Stop! Or My Mom Will Shoot (1992)

Actie / Komedie

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Sylvester Stallone, Estelle Getty en JoBeth Williams

Hij scheept al jaren zijn moeder telefonisch af, omdat het met haar in huis een ramp zou zijn. Ze zou op gaan ruimen en regelmaat en babyfoto's in zijn leven brengen en dat kan hij niet gebruiken, hij is namelijk een politieman. Dit jaar komt ze echter zonder aankondiging, en hij hoopt maar dat het tijdelijk is. Jammergenoeg raakt ze betrokken bij een zaak van wapentransactie, moord en verzekeringsfraude inéén, en ze moet van de vrouwelijke luitenant, die tevens de los-vast relatie is van de politieman, in de stad blijven.

Mza
Slechter dan dit kan zelfs Sylvester Stallone niet. Bah, wat een irritant slechte film is dit toch.

neo (crew)
vroeger vaak gezien in de filmzaal in duinrell.toen vond ik em nog redelijk,maar nu erger ik me enorm aan deze film.1.5 sterren

avatar van Jordy
hmmn mijn 2 sterren zullen dus wel aan de hoge kant zijn kan me er weinig meer van herinneren verder

tom
baggerfilm

FisherKing
zonde van je tijd !

avatar van Mirandak
Een tijdje geleden nog eens gezien. Zo slecht dat het toch nog lollig wordt.

avatar van BoordAppel
Goh, nu ik zo even de flop 100 bekijk heb ik nog best veel bagger films gezien waar ik nog niet op heb gestemd.

BoordAppel schreef:

Jij ook al boordappel!?

avatar van Bandit
Wat maakt die Stallone toch slechte films, telkens weer en nog een keer en.....

avatar van Banjo
Flauw!!! niet best gewoon! hoe komen dit soort films door de keuring
1 ster voor de aktie die d'r niet in zit

Ook al weer een tijd geleden gezien. Vond hem toen wel leuk. Zag laatst toen ie op tv was weer een stukje en toen vond ik hem echt tenenkormmend slecht. Stallone en z'n moeder.....dan vraag je er ook om! 1* voor de moeite.

avatar van U-96
Ik heb deze film vroeger een paar keer gezien, en ik heb het altijd een leuke film gevonden. Okay, Stallone in dit soort films past idd niet, maar desondanks is deze film toch zeer vermakelijk. Ik zag hem net in de Flop100 staan op nummer 21, en daarmee vind ik deze film flink ondergewaardeerd. Misschien dat het voor volwassenen een prulwerk is, maar ik vond hem vroeger altijd wel leuk. 3.5 sterren.

avatar van Pierre1
Niet eens grappig

1,0 ster geef ik voor deze film. Wat een slecht stuk entertainment was dit, ik kan echt niets positiefs hierover zeggen... Acteerprestaties, verhaal......

avatar van remorz
Wie verzint zo'n film?

En wie geeft hem dan ook nog zo'n titel?

(weet je wel waar je aan toe bent )

TVGids
Vaak erg flauw, soms erg grappig. 2,5 ster

Don Gertus
Geen enkele keer gelachen, tijdens deze film. Het hoogtepunt was dan ook mijn toiletbezoek tijdens de film.

Deze staat op mijn verbannen lijst.

avatar van Captain Pervert
Die moeder van Stallone in deze film is werkelijk zo tenenkrommend irritant dat zij persoonlijk verantwoordelijk is voor een hele ster aftrek. Dat is dus van 2.5 naar 1.5.

djelle
Ik vond dit juist wél een zeer vermakelijk actiekomedietje! Ik heb veel moeten lachen met de fijnzinnigheden, leuke grapjes en komische situaties. Af en toe afgewisseld met een leuke actiescene, viel deze best te pruimen. Stallone past inderdaad niet goed in komedies (net als Schwarzenegger!), maar in deze viel het nog goed mee. Hij valt ook niet echt uit zijn gewoonlijke rol als bekwame flik hé, mede daarmee is het nog zo erg niet. Alles was deftig in beeld gebracht en de film had enkele goeie vondsten en boeiende scenes.

Het verhaal vond ik goed gevonden en origineel. (weet niet direct een film die in dezelfde richting gaat) De gedachte van die eervolle flik, die noodgedwongen met zijn ongelooflijke moeder moet samenhokken, de situaties die daarbij te pas komen en de betrokkenheid van zijn moeder, bij zijn werk en tussen de slechterikken op den duur! Heel komisch allemaal. En je kan je goed inleven als je ook zo'n zeurende, moeiallerige, betuttellende... moeder hebt zoals de meeste. Leuk ingespeeld op een uit het leven gegrepen (grappig) gegeven.

Deze actiekomedie heeft me enorm vermaakt. Visueel en inhoudelijk viel alles heel goed mee, en belangrijker, de actiescenes waren tof en de komische momenten waren erg fijn en lachwekkend. Heel onderhoudend en amusant geheel, mooi uitgewerkt idee. (4)

avatar van Blokland
Dames en heren, dit was hem dan: de slechtse film aller tijden! Hierbij vergeleken was Plan 9 from outer space een meesterwerk, die film was immers zo slecht dat hij goed was. Stop or my mom will shoot! daarentegen is zo slecht dat hij werkelijk in geen enkel opzicht te pruimen is...

djelle
Als actiekomedie om hem op een gezellige kerstavond met het gezin te bekijken bijvoorbeeld?

avatar van U-96
Ik heb 't altijd een vermakelijke film gevonden. Drie keer gezien.
Desondanks niet memoriabel bij mij...
Het is gewoon een film waar je het vermaak van moet kunnen inzien. Kan je dat niet? Niet erg, so be it...

*3.0*

avatar van Blokland
U-96, vind jij Estelle Getty vermakelijk? Niet erg, zo be it ...

Blokland schreef:

U-96, vind jij Estelle Getty vermakelijk?

Nee, ik had het over de film...

KnarfKenobi
Ach, leuk om een keer te zien. Niet ontzettend bijzonder. De intentie zit er wel, maar het komt niet tot zijn volle glorie in deze film. hadden ze beter kunnen doen. 2*

avatar van Floris22
Vanzelfspreken wordt praktisch elke film met Sylvester Stallone afgekraakt, ten onrechte naar mijn mening. Een redelijk vermakelijk film. En zeg nou zelf, de slechste film die er is? Laat me niet lachen.

Diesel
Irritant is de film niet maar echt grappig is het ook nergens. 2*

TommyDDD
was best grappig tussen door en een middel matege film

avatar van Riddick
Leuke film, Stallone niks speciaals maar de film blijft leuk.