Friends with Money (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Nicole Holofcener
met Jennifer Aniston, Frances McDormand en Joan Cusack

Deze film is het verhaal van vier hartsvriendinnen, die nu allemaal tot wasdom zijn gekomen, maar zich bevinden tussen galadiners en designerkleding. Bovendien gebeurt er een aantal voorvallen die hun leventjes wat onzeker maakt. Olivia raakt in een persoonlijke crisis, stopt met lesgeven en wordt schoonmaakster, Jane heeft huwelijksproblemen, Christine werkt met haar echtgenoot wat spanningen veroorzaakt en Franny heeft thuis problemen met het opvoeden van de kinderen.

avatar van DeVrouw
erg saai inderdaad, opzich was het gegeven wel leuk maar niks werd uitgewerkt...op het einde dacht ik echt van: en nu?

avatar van Rianneke_Dan
Matige film.
Mijn verwachtingen waren ook niet echt groot voor deze film, en dat was terecht want het viel aardig tegen.
De verhaallijnen vond ik niet echt interessant, alleen dat van Jennifer Aniston was wel te doen.
Ik heb de film ook echt puur om haar gekeken, en ze deed het goed, maar met de rest van de personages had ik helemaal niks.

Saaie bedoeling maar door Jennifer toch wel te doen.

avatar van Tun-89
ik had al gehoord dat het geen super sterke film was, maar ik ging deze film toch huren en kijken.
zonde van mijn tijd, echt. Een saaie film over saaie en irritante karakters. En dat is niet het enige want, het leidt ook nog eens nergens naar toe. Je zou toch denken dat er een Clue inzit, of dat er op een gegeven moment íets gebeurd, maar nee, niets.. Ik kreeg het gevoel dat ik naar een lange serie aan het kijken was, iets als Desperate Housewives. Dingen waar ik niet van houw.
Ik zat de hele tijd te wachten naar het eind, maar toen het einde daar was had ik ook nog zoiets van: oh? dus dit is het?? Het kan aan mij liggen, maar de moraal van het verhaal is mij totaal niet duidelijk geworden. beter gezecht hij zat er niet echt in. Pluspuntje vond ik dat Jennifer Aniston goed acteerde.

1,5* Saaie film, geen aanrader.

wat een slechte film. Totaal geen opbouwende lijn in. T is een verhaal die zogenaamd droevig begint en ook niet al te vrolijk eindigt; er is dus niet echt veel veranderd. Totaal gebrek aan spanning en wordt heel erg langzaam afgespeeld waardoor de film erg saai wordt.

Verwacht geen humor of spanning. Het is gewoon een goede speelfilm. 3*

avatar van Midnighttemptres
ik zat n beetje te wachten tot er iets gebeurde maar er kwam niks, ik vond het einde ok erg vaag.
maar tog kon ik ernaar kijken, denk dat je in n bepaalde stemming moet zijn om dit te kijken..
*3.0*

avatar van nickje76
Ik werd intens droevig van deze film. Er kwam ook geen vrolijke draai aan. Het was een pure echte drama film. De romantiek was onvindbaar. Geen film waar je naar gaat kijken om vrolijk te worden, maar als je harder wil gaan huilen dan lukt dat bij deze film prima....

avatar van bugno
Ik onthouw me van commentaar op de film,want de film sloeg werkelijk nergens op,het woord saai,is nog erg positief,0.5*

avatar van Ethicus
Na 45 minuten ben ik afgehaakt. Deze film is echt waardeloos. 0,5

Best een goede film,
Ik vind het erg interresant om te zien hoe mensen vaak de schijn op houden in hun leventje en bepaalde dingen gewoon niet willen zien.
Uit verveling en eenzaamheid een "relatie" beginnen,
op je werk storten als je huwelijksproblemen hebt... Erg herkenbaar
Ik geef een 3.5

Wat een lauwe reacties, ik vond het een aardige realistische film. en ik ben nog een een man ook

avatar van alec
Op zich een intressante film, de personages worden goed naar voren gebracht. Het lijkt een moment opname van een aantal gezinnen uit hun dagelijks leven als je de film ziet: Er is niet echt een begin maar ook geen eind. De problemen die je voorgeschoteld krijgt worden niet opgelost waardoor de film ook zo plotseling eindigt. Nogal gedurfd.
Een *2.5

avatar van missl
in tegenstelling tot enkele reacties hierboven vind ik deze film helemaal niet saai. het is een mooi drama over vrouwen waarbij het leven helemaal niet zo loopt zoals ze het geplanned hadden. of bij 1 misschien wel zoals ze het gehoopt had maar dan wegens persoonlijke omstandigheden toch niet helemaal gelukkig kan zijn. of wat het met je doet wanneer je eigenlijk helemaal niet weet wat je wilt in het leven. en hoe je ermee omgaat als er een sleur in je relatie komt. niet dat ik met al deze gebeurtenissen ervaring heb maar het lijkt heel realistisch. ik weet alleen niet zo goed wat de verhaallijn van franny hier deed want het enige 'probleem' dat zij had was dat ze veel geld had, maar nu ik erover nadenk moest zij er wel in anders klopt de naam van de film niet.

