ad
  • 8.090.585 stemmen

Who's Harry Crumb? (1989)

Komedie / Mystery | 94 minuten

Genre: Komedie / Mystery

Geregisseerd door: Paul Flaherty

Met onder meer: John Candy, Jeffrey Jones en Annie Potts

Releasedatum: 3 februari 1989

Over Who's Harry Crumb?

"Nerves of steel. Body of iron. Brain of stone."

Harry is de laatste nakomeling van het notoire geslacht van uitstekende privé-detectives. Harry zelf is een onverbeterlijke kluns en dat is ook de reden waarom hij zijn eigen klein kantoortje heeft in een onbeduidend provinciestadje, terwijl de ambitieuze Eliot het kantoor van zijn familie runt met ijzeren hand. Op een dag krijgt Harry een telefoontje van het moederkantoor: ze hebben zijn hulp nodig in een ontvoeringszaak.

imageimageimage

Detective Casey

Jennifer Downing

avatar van empirekees

empirekees

leuke film, al zeggen andere van niet!

avatar van Robbie H.

Robbie H.

Ach ja, ik vond deze ook wel cool, het had een aantal komische momenten en John Candy was gewoon leuk! 3 sterren, maar vooral omdat ik hem gezien heb toen ik 10/11/12 was en toen vond ik hem erg leuk...

avatar van SSeagal

SSeagal

Heel erg flauw met veel klunsgrappen die al eerder en beter zijn gedaan. (pink panther bijv.) Toch heb ik wel een zwak voor John Candy, was wel ok. Al met al een matige film met hem, kom ik uit op **

avatar van wesbrina

wesbrina

Ik heb hem een hele tijd niet meer gezien , dus ik weet niet of ik hem nog steeds leuk zou vinden.

Ik vond hem als kind geweldig !

3 punten

Lola3

Zwakke film. Het verhaal was ordinair en zelfs dan zijn er betere ordinaire films. De 'stunts' waren belachelijk bijvoorbeeld die salto en het vliegtuig. De mimiek en acteerwerk van de acteurs was ondermaats. Van John Candy ook, van hem had ik meer verwacht want ik had al een film gezien van hem Cool runners of zo. Kortom, het kon me niet bekoren door o.a. ook hun zwakke grappen en grollen. Jammer

avatar van Poeha

Poeha

Cool Runnings, Lola3!

Poeha schreef:

Cool Runnings, Lola3!

sorry

kArIzMa_TuRk

vond het een leuke vermakelijke film.. leuk voor 1 of 2 keer.. ik geef het een 3½*

kArIzMa_TuRk schreef:

vond het een leuke vermakelijke film.. leuk voor 1 of 2 keer

ik vond de eerst keer er zelfs teveel aan.

avatar van DeCol

DeCol

Prachtige komedie!

Movie_fan#

Geen leuke comedie, erger nog: ik moest er niet om lachen.

avatar van Betamax

Betamax

Aardige film.

Humor valt af en toe fors tegen maar niet vervelend.

Candy maakt alles weer goed.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

Ik vond Who's Harry Crumb? zeker een leuke film. John Candy in een rol die hem op het lijf geschreven is, en hij deed het erg leuk. Best wel vaak moeten lachen om bepaalde situaties. Helaas hier en daar ook een paar flauwere grappen. Desondanks een film waar ik me zeker mee vermaakt heb.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardige komedie, met een leuke en passende rol van john candy. verder is het verhaaltje weinig verheffend, maar bevat de film wel een handvol komische situaties, die het het kijken redelijk waard maken. over het algemeen gezien niet van topniveau, maar wel leuk om eens te zien. 2,5 ster.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Prima komedie met de legendarische Candy, met een paar leuke verkleedpartijen(als een Don King lookalike bv.) en een heel behoorlijk scenario als je kijkt naar het simpele uitgangspunt. Ook leuk dat hier de maffe assistente van Becker(Ted Danson)uit de gelijknamige serie, Shawnee Smith, een rol had. Alhoewel ze tegenwoordig bekender zal zijn uit de filmreeks 'Saw'.

Na zoveel jaren nog steeds een bovengemiddeld leuke film.

3,5*.

avatar van Purmerend

Purmerend

John Candy blijft geweldig met al die idiote vermommingen van hem.

avatar van DVD-T

DVD-T

John Candy is erg wisselvallig. Soms kun je erg om hem lachen, maar de andere keer is hij totaal niet grappig. Geroemd om zijn komische talent, maar ik zie hem toch ook graag spelen in een wat serieuze rol in JFK waarin zijn echte acteertalent naar boven komt.

