• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.283 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.481 stemmen
Avatar
 
banner banner

War of the Worlds (2005)

Sciencefiction / Thriller | 116 minuten
3,16 4.488 stemmen

Genre: Sciencefiction / Thriller

Speelduur: 116 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Steven Spielberg

Met onder meer: Tom Cruise, Justin Chatwin en Dakota Fanning

IMDb beoordeling: 6,6 (503.568)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 29 juni 2005

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot War of the Worlds

"They're already here."

Ray Ferrier (Tom Cruise) is een arbeider, wonend in New Jersey. Hij is vervreemd van zijn gezin, zijn leven verloopt niet goed en hij is te veel met zichzelf bezig. Zijn eenvoudige leven wordt echter op een buitengewone en gewelddadige manier verstoord, wanneer allesvernietigende indringers hun opwachting maken. Buitenaardse wezens, die in grote aantallen zijn gekomen om de aarde te vernietigen. Terwijl zij zich een weg banen door het land en een spoor van vernietiging achter zich laten, moet Ray zijn kinderen zien te beschermen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Jossy

Jossy

  • 3 berichten
  • 6 stemmen

Het was best wel een entertainende film met knappe special effects maar daar is dan ook alles zowat mee gezegd.

Sorry voor de Dakota Fanning fans maar de acteerprestaties vond ik niet echt geweldig waardoor de groeiende band tussen vader en kinderen mij niet echt kon overtuigen.

Binnen zijn genre een leuke film ***

Ah ja en nog een 'foutje/eigenaardigheidje' in het verhaal :

Volgens het verhaal zouden de aliens hun ruimteschepen hier al honderden/duizende jaren geleden onder de grond zijn komen verbergen. Maw ze komen dus nu onze planeet aanvallen met technologie die voor hun al eeuwen oud is. Lijkt me een eigenaardige oorlogsvoering maar misschien had ik het wel verkeerd begrepen


avatar van audrey

audrey

  • 1 berichten
  • 26 stemmen

Redelijk goeie film, de special effects vond ik mooi gemaakt. 4 * omdat ik op de een of andere manier meer van de film had verwacht ,waardoor ik hem een beetje vond tegenvallen.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Volgens het verhaal zouden de aliens hun ruimteschepen hier al honderden/duizende jaren geleden onder de grond zijn komen verbergen. Maw ze komen dus nu onze planeet aanvallen met technologie die voor hun al eeuwen oud is. Lijkt me een eigenaardige oorlogsvoering maar misschien had ik het wel verkeerd begrepen


hoogmoed komt voor de val

je hebt gelijk, dat wel hoor, maar waarschijnlijk schatten ze ons niet al te hoog in (en daar hadden ze gelijk in)


avatar van feanaro surion

feanaro surion

  • 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Of ze worden veel ouder waardoor ze alles langzamer doen en het voor hun langzamer gaat. En het is voor hun een uitroeing, geen oorlog, als je een vlieg gaat doodmaken kan dat ook net zo goed met oude middelen als met nieuwe middelen.


avatar van flipsen

flipsen

  • 1696 berichten
  • 482 stemmen

Ik stem voor Feanaro Surion's optie om de eigenaardigheid/fout van Jossy onderuit te halen: de tijd voor aliens lijkt voor hun veel trager te gaan en hun technologie is dus in enkele duizenden jaren amper veranderd.


avatar van rosanni

rosanni

  • 22 berichten
  • 80 stemmen

Ik ben absoluut geen SF fan, maar ik vond deze film op een of andere manier nog best geloofwaardig over komen. Alleen lijkt het bij deze film alsof ze de tijdgrens/ budget hebben overschreden zodat ze er binnen 5 minuten een eind aan moesten maken en dat vond ik echt zonde. ***


avatar van erwku

erwku

  • 529 berichten
  • 2482 stemmen

Dat ik het einde bagger vond bedoel ik idd niet mee dat hoe de aliens uiteindelijk doodgaan.

