Stop! Or My Mom Will Shoot (1992)

Actie / Komedie

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Sylvester Stallone, Estelle Getty en JoBeth Williams

Hij scheept al jaren zijn moeder telefonisch af, omdat het met haar in huis een ramp zou zijn. Ze zou op gaan ruimen en regelmaat en babyfoto's in zijn leven brengen en dat kan hij niet gebruiken, hij is namelijk een politieman. Dit jaar komt ze echter zonder aankondiging, en hij hoopt maar dat het tijdelijk is. Jammergenoeg raakt ze betrokken bij een zaak van wapentransactie, moord en verzekeringsfraude inéén, en ze moet van de vrouwelijke luitenant, die tevens de los-vast relatie is van de politieman, in de stad blijven.

avatar van roytubbergen
nee dit is gewoon niet wat. een drama

1 ster

avatar van nightbreed
Dit was destijds een vergeefse poging om Stallone een beter imago te geven (om te laten zien dat hij meer kon dan de domme kracht spelen).
Totaal mislukt natuurlijk.
Gelukkig voor Stallone is dat vele jaren later wel met Copland gelukt.
Dit wanprodukt is niemands tijd waardig.

Cijfer: 1

avatar van HarmJanStegenga
Verschrikkelijke film! Ik haat het om Stallone zo te zien, erg jammer dat hij zichzelf in zo'n gigantisch wanproduct toont!

avatar van Vinokourov
Wie een pijnlijke oefening in niet-grappig-zijn wil zien, moet dit maar eens kijken .

Ik vond hem best grappig

avatar van Ajax&Litmanen1
Soms grappig maar veelal pijnlijk slecht. Stallone is dan ook een erg beperkte acteur. Buiten de Rambo films niet van die man ooit genoten op het witte doek.

avatar van tommykonijn
Ik vind dit absoluut geen Goede Film, Sylvester Stallone is ook mijn favoriete acteur niet en uit deze Film laat hij dat Goed aan me zien, Een keer een glimlachje getrokken maar meer niet ik heb zelfs niet even een lachje uit mijn keel gekregen.

Ps : Ik vind de Poster zelfs nog grappiger dan de Film zelf.

avatar van i.Ron S.
Geen goede film maar ook niet echt storend, er zitten best wel grappige momenten in. Als ik deze vergelijk met Police Academy vind ik hem nog best vermakelijk. Ik zag hem wel toen ik een jaar of 10-12 was dus misschien is het eerder iets voor het jongere publiek.
Ik vond hem vergelijkbaar met Kindergarten Cop, die laatste was wel een stuk beter.

Bid Sprinkhaan
schijnt onder de lachfilms tevallen moest der echter van huilen

avatar van Dreamboy
nee deze film is heel leuk.

een 3

avatar van drlina
die moeder doet me zo denken aan mijn eigen moeder...Zo grappig.

avatar van xentos
te erg...

avatar van niethie
Wat een verschrikkelijk domme film was dit zeg, Stallone wou destijds waarschijnlijk van zijn actie imago afkomen en dacht dit wel even te klaren door in deze flopkomedie mee te spelen maar door enkel naar zijn gezicht te kijken de gehele film door kun je zien dat hij het nou niet bepaald naar zijn zin heeft, de uberflauwe humor en het- ongeloofwaardige verhaal verhaal zijn werkelijk te dom voor woorden en konden de film verder niet redden, het enigste pluspuntje was dat die moeder nog best geinig speelde maar daar houd het dan ook wel mee op.

1,5 sterren

avatar van Materny
Geen goede film, maar dat hij in de flop 100 staat is belachelijk.

avatar van Donkerwoud
Bij komedies mag het concept net een fractie slechter zijn dan bij menig ander genre. Juist een flauwe premisse kan namelijk op de lachspieren werken. Wat dat betreft doet deze film er niet verkeerd aan om Sylvester Stallone als hard-boiled rechercheur te koppelen aan een overactieve moederkloek ( Estelle Getty uit The Golden Girls ). Het levert een gekke combinatie op die bij vlagen best grappig genoemd kan worden, maar na een tijdje gaat het helaas te ver over de irritatiegrens heen. Vooral Getty excelleert in het bloed onder je nagels vandaan schrapen door steevast ridicule dingen te zeggen of te doen.

De film is niet dramatisch slecht als je hem niet te serieus neemt, maar een onvoldoende is zeker op z'n plaats.

avatar van mrkos
Donkerwoud schreef:

Zo slecht was ie nou ook weer niet, Zijn films hoeven niet altijd zo serieus te zijn, kom op jullie zijn wel heel oppervlakkig allemaal als je aan Syl denkt!

avatar van Arkadi.
lol 5* mrkos

kan ik echt niet serieus nemen en hoewel ik echt ieders eigen mening respecteer vind ik eigenlijk dat je niet mag stemmen op deze site.

Arkadi. schreef:
lol 5* mrkos

Ik zeg zelf altijd maar dat een nikserige klotefilm leuker kan zijn dan een pretentieuze klotefilm.

mrkos schreef:

Dan kun je wel boos op mij worden, maar ik reageer nog een beetje positief.

avatar van mrkos
Ja idd jij wel gelukkig, maar ik vond hem hier en daar wel komisch, mag ik? een 5 ok wat overdreven miss, maar 1.5 is overdreven laag:S:S

mrkos schreef:

Een 2, speciaal voor jou.

Ik vond hem ook best aardig, tot die vrouw me echt zo de strot uit begon te komen. Toen heb ik het maar stopgezet.

avatar van playah26
Ach het viel reuze mee! ik heb me toch aardig kunnen vermaken met deze comedy hoor!

Lad
Wat flop 100, hij viel best goed mee!

avatar van Aapje81
Toen ik klein was was Stalone 1 van mijn helden. Ik heb deze film dan ook in de bios gezien en kon er toen erg om lachen, maar ik was 11. Later heb ik hem nooit meer gezien. Maar toen vermaakte ik me hiermee

avatar van DragQueen
Een nogal flauwe komedie, waar stallone zelf achteraf ook niet zo over is te spreken. en terecht, het verhaaltje is slap, evenals de humor. omdat stallone voor mij altijd wel een prima toevoeging is, en sommige stukjes nog enigzins te pruimen waren, geef ik hem 2 sterren.

avatar van jumpstylemovie
Een gemiddelde dat laat zien wat Stalone écht waard is!

avatar van Legan
Bij vlagen is Stop! Or My Mom Will Shoot toch wel erg vermakelijk. De ene keer wat flauwer en meliger en de andere keer spitsvondiger en satirischer. Het verhaaltje is niets bijzonders, maar dat geldt voor de meeste films en de film pretendeert niet meer te zijn dan een simpele onderhoudende actiekomedie. De hoofdcast doet het wat mij betreft meer dan aardig en vaart heeft het ook. Grootste minpunt is dat het allemaal, ook al duurt het maar 90 minuten, toch te lang duurt. Een kwartiertje eraf had de film geen kwaad gedaan. In ieder geval had de score dan positiever geweest.

avatar van misterwhite
Waarom staat deze in de flop 100?????
Ik vond de film leuk en grappig.

avatar van Kijkoperatie
Was hem al bijna vergeten. Een van de weinige films die ik niet uitgekeken heb en waarschijnlijk de slechtste komedie ooit.

avatar van JDSsmetje
Valt wel nog mee