Echt een film om bij in slaap te vallen. Zo verschrikkelijk saai.
Een geef het een dikke 1.

avatar van kort0235
Ik heb deze film willen zien omdat Jennifer Aniston hierin speelt. Ik vond haar heel leuk in Friends.
In deze Friends (with money) speelt ze wel heel behoorlijk, alleen jammer dat het zo' n flutfilm was.
Meer wil ik er niet over schrijven, want elk woord is teveel.

Een 0.5 (en dan alleen voor Jennifer)

Had Nicole Holofcener er geen zin meer in op het eind ofzo...

avatar van notorious_kim
Pfff, ik weet niet goed wat schrijven over deze film. Is hij slecht? Neen. Is hij goed? Neen.
Het verhaal is zeer realistisch, en er zitten goede elementen in. Er zit echter geen echte opbouw in, en het werk naar niets naar toe. Ze verfilmen een klein stukje van het leven van de vier vrouwen, zonder inleiding en zonder slot. Het laat mij op mijn honger zitten.
Mooie acteerprestaties. Ik keek vooral voor Jennifer Aniston, en die kon me alweer bekoren. Bij andere acteurs zoals bij Greg Germann was ik teleurgesteld, want 't is net alsof je hem Richard in Ally McBeal ziet spelen.
De inbeeldzetting kon op sommige momenten veel beter. Vooral de drama stukken kwamen niet altijd even goed over, met als gevolgd dat deze film niets achterlaat na het bekijken. Wellicht zal dit ook een film zijn die ik niet meer ga bekijken.

avatar van lizzy123
in het begin was de film erg saai ik dacht nou is dit de film en toen ik de film een tijdje aan het kijken was kwam het verhaal wel een beetje op gang maar een boeiend script was het ook niet er was geen diepgang en deze film is GEEN AANRADER jennifer was niet zo slecht maar er zijn beter films van haar en zij kan beter acteren in een goede film met een goed script.

Meneer Bungel
Na alle reacties hier, even de trailer gekeken, omdat er toch wel wat acteertalent in rondloopt... Maar dit ga ik met een gerust hart overslaan.

Beslis zelf: trailer

avatar van benthe
Ik vond dit gewoon een vreselijke film! Heb hem met moeite af kunnen kijken, en wat een zonde van mijn tijd. Nee, ECHT GEEN AANRADER!

avatar van horrorfreak23
Zag deze echt graag. Je ziet het fragiele in elk van deze mensen wat deze film voor mij heel realistisch en mooi maakt

avatar van deft0nes
Ik had meer verwacht van deze film... Een beetje inhoudsloos is 'ie.

avatar van Near_Dark
Pfieeeeuw, dat was lang geleden dat ik nog eens zo'n meiden-praatfilm had gezien
Het eerste half uur speelde ik met het gedacht om hem af te zetten, ik vond het een chick-flick die me geen reet interesseerde.

Maar na een tijdje begon ik warempel sympathie te voelen voor de personages en hun relatieproblemen, het kwam me plotseling allemaal zo bekend voor

Als je al een tijdje rondloopt op deze Aardbol begin je zulke relatiefilmpjes best leuk te vinden omdat ze zo herkenbaar zijn
Hij deed me er vooral aan herinneren hoe fijn het is om aardig en attent te zijn tegenover je medemensen, want da's toch iets wat je de dag van vandaag snel uit het oog verliest, toch...?

Ik ga alvast mijn best doen om daar in't vervolg beter op te letten, dankzij deze film !

7/10.
Na die vervelende start vond ik het nog best een vermakelijk
en vooral héél herkenbaar Comedy-Drama/Babbelfilm

Filmsite : http://www.sonyclassics.com...

avatar van navulverpakking
Flut wat mij betreft.

avatar van Near_Dark
navulverpakking schreef:
Flut wat mij betreft.

Bekijk hem nog eens binnen een jaar of twintig, als je al een heleboel relaties achter de rug hebt en je vrienden allemaal hun eigen weg zijn gegaan, dan zal je deze véél beter kunnen beoordelen

avatar van parapapapaap
je blijft kijken maar daar heb je op het eind wel spijt van.

avatar van macrobody
Ik sluit me helemaal aan bij het vorige commentaar. Ik vond het allemaal heel herkenbaar, been there, done that, maar Jennifer speelt wel heel erg een doetje en het einde was echt een teleurstelling. /cry

avatar van valerio2003
Ik vond het een hele leuke film en heb me toch geen moment verveeld.

Wel een aardige film, maar zoals gewoonlijk met films met Jennifer Aniston wederom geen hoogvlieger.

The-Batman
Deze film slaat totaal nergens op.