Stop! Or My Mom Will Shoot (1992)

Actie / Komedie

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Sylvester Stallone, Estelle Getty en JoBeth Williams

Hij scheept al jaren zijn moeder telefonisch af, omdat het met haar in huis een ramp zou zijn. Ze zou op gaan ruimen en regelmaat en babyfoto's in zijn leven brengen en dat kan hij niet gebruiken, hij is namelijk een politieman. Dit jaar komt ze echter zonder aankondiging, en hij hoopt maar dat het tijdelijk is. Jammergenoeg raakt ze betrokken bij een zaak van wapentransactie, moord en verzekeringsfraude inéén, en ze moet van de vrouwelijke luitenant, die tevens de los-vast relatie is van de politieman, in de stad blijven.

avatar van lars-pixar
‘niet alles te gelijk graag’

Over Sylvester Stallone en Estelle Getty valt niks te klagen maar wel over het verhaal ze maken gebruik van 2 verhaal lijnen wat in de film pas later erg storend over komt, op het eind is de film nog best rommelig en eindigt opzicht nog best verrassend.De humor stelt weinig voor maar komt wel goed over verder is het wel een vermakelijke film. 3,0*

avatar van 606
Absoluut geen flop film, ken wel slechtere die het flop status waard zijn.
Soms best grappig en de nodige actie erbij, ook niet slecht geacteerd.

3 sterren

avatar van kalehein
Hij staat redelijk hoog in de flop100... vreemd, ik heb hem inmiddels een keer of 5 gezien en blijf hem "gewoon" leuk vinden.

Wat een lelijke poster is dat hier. Deze lijkt veel mooier.

avatar van m1chel
Ja idd, dat was volgens mij de voorkant van de videoband.

avatar van Beertje45
Film valt best mee, alhoewel het erg voorspelbaar en vaak flauw grappig overkomt. Ik vind Stallone wel oké en hij komt er best mee weg in een komische rol. Estelle Getty bewees zichzelf al jaren voordien als goeie komische actrice in the Golden Girls en speelt haar rol leuk en charmant. Het is al jaren geleden dat ik de film nog heb gezien en wil hem best eens aankopen.

Dick2008
finalman schreef:
Wat een lelijke poster is dat hier. Deze lijkt veel mooier.

Mee eens!
Mogen we niet stemmen op posters? Ik doe het toch, 1*.

In de jaren '90 heeft Stallone zich aan enkele komedies gewaagd, aan de bioscoopkassa's allemaal geflopt.
Deze is er ook eentje van, maar wel een van de betere, en dat is dan vooral te danken aan Estelle Getty, die voor de nodige grappen borg staat.
Stallone is ook lang niet slecht, maar komedie zal toch niet zijn ding blijken en neemt nadien zijn rol als de actieheld weer op, en zoals we inmiddels weten, doet hij dat nu nog steeds.

avatar van Gang_Star
Leuke actiekomedie, met best een aardige rol van Stallone, hoewel overduidelijk dit niet tot zijn betere werk behoort uiteraard, en ook een redelijke rol van de dame die zijn moeder vertolkt. De aanwezig actie in de film is goed te doen en het kijkt over het geheel eenvoudig weg.

Snap niet deze slecht zou zijn? Ik vond die zelfs heel goed haha.

avatar van feyenoordfan01
leuk filmpie dit en zeer ondergewaardeerd hier op MM!

avatar van Richard_Voorhees
Lijkt me hilarisch slecht. Wie weet dat ik deze eens een keer ga bekijken.

avatar van Richard_Voorhees
Vooral in de eerste helft van de film blijft het wel erg flauw, met een aantal grappen die me net iets teveel worden uitgemolken (Tutti die een stuk of 3/4 keer Joe's jeugdfoto's te voorschijn tovert). De tweede film is iets serieuzer, ongeveer vanaf het stuk dat Tutti en Gwen samen een traantje moeten wegpinken. Van dit stuk kan er eigenlijk wel genoten worden, met een aantal toffe actiescenes (de sloopkogel scene en de vliegtuig meets truck scene. Daarnaast vind ik het wel tof dat Tutti uiteindelijk de badguy neerschiet en de manier waarop ze dit doet is sterk gedaan.
De grap op het einde is dan wel weer erg flauw en dat is eigenlijk ook een beetje wat deze film hier en daar een beetje nekt. De humor is soms zo flauw dat ik er niet om kan lachen en dat is jammer.
Maar hij is nog best makkelijk uit te zien (duurt ook niet zo lang) en de laatste helft zorgt er toch wat voor dat je hem wilt blijven kijken.
Niet weggelegd voor de liefhebbers van de "stoere Stallone films", want dit is wel even wat andere koek.

avatar van fappie
Haha, ben momenteel een boek aan het lezen van de man die dit verhaal geschreven heeft, Blake Snyder. Schijnt een van de meest succesvolle scriptschrijvers ooit te zijn. Het boek Save the Cat is ook van hem en gaat over het schrijven van een goed script. Erg interessant. Ga deze film ook nog wel een keer checken.