Voor de gene die de film nog niet hebben gezien, niet verder lezen, (WAT EEN SPOILER trouwens, maargoed)

Het einde vond ik bijzonder slecht en totaal mislukt om de volgende reden:

Wij (als Europeaan misschien) kunnen toch echt totaal geen sympathie voelen voor het belachelijke idee van de zoon van Tom Cruise om naar de millitairen te kijken, op dat moment heeft ie bij mij tenminste al zijn credit verloren en zal het mij worst wezen of ie leeft of niet.

Als dan aan het einde van de film totaal onlogisch in Boston is, ongeschonden en wel, moeten wij dan opgelucht zijn met overleving? Echt niet!! Dit soort sentimentele eindes kan misschien alleen op voorwaarde dat de karakter beter zijn, anders is het niet te pruimen


avatar van donnie darko

donnie darko

  • 6140 berichten
  • 2823 stemmen

ik vond het een goede film met misschien niet het best uitgedokterde verhaal in de filmgeschiedenis, maar wel een ijzingwekkende en angstaanjagende spanning die de hele film door blijft zinderen.

Ook vond ik de rol van Tom Cruise goed en vooral die van kleine Dakota Fanning, die ik voor het eerst bezig zag, kon mij bekoren.

kortom, een echte 4 sterren film.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

erwku schreef:

Voor de gene die de film nog niet hebben gezien, niet verder lezen, (WAT EEN SPOILER trouwens, maargoed)

daar hebben we "spoiler tags" voor

zet (spoiler) voor het stukje, en (/spoiler) erna

let wel, je moet ( ) vervangen met [ ]

of je kan gewoon je stuk text selecteren en in het reactie scherm op het rode uitroepteken klikken


avatar van Thomassio

Thomassio

  • 61 berichten
  • 447 stemmen

Deze film viel me echt tegen. ik vond signs bijvoorbeeld een stuk spannender, hoewel waarschijnlijk veel mensen het niet met mij eens zullen zijn. Het voelde allemaal een beetje "neppig" bij war of the worlds. helaas, had meer verwacht, maar wel vermakelijk.

3,5*


avatar van Menghini

Menghini

  • 1306 berichten
  • 941 stemmen

Thomassio schreef:

Deze film viel me echt tegen. ik vond signs bijvoorbeeld een stuk spannender, hoewel waarschijnlijk veel mensen het niet met mij eens zullen zijn. Het voelde allemaal een beetje "neppig" bij war of the worlds. helaas, had meer verwacht, maar wel vermakelijk.

3,5*

Hoe kun je deze film nou met signs vergelijken?


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Aliens vallen aan, niemand ziet het aankomen, overal vallen doden, de film verlaat niet of bijna niet het gezin...

Enige grote verschil, signs is horror en liet niks zien, deze film is een thriller en laat massaal SFX zien...


avatar van Thomassio

Thomassio

  • 61 berichten
  • 447 stemmen

Menghini schreef:

Hoe kun je deze film nou met signs vergelijken?

davidov schreef:

Aliens vallen aan, niemand ziet het aankomen, overal vallen doden, de film verlaat niet of bijna niet het gezin...

Enige grote verschil, signs is horror en liet niks zien, deze film is een thriller en laat massaal SFX zien...

Precies zoals Davidov het zegt

Davidov , ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden


avatar van filmgeak

filmgeak

  • 15 berichten
  • 0 stemmen

War of the worlds is een goede film om eens in de bioscoop te bekijken. In het begin is er veel spanning.
Alleen jammer van het einde,daar hadden ze iets beter van kunnen maken.Komaan die zoon heeft het overleefd Het leuke is dat Tom Cruise niet als een held wordt voorgesteld die de hele wereld red: hij is gewoon een vader die zijn gezin probeert te beschermen. Dakota Fanning speelt zoals altijd uitstekend . Dat kind zal het later ver schoppen in Hollywood.


