Stop! Or My Mom Will Shoot (1992)

Actie / Komedie

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Sylvester Stallone, Estelle Getty en JoBeth Williams

Hij scheept al jaren zijn moeder telefonisch af, omdat het met haar in huis een ramp zou zijn. Ze zou op gaan ruimen en regelmaat en babyfoto's in zijn leven brengen en dat kan hij niet gebruiken, hij is namelijk een politieman. Dit jaar komt ze echter zonder aankondiging, en hij hoopt maar dat het tijdelijk is. Jammergenoeg raakt ze betrokken bij een zaak van wapentransactie, moord en verzekeringsfraude inéén, en ze moet van de vrouwelijke luitenant, die tevens de los-vast relatie is van de politieman, in de stad blijven.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Als kind vond ik hem nog wel leuk. Maar ik denk dat de film ook enkel bij kinderen scoort. Veel is er eigenlijk niet aan...

avatar van Shinobi
Ach op zich wel een aardige comedy, maar dat komt meer door Getty die Stallone's moeder speelt. Gewoon leuk om een keer te zien, maar meer ook niet.

Ik geef 'm 2, 0 sterren.

avatar van Vinokourov
Wie een pijnlijke oefening in niet-grappig-zijn wil zien, moet dit maar eens kijken .

avatar van Ajax&Litmanen1
Soms grappig maar veelal pijnlijk slecht. Stallone is dan ook een erg beperkte acteur. Buiten de Rambo films niet van die man ooit genoten op het witte doek.

avatar van Donkerwoud
Bij komedies mag het concept net een fractie slechter zijn dan bij menig ander genre. Juist een flauwe premisse kan namelijk op de lachspieren werken. Wat dat betreft doet deze film er niet verkeerd aan om Sylvester Stallone als hard-boiled rechercheur te koppelen aan een overactieve moederkloek ( Estelle Getty uit The Golden Girls ). Het levert een gekke combinatie op die bij vlagen best grappig genoemd kan worden, maar na een tijdje gaat het helaas te ver over de irritatiegrens heen. Vooral Getty excelleert in het bloed onder je nagels vandaan schrapen door steevast ridicule dingen te zeggen of te doen.

De film is niet dramatisch slecht als je hem niet te serieus neemt, maar een onvoldoende is zeker op z'n plaats.

avatar van movie acteurs
Ach ja de film was ook zo slecht......... als ik zo de score lees

Ik heb sowieso ergere komedies gezien dit was zeker geen marteling. Vond dit best een leuke film. Estelle Getty uit de Golden Girls, speelde het ook best grappig . en daarnaast had Stallone ook een aangename rol. Ik geef een 3,0.

avatar van Gang_Star
Leuke actiekomedie, met best een aardige rol van Stallone, hoewel overduidelijk dit niet tot zijn betere werk behoort uiteraard, en ook een redelijke rol van de dame die zijn moeder vertolkt. De aanwezig actie in de film is goed te doen en het kijkt over het geheel eenvoudig weg.

avatar van Richard_Voorhees
Vooral in de eerste helft van de film blijft het wel erg flauw, met een aantal grappen die me net iets teveel worden uitgemolken (Tutti die een stuk of 3/4 keer Joe's jeugdfoto's te voorschijn tovert). De tweede film is iets serieuzer, ongeveer vanaf het stuk dat Tutti en Gwen samen een traantje moeten wegpinken. Van dit stuk kan er eigenlijk wel genoten worden, met een aantal toffe actiescenes (de sloopkogel scene en de vliegtuig meets truck scene. Daarnaast vind ik het wel tof dat Tutti uiteindelijk de badguy neerschiet en de manier waarop ze dit doet is sterk gedaan.
De grap op het einde is dan wel weer erg flauw en dat is eigenlijk ook een beetje wat deze film hier en daar een beetje nekt. De humor is soms zo flauw dat ik er niet om kan lachen en dat is jammer.
Maar hij is nog best makkelijk uit te zien (duurt ook niet zo lang) en de laatste helft zorgt er toch wat voor dat je hem wilt blijven kijken.
Niet weggelegd voor de liefhebbers van de "stoere Stallone films", want dit is wel even wat andere koek.