Harry & Snowman (2015)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Ron Davis
met Harry de Leyer, Harriet De Leyer en Andre De Leyer

Deze film volgt het verhaal van de Nederlandse immigrant Harry de Leyer en zijn transformerende relatie met een afgedankt Amish ploegpaard genaamd Snowman dat hij gered heeft van een slachting. In minder dan twee jaar zouden Harry en Snowman erin slagen om de Triple Crown van de springsport te winnen en samen te reizen door de wereld waarbij zij de lievelingen van de media werden in de jaren vijftig en zestig. Hun toevallige ontmoeting op een paardenveiling van Pennsylvania redde hen beiden en zorgde voor een vriendschap die een leven lang zou duren...

Een van de mooiste documentaires over een man en een paard die ik (55 jr.) ooit heb gezien.
Ze vonden elkaar, hadden het goed met elkaar en haalden het beste in elkaar naar boven !! ?