avatar van flipsen

flipsen

  • 1696 berichten
  • 482 stemmen

Ik snap die hype rondom Dakota Fanning niet zo eigenlijk. Zij is echt niet het enige kind wat in films speelt en goed kan acteren. Goede acterende kiddo's kom je echt veel vaker tegen, op één of andere manier zal het toch niet zo heel moeilijk zijn om een kind goed te laten spelen. Ik vind DF niet uitzonderlijk goed ofzo. En of ze later ook gaat maken..... de vervelende wijsneus die ze nu altijd speelt is toch iets heel anders dan een echte rol.


avatar van Teskuh17

Teskuh17

  • 456 berichten
  • 194 stemmen

flipsen schreef:

Ik snap die hype rondom Dakota Fanning niet zo eigenlijk. Zij is echt niet het enige kind wat in films speelt en goed kan acteren. Goede acterende kiddo's kom je echt veel vaker tegen, op één of andere manier zal het toch niet zo heel moeilijk zijn om een kind goed te laten spelen. Ik vind DF niet uitzonderlijk goed ofzo. En of ze later ook gaat maken..... de vervelende wijsneus die ze nu altijd speelt is toch iets heel anders dan een echte rol.

ben ik 't mee eens.


avatar van filmgeak

filmgeak

  • 15 berichten
  • 0 stemmen

flipsen schreef:

Ik snap die hype rondom Dakota Fanning niet zo eigenlijk. Zij is echt niet het enige kind wat in films speelt en goed kan acteren. Goede acterende kiddo's kom je echt veel vaker tegen, op één of andere manier zal het toch niet zo heel moeilijk zijn om een kind goed te laten spelen. Ik vind DF niet uitzonderlijk goed ofzo. En of ze later ook gaat maken..... de vervelende wijsneus die ze nu altijd speelt is toch iets heel anders dan een echte rol.

Ja maar kijk eens in hoeveel films ze nu al in korte tijd gespeeld heeft. Ik denk niet dat er nu andere kinderen zijn die even beroemd zijn.


avatar van Quido

Quido

  • 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Paramount Home Entertainment are offering consumers the chance to look at various proposed artwork designs and then vote on their favourite. The artwork design with the most votes at the end of the survey will, more than likely, be used for the DVD's release at the end of the year.

To take part in this survey: http://www.paramountdvd.co.uk/emails/wotw/survey/

Wel komisch, als het maar geen wordt waar Tom Cruise zo groot opstaat ...


avatar van tovenaar

tovenaar

  • 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben misschien een beetje laat, maar ik zat nou ook weer niet écht te springen om deze film. Het probleem is dat dergelijke grootse Hollywood-vehikels me vrijwel nooit weten te verrassen. Zo ook War of the Worlds niet.

De film volgt een redelijk veilig stramien, met de gebruikelijke quasi-interessante gezinsperikelen, afgezet tegen een ramp buiten alle proporties. Wat ook al niet verrassend was, was de grote stapel aan onlogica in de film. Toch jammer, want het is vaak onnodig. Neem daarbij het gebruikelijke LAME einde... en je weet al meteen dat het niet speciaal is waar je naar kijkt. Wat wél verrassend was, was het af en toe donkere tintje dat aanwezig was (denk aan Cruise die Tim een klapje gaat geven met de deur dicht ).

Natuurlijk zijn de special effects dik in orde en dat is dan eigenlijk ook de enige reden om deze film nog te kijken. De grote effects-shots kunnen soms de aandacht nog afleiden van tenenkrommend gedoe. Pluspuntje was ook het kleine meisje trouwens, acteertalentje in de dop.


avatar van flipsen

flipsen

  • 1696 berichten
  • 482 stemmen

filmgeak schreef:

Ja maar kijk eens in hoeveel films ze nu al in korte tijd gespeeld heeft. Ik denk niet dat er nu andere kinderen zijn die even beroemd zijn.

dat is dus precies wat ik niet snap... zo uitzonderlijk goed is ze toch niet dat alleen zij in die films het kindje kan/mag spelen?


