zijn werk, hij eet teveel uien en ziet er doorgaans nogal slonzig uit. Zijn vrouw Leila Porter (Gloria Swanson) heeft er uiteindelijk genoeg van en zij verlaat hem voor de knappe Schuyler Van Sutphen (Lew Cody). Maar als gauw blijkt dat Schuyler nog erger is dan haar eerste man en wil Leila niets liever dan de klok terugzetten.

avatar van matthijs_013
Eerste film van de Gloria Swanson collectie en beviel al meteen goed. Het is geen klassieker, maar meer een soort tussendoortje met iets extra's. Hij duurde niet lang en was zéér vermakelijk. Ik had een drama verwacht, maar de film had veel komische momenten. Vooral het begin was erg sterk.

avatar van Poisonthewell
Welke Gloria Swanson collectie?

avatar van Flavio
Minder dan de tegenhanger Why Change Your Wife maar redelijk vermakelijk filmpje. Het is weinig subtiel en Swanson was wel een beetje een zeur soms (wat is er mis met je koekje in koffie dopen), zwicht bovendien steeds voor oppervlakkigheden, maar het wordt vlot verteld en er zijn wat aardige momenten. De slechterik heeft een voor Amerikanen toch onuitspreekbare naam (Schuyler van Sutphen), waarschijnlijk om zijn goede komaf te accentueren.