Who's Harry Crumb is zo'n film waarin ik hem echt niet grappig vind maar eerder erg vervelend. Om 2 situaties heb ik kunnen lachen, en het verhaal steekt leuk in elkaar. De rest van de cast doet het nog redelijk waarbij Jeffrey een heerlijke rol speelt. Verder een lekker fout eighties sfeertje, maar voor de rest een ergernis om naar te kijken.

avatar van SSeagal

SSeagal

Na een herkijkbeurt jaren. jaren later vond ik hem toch wel weer erg grappig. De expressies van John Candy zijn gezicht waren weer geniaal bij elke situatie. Samen met Uncle Buck is dit toch wel mijn favoriete film van Candy. Las laatst op youtube: too much shit in the world and not enough Candy. En zo is het maar net, jammer dat de beste man zo vroeg het leven verliet. Zijn films maken je toch altijd weer vrolijk, al is het alleen maar door zijn vriendelijk uiterlijk en doen en laten. Naar wat ik gelezen heb was hij ook zo in 'real life'. Oh, nu ratel ik teveel door, anyway, gooi deze nog 1 1/2 ster omhoog, ***1/2. Nog een kleine note: wie speelde eigenlijk die butler in dat huis? Moest ook zo lachen om die gast. "I suppose everyone wants coffee now....".

avatar van Dick2008

Dick2008

avatar van Pete_033

Pete_033

Niet de beste van John Candy maar wel een vermakelijke met hier en daar leuke grappen en verkleedpartijen, vooral die op het einde is geweldig.

En wie had verwacht dat die schattige Nikki zou uitgroeien tot een kille moordenares in Saw

avatar van Dick2008

Dick2008

Deze film heb nog eens herkeken maar een volgende keer zit er ook al niet.

Natuurlijk is John Candy wel een leuke komiek. Maar de film zelf is toch verschrikkelijk flauw. Het zal ook dan ook wel grotendeels bedoeld zijn om de grappen van Candy te etaleren. Hierdoor zijn er soms erg leuke momenten, vooral aan het begin van de film. Twee achter elkaar zelfs de vis aan zijn vinger en met zijn handen in de vishaakjes . De vermommingen zijn vaak ook leuk maar lang niet allemaal. En dat geldt dus ook voor de vele grapjes die Candy maakt.

Mij viel trouwens een klein detail in de film op, waarin een vliegtuig van de KLM te zien is.

Vrij matige film dus waarbij het tempo van de film ook niet altijd even goed is en daarbij zijn de tegenspelers ook niet allemaal even goed gekozen. Hierdoor een kleine 3.0.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

"Candy op zijn best".

Dit is en blijft een geweldige komedie, bij sommige scènes liepen werkelijk waar de

tranen over mijn wangen van het lachen.

Who's Harry Crumb? (1989) is in mij ogen dan ook een zeer geslaagde filmproductie

die ik in de toekomst nog vaak zal herzien.

Mijn Candy top 3:

1) Uncle Buck (1989).

2) Planes, Trains & Automobiles (1987).

3) Who's Harry Crumb? (1989).

avatar van Antonev

Antonev

Dit is nou echt een typische film die je moet kijken op een hele luie zondag middag! Het geheel is redelijk flauw en voorspelbaar, maar daar zit ook wel de charme van deze film. Het is gewoon heerlijk simpel en Candy doet het altijd super in dit soort settings. Nog even bedenken wat deze film aan sterren verdient.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Het verhaal is niet echt bijzonder, zelfs saai. Maar ben echt een liefhebber van John Candy en de grappen in deze film vind ik zelf echt heel grappig. Daarmee een goede klassieker.

scorsese

Matige film over een lompe privé detective die een ontvoeringszaak moet oplossen. Een uiterst mager verhaaltje dat niet bepaald weet te boeien. Sommige momenten zijn nog wel vermakelijk, wat toch voornamelijk te danken is aan John Candy die hier niets verkeerd doet. Echter zakt het soms net wat te vaak in voor 3.0 sterren.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Een komedie met John Candy is altijd een goed besteed moment. Hij speelt vaak de karikatuur van de domme en tactloze Amerikaan. Hoewel Harry Crumb doorgaans minder sterk gewaardeerd wordt als andere van zijn films heb ik toch een paar keer goed moeten lachen. Het zijn hier vaak visuele grappen zoals je ze in Franse films terugvindt; ik moest vooral aan Pierre Richard films denken. Ook enkele hilarische verkleedpartijen, zoals die Indiër en die allerlaatste. Het heeft allemaal niet veel om het lijf, die sullige detective die een ontvoering moet oplossen, maar het bleef wel over de hele lengte genietbaar, en dat is iets waar veel Amerikaanse komedies niet altijd in slagen.