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Mwa ik vond haar wel vrij goed eigenlijk, als ik het vergelijk met dat ettertje uit star wars 1 bijvoorbeeld, ga je je opeens wel afvragen of het een goede vergelijking is... tis namelijk een wereld van verschil


avatar van 2bme

2bme

  • 13 berichten
  • 44 stemmen

Bij War of the Worlds, The (2005):

Wat een tijd en geldverspilling deze film. Afgelopen weekend in de bioscoop gezien, maar ik had bijna geld terug gevraagd.
Ik heb de film uit 1953 niet gezien en ik kende het verhaal niet, maar het is het verhaal wat mij dus zo tegenviel.

De hele film aan het wegrennen voor die aliens en dan vallen ze ineens zomaar dood neer. Hoe hebben die dingen dan jaren in de grond kunnen overleven? Waarom zijn ze nooit eerder gevonden?
Waar zijn de overlevenden vanuit de ruimte?
Er klopt wel zo veel niet aan deze film dat het echt super irritant werd


Nog een 1,5* voor de effects, maar die mening kan ik nog naar beneden bijstellen..


avatar van filmgeak

filmgeak

  • 15 berichten
  • 0 stemmen

davidov schreef:

Mwa ik vond haar wel vrij goed eigenlijk, als ik het vergelijk met dat ettertje uit star wars 1 bijvoorbeeld, ga je je opeens wel afvragen of het een goede vergelijking is... tis namelijk een wereld van verschil

amai ja daar ben ik het mee eens . Die stomme etter verpest

de hele film . En ook Jar Jar natuurlijk.


Ik vond het gewoon een hele mooie film.

Het verhaal lijkt inderdaad wel een beetje op andere bekende verhalen, maar dat maakt de film er absoluut niet minder uniek door. Integendeel, ik vond hem super.

Mooie effecten, goed verhaal, ontzettend mooi hoe de blikken van vooral de kinderen worden gefilmd. Zo echt.....Ik zat helemaal in de film....! Geweldig! Ik vond hem van het begin tot het einde helemaal geweldig!


BENSON schreef:

de film was veel te kort daar had een langer verhaal in kunnen zitten. derzat ook te veel fouten in de film .. en dat voor een top acteur . maar zeker niet slecht duidelijk geen verschillen als de oudere versie. moeite wel waard voor hem te zien

Het verhaal bestond al (boek) En Steven Spielberg is geen tot acteur maar een top regisseur


Quido schreef:

(quote)
Juist twee belachelijke stukken.

Ik vond het geweldig... Tsja meningen verschillen nu eenmaal


avatar van arne66

arne66

  • 198 berichten
  • 105 stemmen

Geweldige film! Moet je wel in de bioscoop zien, of dvd of video lijkt me er niet veel aan. Maar er zat niet echt een uitgebreid verhaal in ofzo... Special Effects wwaren hartstikke mooi. Ik geef 4,5 sterren.


avatar van Scratt

Scratt

  • 466 berichten
  • 0 stemmen

Wat voor boecht spelen ze nu de laatste tijd in de cinema ? War of the worlds, Mr. en mrs smith, fantastic four, New police story en ja, Spielberg films vallen heel dikwijls tegen.. (exclusief een paar uitzonderingen)


avatar van Leno

Leno

  • 5921 berichten
  • 4408 stemmen

Vermakelijk, mooie gefilmd, uitstekende special effects. Maar... karig verhaal over een cliché probleem gezin dat maar blijft rennen voor het gevaar. Matige dialogen en een dom einde. 3* omdat het wel vermakelijk was.


avatar van Jessicaaa

Jessicaaa

  • 22 berichten
  • 86 stemmen

Natuurlijk overleeft tom cruise alles, maar dat hoort bij zo'n verhaal

Top film